فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۲-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۲۵۵۹
انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۲-۰۲-۱۴۰۵

قدردانی نعیم قاسم از مواضع حمایتی ایران

نعیم قاسم
شیخ نعیم قاسم گفت: ما میدان را رها نخواهیم کرد. ما آن را به جهنمی برای اسرائیل تبدیل خواهیم کرد. ما به حملات پاسخ خواهیم داد و به وضعیت قبل از دوم مارس باز نخواهیم گشت. ما از ایران به خاطر توجهش به لبنان و مردمش تشکر می‌کنیم و از هر طرفی که در توقف حمله مشارکت کند، تشکر خواهیم کرد.

شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به رزمندگان مقاومت گفت: پهپادهای شما زمین را در آغوش می‌گیرند و اشغالگران اسرائیلی را خفه می‌کنند. پهپادهای شما، اشرار و ستمگران زمین را به وحشت می‌اندازد. شما نمی‌میرید. یا در میدان می‌مانید یا شهید می‌شوید و زنده نزد پروردگارتان روزی می‌خورید. 

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: گفتند که شما تمام شده‌اید و شکست خواهید خورد! اما مبارزه شما مانند افسانه‌ای از پایداری درخشید که جهان را شگفت‌زده کرد. شما جنوب پاکی و عزت هستید و لبنان، کشوری مستقل و دارای حاکمیت، ستونش جنوب است. شما زندگی باعزت هستید، نه ذلت؛ شما رهایی هستید، نه تسلیم؛ شما حاکمیت هستید، نه بردگی؛ شما استقلال هستید، نه بندگی. شما فرزندان رهبر شهدای امت، شهید سید حسن نصرالله، سید هاشمی و شهدا، مجروحان و اسیران هستید. 

شیخ قاسم گفت: ما با دشمن جنایتکار و وحشی اسرائیلی روبه‌رو هستیم که توسط آمریکای مستبد خونریز و کشورهایی که پشت قدرت آن له له می‌زنند، حمایت می‌شود. گروهی کوچک، با تعداد، منابع و پشتیبانی محدود با آن‌ها مقابله می‌کنند اما آن‌ها توسط خداوند متعال پشتیبانی می‌شوند و بنابراین ما پیروز خواهیم شد. ما با تجاوز اسرائیلی-آمریکایی روبه‌رو هستیم که به دنبال مطیع کردن کشور ما، لبنان برای تبدیل آن به بخشی از «اسرائیل بزرگ» است. ما تسلیم نخواهیم شد و به دفاع از لبنان و مردم آن ادامه خواهیم داد، مهم نیست چقدر طول بکشد و مهم نیست چقدر فداکاری‌ها بزرگ باشد که کمتر از بهای تسلیم شدن است. 

وی افزود: ما میدان را رها نخواهیم کرد. ما آن را به جهنمی برای اسرائیل تبدیل خواهیم کرد. ما به حملات پاسخ خواهیم داد و به وضعیت قبل از دوم مارس باز نخواهیم گشت. توافق ایران و آمریکا که شامل توقف حمله علیه لبنان است، مسلما قوی‌ترین کارت برای توقف حملات است. ما از ایران به خاطر توجهش به لبنان و مردمش تشکر می‌کنیم و از هر طرفی که در توقف حمله مشارکت کند، تشکر خواهیم کرد. مسئولیت مذاکره برای دستیابی به اهداف حاکمیتی لبنان همچنان بر عهده مقامات لبنانی است. 

نعیم قاسم گفت: ما آماده‌ایم با مقامات برای تحقق حاکمیت لبنان با توقف حملات زمینی، دریایی و هوایی اسرائیل و برای آزادسازی لبنان از طریق عقب‌نشینی دشمن اسرائیلی از مناطق اشغال شده و استقرار ارتش لبنان همکاری کنیم. ما آماده‌ایم با مسئولان برای دستیابی به آزادی زندانیان، بازگشت مردم به تمام روستاها و شهرهایشان و بازسازی همکاری کنیم. ما خواستار خروج از مذاکرات مستقیم هستیم؛ مذاکراتی که به منزله سود خالص برای اسرائیل و امتیازهای رایگان از سوی مقامات لبنانی است. 

وی تأکید کرد: هیچ کس خارج از لبنان حق اظهار نظر در مورد سلاح، مقاومت یا سازماندهی امور داخلی لبنان را ندارد. من خواستار یک سیاست دفاعی جامع به عنوان بخشی از یک استراتژی امنیت ملی در سطوح دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی هستم. تمام مقاومت ما با هدف متوقف کردن تجاوز و خنثی کردن اهداف آن است و ما میدان رویارویی را ترک نخواهیم کرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تازه‌ترین خبر از نخستین ماهواره راداری ایران روزنامه جوان: دشمن در حال تبدیل تجمعات خیابانی به محل تسویه حساب های سیاسی است دیوار نامرئی واشنگتن در برابر افراط‌گرایی؛ بن‌گویر و ویزای لغوشده‌اش روزنامه اطلاعات: هدف آمریکا از امضای تفاهمنامه با ایران، پایان اختلاف نیست زنان و تغییر چهرۀ هواداران فوتبال یک نشانه‌ در پیری که مرگ را پیش‌بینی ‌می‌کند مغز ما برای این همه خبر بد طراحی نشده است! روزنامه خراسان: مراقب باشید در مذاکرات ژنو، ترامپ یا ونس با مقامات ایرانی عکس یادگاری نگیرند گوشی تاشو کمودور؛ وقتی موبایل قرار است شما را از فضای مجازی دور کند(+عکس) قلیان‌کشی در حیاط یک خانه روستایی در نزدیک مشهد؛ 125 سال قبل (عکس) ۵ باور اشتباه درباره گیربکس دستی که باید فراموش کنید چرا قند خون دیابتی‌ها در گرما از کنترل خارج می‌شود؟ سیاره نهم واقعیت دارد؟ کشف جدید در لبه منظومه شمسی معمای را پیچیده‌تر کرد ناو پهپادبر «رنو» رونمایی شد! (+عکس) رد پای یک پیش‌داوری در مغز / چرا با بعضی‌ افراد راحت‌تر معاشرت می‌کنیم؟