ساکنان مناطق مختلف پایتخت لبنان در اعتراض به امضای توافقنامه میان دولت این کشور و رژیم صهیونیستی به خیابانها آمدند.
به گزارش ایرنا از رسانههای لبنانی، ساکنان بیروت با تجمع در مناطق جاده فرودگاه و زیر پل المشرفیه در ضاحیه جنوبی، اعتراض و مخالفت خود را با توافق ننگین دولت این کشور با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
هم اکنون تظاهرات موتوری و خودرویی نیز در برخی مناطق بیروت آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا پیش تر ادعا کرد که در پی گفت وگوها در واشنگتن، رژیم اسرائیل و لبنان به چارچوب توافق دست یافتهاند.
وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ روز جمعه به وقت محلی افزود که پس از مذاکرات در واشنگتن، چارچوب یک توافق میان رژیم اسرائیل و لبنان به دست آمده است.
مذاکرهکنندگان ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و لبنان پس از پنجمین دور مذاکرات دیپلماتیک، یک چارچوب سهجانبه را امضا کردند.
روبیو در مراسم امضای چارچوب این توافق تصریح کرد که دستیابی به این چارچوب (توافق اولیه) آغاز کار است.
وزیر خارجه آمریکا گفت: «این شروع آغاز است. کار زیادی در پیش داریم. امروز نخستین گام است و نخستین گام گاهی دشوارترین گام است.»
وی مدعی شد: مردم لبنان شایسته زندگی در صلح هستند و توافق بدست آمده، گام مهمی در جهت تحقق صلح میان (رژیم) اسرائیل و لبنان محسوب میشود.
وزیر خارجه آمریکا از هیاتهای رژیم صهیونیستی و لبنان برای مشارکت و تعهدشان به این توافق قدردانی کرد و گفت که این تنها نخستین گام از «فرایندی دشوار اما ضروری» است.
روبیو افزود که این توافق حاصل مذاکرات در واشنگتن است و نشاندهنده پیشرفت محسوب میشود، اما بار دیگر تاکید کرد که «کار زیادی» همچنان باقی مانده است.
سفیر لبنان در آمریکا نیز اعلام کرد که این چارچوب، گام اولیه در مسیر بازگرداندن حاکمیت لبنان است.
سفیر رژیم اسرائیل در واشنگتن نیز با تکرار اتهامات تل آویو علیه ایران و گروههای مقاومت منطقه، مدعی شد: ما خواهان صلح واقعی با لبنان هستیم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر