فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۷-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۶۰۰۶۵
انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۷-۱۲-۱۳۸۹

زلزله تهران هنوز جدی ‌گرفته نشده است

عصر ایران
وی افزود: البته نوسازی، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ابنیه زمان‌بر است اما آموزش مردم با راههای ارتقای آمادگی در کوتاه مدت امکان‌پذیر است و متاسفانه 80 درصد مردم هنوز آموزش‌های لازم در حوزه مواجهه با زلزله را فرانگرفته‌اند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: متاسفانه هنوز احتمال وقوع زلزله را جدی نگرفته‌ایم و زمین‌لرزه تهران را باور نداریم گفت: نشانه آن ضعف‌های موجود در ساخت و ساز‌ها، عدم آموزش مردم و کافی نبودن میزان تلاش‌ها در این حوزه نسبت به مخاطره موجود است.

به گزارش مهر، عزیزالله رجب زاده در نشست اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه14 با تاکید بر اینکه مدیریت بحران ، فعالیتی محدود به یک سازمان و نهاد نیست گفت: تمامی تشکیلات دخیل در مدیریت شهری و خدمات اضطراری در این امر دخیل هستند و مدیریت بحران فعالیتی جمعی است.

وی ادامه داد: ستاد‌های مدیریت بحران مناطق فرصت و زمینه‌ای است تا هماهنگی سازمان‌ها و نهاد‌های منطقه با یکدیگر در شرایط عادی و شرایط وقوع حوادث ارتقا یابد و اقدامات پیشگیرانه و آمادگی افزایش یابد.

رجب زاده با اشاره به مشکلات موجود از جمله فرسودگی شریان‌های حیاتی و فرسودگی و ریز‌دانگی واحد‌های مسکونی و زمان‌بر بودن غلبه بر تمامی این مسائل گفت: متاسفانه هنوز احتمال وقوع زلزله را جدی نگرفته‌ایم و زمین‌لرزه تهران را باور نداریم و نشانه آن ضعف‌های موجود در ساخت و ساز‌ها، عدم آموزش مردم و کافی نبودن میزان تلاش‌ها در این حوزه نسبت به مخاطره موجود است.

وی افزود: البته نوسازی، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ابنیه زمان‌بر است اما آموزش مردم با راههای ارتقای آمادگی در کوتاه مدت امکان‌پذیر است و متاسفانه 80 درصد مردم هنوز آموزش‌های لازم در حوزه مواجهه با زلزله را فرانگرفته‌اند.

وی گفت: در سال آینده 13 اولویت کاری تعریف شده‌ است که از جمله آنها ایجاد و فعال ساختن ستاد‌های مدیریت بحران تا سطح محلات 374‌گانه، اطلاع‌رسانی و آموزش شهروندان، تهیه نقشه تخلیه امن و تامین اسکان اضطراری محلات، تشکیل و تجهیز 135 تیم حرفه‌ای در نواحی و ایجاد ساختار مدیریت بحران در اماکن عمومی شامل مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری است.

در این نشست همچنین ، محمد‌زاده شهردار منطقه 14 در سخنانی، وقوع بحران‌های ناشی از سوانح طبیعی را اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: مردم زمانی قادر به غلبه بر بحران‌ها هستند که از قبل اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و مقابله را آموخته باشند.

وی گفت: شهرداری منطقه، بسته‌های تشویقی مناسبی برای نوسازی بافت‌های مسکونی تدارک دیده که با استقبال مردم مواجه شده است و این حرکت ‌ها باید سرعت بیشتری بگیرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم