فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۲-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۲۵۴۹
انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۲-۰۲-۱۴۰۵

ساعت کاری جدید ادارات و بانک‌ها ابلاغ شد

ساعت کاری
سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه‌ای جدید، ساعت کاری ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی را از ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال جاری تغییر داد. بر این اساس، فعالیت دستگاه‌های اجرایی با هدف مدیریت مصرف انرژی، از ساعت ۷ صبح آغاز شده و در ساعت ۱۳ پایان می‌یابد.

سازمان اداری و استخدامی کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، ساعت کاری ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی را از ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال جاری از ساعت ۷ تا ۱۳ تعیین کرد؛ تصمیمی که با هدف مدیریت مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، علاءالدین رفیع‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه تغییر ساعت کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی از شنبه ۲۶ اردیبهشت را ابلاغ کرد.

این بخشنامه با استناد به مصوبه شماره ۱۱۷۷۴ مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ هیأت وزیران و با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی، حفظ پایداری شبکه سراسری برق و همچنین تأمین آسایش عمومی و استمرار خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

بر اساس این بخشنامه، ساعات آغاز و خاتمه کار تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی از تاریخ ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال جاری از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ تعیین شده است.

مطابق مفاد این ابلاغیه، ساعات کاری واحدهای عملیاتی خدمات‌رسان که به‌طور مستقیم به مردم خدمت ارائه می‌کنند، از جمله مدارس، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و همچنین بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، مطابق با ردیف‌های ۴ و ۶ جدول بند یک تصویب‌نامه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ هیأت وزیران و اصلاحات بعدی آن خواهد بود.

در این بخشنامه همچنین پیش‌بینی شده است که استانداران در شرایط اضطراری، به منظور تداوم خدمات عمومی و حفظ ایمنی کارکنان، بر اساس بخشنامه ۱۴ اسفند ۱۴۰۴ سازمان اداری و استخدامی کشور درباره میزان حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل کار تصمیم‌گیری کنند.

بر اساس این ابلاغیه، مفاد ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری لازم‌الاجرا بوده و در سایر موارد مربوط به تنظیم ساعات کاری از جمله دورکاری و شناوری نیز دستگاه‌ها باید مطابق تصویب‌نامه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ هیأت وزیران عمل کنند.

همچنین دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند یک ساعت پیش از پایان وقت اداری و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، نسبت به خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

در این بخشنامه تأکید شده است شهرداری‌های سراسر کشور نیز برنامه‌ریزی لازم را برای بهره‌گیری حداکثری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری متناسب با ساعات جدید فعالیت دستگاه‌های اجرایی انجام دهند.

1623

ارسال به دوستان
تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند» معابد یونان در برابر روم؛ تقابل کمال هندسی و شکوه امپراتوری (+اینفوگرافیک) تاریخ به روایت تصویر / لحظه بازداشت چه گوارا در بولیوی شاهکار تلسکوپ اقلیدس: ثبت پرجزئیات‌ترین تصویر از قلب راه شیری با ۲۶ ساعت رصد(+عکس) چند قدم در روز برای جبران ساعت‌ها نشستن کافی است؟ ۵ علامت سکته مغزی خفیف که نباید نادیده گرفت استایل متفاوت سوگل قلاتیان در کتابخانه؛ بازیگر لیسانسه‌ها مخاطبان را غافلگیر کرد (+عکس) ورود بخشی از قاچاقچیان موادمخدر به «اردوگاه‌های کار اجباری» برای سپری کردن مجازات از تانک تی-34 تا هیولای خزر؛ داستان نبوغ الکسیف (+عکس) امروز با سعدی: تو که پادشاه حُسنی نظری به بندگان کن آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و هشت تعداد ساعات کار مورد نیاز یک کارگر در کشورهای مختلف برای درآمد ۱,۰۰۰ دلاری (+ اینفوگرافیک) معاون قوه قضائیه :موتورسواری بانوان منع شرعی ندارد/اگر مجلس قانون گواهی نامه برای آنها را تصویب کند قوه قضاییه هم موافق است