فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۰-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۱۹۰۱
انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۰-۰۲-۱۴۰۵

کره شمالی: پاسخ اتمی به احتمال ترور رهبر این کشور

کره شمالی
این اقدام در بحبوحه افزایش تنش‌های جهانی پس از جنگ اخیر آمریکا و اسرائیل علیه ایران و ترور رهبر ایران، در اثر حمله آمریکا و اسرائیل به تهران، که بخشی از عملیات نظامی اخیر ایالات متحده و اسرائیل بود، صورت می‌گیرد.

کره شمالی قانون اساسی خود را بازنگری کرده  تا در صورت احتمال ترور "کیم جونگ اون" رهبر این کشور از سوی طرف متخاصم خارجی، نیروهای مسلح کره شمالی موظف به حمله اتمی به کشور ترور کننده شوند.

به گزارش عصرایران و بر اساس گزارش رسانه آمریکایی "فاکس نیوز"، کره شمالی قانون اساسی خود را اصلاح کرده است تا در صورت ترور "کیم جونگ اون"، رهبر این کشور، ماده‌ای برای حمله هسته‌ای خودکار در نظر گرفته شود. این رسانه اعلام کرد که این تغییر قانون اساسی در جلسه "مجمع عالی خلق" (مجلس کره شمالی) که در 22 مارس در پیونگ یانگ افتتاح شد، تصویب شده است.

این سیاست اصلاح‌شده، رویه‌های اقدام تلافی‌جویانه در صورت ناتوانی یا کشته شدن رهبری کره شمالی را تشریح می‌کند. طبق این گزارش، در این سیاست اصلاح‌شده آمده است که "اگر سیستم فرماندهی و کنترل بر نیروهای هسته‌ای کشور توسط حملات نیروهای متخاصم در معرض خطر قرار گیرد... یک حمله هسته‌ای باید به‌طور خودکار و فوری انجام شود."

این گزارش افزود که سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی این هفته مقامات ارشد دولتی را در جریان این به‌روزرسانی قرار داده است. این اقدام در بحبوحه افزایش تنش‌های جهانی پس از جنگ اخیر آمریکا و اسرائیل علیه ایران و ترور رهبر ایران، در اثر حمله آمریکا و اسرائیل به تهران، که بخشی از عملیات نظامی اخیر ایالات متحده و اسرائیل بود، صورت می‌گیرد.

کره شمالی همچنین اخیرا قانون اساسی خود را اصلاح کرده تا قلمرو خود را به عنوان مرز کره جنوبی تعریف کند و اشارات به اتحاد مجدد را حذف کرده است، که منعکس کننده موضع کیم جونگ اون برای برخورد با دو کره به عنوان کشورهای جداگانه است. 

کیم متعهد شده است که قابلیت‌های هسته‌ای کشور را تقویت کند و کره جنوبی را به عنوان "خصومت‌آمیزترین" دشمن توصیف کرده است. او همچنین ایالات متحده را به "تروریسم دولتی و تجاوز" متهم کرده است، که نشان دهنده موضع قاطعانه‌تری در بحبوحه افزایش تنش‌های بین‌المللی است.

رهبر کره شمالی پس از حمله اخیر آمریکا و اسرائیل به ایران، در یک موضعگیری تاکید کرد که این جنگ نشان داد، موضع کشورش در خروج از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و ساخت و انباشت سلاح های هسته ای، درست بوده است.

 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
شروع ثبت‌نام مسکن استیجاری از دوشنبه تابستانی گرم‌تر از حد معمول در راه کشور/ 4 استان محدودیت منابع آب دارند واکنش ضرغامی نسبت به حضور قیصر در تهران مرگ افسر ارتش اسرائیل در جنوب لبنان سفر قریب الوقوع نخست وزیر جدید عراق به آمریکا وزیر کشور پاکستان: پیام‌ مهمی از سوی ژنرال عاصم منیر به تهران آورده‌ام رییس کل پیشین بانک مرکزی: تصور می‌کنم اگر در ماه‌ها یا سال‌های آینده یک توافق نسبتاً پایدار میان ایران و غرب شکل بگیرد رئیس شرکت روس نفت: سود بسته شدن تنگه هرمز در جیب شرکت های آمریکایی روسیه نوجوان ۱۷ ساله بریتانیایی را به دلیل افشای شبکه پولشویی رمزارزها تحریم کرد هشدار نسبت به بحران نرخ باروری؛ ایران در مسیر سیاه‌چاله جمعیتی شناسایی و دستگیری قاتل جوان چمستانی در استان تهران سپاه: صدای شنیده شده در اطراف جزیره خارک مربوط به عملیات خنثی‌سازی مهمات است حمله حزب الله به مقر فرماندهی ارتش اسرائیل استارت تمرینات پرسپولیس با باقری در انتظار بازگشت اوسمار واکنش مشاور شهید رئیسی به برخی خلاف واقع گویی ها زیر نام هویت‌های سیاسی