فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۵۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۹-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۵۹۳۱۶
انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۹-۰۲-۱۴۰۵

وزیر بهداشت: ۴۰ مرکز دارویی در جنگ آسیب دید

ظفرقندی
در حوزه تأمین دارو، تلاش ما بر این است که کمبودی ایجاد نشود و خوشبختانه تا به امروز این مسیر، چه برای مجروحین و چه برای مردم، با حداقل کمبودها دنبال شده و در آینده نیز این روند پیگیری خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آسیب ۴۰ مرکز دارویی در جنگ اخیر، تأکید کرد: با وجود این خسارات، روند تأمین دارو برای مجروحان و مردم بدون وقفه و با حداقل کمبودها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی اظهار کرد: در ایامی که از جنگ گذشته، علاوه بر آسیبی که به مردم، به‌ویژه مردم غیرنظامی وارد شده، مجروحین غیرنظامی ما در این مدت بیش از ۳۴ هزار نفر بودند که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که خلاف همه اصول حقوق بشری و بین‌المللی است، حملات به مراکز بهداشتی، درمانی، اورژانس و آمبولانس‌ها است؛ به‌طوری‌که حدود ۲۴۰ مرکز بهداشتی در این حملات آسیب دیده‌اند که این امر خلاف تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بین‌المللی است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در بیمارستان‌ها نیز بیش از ۵۰ بیمارستان و مرکز درمانی دچار آسیب‌های کلی یا جزئی شده‌اند و بیش از ۶۰ آمبولانس در این حملات آسیب دیده‌اند؛ پایگاه‌های اورژانس نیز به همین ترتیب متحمل خسارت شده‌اند.

ظفرقندی گفت: یکی از نکاتی که با هیچ اصلی در حقوق انسانی و بشری سازگار نیست، حملات به مراکز دارویی است؛ به‌گونه‌ای که مراکز تولید دارو مانند کارخانه توفیق یا مراکز پخش دارو در همدان و انبارهای دارویی هدف قرار گرفته‌اند و در مجموع ۴۰ مرکز دارویی آسیب دیده‌اند که ۱۶ مرکز دچار آسیب‌های جدی شده‌اند؛ آسیب‌هایی که به‌راحتی قابل جبران نیست.

وی تصریح کرد: در حوزه تأمین دارو، تلاش ما بر این است که کمبودی ایجاد نشود و خوشبختانه تا به امروز این مسیر، چه برای مجروحین و چه برای مردم، با حداقل کمبودها دنبال شده و در آینده نیز این روند پیگیری خواهد شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت دارد، انعکاس بین‌المللی این مسائل است؛ علاوه بر اقدامات جبرانی، واکنش‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی از سوی خبرگزاری دولت و نهادهای مختلف از جمله وزارت امور خارجه انجام دهند و ما نیز اطلاع‌رسانی به سازمان جهانی بهداشت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، ظفرقندی در پایان گفت: رئیس سازمان جهانی بهداشت دست‌کم چهار بار موضع‌گیری کرده و این حملات به مراکز حوزه سلامت را محکوم کرده است.

برچسب ها: وزیر بهداشت ، دارو ، جنگ
ارسال به دوستان
ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم تظاهرات صدها نفر در سوئد در اعتراض به نقض آتش بس در غزه چالش جدید زلاتان ابراهیموویچ در آمریکا ؛ از تنش روی آنتن تا هنر برنامه‌سازی یا شانس خالص؟ استاندار خراسان رضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز قطعی نشده درخواست سفارت ایران از غنا برای صعود به جام جهانی رکورد گرمای ۵۰ درجه در کهورک سیستان و بلوچستان مس شهربابک به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد تبعید ملی‌پوشان اروگوئه به کلاس اکونومی؛ تنبیه پس از حذف از جام جهانی عراقچی یکشنبه به عراق سفر می‌کند