فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۰-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۱۹۷۴
انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۰-۰۲-۱۴۰۵

احتمال رایگان شدن دائمی مترو تهران؛ موافقت اکثریت اعضای شورا

بلیت مترو
نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران از احتمال رایگان شدن دائمی مترو خبر داد. به گفته وی، اکثریت اعضای شورا با این طرح موافق هستند و بررسی‌های کارشناسی آن از سال گذشته آغاز شده است؛ طرحی که در صورت تصویب، تحولی در خدمات شهری پایتخت ایجاد خواهد کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکثریت اعضای شورای شهر با رایگان شدن مترو موافق هستند. بررسی‌های کارشناسی این موضوع از سال گذشته انجام شده و امیدواریم در جلسات آینده شورا این طرح بررسی و تصویب شود.

به گزارش فارس، در پی شرایط خاص اخیر در تهران و با هدف تسهیل تردد شهروندان، مترو و اتوبوسرانی پایتخت برای مدت محدودی به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

بر اساس مصوبه قبلی، این رایگان بودن تا ۲۲ اردبیهشت ادامه دارد و پس از آن در صورت نبود مصوبه جدید، دریافت کرایه از سر گرفته می‌شود.

همزمان برخی اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد دائمی شدن رایگان بودن مترو را مطرح کرده‌اند که قرار است در جلسات آینده شورا مورد بررسی قرار گیرد.

اکثریت اعضای شورای شهر با رایگان شدن مترو موافق هستند

در همین خصوص حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری، نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با فارس، از احتمال رایگان شدن مترو در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر مصوبه جدیدی درباره رایگان شدن مترو و اتوبوس وجود ندارد و مطابق مصوبه قبلی، از روز سه‌شنبه بلیت‌ها دوباره پولی خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر لایحه یا مصوبه جدیدی در این خصوص نداریم، اما طرحی از سوی شورا برای رایگان شدن مترو تهیه شده که احتمالاً در یکی دو جلسه آینده در صحن شورا مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت اعضای شورا از این طرح افزود: اکثریت اعضای شورای شهر با رایگان شدن مترو موافق هستند. بررسی‌های کارشناسی این موضوع از سال گذشته انجام شده و امیدواریم در جلسات آینده شورا این طرح بررسی و تصویب شود.

نایب‌رئیس کمیسین عمران شورای شهر تهران ادامه داد: اگر این طرح در صحن شورا رأی بیاورد، مترو می‌تواند به‌صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گیرد که این موضوع یک اقدام خدماتی مهم به نفع مردم خواهد بود.

آقامیری درباره وضعیت فعلی بلیت مترو نیز گفت: طبق مصوبه فعلی، رایگان بودن مترو تا روز دوشنبه ادامه دارد و اگر مصوبه جدیدی تصویب نشود، به‌طور خودکار از صبح سه‌شنبه بلیت‌ها دوباره پولی می‌شود؛ مگر اینکه شهرداری تصمیم بگیرد خود به‌طور موقت چنین اقدامی انجام دهد و بعداً لایحه آن را به شورا ارائه کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد اعضای شورا با این طرح موافقت کنند تا زمینه ارائه خدمات بهتر به شهروندان فراهم شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
اعلام زمان خاکسپاری شهرزاد جواهری بازیگر «زیر آسمان شهر» حضور دوباره پرویز پرستویی در تئاتر سید مجید موسوی: از هر کلامی که اتحاد مقدس شما را به خطر می‌اندازد دوری کنید ادعای اسرائیل درباره ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله آماده‌باش اسرائیل برای حملات موشکی ایران پزشکیان: مذاکرات با مصوبه شورای عالی امنیت و تأیید رهبری است / رهبر شهید نیز مجوز مذاکرات عزتمندانه را صادر کرده بودند بازگشت سرمربی برزیلی پرسپولیس به تهران ترامپ: اسرائیل نباید به بیروت حمله می‌کرد/ داریم صلح می کنیم، خرابش نکنید داستان شگفت‌انگیز جوان‌ترین گلزن استرالیا در جام جهانی ادعای وزیر جنگ آمریکا: در مسیر امضای توافق با ایران هستیم حمله به بیروت، حمله به توافق شمار شهدای لبنان به ۳ هزار و ۷۸۳ نفر رسید عشق یعنی یک نفر رو بیشتر از خودت دوست داشته باشی ابطحی: اسرائیلی نباشیم/ فعلاً همه اختلافات‌ را به خاطر مردم باید متوقف کنیم اوباما: توافق جدید با تهران نسبت به برجام متمایز نیست