فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۹-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۳۲۹۱
انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۹-۰۴-۱۳۸۹

روسيه و كره جنوبي براي امارات نيروگاه هسته‌اي مي سازند


فارس: روسيه با همكاري كره اي چهار نيروگاه هسته اي هر يك به ظرفيت 1400 مگاوات برق در امارات مي سازد.

به گزارش نشريه سن پيترزبورگ تايمز ، سرگئي اشماتكو وزير انرژي روسيه در مراسم امضاي قرارداد هسته اي با امارات گفت: پس از امضاي اين قرارداد ما پتانسيل لازم براي احداث رآكتور تحقيقاتي در امارات را خواهيم داشت و پس از آن براي اجراي برنامه توليد انرژي هسته اي در امارات با كره اي ها مشاركت خواهيم كرد .

بر اساس اين گزارش امارات براي تامين انرژي مورد نياز خود قرارداد 18.6 ميليارد دلاري احداث چهار نيروگاه اتمي را دسامبر گذشته با شركت برق كره جنوبي به امضا رسانده است . اين نيروگاهها قرار است تا سال 2020 احداث شوند .

نيروگاههاي مذكور در جزاير غربي ابوظبي احداث مي شوند و ظرفيت هر يك 1400 مگاوات خواهد بود. تقاضاي برق در امارات تا سال 2020 با دو برابر افزايش به بيش از 40 هزار مگاوات خواهد رسيد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
روزنامه جمهوری اسلامی: توافق را شکست ندهيم ایران ۰-۱ مصر/مصر به گل رسید صدرنشینی مقتدرانه اسپانیا؛ معجزه کیپ‌ورد کامل شد، اروگوئه حذف شد چرا شبکه بانکی ایران هر چند ماه یک‌ بار از کار می‌افتد؟ تقویم روز توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند