فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۷-۰۳-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۶۲۷۸
انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۷-۰۳-۱۴۰۵

آمریکا «نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس» را تحریم کرد

تنگه هرمز
«نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس» از سوی ایران برای مدیریت درخواست‌های عبور و مرور کشتی ها از تنگه هرمز ایجاد شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و «نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس» را به فهرست تحریم‌های ویژه واشنگتن اضافه کرد. این نهاد مسئول مدیریت درخواست‌های عبور کشتی ها از تنگه هرمز است.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد پنجشنبه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد و «نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس» را به فهرست موسوم به «اتباع و نهادهای ویژه تحریم‌شده» افزود.

این نهاد از سوی ایران برای مدیریت درخواست‌های عبور و مرور از تنگه هرمز ایجاد شده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که موضوع تردد دریایی در تنگه هرمز و نحوه مدیریت آن، در هفته‌های اخیر به یکی از محورهای اصلی تنش‌ها و مذاکرات مرتبط با جنگ ایران و آمریکا و تحولات منطقه تبدیل شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پاکستان: به دنبال یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای درگیری‌های خاورمیانه هستیم دانشمندان با استفاده از میکروب‌های «مومیایی 5 هزارساله» توانستند «نان» بپزند پخش زنده مسابقات لیگ ملت‌های والیبال از چهارشنبه توقف کامیون باری با راننده ۹ ساله در آزادراه قم-کاشان اعلام جزئیات صدور احکام جدید مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی توقف کامل فعالیت پروازی در فرودگاه‌های سراسر کشور نخست‌وزیر انگلیس: خطاب به همه طرف‌ها می‌گویم که همه ما مسئولیت داریم به آتش‌بس بازگردیم ترافیک سنگین در محورهای چالوس و هراز نخست‌وزیر لبنان: اسرائیل در طول آتش‌بس ۳۵۰۰ بار کشورمان را بمباران کرده بازگشت وضعیت عادی به آسمان عراق حملات موشکی حزب‌الله به شمال اسرائیل گروسی: حل موضوع هسته‌ای ایران در گرو توافق دیپلماتیک پایدار است سرلشکر حاتمی: در صورت تکرار شرارت‌های دشمن، اقدامات ما شدیدتر خواهد شد G919 ؛ نخستین شاسی بلند آفرودی هونگچی از راه رسید (+عکس) فرمانده کل ارتش: شرارت‌های دشمن تکرار شود، اقدامات ما شدیدتر خواهد شد