فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۰-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۵۲۳۶
انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۰-۰۲-۱۳۹۰

دولت یا مردم ؛ چه كسي هزینه‌های حذف کدها را می پردازد؟

روزان -  معصومه بیات - بالاخره دولت تصميم گرفت كد هاي شهرستاهاي استان تهران را حذف كند تا آنان بدون نياز به كد021 با تهران تماس بگيرند وقرار است دراين طرح يكسان سازي كه روز 21ارديبهشت ماه است همزمان با روز ارتباطات اجرا خواهد شد وتمامي خطوط تلفن تمامی شهرهای استان تهران 8رقمي مي شود.

همچنين شرکت مخابرات ایران در نظر داردعلاوه بر شهرستاهاي تهران بتدریج کدهای بین شهری تلفن ثابت استان های کشور رانيز حذف کند تا مشترکان برای تماس بین شهری نیازی به شماره گیری همراه با "کد" نداشته باشند. البته گفته شده که این طرح افزایش حدود 16 درصدی نرخ مکالمات را به همراه خواهد داشت. حال چه كسي قرار است متقبل شود؟

اين طرح اولين بار درسال 86 درکشور مطرح شدكه در آن زمان به دليل کاهش درآمد مخابرات و لزوم افزايش تعرفه از سوي شورای اقتصاد و مجلس رد شد. حال اين بار دولت تصميم گرفته پس از 4 سال با خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران اين طرح را كه كاهش درآمد مخابرات و سهامدارانش را در پي دارد اجرا كند اما دولت براي رفع نگراني بخش خصوص به آنان وعده ارائه راهكار داده است كه تاكنون هيچ وعده اي اشكار و علني نشده است.

 بي شك اين تصميم دولت به ضرر مشترکان تلفن شهری خواهد بود كه تاکنون از تلفن خود بدون شماره گیری کد استفاده می كردند اما به نظر براي شرکت مخابرات ایران اين مساله مهم نيست چراكه مدير روابط عمومي شركت مخابرات گفته است : نباید تنها منافع چند میلیون مشترک شهری را درنظر گرفت بلكه بايد منافع کسانی که در شهرستان ها، روستاها و مناطق دورافتاده زندگی می کنند را مدنظرقرار داد.

 اين مدير با دلسوزي بيشتر براي مشترکان شهرستاني گفته است آنان حتی برای فاصله نزدیک مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری هستند که اگر کدهای بین شهری و استانی برداشته شود مشترکان هزینه های کمتری را خواهند پرداخت. بايد به اين مدير روبط عمومي ياد آورشد كه در درجه نخست چند ميليون تعداد كمي نيست كه به نفع مشتركان شهرستاني بار افزايش 16 در صدي تعرفه مخابرات را به دوش بكشند دوم اينكه مگر قرار نيست دولت راهكار ارائه دهد؛ چرا پاي مشتركان شهري به ميان گذاشته مي شود؟ سوم مگر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نکرد که هزینه‌های ناشی از حذف کدهای بین شهری استان تهران را جبران می کند؟

وچهارم آنكه اگر قراراست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هزينه پرداخت كند چرا شركت مخابرات در خصوص راهکاری برای جلوگیری از ضرر مشترکان شهری گفته است: از آنجایی که تعرفه مکالمات تلفن ثابت مخابرات بسیار پایین است مشترکان ضرری متحمل نمی شوند. پس مي توان نتيجه گرفت اين افزايش 16 در صدي مخابرات در طرح يكسان سازي كدها هم مانند بقيه هزينه هاي آب، برق و گاز بدون اطلاع رساني قبلي باقبض تلفن بي سرو صدا از جيب شهروندان از پرداخت خواهد شد و اين هم راهكار دولت .
ارسال به دوستان
دانش‌آموزان و معلمان «مدرسه یهودی‌ها» در اصفهان؛ دوران قاجار (عکس) راز تنبلی تنبل‌ها کشف شد ویپ و روان‌گردان‌ها؛ تهدید تازه سلامت جوانان آیا پروتئین روی خواب تاثیری دارد؟ هواوی با آیستالند ورود جدیدی به بازار خودرو ثبت کرد (+تصاویر) نظر قوه قضائیه درباره موتورسواری بانوان/ مجلس باید قانون را تصویب کند، قوه قضائیه موافق است کیهان: افزایش قیمت نان مشکوک است؛ نهادهای امنیتی ورود کنند فریب مغز برای جبران کم‌خوابی تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند» معابد یونان در برابر روم؛ تقابل کمال هندسی و شکوه امپراتوری (+اینفوگرافیک) تاریخ به روایت تصویر / لحظه بازداشت چه گوارا در بولیوی شاهکار تلسکوپ اقلیدس: ثبت پرجزئیات‌ترین تصویر از قلب راه شیری با ۲۶ ساعت رصد(+عکس) چند قدم در روز برای جبران ساعت‌ها نشستن کافی است؟