فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۱۱-۰۳-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۷۳۹۱
انتشار: ۱۸:۵۸ - ۱۱-۰۳-۱۴۰۵

مسمومیت ۸۱ نفر در لاله‌زار کرمان به دلیل آلودگی آب

مسمومیت
بیش از ۸۰ نفر از شهروندان شهر لاله‌زار بردسیر به دلیل بروز علائم گوارشی به درمانگاه مراجعه کردند. بررسی‌های اولیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان نشان می‌دهد شکستگی و نشت لوله آب احتمال اصلی منشأ این آلودگی بوده است.

 بنابه‌ اطلاعیه‌ روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان که در خصوص این مسمومیت‌ها آورده است: پس از افزایش موارد دارای علائم گوارشی در شهر لاله‌زار بردسیر در استان کرمان و مراجعه  ۸۱ نفر به درمانگاه، بررسی‌های کارشناسی آغاز شده و همچنان ادامه دارد. احتمال نخست درباره منشا آلودگی، شکستگی لوله‌ توزیع آب و نشت آلودگی از این طریق بوده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان عصر دوشنبه طی اطلاعیه‌ای گزارش داد: به دنبال گزارش افزایش موارد علائم گوارشی در شهر لاله‌زار و مراجعه ۸۱ نفر از شهروندان با علائم گوارشی شامل اسهال، استفراغ و دل‌پیچه به درمانگاه لاله‌زار، موضوع در دست بررسی قرار گرفت و تیم‌های واکنش سریع بلافاصله در محل حاضر شدند.

این اطلاعیه می‌افزاید: بر اساس اطلاعات ثبت‌شده، ۴۸ نفر از مراجعان در درمانگاه اقدامات درمانی و خدمات حمایتی دریافت کرده‌اند و ۳۳ نفر نیز پس از ویزیت سرپایی، اقدامات لازم را دریافت و ترخیص شدند.

برپایه این گزارش، رده سنی بیماران از ۱.۵ سال تا ۸۰ سال گزارش شده است.

در حال حاضر تیم‌های بهداشت محیط و تیم‌های مبارزه با بیماری‌ها به همراه واحدهای عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی در منطقه حضور دارند و اقدامات لازم در زمینه پایش وضعیت بهداشتی منطقه و پیگیری‌های لازم برای مشخص کردن منبع آلودگی و پیشگیری از گسترش موارد احتمالی در دستور کار قرار دارد.

در این اطلاعیه آمده است: به‌نظر می‌رسد منشا آلودگی شکستگی لوله کشی آب و نشت آلودگی بوده است اما اظهار نظر صریح به بررسی‌های کارشناسی و دقیق‌تر نیاز دارد.

همچنین، ساعاتی پیش شورای سلامت بخش لاله‌زار با حضور رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان، مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسیر، رئیس اداره آبفای بردسیر و مسئولان بخش نیز برگزار شد و موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در حال حاضر، مشکل شکستگی لوله، رفع‌ شده است و با انجام کلر زنی آب در وضعیت بهداشتی و کاملا سالم قرار دارد اما مسئولان و کارشناسان بهداشتی تاکید دارند: به منظور پیشگیری از چالش‌های بهداشتی توصیه اکید به استفاده از آب لوله کشی و رعایت بهداشت فردی است.

همچنین قویا به کارگران مزارع گل محمدی توصیه می‌شود از آب آشامیدنی لوله‌کشی شهری در باغ‌های محل برداشت استفاده کنند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
از فقر تا نقض حقوق کودک/ ۲ میلیون کودک کار ایرانی در سایه آمارهای متناقض زمان‌بندی جدید امتحانات دانشگاه آزاد عصر ابرطوفان‌های بهاری آغاز شده است؟ سخنگوی دولت: امروز حفظ انسجام ملی مهم‌ترین پشتوانه پیشرفت و امنیت کشور است دارویی که نیست، دردی که هست/ چرا کمبود دارو شدت گرفت؟ معاون پزشکیان: توافق شکل گرفته همه منافع ایران را تامین خواهد کرد حذف وثیقه خروج از کشور مشمولان غیرغایب در ایام محرم و صفر مخالفت شدید احزاب و مقامات اسرائیل با گنجاندن لبنان در طرح توافق ایران و آمریکا مورد عجیب سوزوکی؛ دروازه بان ژاپن در جام جهانی 2026 قیمت بیت‌کوین صعود کرد ۱۳ اشتباه رایج هنگام پیاده‌روی که ممکن است به بدن آسیب بزند فوتبال چگونه بر اجتماع و سیاست اثر می‌گذارد؟ زندگی در ۲۰ متر؛ روایت مستأجران از تنگنای مسکن در پایتخت کره ای ها عجب کشتی برای چین ساخته اند / غول دریا که هنوز زنده است به اندازه 4 زمین فوتبال (تصویری) نبرد بادها/جنگ بادها چطور سرنوشت اقلیم یک منطقه را روشن می‌ کرد؟