فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۲۰-۰۶-۱۳۸۹
کد ۱۳۵۶۵۷
انتشار: ۲۱:۰۷ - ۲۰-۰۶-۱۳۸۹
دبيركل فراكسيون خط امام (ره ):

"مقام معظم رهبري به اختلافات دولت و مجلس ورود کنند"

عصر ایران
از آنجا كه هماهنگ‌كننده روابط قوا مقام معظم رهبري است، ايشان بايد مداخله كنند تا مشخص شود در كجا حق با دولت و در كجا حق با مجلس است/مجلس برنامه پنجم را از شكل آرمانگرايانه به عملگرايانه تغيير داد.
 
ايلنا: دبير كل فراكسيون خط امام (ره) مجلس با بيان اينكه اصلاح‌طلبان نمي‌خواهند بهانه‌اي به دشمنان دهند، تاكيد كرد كه همه سلايق در فرايندهاي كشور بايد حضور داشته باشد.

محمدرضا تابش نماينده اردكان، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالي در مورد وضعيت فعلي اصلاح‌طلبان در جغرافياي سياسي كشور، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در شرايط فعلي خار در چشم و استخوان در گلو، نامالايمات را تحمل كرده و بردبار هستند. زيرا نمي‌خواهند بهانه‌اي فراهم كنند تا بدخواهان و دشمنان ملت در اين شرايط از اظهارات و موضع‌گيري‌ها و انتقادات آن‌ها سوء استفاده كنند.
وي افزود: مجموعه حاكميت بايد متوجه اين امر باشد كه حضور نخبگان و همه سلايق در فرآيند‌هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي، مي‌تواند توسعه پايدار را رقم زند. لذا اصلاح‌طلبان و اصولگرايان بايد نظراتشان را بيان كنند تا مردم يكي از آنها از انتخاب كند و آنگاه ديگران به او كمك كنند.
تابش در پاسخ به سوال ديگري در مورد ميزان اجرايي شدن برنامه چهارم توسعه كشور توسط دولت، تصريح كرد: برنامه توسعه قبلي كمي آرمانگرايانه بود و منابع لازم براي اجراي آن پيش‌بيني نشده بود. اما با كار كارشناسي‌اي كه در تدوين برنامه پنجم انجام شد، اين برنامه توانست عملياتي‌تر شود. زيرا بخش خصوصي، تعاوني‌ها، اتاق بازرگاني، مركز پژوهش‌هاي مجلس، ديوان محاسبات، مجمع تشخيص و... وارد كارتدوين آن شدند.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه نمي‌توانم بگويم چند درصد از برنامه توسعه چهارم توسط دولت عملي شده است، گفت: اما مشاهده كلي نشان مي‌دهد كه دولت به اين برنامه عمل نكرده است. زيرا يكي از كارهاي دولت، ارائه گزارش عملكرد سالانه ‌در خصوص ميزان دستيابي به اهداف برنامه است، كه انجام نشده و نشات گرفته از عمل نكردن دولت به قانون برنامه است.

تابش همچنين در مورد اجراي صحيح مصوبات عادي مجلس نيز اظهار داشت: اجرايي نشدن اين مصوبات نيز مشهود است. حال كه اين مساله به اين حد رسيده است، از آنجا كه هماهنگ‌كننده روابط قوا مقام معظم رهبري است، ايشان بايد مداخله كنند تا مشخص شود در كجا حق با دولت و در كجا حق با مجلس است.
 
برچسب ها: رهبری ، مجلس ، دولت
ارسال به دوستان
توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند