فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۵۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۲-۰۱-۱۴۰۵
کد ۱۱۵۵۲۵۹
انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۲-۰۱-۱۴۰۵

پایان ماموریت؛ بازگشت مسافران ماه به زمین(+عکس)

فضانوردان
چهار فضانورد ماموریت «آرتمیس ۲»(Artemis 2) عصر روز ۱۰ آوریل در سواحل سن‌دیگو فرود آمدند و به ماموریت تاریخ‌ساز خود پایان دادند که رکوردهای پروازهای فضایی را شکست، توجه جهانیان را به خود جلب کرد و زمینه را برای سفرهای فضایی بلندپروازانه‌تر بعدی فراهم آورد.

فضانوردان «آرتمیس ۲» پس از به پایان رسیدن ماموریت خود به سیاره مادری بازگشتند.

به گزارش ایسنا، چهار فضانورد ماموریت «آرتمیس ۲»(Artemis 2) عصر روز ۱۰ آوریل در سواحل سن‌دیگو فرود آمدند و به ماموریت تاریخ‌ساز خود پایان دادند که رکوردهای پروازهای فضایی را شکست، توجه جهانیان را به خود جلب کرد و زمینه را برای سفرهای فضایی بلندپروازانه‌تر بعدی فراهم آورد.

به نقل از اسپیس، «راب ناویاس»(Rob Navias) سخنگوی ناسا اندکی پس از فرود در آب با اشاره به نام کپسول اوریون پروژه آرتمیس ۲ گفت: از کتاب‌های «ژول ورن» گرفته تا یک ماموریت مدرن به ماه، فصل جدیدی از کاوش همسایه آسمانی ما کامل شده است. فضانوردان اینتگریتی به زمین بازگشته‌اند.

آرتمیس ۲ در روز اول آوریل پرتاب شد و چهار فضانورد شامل «رید وایزمن(Reid Wiseman)، «ویکتور گلاور»(Victor Glover) و «کریستینا کخ»(Christina Koch) از ناسا و «جرمی هانسن»(Jeremy Hansen) از آژانس فضایی کانادا را به سمت ماه فرستاد.

مسافران ماه به زمین بازگشتند

مسافران ماه به زمین بازگشتند

مسافران ماه به زمین بازگشتند

این دومین پرتاب موشک بزرگ «سامانه پرتاب فضایی»(SLS) ناسا و اولین پرواز سرنشین‌دار هم برای موشک و هم برای فضاپیمای اوریون بود.

آرتمیس ۲ از بسیاری جهت‌های دیگر نیز ماموریت اولین‌ها بود. نخست این که این ماموریت، انسان را برای اولین بار از زمان ماموریت «آپولو ۱۷»(Apollo 17) در دسامبر ۱۹۷۲ به ماه بازگرداند. دوم این که گلاور اولین شخص رنگین‌پوستی بود که مدار زمین را ترک کرد و کخ و هانسن به ترتیب اولین زن و اولین غیرآمریکایی بودند که این کار را انجام دادند. فضانوردان آپولو تنها افرادی بودند که پیشتر به این موفقیت دست یافتند و همه آنها مردان سفیدپوست آمریکایی بودند.

«لوری گلیز»(Lori Glaze)، مدیر برنامه آرتمیس ناسا پس از فرود فضاپیمای اوریون در آب گفت: ما چهار انسان شگفت‌انگیز را به ماه فرستادیم و برای اولین بار پس از بیش از ۵۰ سال، آنها را با خیال راحت به زمین بازگرداندیم. به نسلی که اکنون می‌داند ما چه توانایی‌هایی داریم، می‌گویم به پرتاب ماه ما خوش آمدید.

مسافران ماه به زمین بازگشتند

مسافران ماه به زمین بازگشتند

برچسب ها: فضانوردان ، آرتمیس 2 ، ماه ، ناسا
ارسال به دوستان
تدارک رادیو ورزش برای جام جهانی با ۲۰ هزار دقیقه برنامه و مسابقه اما و اگرهای پخش مسابقات جام‌جهانی در سینما گروسی: یک سال است که به تاسیسات هسته‌ای ایران دسترسی نداریم ایران: توقف حملات علیه اسرائیل محسن هاشمی: باید راهی پیدا کرد که این گاو خشمگین از اتاق بیرون برود/ امروز بیش از ۹۰ درصد کشور درباره اصل مذاکره هم‌صداست پایان معمای عجیب؛ دانشمندان بالاخره ریشه صدای مرموز «هام» را یافتند ال پی جی یا بنزین؟/ کدام سوخت بهتر است سقوط بازارهای سهام آسیا پس از افزایش تنش‌های خاورمیانه برنامه‌های ملی و استانی بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ایران/ از رونمایی از طرح ملی در حوزه مقابله تا امحای موادمخدر اطلاعیه سازمان امور مالیاتی برای مودیان خسارت‌دیده از جنگ‌های تحمیلی پرواز بی‌توقف؛ طولانی‌بردترین هواپیمای مسافربری دنیا نخستین پروازش را انجام داد آماده‌باش کامل مراکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی زنان چادری در کافه‌ها ؛ دعوا بر سر پوشش است یا تصاحب فضاهای عمومی؟  افزایش خطر زوال عقل در اثر نوشیدن آب! اسموتریچ خواستار واکنش قاطع در لبنان به جای حمله به ایران شد