فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۷۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۳۱-۰۳-۱۴۰۵
کد ۱۱۷۲۰۵۴
انتشار: ۱۶:۵۵ - ۳۱-۰۳-۱۴۰۵

معاون رئیس جمهوری آمریکا: پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده

جی‌دی ونس
دولت ترامپ مأموریت دارد تا با دیپلماسی فعال، مسائل پیچیده خاورمیانه را حل‌وفصل کند و تهران و واشنگتن «برای ارتقای صلح و رفاه با هم همکاری خواهند کرد.
«جی دی ونس» معاون رئیس جمهوری آمریکا پیش از آغاز نشست چهارجانبه ایران، پاکستان، قطر و ایالات متحده اعلام کرد که پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران و تضمین آتش بس در لبنان انجام شده است.
 
به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، جی دی ونس امروز (یکشنبه) پیش از نشست چهارجانبه در سوئیس، ادعا کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا متعهد به آتش‌بس کامل منطقه‌ای است و این نوع آتش‌بس‌ها همیشه «کمی آشفته» هستند.
 
معاون رئیس جمهوری آمریکا پیش از شروع نشست در منطقه بورگن‌اشتوک، افزود: دولت ترامپ مأموریت دارد تا با دیپلماسی فعال، مسائل پیچیده خاورمیانه را حل‌وفصل کند و تهران و واشنگتن «برای ارتقای صلح و رفاه با هم همکاری خواهند کرد».
 
وی همچنین این مساله را مطرح کرد که مذاکرات فنی ممکن است همه اختلافات را حل نکند، اما اجازه می‌دهد برای اولین بار در تاریخ، به عنوان یک تیم کنار هم نشست.
 
به گزارش ایرنا، هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت مذاکره‌کننده، در این نشست شرکت خواهد کرد. سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، علی باقری معاون بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، حمید بورد معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، کاظم غریب‌آبادی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و اسماعیل بقائی سخنگوی دستگاه دیپلماسی، قالیباف را همراهی می‌کنند.
 
در طرف آمریکایی نیز علاوه بر ونس، استیو ویتکاف فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و جرد کوشنر در سوئیس حضور دارند. ونس پیش از عزیمت اعلام کرد که نشست‌ها ممکن است یک تا دو روز ادامه یابد و موضوعات مرتبط با اجرای تفاهم، آتش‌بس در لبنان و پرونده هسته‌ای ایران در آن بررسی شود.
 
نمایندگان کشورهای میانجی نیز در سوئیس حضور دارند. محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر پیشتر در بورگن‌اشتوک با ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس دیدار و درباره آخرین تحولات پس از توافق ایران و آمریکا رایزنی کرده است.
 
شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و عاصم منیر فرمانده ارتش این کشور نیز طبق گزارش‌ها وارد سوئیس شدند. پاکستان همراه با قطر در شکل‌گیری یادداشت تفاهم اسلام‌آباد و ایجاد زمینه تماس‌ها میان تهران و واشنگتن نقش میانجی را برعهده داشته است.
برچسب ها: ونس ، آمریکا ، ایران
ارسال به دوستان
روایت ایندین اکسپرس از وداع تلخ ایران با جام جهانی ۲۰۲۶؛ وقتی رویا در ۱۰۰ ثانیه فرو ریخت ادعای سفیر آمریکا: شاید واشنگتن برای نابودی زیرساخت‌ های ایران پیرامون کنترل تنگه هرمز اقداماتی انجام دهد پیروزی قاطع والیبال ایران مقابل کوبا در لیگ ملت‌ها پزشکیان: همه ظرفیت‌ها را برای کاهش مشکلات مردم به‌کار گرفته ایم فوتبال ایران در میانه میدان سیاست و احساسات آیت الله کریمی جهرمی: مردم باید در جریان واقعیت ها و محدودیت‌های کشور قرار گیرند هشدار هواشناسی برای رگبار و تندباد در ۱۷ استان کشور اشک‌هایت را بگذار برای استوری اینستاگرام محققان: تحمل استرس می‌تواند ساختار خون ما را از نظر فیزیکی تغییر دهد قالیباف: با جدیت پیگیر خاتمۀ جنگ در لبنان هستیم امین حیایی، جواد رضویان، نعیمه نظام‌دوست، سحر دولتشاهی و... روی پرده‌ می‌روند هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد هزار کشته در 4 روز در اثر موج گرمای فرانسه جزئیات دسترسی به مراسم تشییع رهبر شهید از چهار پهنه تهران ولایتی: حزب‌الله حافظ حقیقی استقلال و موجودیت لبنان است
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟