فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۴-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۲۹۷۷
انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۴-۰۲-۱۴۰۵

عراقچی: ما هیچ مانعی برای تنگه هرمز ایجاد نکرده‌ایم؛ این آمریکاست که محاصره کرده است

غر
تنگه هرمز اکنون بیش از هر چیز از تجاوز آمریکا و محاصره‌ای که بر آن تحمیل کرده، آسیب می‌بیند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: از نظر ما، تنگه هرمز برای تمامی کشتی‌های تجاری باز است، اما آن‌ها باید با نیروهای دریایی ما همکاری کنند.

 به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با پرس تی وی در حاشیه اجلاس وزرای خارجه بریکس گفت: تنگه هرمز اکنون بیش از هر چیز از تجاوز آمریکا و محاصره‌ای که بر آن تحمیل کرده، آسیب می‌بیند.

وی افزود : از نظر ما، تنگه هرمز برای تمامی کشتی‌های تجاری باز است، اما آن‌ها باید با نیروهای دریایی ما همکاری کنند.

عراقچی تاکید کرد: ما هیچ مانعی ایجاد نکرده‌ایم؛ این آمریکاست که محاصره ایجاد کرده است، و امیدوارم این وضعیت با رفع این محاصره غیرقانونیِ تحمیل‌شده از سوی آمریکا پایان یابد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: عراقچی ، تنگه هرمز ، بریکس
ارسال به دوستان
گفت و گوی مصر و قطر درباره تلاش‌های میانجیگری بین آمریکا و ایران عراقچی: رفع تحریم و برنامه‌ هسته‌ای در دور دوم بحث می‌شود بقایی: خطوط قرمز ما در روند مذاکرات ثابت بوده است توییت آشنا درباره مذاکره کنندگان دیروز و امروز تیراندازی در آمریکا/ یک کشته و ۱۱ زخمی  نماینده ولی فقیه: ثبت نام حج آینده زودتر انجام خواهد شد سخنگوی وزارت خارجه: هیچ‌یک از مطالب منتشرشده درباره محتوای مذاکرات را نمی‌توانم به صورت رسمی تأیید کنم  ایرنا: وزیر خارجه پاکستان عازم ژنو می شود ادعای ترامپ: توافق با ایران احتمالا آخر هفته یا دوشنبه امضا شود حزب‌الله: آتش‌بس بدون خروج اشغالگران از لبنان بی‌نتیجه است پوتین: حملات پهپادی اوکراین با هدف ایجاد شکاف میان روس‌ها انجام می‌شود گردشگری دریایی در مازندران تا اطلاع بعدی ممنوع شد گروسی: اولویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راستی‌آزمایی کامل توانمندی‌های هسته‌ای ایران است ۱۰ مصدوم در پی آتش‌ سوزی مرکز توانبخشی «امید» مسجدسلیمان نخست وزیر پاکستان: متن نهایی توافق صلح تهیه شده