فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۵۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۵-۰۱-۱۴۰۵
کد ۱۱۵۵۹۸۴
انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۵-۰۱-۱۴۰۵

عربستان به آمریکا: محاصره تنگه هرمز را رها کن

تنگه هرمز
این گزارش می‌افزاید مقام‌های سعودی هشدار داده‌اند اگر باب‌المندب نیز ناامن شود، بخش مهمی از صادرات نفت این کشور با خطر روبه‌رو خواهد شد.

عربستان سعودی از آمریکا خواسته محاصره تنگه هرمز را کنار بگذارد و به میز مذاکرات بازگردد. به گفته مقام‌های عرب، ریاض نگران است اقدام دونالد ترامپ برای بستن این گذرگاه، تهران را به تشدید تنش وادار کند و مسیرهای مهم دیگری مانند باب‌المندب را نیز در معرض اختلال قرار دهد. این تنگه در دریای سرخ یکی از مسیرهای اصلی صادرات نفت عربستان سعودی و تجارت میان آسیا و اروپا به شمار می‌رود.

به گزارش همشهری به نقل از وال‌استریت ژورنال، این گزارش می‌افزاید مقام‌های سعودی هشدار داده‌اند اگر باب‌المندب نیز ناامن شود، بخش مهمی از صادرات نفت این کشور با خطر روبه‌رو خواهد شد. به گفته منابع منطقه‌ای، کشورهای خلیج فارس خواهان پایان جنگ با باقی ماندن کنترل ایران بر تنگه هرمز نیستند، اما هم‌زمان تلاش می‌کنند بحران از مسیر دیپلماتیک حل شود. وال‌استریت ژورنال نوشت با وجود مواضع علنی تند دو طرف، تهران و واشنگتن از طریق میانجیگران همچنان برای ازسرگیری گفتگوها در تماس هستند.

ارسال به دوستان
تکذیب خبر مسدود شدن ورودی‌های تهران توسط پلیس راهور امیدواری سازمان سینمایی برای اکران بازی احتمالی ایران در جام جهانی برخورد هواپیما به یک آسمان‌خراش در چین/ یک کشته و ۱۳ زخمی مجید جلالی: همچنان شانس صعود به مرحله بعد را داریم علم الهدی: باید نقاط ضعف دشمن را برجسته کنیم سومین پیروزی هندبال ساحلی ایران در قهرمانی جهان "آنچه هنوز در مورد توافق با ایران به شما گفته نشده است" اسکان زائران مراسم تشییع در بیش از 1000 مدرسه تهران چمران خواستار بررسی راهکارهای حمایتی برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده شد سگ آبی روسی که خیلی کند است! (+تصاویر) مهلت ۸۷ روزه برای ثبت‌نام معافیت سربازی فرزندآوری بزرگ‌ترین عملیات ترافیکی تاریخ پلیس راهور برای وداع با رهبر شهید شیخ نعیم قاسم: «توافق چارچوب» بین لبنان و اسرائیل باطل و بی‌اعتبار است هشدار هواشناسی تهران برای وزش باد شدید و گرد و خاک از گاز خنده تا بیماری روانی؛ سرنوشت تلخ دندانپزشکی که پزشکی را متحول کرد