فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۷۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۵-۰۴-۱۴۰۵
کد ۱۱۷۳۰۵۹
انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۵-۰۴-۱۴۰۵

گروسی: تبادل اولیه برای بازرسی، با مقامات ایرانی انجام شده است

ی
مدیرکل آژانس گزینه‌های روی میز برای ذخایر اورانیوم ایران را چنین اعلام کرد: «رقیق‌سازی اورانیوم با غنای بالا» یا «انتقال اورانیوم غنی‌شده به یک کشور دیگر».

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اعلام آمادگی این آژانس برای ادامه کار فنی در ایران بر درخواست خود برای حضور بازرسان آژانس در ایران به رغم مخالفت‌های تهران اصرار کرد.

به گزارش ایسنا، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با این ادعا که براساس تفاهم‌نامه‌ای میان ایران و آمریکا آژانس بر بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران نظارت خواهد کرد، از آمادگی برای ادامه کار در ایران خبر داد و مدعی شد که تبادل اولیه‌ای با مقامات ایرانی انجام شده است.

گروسی با تاکید براینکه ما معتقدیم مواد هسته‌ای ایران از آخرین بازرسی ما در سال ۲۰۲۵ جابجا نشده‌اند، به این بهانه که باید این موضوع را تأیید کنیم، بار دیگر خواستار فرصتی برای کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دسترسی به سایت‌های هسته‌ای ایران شد.

مدیرکل آژانس گزینه‌های روی میز برای ذخایر اورانیوم ایران را چنین اعلام کرد: «رقیق‌سازی اورانیوم با غنای بالا» یا «انتقال اورانیوم غنی‌شده به یک کشور دیگر».

 او البته تأکید کرد تصمیم نهایی در این باره را نه آژانس، که «یادداشت تفاهم میان واشنگتن- تهران» تعیین می‌کند.

گروسی گفت: جزئیات کار ما در ایران و ترکیب کمیته هماهنگی برای فرآیند بازرسی براساس مذاکرات ایران و آمریکا تعیین خواهد شد.

اظهارات گروسی در حالی اعلام شده که پیش از این کاظم غریب آبادی، معاون وزارت امور خارجه تاکید کرده است که « هیچ برنامه‌ای برای دسترسی به تاسیسات مورد حمله واقع شده و مواد هسته‌ای ایران وجود ندارد» و این مباحث صرفا در چارچوب توافق نهایی و در نتیجه اقدام عملی طرف مقابل در خاتمه تمامی تحریم ها و موضوعات دیگر بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: گروسی ، بازرسی ، آژانس
ارسال به دوستان
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟