فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۰۵-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۷۰۸۳
انتشار: ۱۹:۱۴ - ۰۵-۰۳-۱۳۹۰

سوئیس نیروگاه‌های اتمی را از مدار خارج می‌کند

عصر ایران
سوئیس ۵ نیروگاه اتمی دارد و دوره بهره‌برداری از آنها به تدریج در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۳۴ به پایان خواهد رسید.
بی بی سی: در پی بروز بحران اتمی در ژاپن و افزایش نارضایتی عمومی در سوئیس درباره کاربرد این نوع انرژی، دولت این کشور اعلام کرد تولید برق در نیروگاه‌های هسته‌ای را تا ۲۵ سال دیگر متوقف می‌کند.

دولت سوئیس اعلام کرد پس از به پایان رسیدن دوره بهره‌برداری از نیروگاه‌های اتمی این کشور، آنها را از مدار خارج خواهد کرد.

سوئیس ۵ نیروگاه اتمی دارد و دوره بهره‌برداری از آنها به تدریج در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۳۴ به پایان خواهد رسید.

گروه‌های طرفدار محیط زیست از این تصمیم دولت سوئیس ابراز نارضایتی کرده‌اند. این گروه‌ها خواهان توقف فوری فعالیت هر ۵ نیروگاه اتمی در سوئیس هستند.

چهل درصد نیروی برق سوئیس به وسیله نیروگاه‌های اتمی تامین می‌شود.
بیشتر از ۲۰ هزار نفر از مردم سوئیس یکشنبه گذشته در برابر نیروگاه بزنائو علیه کاربرد انرژی اتمی تظاهرات کردند.

نیروگاه اتمی بزنائو که در سال ۱۹۶۹ ساخته شده، قدیمی‌ترین نیروگاه اتمی فعال در جهان است.

جدیدترین نیروگاه اتمی سوئیس در سال ۱۹۸۴ به بهره‌برداری رسیده است.
ارسال به دوستان
ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم