فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۵۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۳۱-۰۱-۱۴۰۵
کد ۱۱۵۷۳۰۲
انتشار: ۱۸:۵۱ - ۳۱-۰۱-۱۴۰۵

جزئیات تعرفه های جدید بلیت مترو تهران اعلام شد

مترو
معاون طرح و برنامه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: سقف شارژ کارت‌های اقشارخاص با افزایش ۴۰ درصدی به ۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال(هفت میلیون ریال) رسیده است.
 معاون طرح و برنامه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، اعلام کرد که از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵، تعرفه‌های جدید بلیت مترو بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران اجرایی خواهد شد.
 
به گزارش ایرنا از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه علیرضا کار اندیش روز دوشنبه اظهار کرد: هزینه ورود به شبکه مترو تهران با استفاده از کارت‌بلیت‌های اعتباری مبلغ‌دار، که در سال ۱۴۰۴ مبلغ ۴۱,۲۵۰ ریال بود و پس از دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۲۶۰ ریال به آن اضافه می‌شد، از اول اردیبهشت ماه با حدود ۲۵ درصد افزایش به ۵۱۶۰ ریال رسیده است. پس از دو کیلومتر اول، به ازای هر کیلومتر مسافت طی‌شده (تاسقف ۳۰ کیلومتر) مبلغ ۳۳۰ ریال به صورت خودکار پس از ثبت خروج از اعتبار کسر خواهد شد.
 
وی در ادامه به تشریح قیمت بلیت تک‌سفره پرداخت و بیان کرد: قیمت بلیت تک‌سفره داخل شهری برای خرید شتابی، ۷۳,۰۰۰ ریال و برای خرید نقدی ۱۰۰,۰۰۰ ریال تعیین شده است. همچنین، بلیت تک‌سفره حومه (خط ۵) با خرید شتابی ۹۰,۰۰۰ ریال و خرید نقدی ۱۵۰,۰۰۰ ریال خواهد بود. برای ایستگاه‌های شهید سلیمانی (هشتگرد) و پرند نیز، قیمت بلیت تک‌سفره با خرید شتابی ۲۰۰,۰۰۰ ریال و خرید نقد ۲۵۰,۰۰۰ ریال تعیین گردیده است. لذا توصیه می شود مسافران جهت استفاده از تخفیفات در نظر گرفته شده با استفاده از کارت بانکی بلیت خود را ارزانتر تهیه نمایند.
 
کار اندیش همچنین به سیاست‌های تشویقی اشاره کرد و افزود: به منظور تشویق شهروندان به استفاده از خدمات غیرحضوری و همچنین حساب‌های کاربری هوشمند شخصی‌سازی شده، ۱۰ درصد تخفیف علاوه بر سایر ضرایب کاهشی، برای خریداران بلیت از طریق سامانه شهرزاد اعمال می‌شود.
 
معاون طرح و برنامه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: سقف شارژ کارت‌های اقشارخاص با افزایش ۴۰ درصدی به ۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال(هفت میلیون ریال) رسیده است.
 
وی در خصوص هزینه‌های جانبی کارت‌ها نیز توضیح داد: هزینه چاپ، صدور و پشتیبانی کارت بلیت الکترونیک، اعم از با نام یا بی‌نام، مبلغ ۳۰۰,۰۰۰ ریال تعیین گردیده است.
 
کار اندیش در مورد مسافران بدون خروج گفت: در صورتی که دارندگان کارت بلیت مبلغ‌دار در هنگام خروج، بلیت خود را در دستگاه‌های کنترل قرار ندهند یا بیش از دو (۲) ساعت از ثبت ورود آن‌ها گذشته باشد، مابه‌التفاوت بلیت تک سفره متناظر با مبداء سفر از اعتبار کارت ایشان در ورود بعدی کسر خواهد شد.
 
معاون طرح و برنامه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، در پایان خاطرنشان کرد: دوره ارائه خدمات رایگان مترو که در ایام خاص به مدت حدود ۵۰ روز اجرا شد به پایان رسیده و از روز سه‌ شنبه، یکم اردیبهشت‌ماه، استفاده از شبکه مترو مجدداً مستلزم تهیه بلیت معتبر خواهد بود. لذا از مسافران تقاضا می‌شود جهت تسریع در تردد، پیش از مراجعه به گیت‌های ایستگاه، نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.
برچسب ها: مترو ، تهران ، بلیت
ارسال به دوستان
شاهکار نمایندگان آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۶ آیا مغز افراد منطقی با افراد احساسی متفاوت است؟ علم چه می‌گوید؟ ترکیب این سه کار با قهوه مرگ آور است عراق؛ بازداشت گسترده مقامات سیاسی به اتهام فساد مالی / بازداشت 3 نماینده مجلس هواپیمای فضایی فوق‌سری چین دوباره جسمی ناشناخته را در مدار زمین رها کرد ۱۰ اختراع و ایده مهم نیکولا تسلا که دنیا را تغییر داد علاقه به پیاز شاید نشانه‌ای از سلامت بهتر باشد! شواهدی از تحولی بزرگ در تکامل انسان در حال شکل‌گیری است! فهرست ۳۲ تیم مرحله حذفی جام جهانی و برنامه بازی ها عکس یادگاری «بادیگاردهای ظل‌السلطان، پسر ناصرالدین شاه» فعال سیاسی اصلاح‌طلب: پیش‌نویس تفاهم با آمریکا ۲۳ بار در حاکمیت چرخیده است/ پیام رهبری تذکر برای عدم خوش‌باوری بود  پارادوکسِ استعداد و شکست؛ چرا فوتبال ایران در مسیر جهانی‌شدن متوقف می‌شود؟ کاظمی: زمان امتحانات نهایی تغییر نمی‌کند یک نام، دو دنیای متفاوت؛ تفاوت های شگفت انگیز فیل آفریقایی و آسیایی که نمی دانستید! (+اینفوگرافیک) عدد ۳ دست از سر تیم ملی فوتبال ایران برنداشت؛ حتی در آخرین ثانیه