فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۷۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۳-۰۴-۱۴۰۵
کد ۱۱۷۲۷۴۱
انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۳-۰۴-۱۴۰۵
رسانه عبری مدعی شد:

تل‌آویو از مناطق جنوبی به نفع ارتش لبنان عقب می کشد

تانک های ارتش اسرائیل
کان توضیح داد که ارتش در حال آماده‌سازی برای اجرای عقب‌نشینی جزئی از مناطق محدودی در جنوب لبنان است و واحدهای ارتش لبنان استقرار در این مناطق را بر عهده می‌گیرند.

سازمان پخش اسرائیل (کان) گزارش داد که ارتش در حال آماده شدن برای عقب‌نشینی از مناطق محدودی در جنوب لبنان است تا ارتش لبنان جایگزین آنها شود.

به گزارش ایسنا، این اقدام بخشی از آزمایشی است که کان آن را «توانایی تل‌آویو در جلوگیری از بازپس‌گیری کنترل این مناطق توسط حزب‌الله» نامید.

کان توضیح داد که ارتش در حال آماده‌سازی برای اجرای عقب‌نشینی جزئی از مناطق محدودی در جنوب لبنان است و واحدهای ارتش لبنان استقرار در این مناطق را بر عهده می‌گیرند.

گزارش‌های عبری نشان داده‌اند که ارتش بر اساس ارزیابی‌هایی مبنی بر تکمیل اکثر عملیات تهاجمی، به سمت کاهش تدریجی نیروهای زمینی خود در جنوب لبنان حرکت می‌کند.

همچنین طبق گزارش‌ها، این امر تحت فشار آمریکا صورت می‌گیرد و راه را برای استقرار ارتش لبنان در آن مناطق هموار می‌کند.

نیویورک تایمز، به نقل از مقامات اسرائیلی، دو روز پیش گزارش داد که فرماندهی نظامی اسرائیل دستورالعمل‌های جدیدی صادر کرده است که عملیات نظامی در لبنان را به یک چارچوب صرفاً دفاعی محدود می‌کند.

در همین حال، رسانه‌های عبری از تصمیمی برای خروج «تیم‌های آمادگی» از شمال پس از آتش‌بس با لبنان خبر دادند.

افزایش فشار داخلی

در مقابل، فشار داخلی در اسرائیل افزایش یافته است و ده‌ها نفر از والدین سربازان اسرائیلی که در عملیات‌های داخل لبنان شرکت می‌کنند، خواستار پایان جنگ و بازگشت پسرانشان به خانه شده‌اند.

این درخواست در نامه‌ای «فوری» از سوی خانواده‌ها خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، یسرائیل کاتس، وزیر جنگ و ایال زامیر، رئیس ستاد ارتش، مطرح شده است که توسط رسانه‌های اسرائیلی گزارش شده است.

خانواده‌ها در نامه خود تأکید کردند که «قربانی کردن پسرانشان به خاطر ملاحظات خارجی» را نمی‌پذیرند، که نشان می‌دهد سربازان «دست‌بند» زده شده‌اند و عوامل خارجی، به گفته آنها، بر روند عملیات نظامی تأثیر می‌گذارند.

آنها همچنین از آنچه فقدان هدف مشخص برای جنگ لبنان خواندند، انتقاد کردند و نسبت به بلاتکلیف نگه داشتن سربازان و درخواست راه‌حلی قاطع، چه از طریق دستیابی به اهداف نظامی مشخص و چه از طریق پایان فوری جنگ و خروج همه نیروها، هشدار دادند.

این موضوع پس از آن صورت می‌گیرد که ایالات متحده و ایران در ۱۸ ژوئن تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که در آن توقف خصومت‌ها در همه جبهه‌ها، از جمله لبنان، ضمن تأکید بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی آن، تصریح شده است.

از ۲ مارس، تل‌آویو حمله‌ای را علیه لبنان آغاز کرده است که طبق آمار لبنانی، منجر به شهادت ۴۱۷۵ نفر و زخمی شدن ۱۲۱۶۴ نفر دیگر و همچنین آوارگی بیش از یک میلیون نفر شده است.

اسرائیل مناطقی را در جنوب لبنان اشغال کرده است، برخی از این مناطق برای دهه‌ها و برخی دیگر از زمان جنگ ۲۰۱۳-۲۰۱۴.

این رژیم در طول حمله فعلی، بیش از ۱۰ کیلومتر در خاک لبنان نفوذ کرده است که عمیق‌ترین تهاجم آن از زمان عقب‌نشینی از جنوب در سال ۲۰۰۰ است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
هشدار مدیریت بحران مازندران/ از حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات فاصله بگیرید عاشقانه حدیثه تهرانی در آغوش همسرش کنار دریا (+عکس) راندمان نیروگاه های حرارتی امسال از مرز ۴۰ درصد عبور کرد روزنامه جوان: به گروسی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای آسیب دیده را ندهید قانون سختگیرانه بریتانیا در موج گرمای ۴۰ درجه: کولرهای گازی از خانه‌ها حذف شود چرا از فاجعه سردشت غافل شدیم؟ خالکوبی چه بلایی سر ساعت‌های هوشمند می‌آورد؟ تصویری که از داخل منزل شهید لاریجانی منتشر شد دیدنی های امروز؛ از موج گرمای اروپا تا امداد و نجات در ونزوئلا جوانان در بودجه کجایند؟ بیت کوین در آستانه سقوط قیمت بیشتر قرار دارد؟ ۵ نوشیدنی مفید برای کاهش قند خون که قبل از خواب باید بخورید هشدار وزارت بهداشت درباره خطر گسترش تب دنگی/ جولان پشه «آئدس» در شمال و جنوب کشور وزارت خارجه: آمریکا کمترین اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست بیشتر خودروهای ساخت آمریکا به برندهای غیرآمریکایی تعلق دارند