فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۷۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۰۱-۰۴-۱۴۰۵
کد ۱۱۷۲۳۶۶
انتشار: ۱۹:۲۴ - ۰۱-۰۴-۱۴۰۵

بقائی: تعامل ایران با آژانس به روال جاری ادامه خواهد یافت

بقایی
جی‌دی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، امروز در نشست خبری خود در هتل بورگن‌اشتوک گفت: «ایرانی‌ها موافقت کرده‌اند که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را دوباره به کشور خود دعوت کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ایرنا تاکید کرد که تعامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی مطابق روال جاری و منطبق با مصوبات مجلس شورای اسلامی و تصمیمات شورای‌عالی امنیت ملی ادامه خواهد یافت.
 
به گزارش ایرنا، عصر امروز معاون رئیس جمهور و وزیر خزانه‌داری ایالات متحده ادعا کردند که تهران موافقت کرده‌است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به خاک خود دعوت کند.
 
جی‌دی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا، امروز در نشست خبری خود در هتل بورگن‌اشتوک گفت: «ایرانی‌ها موافقت کرده‌اند که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را دوباره به کشور خود دعوت کنند.»
 
اسماعیل بقائی سخنگوی هیات مذاکره‌کننده در این خصوص در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا گفت: «تعاملات ایران با آژانس وفق تعهدات ایران ذیل موافقتنامه‌های پادمان، طبق روال موجود و منطبق با مصوبات مجلس شورای اسلامی و تصمیمات شورای‌عالی امنیت ملی ادامه پیدا خواهد کرد.»
 
بنا به گفته مقام‌های مطلع از محتوای مذاکرات دیروز در سوئیس تهران در طول مذاکرات ۱۸ ساعته، در مورد پرونده هسته‌ای مذاکره‌ای انجام نداده‌است و تعهد جدیدی نپذیرفته‌است. آغاز مذاکرات هسته‌ای در چارچوب تفاهم‌نامه اسلام‌آباد برای پایان جنگ میان ایران و آمریکا، منوط به اجرای بند ۱۳ تفاهم‌نامه است.
 
به گزارش ایرنا، در طول یک سال گذشته همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حتی پس از جنگ ۱‍۲ روزه، هرگز به صورت کامل قطع نشده‌است.
 
تهران در چارچوب «قانون الزام دولت به تعلیق همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» مصوب ۴ تیر ۱۴۰۴ بر حسب مورد بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای بازدید از سایت‌های فعال هسته‌ای ایران دعوت کرده‌است.
 
در طول یک سال که از تصویب این قانون می‌گذرد تاکنون بازرسان آژانس، با تائید شورای عالی امنیت ملی، چند نوبت از نیروگاه اتمی بوشهر بازرسی کرده‌اند و بر روند بارگزاری سوخت نیروگاه توسط روسیه نظارت کرده‌اند.
 
در نتیجه موضوع انجام بازرسی‌های موردی از تاسیسات هسته‌ای فعال ایران امر جدیدی نیست و تهران همواره در مورد بازدید از این سایت‌ها با آژانس همکاری کرده‌است.
 
بازدید از سایت‌های هسته‌ای آسیب دیده و رسیدگی به وضعیت ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران، منوط به رسیدن به ساز و کار مشخص در توافق نهایی پس از مذاکرات ۶۰ روزه موضوع تفاهم‌نامه اسلام‌آباد است.
برچسب ها: بقایی ، ایران ، آژانس
ارسال به دوستان
آیت الله کریمی جهرمی: مردم باید در جریان واقعیت ها و محدودیت‌های کشور قرار گیرند هشدار هواشناسی برای رگبار و تندباد در ۱۷ استان کشور اشک‌هایت را بگذار برای استوری اینستاگرام محققان: تحمل استرس می‌تواند ساختار خون ما را از نظر فیزیکی تغییر دهد قالیباف: با جدیت پیگیر خاتمۀ جنگ در لبنان هستیم امین حیایی، جواد رضویان، نعیمه نظام‌دوست، سحر دولتشاهی و... روی پرده‌ می‌روند هند محدودیت تردد در تنگه هرمز را لغو کرد هزار کشته در 4 روز در اثر موج گرمای فرانسه جزئیات دسترسی به مراسم تشییع رهبر شهید از چهار پهنه تهران ولایتی: حزب‌الله حافظ حقیقی استقلال و موجودیت لبنان است انتقاد "دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری" از بیانیه "برخی خبرگان" درباره مذاکرات تداوم موفقیت‌های بیمه ملت در حوزه اتکایی / تمدید مجوزهای قبولی اتکایی از داخل و خارج کشور سقوط یک بالگرد تاسیسات نفتی عربستان با 14 کشته نیاز روزانه به پروتئین چقدر است و مصرف «پودر پروتئین»، مفید است یا مضر؟ قصه‌ها از اختلال عبور می‌کنند
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟