فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۴-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۴۰۷۸
انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۴-۰۴-۱۳۸۹

بيمارستان هسته‌اي در قم احداث مي‌شود

عصر ایران
آل‌محمد ادامه داد: در كشورهاي‌ پيشرفته‌ صنعتي‌ از انرژي‌ هسته‌اي‌ به‌ صورت‌ گسترده‌ در پزشكي‌ استفاده‌ مي‌شود كه با توجه‌ به‌ شيوع‌ برخي‌ از بيماري‌ها از جمله‌ سرطان‌، ضرورت‌ تقويت‌ طب‌ هسته‌اي‌ در كشورهاي‌ در حال‌ توسعه هر روز بيشتر مي‌شود.

فارس: مدير بيمارستان حضرت وليعصر (عج) قم گفت: بيمارستان هسته‌اي قم با هدف درمان انواع بيماري‌هاي سرطاني در حال احداث است.

سعيد آل‌محمد گفت: اين بيمارستان كه توسط باني خير آن براي درمان انواع بيماري‌هاي سرطاني در حال احدات است تاثير زيادي بر بهبود روند درمان بيماران سرطاني در قم دارد.

وي افزود: سايت اين بيمارستان راه اندازي شده و انجمن كمك به بيماران سرطاني نيز در استان فعاليت خود را آغاز كرده است.

مدير بيمارستان حضرت وليعصر قم با اشاره به اينكه در بيمارستان هسته‌اي از راديو اكتيو‌هاي پزشكي استفاده مي‌شود، ادامه داد: بايد مجوزهاي لازم براي راه‌اندازي اين بيمارستان از سازمان انرژي هسته‌اي ايران و دانشگاه علوم پزشكي اخذ شود كه همزمان با اخذ اين مجوزها كار احداث بيمارستان دنبال مي‌شود.

آل‌محمد ادامه داد: در كشورهاي‌ پيشرفته‌ صنعتي‌ از انرژي‌ هسته‌اي‌ به‌ صورت‌ گسترده‌ در پزشكي‌ استفاده‌ مي‌شود كه با توجه‌ به‌ شيوع‌ برخي‌ از بيماري‌ها از جمله‌ سرطان‌، ضرورت‌ تقويت‌ طب‌ هسته‌اي‌ در كشورهاي‌ در حال‌ توسعه هر روز بيشتر مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه از انرژي هسته‌‌اي براي تهيه‌ و توليد كيت‌هاي‌ راديو دارويي‌ براي‌ مراكز پزشكي‌ هسته‌اي،‌ تهيه‌ و توليد راديو داروي‌ براي‌ تشخيص‌ بيماري‌ تيروئيد و درمان‌ آنها مي‌توان بهره برد، ادامه داد: تهيه‌ و توليد كيت‌هاي‌ هورموني‌، تشخيص‌ و درمان‌ سرطان‌ پروستات، تشخيص‌ سرطان‌هاي‌ كولون‌، روده‌ كوچك‌ و برخي‌ سرطان‌هاي‌ سينه، تشخيص‌ محل‌ تومورهاي‌ سرطاني‌ و بررسي‌ تومورهاي‌ مغزي‌، سينه‌ و ناراحتي‌هاي‌ وريدي‌، تصويربرداري‌ بيماري‌هاي‌ قلبي‌، تشخيص‌ عفونت‌ها و التهاب‌ مفصلي‌، آمبولي‌ و لخته‌هاي‌ وريدي، تشخيص‌ كم‌خوني‌ و كنترل‌ راديو داروهاي‌ خوراكي از ديگر كاربردهاي انرژي هسته‌اي پزشكي است.

مدير بيمارستان حضرت وليعصر قم با اشاره به مواردي از كاربرد انرژي هسته‌اي پزشكي افزود: از مواد راديواكتيو به عنوان ردياب راديواكتيو استفاده مي‌شود كه اين مواد از طريق بلعيدن و يا تزريق وارد جريان خون مي‌شود و يكي از روش‌هاي رديابي به اين شكل است كه مواد ردياب در خون حركت مي‌كنند و امكان مي‌دهند كه ساختار رگ‌هاي خوني مشاهده شود و اين روش مشاهده به پزشكان اين امكان را مي‌دهد كه لخته و ديگر ناهنجاري‌هاي رگ‌هاي خوني را به راحتي تشخيص دهند.

وي خاطرنشان كرد: در تصوير برداري، آزمايش يا درمان به وسيله پزشكي هسته‌اي مواد راديواكتيوي كه بلعيده يا تزريق مي‌شوند به بدن آسيب نمي‌رسانند و راديو ايزوتوپ‌هايي كه در پزشكي هسته‌اي استفاده مي‌شوند به سرعت در عرض چند دقيقه تا حداكثر يك ساعت واپاشيده مي‌شوند و سطح تابش‌هاي راديواكتيو آنها هم نسبت به اشعه X يا سي‌تي اسكن بسيار پايين‌تر است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
آخرین فرصت بهره‌مندی از معافیت سه فرزندی و بیشتر تا پایان شهریور ۱۴۰۵ سود بانکی ۴۰ درصدی تصویب نشده، در دست مطالعه است این اختلال در زنان ۵ سال دیرتر از مردان نمایان می‌شود دخالت کاخ سفید در انتشار مدل جدید هوش مصنوعی «اوپن‌ای‌آی» دیدنی های امروز؛ از امدادرسانی به زلزله زدگان ونزوئلا تا آیین های عزاداری در عاشورا ۵ میان‌وعده شیرین و سالم زیر ۱۰۰ کالری که هوس شیرینی را مهار می‌کنند یافته شگفت‌انگیز هوش مصنوعی: آب شاید در سطح مولکولی ترکیبی از دو مایع باشد "اول حساب کنید" ؛ وقتی درد مشترک نداریم، درک مشترک هم نخواهیم داشت علت حذف حق عائله‌مندی همسران بازمانده چیست؟ دوقطبی سینمای حکومتی و زیرزمینی چرا مغز ما از اخبار بد خسته می‌شود؟ کاهش ۸.۳ درصدی تلفات تصادفات در نوروز امسال خانه‌های ناآرام/ روایتی از افزایش خشونت خانگی پس از جنگ پیام ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال (+عکس) چهرۀ «کریم‌خان میرپنج» فرماندۀ سواره‌نظام در دوران ناصرالدین شاه