فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۳۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۵-۰۷-۱۳۸۹
کد ۱۳۹۴۵۰
انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۵-۰۷-۱۳۸۹

تاثیر گردو در كاهش استرس

عصر ایران
اين يافته مهم است زيرا ما در زندگي روزمره نمي‌توانيم از عوامل استرس‌زا اجتناب كنيم؛ تغيير رژيم غذايي به بدن انسان كمك مي‌كند كه در هنگام استرس واكنش بهتري نشان دهد.

فارس: بر اساس يافته‌هاي يك تيم تحقيقاتي از دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا رژيم غذايي غني از گردو و روغن گردو ممكن است بدن انسان را براي مقابله بهتر با استرس آماده كند.

مطالعات قبلي نشان مي‌دهد امگا 3 و اسيدهاي چرب مانند اسيدآلفالينولنيك موجود در گردو و بذر كتان مي‌تواند ليپوپروتئين‌هاي تراكم پايين (ldl) يا كلسترول بد، پروتئين واكنشي c و علائم التهاب را كاهش دهد.

پروفسور «شيلا وست» استاديار بهداشت رفتارهاي زيستي، گفت: افرادي كه پاسخ بيولوژيكي مبالغه‌آميز به استرس نشان مي‌دهند بيشتر در معرض خطر بيماري قلبي هستند؛ هدف ما اين بود كه بدانيم آيا امگا 3 و اسيدهاي چرب گياهي پاسخ‌هاي قلبي و عروقي به استرس را كاهش مي‌دهند يا خير.

به گزارش خبرگزاري شينهوا، محقققان 22 فرد ميانسال سالم با كلسترول بالا را مورد مطالعه قرار دادند و تمام وعده‌هاي غذايي و ميان وعده‌ها براي سه دوره رژيم غذايي 6 هفته‌اي فراهم شده بود؛ آنها دريافتند كه رژيم غذايي شامل گردو و روغن گردو فشارخون عادي و فشارخون، استرس را كاهش مي‌دهد.

شركت كنندگان در هنگام كارهايي استرس‌زا مثل سخنراني يا فرو بردن پا در آب سرد مورد آزمايش قرار گرفتند ضمن اينكه افزودن روغن بذر كتان به اين رژيم غذايي شامل گردو موجب كاهش بيشتر فشار خون نشد كه اين يافته‌ها در شماره جاري مجله دانشكده تغذيه آمريكايي انتشار يافت.

پروفسور «وست» افزود: اين نخستين تحقيقي است كه نشان مي‌دهد گردو و روغن گردو فشارخون را در حالت استرس كاهش مي‌دهد. اين يافته مهم است زيرا ما در زندگي روزمره نمي‌توانيم از عوامل استرس‌زا اجتناب كنيم؛ تغيير رژيم غذايي به بدن انسان كمك مي‌كند كه در هنگام استرس واكنش بهتري نشان دهد.

گروهي از شركت كنندگان تحت آزمايش اولتراسوند عروق قرار گرفتند تا ميزان اتساع عروقشان اندازه‌گيري شود؛ نتايج نشان داد كه افزودن روغن بذر كتان به رژيم غذايي شامل گردو موجب سلامت بيشتر عروق مي‌شود همچنين با خاصيت ضدالتهابي خود موجب كاهش پروتئين واكنشي ‍c و كاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي خواهد شد.

گردو منبع غني فيبر، آنتي اكسيدان‌ها و اسيدهاي چرب غيراشباع مخصوصاً اسيدآلفالينولنيك و اسيد چرب امگا 3 است كه اين تركيبات تأثيرات مثبتي بر فشارخون دارد؛ روغن بذر كتان نسبت به روغن گردو منبع غني‌تري از اسيدهاي چرب امگا 3 است اما اين يافته‌ها مشخص نكرد كه آيا روغن بذر كتان به تنهايي مي‌تواند موجب كاهش پاسخ قلبي و عروقي به استرس شود يا خير.

برچسب ها: گردو ، کاهش استرس
ارسال به دوستان
از «بزغاله‌پارتی» تا «خوراک لوبیای اشکانی»؛ نگاهی به خوراک ایرانیان باستان ورود به این غار برای گردشگران ممنوع شد! / اولین غار دریایی ایران کجاست؟ سوئیس ۱-۱ قطر/ خوخی مهم ترین گل تاریخ قطر را زد خروج تعدادی از هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکایی از فرودگاه بن‌گوریون خداحافظی مانچینی با السد؛ مقصد بعدی سرمربی ایتالیایی مشخص شد برتری سوئیس بر قطر در نیمه نخست؛ پنالتی سرنوشت‌ساز امبولو پست معنادار رهبر انقلاب در آستانه توافق: از اختلافات سیاسی و برجسته کردن تفاوت های اجتماعی بپرهیزید بی‌احتیاطی و حرکات نمایشی؛ عامل مرگ نوجوان موتورسوار ۱۴ ساله قمی اردوی متفاوت تیم ملی در مکزیک؛ آنالیز حریفان در اتاق بازیکنان رایزنی و گفت وگوی وزیران امورخارجه پاکستان و عربستان درباره توافق ایران و آمریکا جنجال لباس دوم بلژیک؛ از شاهکار هنری تا پیژامه بچگانه (+عکس) نتانیاهو از دیدارهای ترامپ در نشست گروه هفت کنار گذاشته شد بازگشت ۹۳ درصد حجاج ایرانی به کشور  مقام‌های اسرائیلی: توافق احتمالی با ایران، منافع و مصالح امنیتی ما را در معرض خطر قرار می‌دهد آغاز جام جهانی برای قهرمان آسیا مقابل چغرترین تیم اروپا