فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۰-۰۵-۱۳۸۹
کد ۱۲۸۷۲۵
انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۰-۰۵-۱۳۸۹

موز، محافظ کلیه


همشهری آنلاین: تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که 4 تا 6 بار در هفته موز می‌خورند خطر پیشرفت سرطان کلیه در آنان تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

سالانه حدود 190 هزار مورد سرطان کلیه تشخیص داده می‌شود.

تحقیقات منتشره در مجله بین‌المللی سرطان حاکی از آن است که مصرف میوه‌ و سبزی‌جات به خصوص موز، به طور چشمگیری باعث سلامتی کلیه می‌شود.

طی نتایج این تحقیق که در یک دوره زمانی طولانی (حدود 13 سال) انجام گرفت، زنانی که 3- 2 بار در روز میوه‌ و سبزی‌جات مصرف می‌کنند، احتمال ابتلا به سرطان کلیه در آنان تا میزان 40 درصد کاهش پیدا می‌کند و موز در میان میوه‌ها، محافظ بهتری برای کلیه است.

زنانی که 6- 4 بار در هفته موز می‌خورند نسبت به زنانی که اصلا این میوه را نمی‌خورند خطر ابتلا به سرطان کلیه در آنان تا حدود نصف، کاهش می‌یابد.

در این تحقیق مشخص شد مصرف مکرر میوه‌ و سبزی‌جات به خصوص موز، کلم و سبزی‌جات ریشه‌ای می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان کلیه موثر باشد و این امر به خاطر این است که موز و بسیاری از سبزی‌جات ریشه‌ای با داشتن ترکیبات فنولیک آنتی‌اکسیدانی و کلم نیز با داشتن گوگرد فراوان، بدن را از مواد سرطان زای بالقوه، پاک و سم‌زدایی می‌کنند.

ارسال به دوستان
ادعای ترامپ: به نتانیاهو گفتم اگر بخواهی با ایران بجنگی، تنها می‌مانی برای طرفداران مرسدس بنز ؛ بروتال برابوس (+عکس) تداوم روند بازگشت حجاج ایرانی با وجود محدودیت‌های پروازی بازگشت مسی به ترکیب آرژانتین؛ هدف اسکالونی برای بازی با ایسلند شهادت ۳۶۳۷ نفر در لبنان در پی حملات اسرائیل عراقچی: همسایگان ما در اولویت ما هستند شکار لحظه‌ها در آمازون؛ ثبت تصویری کمیاب از ملخ سر آبی (عکس) تأکید مدیرعامل استقلال بر توسعه فعالیت‌های ورزشی زنان غریب‌ آبادی: ایران به حفظ حاکمیت و اعمال حقوق حاکمیتی بر تنگه هرمز ادامه می‌دهد وزیر خارجه اسپانیا: درگیری خاورمیانه راه حل نظامی ندارد موتورسیکلت HF355؛ تلفیق دنیای فراری با مهندسی موتورسیکلت (+فیلم و عکس) سنتکام: یک نفتکش مرتبط با ایران را متوقف کردیم صدور احکام جدید بازنشستگان تأمین اجتماعی و روش‌های دریافت آن هشدار اسرائیل برای تخلیه روستایی در جنوب لبنان هشدار سازمان ملل درباره افزایش گرسنگی و وضعیت زنان در افغانستان