فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۷-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۶۱۸۸
انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۷-۰۵-۱۳۹۰

دردل‌هاي پيرزن ديابتي در راهروي بيمارستان

عصر ایران
اين بيمار بنا به اذعان خودش از صبح تا ظهر در راهرو بيمارستان سرگردان بود و پس از اينكه جواب قانع‌كننده‌اي دريافت نكرد به ناچار و براي كاهش شدت بيماري و يا راه گريزي براي رفع مشكل خود مراجعان و افراد عادي مراجعه مي‌كرد.

فارس: شايد هر روز هزاران بيمار به مراكز درماني مراجعه مي‌كنند، اما بيماراني هستند كه در اين هياهو و شلوغي دردل‌هايشان ناديده گرفته مي‌شود.

در يك بعدازظهر تابستاني بانوي سالخورده‌اي در بيمارستان حكمت شهرستان ساري كه بنا به گفته خودش از بيماري قند رنج ميبرد براي تامين داروي انسولين به بيمارستان حكمت مراجعه كرد كه مسئولان بيمارستان با اعلام اينكه در سبد دارويي اين بيمار ميزان مشخص و از قبل تعيين شد و اين بيمار كليه سهميه خود را مورد استفاده قرار داد از ارائه داروي به وي خوداري كردند.

بنا به گفته اين بانوي كهنسال، دكتر شيفت كه ظاهراً از ويزيت اين بيمار خودداري كرد كارت قند اين بيمار كه در بيمارستان موجود بود به وي در هنگام ويزيت پزشك ارائه نشد، اما آنچه كه بيشتر به چشم مي‌آيد و بايد مورد توجه قرار گيرد حفظ شأن انسانيت است كه هيچ يك از پرسنل بيمارستان هيچ جواب قانع كننده‌اي به اين بيمار ندادند.

پيرزني كه با ناراحتي قند و چند بيماري ديگر در بيمارستان دست‌وپنجه نرم مي‌كند آيا به لحاظ اتمام سهميه دارويي بيمارستان ميتواند دارو در اختيار وي قرار ندهد. اما نكته ديگر اينكه بيمار سهم دارويي مشخص دارد و سهميه اين بيمار به اتمام رسيده آيا نبايد توسط پرسنل بيمارستان مورد راهنمايي قرار گيرد و نكته تاسف بار اينكه اين بيمار به هريك از پرسنل كه در سالن ورودي بيمارستان حمكت مراجعه ميكرد با بي‌اعتنايي تاسف‌باري روبه‌رو ميشد كه دل هر يك از بينندگان را به درد مي‌آورد.

اين بيمار بنا به اذعان خودش از صبح تا ظهر در راهرو بيمارستان سرگردان بود و پس از اينكه جواب قانع‌كننده‌اي دريافت نكرد به ناچار و براي كاهش شدت بيماري و يا راه گريزي براي رفع مشكل خود مراجعان و افراد عادي مراجعه مي‌كرد.

چند نفر از مراجعان كه خود به علت پاسخ نامناسب پرسنل بيمارستان دل خوشي از بي‌اعتنايي‌ها پرسنل بيمارستان نداشتند هم نتوانستند پاسخ و راهكار مناسبي براي اين بيمار ارائه دهند.

زن بيمار به هر كسي كه ميرسيد از مشكلات خود مي‌گفت، ولي كسي در جمع پاسخگو وي نبود، زن بيمار دست خراشيده ناشي از زخم را به برخي از كساني كه جويا حالش مي‌شدند نشان ميداد، ولي هيچ كس پاسخگو و راهكاري در بيمارستان برايش پيدا نكرد و اين زن به ناچار براي تامين داروي مورد نياز خود دست نياز به سمت افراد دراز كرد.

آنچه بيشتر زجرآور است بي‌اعتنايي به حرمت انسانيت در ماه رمضان و اين بيمار اين چنين در راهرو بيمارستان براي تامين درمان انسولين خود بايد دست نياز به سوي افراد دراز كند.

برخي زمزمه‌ها در بيمارستان مبني بر متكدي بودن بيمار شنيده ميشد كه دست‌هاي پر از زخم اين بيمار وجود كارت انسولين در بيمارستان نشان ميدهد كه اين بيمار بيش از آنكه نياز به پول براي تامين معاش داشته باشد نياز به تامين دارو داشت.

ولي با اين نگاه كه اين بيمار در حال تكديگري است مسئولان بيمارستان نبايد براي حفظ شأن و شخصيت سازمان تامين ‌اجتماعي با مسئولان بهزيستي نسبت به ساماندهي اين متكدي اقدام كند تا اين چينين شأن و منزلت سازمان تامين اجتماعي زير سوال نرود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تقویم روز توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد