۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۳۸۳۶
تعداد نظرات: ۱۴۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۳۱-۰۴-۱۳۹۰
کد ۱۷۳۸۳۶
انتشار: ۲۰:۰۶ - ۳۱-۰۴-۱۳۹۰

اعترافات عزیز محمدی و نقد عصرایران

از این که آقای رحمتی منت گداشتند و به خاطر فوتبال پذیرفتند همان 350 میلیون ناقابل را بگیرند از ایشان ممنونیم! واقعاً تلخ است که اینقدر پول بگیرند و منت هم بگذارند!
رئيس سازمان ليگ فوتبال در یک برنامه تلویزیونی نکات جالب توجه و تکان دهنده ای از وضعیت نابسامان فوتبال ایران ، از جمله دستمزدهای چند صد میلیونی بازیکنان ، واسطه گری ها و زد و بندهای پشت پرده فوتبال مطرح کرد که باتاب گسترد های داشت و خبرگزاری فارس هم اقدام به انتشار آن کرد.عصرایران هم با بازنشر این سخنان ، نقدهای کوتاه خود را در داخل پرانتز به رنگ آبی ، در ادامه نقدهای مفصل قبلی آورده است.عزیز محمدی

  عزير محمدي در گفت‌وگو با برنامه تلويزيوني ورزش و مردم در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا در انتخابات آينده فدراسيون فوتبال براي رياست فدراسيون ثبت نام مي‌كند يا خير، اظهار داشت: با اينكه خيلي خسته شده‌ام و هميشه گفته‌ام به خودمان نمره صفر مي‌دهم چرا كه در سازمان ليگ هنوز خيلي كارها مانده كه انجام شود، بنا دارم براي انتخابات آينده براي همين رياست سازمان ليگ كانديدا شوم.
( ایشان با نمره صفر به خودشان برای چه می خواهد مجدداً کاندیدا شود؟)

وي در مورد اينكه كفاشيان براي رياست ثبت نام مي‌كند يا خير عنوان كرد: اين مسئله بستگي به نظر خود كفاشيان دارد.

محمدي در مورد بحث سقف قرار داد در ليگ برتر حرفه‌اي تاكيد كرد: سال گذشته پس از 2 هفته از نقل و انتقالات تصميم گرفتيم كه سقف قرار داد رعايت شود اما پيش از آن تعدادي از بازيكنان و مربيان با باشگاه‌ها قرار داد بسته بودند و آن قرار دادها هم اعتبار داشت. براي اينكه كار را پيش ببريم در ادامه از باشگاه‌ها خواستيم سقف را رعايت كنند و حتي تاكيد كرديم كه قرار داد‌ها را بررسي مي‌كنيم و اگر تخلفي باشد به آن رسيدگي مي‌كنيم.

رئيس سازمان ليگ ادامه داد: سال گذشته زياد روي مبلغ قرار دادها كنجكاوي نكرديم اما گفتيم اگر بازيكني از باشگاه و يا بالعكس شكايت كند هم بازيكن و هم باشگاه را جريمه مي‌كنيم و بر همين اساس خيلي از بازيكناني كه بالاي سقف قرار داد با باشگاه به توافق رسيده بودند و نتوانسته بودند همه پولشان را بگيرند براي شكايت به سازمان ليگ مراجعه نكردند چرا كه نمي‌خواستند يك سال محروم شوند. براي امسال به همه باشگاه‌ ابلاغ كرديم كه سقف قرار داد 350 ميليون تومان است و 70 ميليون تومان هم مي‌توانند پاداش دهند.( این 350 میلیون یعنی 29 میلیون تومان در ماه ؛ کدام دانشمند در ایران اینقدر حقوق ماهانه می گیرد؟! حال بماند آن 70 میلیون پاداش ناقابل! و نیز بماند کسانی که ارقامی بیشتر از این می گیرند.)

محمدي تصريح كرد: پاداش به اين معني نيست كه باشگاه‌ها به همه بازيكنان خود اين پاداش را بدهند. هر باشگاهي هر طور كه دوست دارد مي‌تواند اين پاداش را به بازيكنان بدهد.(بله دیگر! پول بیت المال است و باشگاه ها هر طور خواستند می توانند بذل و بخشش کنند.) از طرفي براي 4 باشگاهي كه در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند 50 ميليون تومان اضافه‌تر در نظر گرفتيم تا بتوانند تيم قدرتمند‌تري را براي مسابقات آماده كنند.

وي تاكيد كرد: من خودم اعتقادي به سقف قرار داد ندارم.(وقتی رئیس لیگ این را می گیود از بقیه چه انتظاری هست؟!) اين را گفتم تا به بعضي از دوستاني كه فكر مي‌كنند اين قانون من‌درآوردي است بگويم كه اين قانون را از خودمان در نياورديم. 2 سال بحراني را در فوتبال پيش رو داريم و اگر همه كمك نكنند نمي‌توانيم به باشگاه پروانه حرفه‌اي بودن بدهيم. طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي و همانطور كه در برنامه پنجم توسعه بخش ماده 13 آمده دولت نمي‌تواند در ورزش حرفه‌اي به باشگاه‌ها كمك كند و پرداخت هر گونه وجهي جايز نيست. (با این اوصاف ، پرداختی های چند صد میلیون تومانی به بازیکنان و مربیان فوتبال که از بیت المال است ، خلاف قانون برنامه پنجم هم هست.آقایان کلاهشان را بالاتر بگذارند.)

محمدي خاطرنشان كرد: درست است كه ليگ ما حرفه‌اي است ( بله! در پول گرفتن و حیف و میل پول ملت خوب حرفه ای هستند اما دریغ از یک بازی در حد استاندارهای حرفه ای!) اما قرار است 2 سال ديگر پروانه حرفه اي بودن را براي باشگاه‌ها صادر كنيم و از اول فروردين سال 90 هم دولت حق پول به فوتبال را نداشته است در نتيجه وضعيت بغرنجي داريم. يكي از مباحث مهم دادن پروانه حرفه‌اي به باشگاه‌ها، بحث مالي است. بايد درآمد فوتبالي باشگاه‌ها بيشتر از هزينه باشد يعني دستمزدي كه به بازيكن و مربي داده مي‌شود بين 20 تا 50 درصد درآمد باشد و يك ريال هم به بازيكن، مربي،‌ كارمند باشگاه و اداره ماليات نبايد بدهي داشته باشند. (مشروط به این که خود باشگاه ها درآمد داشته باشند نه این که بودجه اختصاص یافته از بخش عمومی را بودجه بدانند.)

رئيس سازمان ليگ با بيان اينكه اكنون 10 باشگاه ليگ برتري بدهكارند ادامه داد: اگر قرار باشد به شكايت افرادي كه در كميته انضباطي از باشگاه‌ها داشته‌اند رسيدگي شود شايد از 18 باشگاه ليگ برتري فقط 2 باشگاه بتوانند مجوز بازي بگيرند و باشگاهايي كه با بدهكاران خود تسويه نكنند برايشان كارت بازي صادر نمي‌شود. با قرار دادي كه فدراسيون با صدا و سيما امضا كرده تبليغات دور زمين، اسپانسر‌هايي كه خود باشگاه جذب مي‌كند و بليت فروشي، نهايت يك سوم هزينه باشگاه‌ها تامين شود پس براي كنترل هزينه‌ها مجبوريم كه سقف قرار داد بگذاريم نه كف قرار داد اما متاسفانه بعضي از دوستان مي‌گويند كه اين سقف به كف تبديل شده است. (تبدیل سقف به کف ؛ اعتراف تکان دهنده ای است!)

محمدي تاكيد كرد: از مديران باشگاه‌ها خواهش مي‌كنم كه براي تيم‌ها كميته فني تشكيل دهند و بازيكنان را با هم مقايسه كنند. بازيكناني مثل مهدي رحمتي، سيد جلال حسيني و غلامرضا رضايي كه هم در ليگ قهرمانان آسيا در تيم اميد و در تيم ملي زحمت كشيده‌اند و در اكثر بازي‌هاي‌ باشگاهي خود حضور داشته‌اند بايد با بازيكني كه مثلا 10 هفته بوده يكي باشد و يك مقدار پول بگيرند؟ باشگاه‌ها چون خودشان نمي‌توانند روي اين مسائل كنترل داشته‌ باشند مي‌گويند سقف قرار داد كف شده است.

رئيس سازمان ليگ با اشاره به اينكه به دليل پرداخت اين هزينه‌ها به بازيكنان در جامعه هم جو بدي عليه فوتبال پيش آمده بود گفت: وقتي در جامعه مطرح مي‌شود كه به بازيكني 800 ميليون تومان داده شود چون اين پول بيت المال است مردم نمي‌توانستند اين مسئله را قبول كنند و به همين دليل مجلس شوراي اسلامي تصويب كرد كه پول براي ورزش حرفه‌اي هزينه نشود. من با خيلي از بازيكنان و مربيان صحبت كردم و به آنها گفتم چون 2 سال بحراني را پيش رو داريم دست از زياده خواهي برداريد(آفرین! دقیقاً زیاده خواهی است / حرف حساب ترین بخش این مصاحبه) و خيلي‌ها هم حرفم را پذيرفتند.

محمدي ادامه داد: اين همه كنترل مي‌كنيم باز مطرح مي‌شود كه پول‌هاي زير ميزي داده مي‌شود. البته ما جلوي خيلي از پول‌هاي زير ميزي از جمله فروش تراكم را گرفته‌ايم. اگر اين هزينه‌ها را كنترل نمي‌كرديم پرداخت پول‌ها سرسام آور مي‌شد. كجاي دنيا سراغ داريد كه مربي از بازيكن بيشتر بگيرد اما مربي ما مي‌خواهد بيشتر پول بگيرد در صورتي كه يك مربي مي‌تواند 30 سال مربيگري كند اما يك بازيكن فوتبال نهايتا 10 سال مي‌تواند فعاليت كند و شايد اين وسط با مصدوميت روبه رو شود.(این چه استدلالی است که ممکن است یک بازیکن مصدوم شود و لذا باید ارقام کلان بگیرد؟ مگر برای بقیه مردم ممکن نیست اتفاقی بیفتد و آن ها را از کار بیندازد؟ همه ملت با این استدلال پول می گیرند؟ بیمه برای چیست؟) متاسفانه باشگاه‌هاي ما بودجه‌اي ندارند. (برای فوتبال واقعی بودجه ندارند ولی وقتی پای قراردادهای آنچنانی به میان می آید که منافع شخصی امضا کنندگان را تامین می کند ، بودجه دارند و الا از کجا برای یک بازیکن دستمزد ماهانه چند ده میلیون تومانی در نظر می گیرند؟)

وي يادآور شد: اگر بر هزينه‌ها كنترلي نداشته باشيم 2 سال آينده نمي‌توانيم پروانه حرفه‌اي بودن صادر كنيم و در آن صورت ديگر ليگ ما حرفه‌اي نخواهد بود و از سال 2013 در ليگ قهرمانان آسيا هم نمي‌توانيم شركت كنيم. روي صحبت من با دولت و نمايندگان مجلس است. آنها بايد به باشگاه‌هايي كه مي‌خواهند خصوصي شوند و مي‌خواهند روي پاي خود بايستند كمك كنند مثلا استاديوم‌ها در اختيار خود باشگاه‌ها قرار گيرد و وام‌هايي با بهره كم در اختيارشان گذاشته شود. قانون كپي رايت اصلاح شود. فوتبال هم يك كار توليدي است و سالانه 3 ميليون و 500 هزار نفر در استاديوم‌ها حضور پيدا مي‌كنند و هر هفته بالغ بر 20 ميليون نفر از طريق تلويزيون فوتبال مي‌بييند. چه اشكالي دارد براي اين كار توليدي يارانه 5 ساله در نظر گرفته شود.(پیشنهادهای معقولی است.)

محمدي در پاسخ به سؤال مجري برنامه ورزش و مردم كه گفته بود مبلغ قرارداد رحمتي با سپاهان در فصل گذشته 777 يا 877 ميليون تومان بوده، گفت: قرارداد فصل گذشته رحمتي با سپاهان 777 ميليون تومان بود اما درباره اين فصل خوب مثالي را مطرح كرديد. شك نداشته باشيد مهدي رحمتي كه 3 سال است جزو با اخلاق‌‌هاي ليگ برتر ما انتخاب مي‌شود و بيشترين بازي را در ليگ دارد سقف قرار داد را رعايت كرده است. او قبل از سفر به اتريش به من گفت به خاطر كمك به فوتبال سقف قرار داد را رعايت مي‌كند. ( از این که آقای رحمتی منت گداشتند و به خاطر فوتبال پذیرفتند همان 350 میلیون ناقابل را بگیرند از ایشان ممنونیم! واقعاً تلخ است که اینقدر پول بگیرند و منت هم بگذارند!) او به همراه فتح الله زاده در سازمان ليگ حاضر شد و هر دوي آنها اظهار نامه كتبي پر كردند كه اگر ثابت شود او بيش از سقف قرار داد دريافت كرده هم باشگاه استقلال جريمه مي‌شود هم مهدي رحمتي يك سال محروم مي‌شود و حتي ممكن است استقلال به كسر امتياز هم محروم شود.

وي افزود: رحمتي مشكلي ندارد ولي 20 تا 30 بازيكن و 3 و 4 مربي كه احتمال مي‌دهيم بيش از سقف قرار داد گرفته‌اند قرار دادهايشان ثبت نمي‌شود مگر اينكه تك تك آنها به سازمان ليگ مراجعه و اظهار نامه كتبي پر كنند و تعهد بدهند كه بيش از سقف قرار داد نگرفته‌اند.(ببینیم و تعریف کنیم.) ما به مديران عامل اعتماد مي‌كنيم ولي اگر خلاف اين تعهدشان ثابت شود يك سال از بازي محرومشان مي‌كنيم. با كسي هم شوخي نداريم و همه بايد اين قانون را رعايت كنند.

محمدي تصريح كرد: اين را هم اضافه كنم كه سال گذشته 10 درصد انحراف عدم رعايت سقف قرار داد داشتيم.(فقط 10 در صد؟!) نمي‌خواهم از باشگاهي اسم بياورم. ما به مديران و بازيكنان و مربيان اعتماد مي‌كنيم ولي اگر خلاف ادعايشان ثابت شود با آنها برخورد مي‌كنيم. بعضي‌ها با سقف قرار داد مخالف هستند و علت هم دارد. چون وقتي پول بيشتري پرداخت شود مقداري از اين پول به واسطه‌ها مي‌رسد اما وقتي پرداخت پول كمتر شود خود به خود واسطه‌ها هم كم مي‌شوند. برخي مربيان كه در سال‌هاي گذشته ما با آنها حرف زديم و يك سري از آنها نتوانستند مربي‌گري كنند با اين واسطه‌ها كار مي‌كنند و متاسفانه برخي از مديران عامل هم به اين سرمربيان اختيار مي‌دهند و اين مربيان مي‌گويند اگر قرار است بازيكني به تيم اضافه شود بايد از كانال فلان واسطه باشد. يا متاسفانه برخي از مدير برنامه‌ها به برخي از اين واسطه‌ها اين اجازه را داده‌اند كه با باشگاه‌ها صحبت كنند و بازيكن از اين طريق به باشگاهي منتقل كنند. ما از باشگاه و مديران خواسته‌ايم كه از طريق اين واسطه‌ها بازيكن نگيرند.

محمدي تاكيد كرد: متاسفانه برخي از خبرنگاران در اين قضيه دخيل هستند. ما به باشگاه‌هايي كه متوجه شديم از اين طريق بازيكن گرفته‌اند اعلام كرديم كه قرار داد اين بازيكنان ثبت نمي‌شود و تك تك آنها بايد به سازمان ليگ مراجعه و اظهار نامه پر كنند. 2 و 3 مدير برنامه رسمي فيفا هستند كه بايد سوابق آنها بررسي شود. اگر قرار باشد ما سوابق برخي از اين مدير برنامه‌ها را به فيفا برسانيم مجوز آنها براي هميشه باطل مي‌شود.

محمدي گفت: در حالي كه در خبر‌ها هست كه ليگ كشورهاي كره جنوبي و سنگاپور با مشكلاتي روبه رو شده است، اما تمام تلاش ما اين بود كه ليگ برتر ايران كمترين مشكلات را داشته باشد. مثلا يك تيمي كه به زور توانسته بود خود را در ليگ برتر نگه دارد مي‌خواست از طريق همين واسطه‌ها با 3 بازيكن مصدوم قرار داد ببندد. ما جلوي چنين كارهايي را گرفته‌‌ايم اما باز هم به ما ايراد گرفته مي‌شود كه در كار ريز باشگاه‌ها دخالت مي‌كنيم. باز هم از مديران مي‌خواهم با واسطه‌ها صحبت نكنند و از طريق خبرنگاران نفوذي بازيكن نگيرند. همچنين توصيه‌اي به پدر و مادران دارم به خصوص آنهايي كه فكر مي‌كنند بچه‌هايشان بايد علي دايي و علي كريمي يا مهدوي كيا و يا خداداد عزيزي شود، آنها فريب يكسري از افراد را در اين مدارس فوتبال نخورند. شنيده‌ايم كه برخي از اين دلال‌ها از يك تا 35 ميليون تومان پول مي‌گيرند تا مثلا اين بچه‌ها را به باشگاه‌ها بفرستند. يا شنيده بوديم كه مدير عاملي 20 ميليون تومان پول گرفته تا بازيكني را در ليگ بازي دهد ما اين مدير عامل را به سازمان ليگ احضار كرديم.( این فضا نتیجه سوء مدیریت خود شماهاست که با پرداخت پول "یامفت" ملت به فوتبالیست ها ، جوانان و نوجوانان را به این سمت سوق می دهید . اگر تا دیروز آرزوی دوران دانش آموزی بچه ها ، دکتر و مهندس و معلم و خلبان شدن بود ، الان همه می خواهند فوتبالیست شوند. چه کسی از پول زیاد بدش می آید؟!)

رئيس سازمان ليگ افزود: بعضي‌ها به عناوين مختلف مثل كارشناس، مدير فني، مشاور، از اين فوتبال پول درمي‌آورند ولي باز هم مي‌گويند فوتبال ناپاك است. اگر فوتبال ناپاك است ( با این اوصافی که خود ایشان گفتند کجای فوتبال ما پاک است؟) چرا به هر عنواني پست مي‌گيريد و مي‌خواهيد پول بگيريد. متاسفانه برخي چهره مقدسي از خود نشان مي‌دهند ولي همين كه به اسم كارشناس مي‌روند و با تيمي قرار داد مي‌بندند نبايد يك كار مثبت انجام دهند؟
محمدي در ادامه در خصوص اينكه چرا قرار داد حميد درخشان ثبت نشد گفت: او جزو مربياني است كه در مورد مبلغ قرار دادش بايد بررسي شود.

وي در مورد اينكه آيا جام حذفي فصل آينده قبل از پايان ليگ برتر به پايان مي‌رسد يا خير گفت: طبق برنامه‌اي كه به باشگاه اعلام كرده‌ايم قصد داريم فينال جام حذفي را قبل از اتمام ليگ برگزار كنيم. همچنين با توجه به اينكه 5 هفته اول ليگ در ماه رمضان برگزار مي‌شود تيم‌هايي كه قرار است ديدارهايشان به صورت مستقيم پخش شود ساعت بازي‌هايشان 22:30 خواهد بود.

محمدي در خصوص باشگاه‌هايي كه بدهي دارند گفت: نفت‌ آبادان و ملوان 2 باشگاهي هستند كه بدهي‌هايشان را پرداخت كرده‌اند. بقيه‌ باشگاه‌ها بايد با بازيكنان و مربياني كه از آنها شاكي هستند توافق نامه‌اي امضا كنند و اين توافق نامه بايد به تاييد كميته انضباطي برسد. اگر كميته انضباطي نامه‌اي به سازمان ليگ ندهد نمي‌توانيم مجوز بازي به باشگاه‌ها بدهكار را بدهيم.

رئيس سازمان ليگ در خصوص بدهي 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس گفت: باشگاه پرسپوليس حدود يك ميليارد و 500 ميليون تومان بدهي‌ دارد و باشگاه استقلال حدود 700 و 800 ميليون تومان بدهي دارد.

محمدي در پايان گفت: مربي منشوري براي فصل جديد نداريم اما همه مربيان تحت كنترل هستند و اگر تخلفي ديده شود با آنها برخورد مي‌شود.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۴۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
14
594
دمت گرم عصرایران ، این فوتبالی ها از همه بیشتر می خورن ، آخرش هم دوقورت و نیمشان باقیه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
من یک ورزشکارم و فوتبالیست شما ها فکر می کنید زیاد می فهمید،اگر خودتون یا فامیلتونم فوتبالیست بود همین حرفو می زدید من هر ساله حداقل 80 ملیون درآمدمه چون می دوم انرژی می زارم می رم سر تمرین شما هم اگر بلدید برید ورزش کنید پول دربیارید.آره داداش این جوریاس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
آقا رضای ورزشکار
من هم یک کارگرم
هر ساله هم 7 الی 8 میلیون درآمدم هست. بیشتر از تو هم می دوم ، کار می کنم و عرق می ریزم .
کمتر از تو هم منت می ذارم و از خود راضی ام.
در ضمن اگر اون 80 میلیون رو باشگاهت از جیب خودش می ده و خصوصیه ، نوش جونت ، بزن تو رگ حالشو ببر. خدا بیشتر هم بکنه.
ولی اگه از بیت المال دارن بهت می دن ، من یکی که سر پل صراط جلوتو می گیرم.
یا علی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
به اين ناشناس به اصطلاخ فوتباليست بايد گفت كه فرق بين لمپني چون تو و محققان پژوهشگده رويان از زمين تا آسمان است و از اين ادبيان لمپني تو پيداست كه چقدر نادان و بي انديشه هستي. خوبه كه حالا اين آقا تو يه ليگ مطرح نيست وگرنه مي گفت بايد عسلويه را به نامش كنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
آقا رضا،خداوندي خدا تو حتي اگه بدوني 80 ميليون چند تا صفر داره؟ شما يه نظر دادي 4تا مخالفت كنند يه جورايي حس جلب توجهت ارضا بشه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
آقا رضا سهم من از بيت المال حرامت باد
حالا بخند و بگو اين جورياس و مي توني و مي گيري.
ولي دنيا اينقدرها هم طولاني نيست حداكثر هفتاد هشتاد سال عمر مي كني و بعد...
آخرتي هم دركار است. مي بينمت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
آقا رضا ي فوتباليست اين همه مي دوي و انرژي مي ذاري چه گلي به سر فوتبال اين مملكت گذاشتي و چه افتخاري آوردي
مهرداد
| Kazakhstan |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
بنده هر روز واسه اینکه 6 پاشم که 7 کارت ورود بزنم، شب رو باید 10 الی 11 بخوابم، از اون سر عصر خیلی زود برسم خونه 6 هست. 6 تا 11 واقعا هیچکاری ازم ساخته نیست جز کمی مطالعه و گاهی با خانواده بیرون رفتن و کمی گردش 1 الی 2 ساعته.
ارشد رو گرفتم با چه امید ها، الان ماهی یک میلیون صدهزار! حقوقم هست.

*****
پووول بگیرید و لذت دنیا ببرید، اگه مالیاتی میدم و عوارضی و هر کوفت دیگه که باعث میشه سهمی داشته باشم در بیت المال، اون دنیا من و هزاران نفر مثل من جلوتون رو میگیریم.
******
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
فعلا دور دور لمپن ها و بي ريشه ها و بي سوادها ست در اين مم..لكت. برادر يا خواهر من كه در مراكز تحقيقاتي به سختي كار مي كني بايد به اين نابسامانيها عادت كني چون هيچگونه عزمي نيز در مسئولين براي حل اين معضلات وجود ندارد. به همان رويان و ابنسينا نگاه كن اختلاف سطح درامدي نيز نجومي است! بماند كه در اين مملكت نوحه خوان ها هم كه براي مردگان مرثيه سرايي مي كنند بيشتر از شما كه براي زندگان زحمت مي كشيد در امد دارند. همينطور است باقي مشاغل خاص نظير فوتبال و....
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
خلایق هر چه لایق. ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
دوستان عزیزی که به آقا رضا میپرین باید بگم اشتباه میکنین چرا چون آقایون مسئولین فوتبال دارن الکی توپو میندازن تو زمین مردم و بازیکنا ، اصل فوتبال و اصل ورزش غلطه اگه امروز رقمهای نجومی برای بازیکنای مطرح دنیا میدن باشکاهها همه حرفه ای هستن وخصوصی و درآمد زا و غیر دولتی به آقای محمدی و امثالهم میگم اگه میتونین فوتبالو واقعا حرفه ای کنین اونوقت این حرفا جمع میشه راستی آقای محمدی و دیگران از حاشیه های این فوتبال دولتی چقد نصیبتون میشه که علیرغم خستگی و نمره صفر به خودتون بازم میخواین کاندیدا بشین بله از این فوتبال آقا رضاها زیاد میان بیرون آقا رضا بازم میتونی اینطوری حرف بزنی چون یه الگو تو مربیا داری آره آقای قلعه نویی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
3
221
واقعا حرف حساب نوشتید
hosein
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
5
395
خوشم میاد اصلا کم نمیارن رو که نیست ....
عصر ایران اون تیکه نمره صفر عالی بود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
به همین دلیل نمره صفر است که کفاشیان هم همچنان در پی خدمتگزاری است!!!
ناشناس
| Canada |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
بالاخره با تک ماده و امتحان تو شهریور و ... یه جوری پاسش میکنن. نباید نا امیدشون کرد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
220
310
جونای ما جونشون و گرفتند کف دستشون و دارن با تروریست های پژاک می جنگند
اونوقت اینا...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
0
149
درود بر عصر ایران که حرف دل مردم را میزند.
تا نمره اش صفر نباشد که رئیس نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
همین که میخواد از صفر به بیست برسه ارزش داره! اگه نمرش بیست بود و هر سال شاگرد اول میشد خوب بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
0
84
اخه این همه پول برای یک نفر که تازه اگه مصدومم بشه میگیره خیلی بیی انصافیه واقعانننننننننننن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
0
246
هزینه کردن از جیب مردم برای این فوتبال بی خاصیت و بی مدال که هیچ قهرما نی برای کشور نداشته حرام کردن پول است من به عنوان یک شهروند یک ریال اضافه پرداختش رو هم راضی نیستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
0
182
می پرسیدید خودش چند می گیره؟...
یدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
0
230
اندازه سر سوزن عدالت تو این کشور وجود نداره .اگر به جای این 29 میلیون تومان فقط ماهی 500 هزار تومان به دانشجوهای نابغه کشورمون بدیم این کشور میشه گلستان .مسولان تاحالا ازمردم پرسیدن که این پولی که از بیت المال به این بازیکنان میدن راضی هستن یانه .من که از حقم نمیگذرم نفرینم همیشه پشت سر مسولینی هستش که پولو بیت المال وبه باد میدن
ناشناس
Colombia
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
3
98
کاش این همه پول میگیرن یه مقامی هم حداقل تو آسیا میاوردن
ناشناس
Poland
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
0
126
اخه از این فوتبال چی گیرمون میاد؟؟؟ طرف 70 سالشه. دکتری از این ور و اونور گرفته و فقط تو دانشگاه درس داده. بعدش با 800 تومن بازنشسته میشه. اخه با این 800 تومن کجارو میخواد بگیره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
7
42
بنده تا به حال چند تایی قرارداد دولتی دیده ام . باور بفرمایید این ها چیزی نیست
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
0
54
بی خیال فوتبال ایران
بازیشونم دیدیم با مادددددددددددداگاسکار! ...
توفان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
286
48
آخه بابا عصر ایران چرا زور می گی؟ کدام دانشمند انگلیسی اندازه وین رونی در آمد داره که تو ایران داری این مقایسه رو انجام میدی؟
همه جای دنیا بازیکن ها پول زیادی می گیرن و همینطور در آمدزایی بالایی دارند.
شما زورت به مدیران دستگاه های دولتی نمیرسه که بابا اصلا شما چرا باید اینقدر بدون حساب کتاب به بازیکن ها پول بدید، بازیکن سازی نداشته باشید و همش تو فوتبال خرج کنید بدون درآمد، هی گیر میدی به دستمزد فوتبالیست ها.
شما چرا نمیای بگی که چرا تو ایران به اندازه حقش بهش پول پخش تلویزیونی نمی دن؟
شما هی میای از دستمزدهای بالا انتقاد می کنی، خیلی هام میان به به و چه چه می کنن تو خوشحال تر میشی.
من خیلی دیدگاهاتو قبول دارم ولی با این یکی موافق نیستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
توفان عزیز
حرفت درسته
رونی خیلی درآمد داره ولی این طور نیست که دولت بریتانیا ، از مردم مالیات بگیره و بده به رونی. بلکه رونی از بخش خصوصی پول می گیره و تازه به دولت مالیات هم می ده.
مهرداد
| Kazakhstan |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
وین رونی جدای از اینکه هر چه درآمد داره از بخش خصوصی هست، شما نگاه کنید کاملا حرفه ای و برای باشگاهشون هم فوق العاده درآمد زایی دارن. اگه کمی از حد انتظار بیان پائین، 1 روز هم نمیمونن اونجا..
اونوقت تو صنعت فوتبال بسته ما، هر سال فقط جابجا میشن بازیکن مربیا، ارزش افزوده هم دارن! مثل باقی قسمت!های ما!
حميدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
عنايت !!!!
نه بخشيد: توفان !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
دانشمندای انگلیسی رو نمیدونم ولی مردم عادیش حدود 2، 3 ملیون به پول ما حداقل درآمدشونه... شما مقایسه کن با در آمدهای ما اینجا
ناشناس
Canada
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
275
2
من کاملا یا این سقف قرارداد و اینکه نباید این همه پول تو فوتبال خرج بشه مخالف هستم
همه جای دنیا یکی از بیشترین دستمزد هارو بازیکنان فوتبال دارن چرا ایران باید غیر از دنیا باشه؟
دیوید بکهام هنوزم که هنوزه با پول های که از فوتبال و تبلیغات بدست اورد جز انسانهای پول دار حساب میشه
همین الان دستمزد مسی،رونالدو،لمپارد و... چقدر هست؟؟؟ به نظرتون اونا رقم های زیادی نیس؟؟؟
البته اینکه اونجا خود باشگاه درآمد دارن ولی تو ایران از پول بیت المال پرداخت میشه یه بحث جدا هست که دلیل نمیشه بخاطر اون به پولی که بازیکن ها میگیرن گیر داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
در همه جای دنیا باشگاه خودش مانند یه بنگاه اقتصادی درمیاره ، خرج هم می کنه . هیچ اشکالی هم نداره ولی در اینجا از چیب من و تو دارن به اینا پول می دن. فرقش اینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
دلایلتون خیلی خیلی غیر منطقیه
ناشناس
| Japan |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
صرف نظر از اينكه در مقالات متعدد عصر ايران، دادن پول زياد از جيب بخش خصوصي و نه دولتي مذموم شمرده نشده ولي يك نكته را هم بهتر است خوب دقت كنيد، قرار نيست هر كاري كه غربي‌ها انجام مي‌دهند بهترين باشد و براي ما الگو (كه در اينصورت هم بهتر است بهترين‌هاي فرهنگ آنها را الگو قرار دهيم نه بدترين‌هايشان را) و ضمنا خودت خوب فكر و بعد قضاوت كن، پول‌هاي هنگفت در برخي ورزش‌هاي تبليغاتي (و نه واقعا قهرماني) و يا برخي سرگرمي‌ها چه دردي را از سر بشريت كم مي‌كنند و چه فايده‌اي براي جامعه انساني دارند؟! (البته اين بدان معنا نيست كه انسان به سرگرمي يا ورزش احتياج ندارد) - چه خوب است هر چيزي در جاي خويش قرار گيرد و به اندازه ارزشش بدان بها داده شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
71
شما فدراسیونی ها پول ملت و بیت المال را برای بازیکنان بی مصرف ایرانی خرج کرده اید و خدا از شماها نخواهد گذاشت.
نادر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
67
چند سال در بوق کرنا کردند که در اجرای اصل 44 واحدهای تولیدی صنعتی دولتی را "خصوصی سازی "خواهیم کرد که آخرش هم آنچنان "خودمانی سازی" شد که حتی صدای اعتراض بعضی نمایندگان مجلس هم درآمد. حالا ببینیم این خصوصی شدن فوتبال چه شود!!!
علیرضا
United States of America
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
269
5
واقعن برای عصر ایران متاسفم با این دیدگاه. برادر من، عزیز من، سقف قرارداد گذاشتن درست مثل کنترل سطح قیمت هاست که یک تفکر منسوخ در اقتصاده. بنده به عنوان یک دانشجوی دکترای اقتصاد دارم بهتون می گم که همون جوری که کشور سی سال تلاش کرد قیمت بنزین رو کنترل کنه و با این کار فقط آلودگی و قاچاق رو زیاد کرد و آخر فهمید نمی شه، قیمت بازیکن فوتبال رو هم نمی شه کنترل کرد.
تا حالا از خودتون پرسیدید چرا یک بازیکن فوتبال انقدر پول گیرش میاد؟ معلومه! برای اینکه عرضه بازیکن خوب خیلی کمه و تقاضاش زیاد. برای اینکه فوتبال درآمد داره. همون تبلیغ بین دو نیمه بازی ها یا برنامه نود می دونین چه رفم درشتیه؟ خب چیزی که پولسازه، گرونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
آقای علیرضا
ما خودمون عمری زغال فروش بودیم داداش! ما رو سیاه نکن!
می خوای از پول مفت فوتبالیست ها دفاع کنی چون خودت هم لابد ذی نفعی ، اسم خودت رو گذاشتی دکترای اقتصاد!!!
هنوز هم نمی دونی در همه جای دنیا سقف قرارداد وجود داره. تو همین ایران خودمون هم برای کارمندان سقف قرارداد وجود داره و کسی نمی تونه بیش از یه حدی حقوق بگیره.
آقای دکتر اقتصاد! این رو هم بدون که در دنیا ، باشگاهداری یک بیزینس هست که دارای درآمدهای کلان هستند و از درآمدهای خودشان خرج تیم و بازیکنان و مربیان می کنند.
آقای اقتصاد دان!
در کجای اون کتاب هایی که خوندی نوشتن نفت و معادن زیر پای ملت رو استخراج کنن و بدن و بفروشند و بدن به فوتبالیست ها؟ یا از مردم مالیات بگیرن بدن به اینا؟
دکتر جان! این رو بدون که در خارج ، دولت از باشگاه ها مالیات هم می گیره ولی اینجا باید بهشون پول هم بده!
فوتبالیست خوب هم دکتر جان(!) کم نیست ولی وقتی مافیا سر کار باشه ، حلقه رو می بنده و فقط به خودی ها و کسانی که ادبیات ساخت و پاخت رو بلدن ، راه می ده.
راستی دکترات رو کجا داری می گیری کلک؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حمید
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
عمرا برادر دیپلم داشته باشی. خراب بشه دانشگاهی که تو توش دکترای اقتصاد داری میگیری؟
تو کتاب های دکترا نوشته که پول بیت المال رو بدون سقف بدین یکسری بی سواد بخورن ماشین فلان سوار شن. ولی استاد دانشگاه و نخبه ها از همون پول بیت المال ماهی با اضافه حقوق ماهی نهایتا 1300 بگیره؟
کتاباتو یکبار دیگه مرور کنی می بینی که اون حرفت مربوط به اقتصاد بخض خصوصیه که در آمد داره هر مقدار دوست داره خرج میکنه. مالیاتشم میده. به بیت المال هم منعفت میرسونه. مگر اینکه کتابات نوشته یک لمپن باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
آقاي دكتر ،كسي نگفت محدود كنن، كنترل كنن.همه مي گنن از بيت المال ندن .باشگاهها رو خصوص كن بعدش ببينين كدوم آدمي پول شخصي شو براي اين آدمها ميده؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
برای اون دانشگاه که دانشجوی دکتراش تو باشی متاسفم،نمیتونی وضیت ایران رو در مقایسه با دنیا تحلیل کنی،فکر کنم دروغ گفتی که دانشجوی دکترا هستی
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
138
خطاب به اون رضا که اسم خودشو گذاشته فوتبالیست. اره داداش اینجوریاس؟؟ مطمئنی؟ میدونی زورش کجاس؟ زورش اینجاس که منی که کارشناسی ارشد رو گرفتم . یه عمره تلاش کردم درس خوندم الان بیکارو بی ار دریغ از یه شغل و درامد مجبورم هنوز محتاج بابام باشم.
بعد تویی که نه درس خوندی نه هیچی ....
روتو کم کن بچه
تازه تو که فوتبالیست اولا نیتسی دوما اگرم هستی که خیلی دره پیتی که سالی 80 تا میدن بهت
سعید
United States of America
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
21
1
عزیزم اگر تو با کارشناسی ارشد بیکاری این ضعف مدیریت کلان کشور است که نمی تواند بر حسب نیاز جامعه کار تولید کند.این چه ربطی به فوتبالیستها داره.ضمنا فراموش نکن سقف قرارداد فقظ عامل مهاجرت فوتبالیست ها درجه یک به کشورهای عربی و امدن بازیکنان درجه چندم به لیگ ایران میشه که نتیجه اون خراب کردن بازیکنان ایرانی.نابودی لیگ ایران و ریختن پول باشگاهها در جیب بازیکنان درجه 3 خارجی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
0
من نظرم عوض نمي شه.....
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
59
با سلام به همه هموطنان عزیز
سی سال تمام بمدت چندین ساعت در طول شبانه روز (از زمانی که خودم رو شناختم تا به حال که مدرک ارشد گرفتم وکارمندم)عرق ریختم که با درآمد ناچیز وحدود یک هفتادم درآمد یک فوتبالیست بیست ساله، محتاج هیچ کس به جز خدا نیستم وخدا را شاکرم وآرزوی سلامتی برای همه هموطنان وخودم دارم که با قوت بازو قوت لایموت خانواده را تامین میکنند.بدانید همه کسانی که درجهت عدم عدالت وپایمال کردن حق ولو باندازه دانه خردل گام بر میدارند قطعا در قیامت پاسخگو خواهند بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
49
0
همه حرفهایتان درست است ولی در عرف ژورنالیستس این طور نقد و توضیح نه تنها زیبا نیست که بیشتر خواننده را مکدر مینماید
چه نیکوست از این رویه بپرهیزید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
35
من كارشناس ارشد اكتشاف نفت هستم و مثلا جزو طرح ممتازين شركت نفت هستم...وقتي كه تو رده سني جوانان بودم به عنوان بهترين بازيكن و آقاي گل خراسان بزرگ انتخاب شدم و براي بازي در ابومسلم پيشنهاد داشتم...اون موقع آقايون فوتباليست ها اينجوري پولاي ملت رو حق خودشون نميدونستن و درآمدهاي آنچناني نداشتن ما هم كه از بچگي تو گوشمون كرده بودن كه دنبال توپ دوييدن آخر عاقبت نداره بچه بچسب به درست چسبيديم به درسمون آخرش اين شد كه ما تو شركت ملي نفت با كمك كلي آيتم هاي حقوقي ممتازي ماهي 1200 حقوق ميگيريم و آقاي حسين بادامكي كه همبازي دوران جووني ما بود سالي چندصد ميليون!!!!
زاگرس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
3
به نظر من روش مديريت و سود آوري از جهت جذب بازيكن درايران اشتباه است ببينيد در كشورهاي اروپايي اگر رونالدو را نزديك 60 ميليون دلار ميگيرند همان روز اول از پخش مراسم معرفي ايشان حق پخش را 30 ميليون ميفروشند يا مثلا لباس ومارك روي آن را به شركتي ديگر ميفروشند خلاصه زندگي ايشان حتي با چه روزنامه هايي مصاحبه نمايد دست مديريت آن باشگاه ميباشد و به سبب آن سودي بيش از خريد آن نصيب باشگاه ميكند ولي در ايران بازيكن بعد از قرارداد آزاد است هر كاري ميخواهد بكند
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
13
حتی برای پروژه هات هم که تایید شده تو دانشگاه باید از جیب خودت خرج کنی.اونوقت این افراد.....
علم تو ایران=بذار دم کوزه آبشو بخور
ورزش از نوع فاسدش تو ایران=لنگ میندازن برات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
6
البته یک واقعیت را نباید نادیده گرفت این نوع سقف قراداد را بالا بردن و میلیونها تومان پاداش هم تصویب کردن فقط به نفع فوتبالیست نیست در حقیقت آقایان مسوولین درصد منافع خودشان را بالا میبرند و درست مثل دلالان املاک که با بالا بردن قیمت اجاره و املاک حق کمیسیون خودشان را زیاد می کنند خدا میداند ازاین پولهای میلیونی و میلیاردی چقدر به قشر زحمتکش دلالان و واسطه ها که بخشی خودهمین مدیرعاملها و مربیان و فدراسیونیها هستند میرسد و این وسط فوتبالیست است که انگشت نما شده و پشت صحنه ها در پس این سنگر چه پولها که به جیب نمی زنندانشاءا.. که هرکس بانی اینکار میشود و حق من بازنشسته با چند سرعائله و حقوق ناچیزی که آنهم بیشترش به کسورات منتج میشود بخورد خدا ازش نگذرد آقایان خیلی عرضه دارید برید به کشورهای اروپایی و حتی همین شیخ نشینهای همسایه و حق زحمت کشیتان را بگیرید چرا مثل زالو به خرخره ما چسبیدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
8
یه روزی بود که فوتبال دغدغه مهمی برامون بود اما اونو هم مثل خیلی چیزای دیگه !!!! بوسیدیم وگذاشتیم کنار. دیگه حذف تیمهای ملی مهم نیست . اخبار فوتبالی مهم نیست و.......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
8
من هم يك پزشكم با درامد سالانه حداكثر 15 مليون تومان!!! اين هنر مديريت كردن فقط مختص ايران است و بس!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
15
من از آقا توفان دو تا سئوال دارم. ايشون از كجا خبر دارن كه حقوق يه دانشمند در انگليس چقدره!!؟؟؟ وبعد اينكه كدوم فوتباليست در ايران هست كه مثل روني بازي مي كنه!!؟؟ واقعآ" عجب مقايسه اي!!
احسان ازمشهدالرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1
11
اصلا همین 350 میلیون روی چه منطقی گذاشته شده؟
مگه این فوتبالیستها چه می کنن؟ شما اگه اثرات مخرب این لیگ حرفه ای و فوتبال مملکت ما رو حساب کنین فکر کنم خیلی نتایج جالبی داشته باشه؟
اصلا چرا روی این ورزشی که هیچ افتخاری برای ما نداره و حق همه ورزشهای دیگر رو گرفته اینقدر تلویزیون و رادیو و مجلات مانور می دهند؟
همین تلویزیون شورش رو درآورده!
اینها همه اش مافیاست که اینگونه عمل می کنند
به امید ور افتادن فوتبال این مملکت
یاعلی
اللهم عجل فرجه
کیال
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
37
0
1- تعداد فوتبالیستهای که رقم بالا میگیرن کم است.2- عمر متوسط مفید بازی ودر واقع شغل فوتبالیست ها به زحمت به 7سال میرسه3-در امد فوتبال و فوتبالیست زیاد است وتوجه عمومی به ان به عنوان یک سرگرمی بسیار زیاد.4-قوانینی مانند سقف قرارداد باعث خالی شدن کشور از فوتبالیستهای خوب وتضعیف باشگاه ها در عرصه های بین المللی وتضعیف تیم ملی کشورمان میشود.5- فوتبال به عنوان یک تفریح اگر با این قوانین تضیف شود باعث روی گردانی جوانها از ان وتمایل به انحرافات میشود ان وقت بایدچند برابر همین پول بیتالمال راجهت صدمات ناشی از انحرافاتهزینه کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
1- نه که الان اصلا تو جوانها فساد و انحراف وجود نداره؟ آره دیگه همه در حال تماشای فوتبال حرفه ای هستند وقتی واسه خلاف نیست. 2- میگن عمر حرفه ای یه فوتبالیست 8 ساله درست این میشه حدود 1سوم عمری که سایرین کار میکنن. الکی ترین فوتبالیست سالی 90 ملیون می گیره حدود 9 ماه بازی داره ماهی 10 ملیون که 1سومش میشه 3 ملیون.. ببینم به کدوم نخبه ای تو این مملکت ماهی 3ملیون پول میدن که به چرت ترین بازیکن از این پولا میدن؟ حالا بازیکنای درجه یک که رقمای چند صد ملیونی میگیرن بماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
5
من دکترای الکترونیک دارم الان 32 سال سن دارم کار تولیدی کردم از چین وارد شد شکست خوردم.
تو دانشگاه های غیر انتفاهی و دبیرستانا دا رم درس میدم ساعتی 5 هزار تومان ناقابل خاک تو سر من و عمری که گذاشتم تو این راه نه خونه زندگی دارم نه.............ولش کنین دم هر چی فوتبالیست بی مغز گرم که درس نخوندن رفتن دنبال فوتبال
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
1
اینکه سرمون تو زندگی همدیگه باشه که چقدر درآمد داریم جلوی پیشرفتمون تو زندگی رو میگیره
در مورد فوتبال به نظر من نرید ورزشگاه پای تلویزیون هم نشینید
کاری که من الان دو ساله دارم میکنم
................................
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
1
عصر ایران اینو خوب اومدی دمت گرم .
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
1
اگه میشه یکم مرگ موش برام پیدا کنید -----خلاص
-
-
-افتاد
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
47
منم یه تراشکارم با 20 سال سابقه تو یه کارخونه کوچک کا میکنم ماهی هم سی صد هزار تومان هم حقوق میگرم با 5سر عایله شما ها کی مگید ماهی یک میلیون در آمد کمه جای من بودید چطور میخواستید زنذگی کنید بخدا قسم اگه من یک میلیون حقوق داشتم نصفشا فقط صدقه میدادم به فقرا برید خدا را شکر کنید مردم داراند با سیلی زندگی میکنند بعد انوفقط شما ناشکری میکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
9
من دانشجوی دکترام ، هیچ درامدی ندارم قرار بود یه پول به عنوان پژوهانه بهمون بدن که قربونش برم هنوز ندادن حالا فوتبالیستها از جیب امثال من حقوق چند میلیونی می گیرن من به عنوان یک ایرانی از حق خودم نمی گذرم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
4
از نقد مناسب تان ممنون. ای کاش گوش شنوایی این حرف ها را می شنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
2
فوتبالسیت های ایران چه افتخاری به این مملکت اضافه کردن، یه فوتبالیست وقتی می تونه اینقدر درآمد داشته باشه که همین قدر از طریق فوتبال زیبا به اقتصاد مملکت کمک کنه نه اینکه سربار اقتصاد ما باشه،بازیکی رئال و بارسا چندین برابر پولی که میگیرن برای فوتبال اسپانیا درآمدزایی دارند، فوتبالیست وقتی می تونه اینقدر درآمد دشته باشه که به بالا رفتن اخلاق و ارزش های اخلاقی جامعه کمک کنه و برای جوانان و نوجوانان یه الگوی خوب باشه نه اینکه هر از چند گاهی شاهد رسوایی های اخلاقیشون هستیم
مقایسه کنید فوتبال الان ما رو با سال های گذشته اون فوتبالیست ها اگه بیشتر از فوتبالیست های الان نمیدویدن و زحمت نمی کشیدن، کمتر نبودن اما پولیرو که اونا میگرفتن کجا و الان کجا
اگر همین الان لیگ ما رو تعطیل کنن هیچ ضرری نمی کنیم، همین پول برای توسعه ورزش های پایه در مدارس سرمایه گذاری کنن ما بعد از چند سال ده ها مدال المپیک خواهیم داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
30
خواهش میکنم عصرایان اینو بذار:
من دانشچوی دکترای دانشگاه دولتی توی تهران هستم. اگه فقط ده ملیون تومان پول با کاری با ماهیانه 400 هزار تومان داشتم میتونستم ازدواج کنم و زندگیمو شروع کنم اما بعد مدتها تلاش همین رو هم نتونستم جور کنم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
خب شما هنوزدانشجویی انشاء الله دکترشدی درست می شه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
0
عصر ایران عزیز حرفی رو پیش کشیدی که شده فتنه که اینطوری مردم بهم بپرن بیا انصافا یه بررسی از وضعیت فوتبال حرفه ای اروپا باشگاههای خصوصی و درآمد زائی شون بکن همچنین یه مقایسه از مدت مفید بازیگری یک فوتبالیست و کار علمی و تحقیقاتی یک دانشمند البته مطابق استانداردهای صحیح انجام بده مگه نه اینکه رسالت مطبوعات روشنگریه باور کن اگه اطلاعاتم توی این زمینه خوب بود مقاله رو خودم مینوشتم یا حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
1
با 35 و چند سال سابقه و مشقت و مدرک دانشگاهی در وزارت نفت درآمد سالانه ام به 30 میلیون نمی رسد.... واقعاً شرم آور است که مسئول در نظام جمهوری اسلامی اینگونه از حیف ومیل بیت المال صحبت می کند . راستی این همه زحمت مردم از انقلاب گرفته تا جنگ و بازسازی و .. و انجام گزینش ها در تمامی سطوح برای روی کار آمدن و مسئولیت دادن به برادران باصطلاح متعهد به اسلام و عدالت برای این بود که ما الان به اینجا برسیم که این حال و روزمان باشد که بی عدالتی در اوج خود حق مردم را صرف امور بدون نتیجه مثل فوتبال و ....... شود ؟ این بود هدف و غایت ما از ایجاد تحول در کشور ؟ چرخیدن خودآگاه به دامان ابتذالات و حیف و میل های پیش از انقلاب اسلامی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
2
جمع کنیداین فوتبالو با اون بازی های آبکی ومسخره که اگه قرارباشه خودش پول دربیاره دو هفته ای بساطش جمع می شه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
0
عصر ایران ماههاست که با وجود این که دانشجوی دکترام تلاش میکنم برای ازدواجم یک کار موقت جور کنم و نشده حالا این آقایون..... اینهام زیاد مقصر نیستند از اونایی که این پولها رو از جیب مردم میدن چرا مجلس سوال نمی کنه
البته مجلس هم که تشریفاتی هست
بخدا از این بی عدالتی خسته ایم خسته
لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس) رگبار شدید باران از فردا شروع می شود اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی دیدار مردم جنوب غرب تهران با رییسی (عکس) استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت فوتبال سری آ ایتالیا؛ برتری رم در یک دیدار عجیب دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
وبگردی