فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۱-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۲۱۵۸
انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۱-۰۲-۱۴۰۵

نخست‌وزیر هند: مردم باید در مصرف انرژی و طلا صرفه‌جویی کنند

مودی
نارندرا مودی از مردم خود خواست با اقداماتی مانند دورکاری مصرف سوخت را کاهش دهند، چراکه افزایش تنش‌ها در غرب آسیا همچنان بر افزایش قیمت انرژی در جهان اثر دارد.

نخست‌وزیر هند با تشدید بحران انرژی در جهان به دلیل تحولات غرب آسیا از مردم کشورش خواست با بازگشت به تدابیر دوران پاندمی کرونا اقدام به صرفه‌جویی در انرژی و کاهش هزینه‌های اختیاری کنند.

به گزارش ایسنا، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند از مردم خود خواست با اقداماتی مانند دورکاری مصرف سوخت را کاهش دهند، چراکه افزایش تنش‌ها در غرب آسیا همچنان بر افزایش قیمت انرژی در جهان اثر دارد.

روزنامه ایندیا تودی گزارش داد که مودی گفت: در دوران کرونا، ما کار از خانه، جلسات آنلاین، کنفرانس‌های ویدئویی را به کار گرفتیم و سیستم‌های زیادی ایجاد کردیم. ما به آن‌ها عادت کرده بودیم.

او افزود: امروز نیاز است که دوباره آن رویه‌ها را در راستای منافع ملی از سر بگیریم و باید یک بار دیگر به آن‌ها اولویت دهیم.

از زمان حملات ایالات متحده و اسرائیل به ایران در ۲۸ فوریه، تنش‌های منطقه‌ای افزایش یافته است که باعث تلافی‌جویی تهران علیه اسرائیل و همچنین متحدان آمریکا در خلیج فارس شده است.

تنگه هرمز، آبراه کلیدی جهانی که حدود ۲۰ درصد از محموله‌های نفتی جهان از آن عبور می‌کند ـ در پی جنگ آمریکایی‌ ـ صهیونیستی علیه ایران از سوی مقامات ایران اعمال قانون می‌شود و تردد از این مسیر تحت نظارت نیروهای مسلح است. عبور کشتی‌های متخاصم از این تنگه از سوی ایران ممنوع اعلام شده و کشتی‌های دیگر کشورها نیز باید با هماهنگی ایران از این مسیر تردد کنند.

مودی با اشاره به این که «بنزین و گازوئیل در سراسر جهان بسیار گران شده است»، افزود: این مسئولیت همه ماست که ارزی که صرف خرید بنزین و گازوئیل می‌شود را با صرفه‌جویی در مصرف بنزین و گازوئیل نیز ذخیره کنیم.

مودی همچنین از مردم خواست به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کاهش هزینه‌های اختیاری به مدت یک سال از خرید طلا برای مراسم عروسی خودداری کنند.

او همچنین از مردم کشورش خواست مصرف روغن خوراکی را کاهش دهند و کشاورزان را تشویق کرد که وابستگی خود به کودهای شیمیایی وارداتی را که در جریان تنش‌های اخیر در غرب آسیا واردات آن به کشورهای خارجی  از کشورهای حاشیه خلیح فارس به شدت با کاهش روبه‌رو شده است، کاهش دهند.

او گفت: «ما باید مصرف کودهای شیمیایی را نصف کنیم و به سمت کشاورزی طبیعی برویم. به این ترتیب، می‌توانیم در ارز خارجی صرفه‌جویی کنیم و از مزارع و مادر زمین محافظت کنیم.»

برچسب ها: مودی ، هند ، صرفه جویی
ارسال به دوستان
پاسخ قالیباف به ترامپ: باید بدون هیچ بهانه‌ای به تعهدات داده شده، عمل شود گفت و گوی مصر و قطر درباره تلاش‌های میانجیگری بین آمریکا و ایران عراقچی: رفع تحریم و برنامه‌ هسته‌ای در دور دوم بحث می‌شود بقایی: خطوط قرمز ما در روند مذاکرات ثابت بوده است توییت آشنا درباره مذاکره کنندگان دیروز و امروز تیراندازی در آمریکا/ یک کشته و ۱۱ زخمی  نماینده ولی فقیه: ثبت نام حج آینده زودتر انجام خواهد شد سخنگوی وزارت خارجه: هیچ‌یک از مطالب منتشرشده درباره محتوای مذاکرات را نمی‌توانم به صورت رسمی تأیید کنم  ایرنا: وزیر خارجه پاکستان عازم ژنو می شود ادعای ترامپ: توافق با ایران احتمالا آخر هفته یا دوشنبه امضا شود حزب‌الله: آتش‌بس بدون خروج اشغالگران از لبنان بی‌نتیجه است پوتین: حملات پهپادی اوکراین با هدف ایجاد شکاف میان روس‌ها انجام می‌شود گردشگری دریایی در مازندران تا اطلاع بعدی ممنوع شد گروسی: اولویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راستی‌آزمایی کامل توانمندی‌های هسته‌ای ایران است ۱۰ مصدوم در پی آتش‌ سوزی مرکز توانبخشی «امید» مسجدسلیمان