فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۵۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۷-۰۱-۱۴۰۵
کد ۱۱۵۶۴۱۳
انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۷-۰۱-۱۴۰۵

تهران در مسیر هوشمندسازی مصرف برق

کنتور برق
طبق گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد کنتورهای هوشمند در شهر تهران تا پایان امسال به عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

هوشمندسازی کنتورها در چارچوب سیاست‌های وزارت نیرو برای مدیریت مصرف و کاهش ناترازی برق دنبال می‌شود، هم‌زمان چند محور اصلی را دنبال می‌کند؛ از جمله تجهیز مشترکان پرمصرف خانگی و تجاری، تکمیل هوشمندسازی در بخش‌های صنعتی و کشاورزی و ایجاد امکان کنترل و پایش لحظه‌ای پست‌های عمومی.

هیچ هزینه برای خانوارها، واحدهای تجاری یا کسب و کارها بابت کنتور دریافت نمی‌شود

به گزارش ایسنا، درباره فرآیند نصب کنتور هوشمند و هزینه‌های آن گفته شده هیچ هزینه برای خانوارها، واحدهای تجاری یا کسب و کارها بابت هوشمندسازی کنتور دریافت نمی‌شود و حتی اگر تابلو برق مشترک مشکلی داشته باشد، از شرکت توزیع مراجعه و برطرف می‌شود. 

در سال‌های گذشته، اولویت نصب کنتورهای هوشمند با مشترکان بزرگ و پرمصرف بوده که سیاست درستی هم محسوب می‌شد.  

کنتورهای هوشمند برق مزایای متعددی برای شبکه برق ایران به همراه دارد که می‌توان به افزایش دقت در اندازه‌گیری مصرف برق، کاهش اتلاف انرژی، بهبود مدیریت بار شبکه و امکان کنترل از راه دور اشاره کرد.

امکان دریافت اطلاعات دقیق و لحظه‌ای از میزان مصرف برق یکی از مهم‌ترین مزایای این کنتورها محسوب می‌شود و به مشترکان کمک می‌کند تا مصرف خود را بهینه‌سازی و هزینه‌های برق خود را کاهش دهند. همچنین این کنتورها به اپراتورهای شبکه اجازه می‌دهند تا بهتر بتوانند بار شبکه را مدیریت و درصورت نیاز به صورت خودکار برخی از تجهیزات را خاموش کنند تا از وقوع بحران‌های برق جلوگیری شود.  

در این راستا کامبیز ناظریان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اخیرا از جهش بی‌سابقه در هوشمندسازی شبکه برق پایتخت خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد کنتورهای هوشمند در شهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۵ به عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

به گفته وی حجم فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۴ معادل کل اقدامات ۱۰ سال گذشته در این حوزه بوده است و با نصب ۳۶۰ هزار و ۷۰۰ کنتور هوشمند جدید در سال گذشته، مجموع کنتورهای هوشمند نصب شده در شهر تهران به عدد ۷۲۳ هزار رسید که در گام بعدی، پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پیش از آغاز پیک بار سال ۱۴۰۵، از مرز یک میلیون دستگاه عبور کند.

به تأکید مسئولان توسعه کنتورهای هوشمند نه تنها امکان توزیع عادلانه انرژی و مدیریت بهینه شبکه برق را فراهم می‌کند، بلکه از طریق ارائه اطلاعات برخط و در لحظه مصرف انرژی در نرم‌افزار برق من، به مشترکان شهر تهران این امکان را می‌دهد تا مدیریت دقیقی بر هزینه‌ها و میزان مصرف انرژی خود داشته باشند.

لازم به ذکر است فرآیند تعویض کنتورهای قدیمی و جایگزینی آن‌ها با کنتورهای هوشمند، مطابق با اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به صورت کاملاً رایگان برای مشترکان پایتخت انجام می‌شود. 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: برق ، کنتور برق ، تهران
ارسال به دوستان
کاهش مشارکت اقتصادی/ علت دوری ۶۰ درصد ایرانی‌ها از بازار کار چیست؟ کریدورهای جدید تجاری، انحصار را می‌شکنند پلیس به دنبال سارقان کلیسای ارتدوکس تهران انتقال سهمیه بنزین به کارت بانکی در آستانه اجرا تمرکز ندارید؟ ۷ راهکار علمی برای درمان ذهن نامتمرکز مرثیه ای برای تهران ادعای سی‌ان‌ان: مذاکرات آمریکا و ایران علیرغم حملات متقابل ادامه دارد حمله آمریکا به لنج ایرانی حامل کالای اساسی در دریای عمان خبر خوش برای متقاضیان بیمه بیکاری/ کاهش زمان پرداخت مقرری به یک ماه انتقال ۴۰۸ زندانی افغان از ایران به افغانستان کانادا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند دیدنی های امروز؛ از فارغ التحصیلی پرستاران غزه تا آوارگان جنگی لبنان حذف مجسمه نویسنده روس میخائیل بولگاکف از پایتخت اوکراین تورم آمریکا؛ بالاترین در 3 سال اخیر / دلیل : تنگه هرمز / ترامپ: من تورم دوست دارم هشدار هواشناسی: رگبار و رعدوبرق شدید در راه ۱۳ استان