فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۵-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۷۳۴۷
انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۵-۰۵-۱۳۹۰

فعالیت غیرقانونی چند اپراتور خارجی در کشور

عصر ایران
مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاعات دقیقی از تعداد اپراتورهای خارجی فعال موجود در کشور ارائه نداد و گفت: تعدادی اپراتور هستند که در چارچوب حداقلی ضوابطی که رگولاتوری برای آنها درنظرگرفته است فعالیت دارند اما این فعالیت شکل قانونی ندارد.
یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برنامه های این سازمان برای تدوین ضوابط فروش سیم کارت اپراتورهای خارجی در کشور خبر داد و گفت: تعدادی اپراتور خارجی از شبکه های اپراتورهای مجاز کشور استفاده می کنند که فعالیت آنها قانونی نیست.

به گزارش مهر، افزایش تقاضا برای ارائه سیمکارت اپراتورهای بین المللی در مبادی خروجی کشور به حدی افزایش یافته است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای حفظ حقوق مردم، آگاهی و اطمینان استفاده کنندگان از نوع و کیفیت خدمات ارائه شده و ارائه سیم کارت به شکل قانونی مطالعات مربوط به تدوین شرایط و ضوابط فروش این سیمکارت ها را آغاز کرده است.

غلامرضا داداش زاده اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دنبال ایجاد ممانعت در فعالیت اپراتورهای خارجی که به صورت مجازی و از طریق شبکه های داخل کشور فعالیت می کنند نبوده و نیست بلکه به دنبال آن است که بتواند در چارچوب قوانین، فعالیت این بخش را ساماندهی کند.
 
مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاعات دقیقی از تعداد اپراتورهای خارجی فعال موجود در کشور ارائه نداد و گفت: تعدادی اپراتور هستند که در چارچوب حداقلی ضوابطی که رگولاتوری برای آنها درنظرگرفته است فعالیت دارند اما این فعالیت شکل قانونی ندارد.
 
داداش زاده با تاکید بر اینکه این اپراتورها از شبکه های موبایل مجاز داخل کشور استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: وجود این اپراتورها به معنی مجوز داشتن و قانونی بودن آنها نخواهد بود.
 
وی با بیان اینکه رگولاتوری درصدد بررسی شرایط و ضوابط فروش سیم کارت اپراتورهای خارجی در کشور است تا پس از آن مجوز فعالیت در این زمینه صادر شود، اضافه کرد: این امرهم اکنون توسط معاونت صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال پیگیری است.
 
داداش زاده معتقد است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید بتواند به صورت شفاف، فضای کسب و کار اپراتورها در کشور را آماده کند و براین اساس این سازمان به دنبال ایجاد ممانعت در فعالیت اپراتورهای خارجی که به صورت مجازی و از طریق شبکه های داخل کشور فعالیت می کنند، نیست.
 
به گزارش مهر، بررسی، تجزیه و تحلیل وضعیت موجود کشور برای استفاده از سیمکارت های خارجی، انجام مطالعات تطبیقی در سایر کشورها و فرصت ها و چالش های پیش روی ارائه دهندگان این سرویس ها از جمله موضوعاتی عنوان شده که قرار است در این مطالعات مورد توجه قرارگیرد و پس از تدوین شرایط و ضوابط و با رعایت مسائل فنی و امنیتی مجوز فعالیت در حوزه فروش سیمکارت اپراتورهای خارجی صادر شود.
ارسال به دوستان
بوگاتی شیرون دوران طلایی را مشاهده می کنید فرار از یکی از امنیتی‌ترین مرزهای جهان؛ یک نظامی کره‌شمالی وارد کره جنوبی شد مرکز نیایش دانشگاه لنکستر؛ نماد معماری مدرن بریتانیا (+عکس) پاسخ دانش‌بنیان‌ها به چالش ذخیره‌سازی آب؛ حذف ۹۹.۹۹ درصد عوامل بیماری‌زا در مخازن آب هوش مصنوعی سمندر را چگونه موجودی می داند؟! (تصویری) کاخ سفید: ایالات متحده درهای پذیرش پناهجویان را برای همیشه می‌بندد مشهورترین مجری جهان طرفدار تیم ملی ایران هتل های روی آب در دل جنگ جهانی دوم؛ داستان عجیب شناورهای نجات لوفت وافه (+عکس) تقویت حضور دریایی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه به بهانه مهار چین طبیعی یا غیرطبیعی؟ آنچه هر مردی باید درباره سلامت بیضه‌های خود بداند وال استریت ژورنال مدعی شد: ایران با حمله به کشتی سنگاپوری، توافق ترامپ را آزمود معماری فتوسنتز در خدمت هوای پاک شهرها (+عکس) خرابکاری ۲۰ میلیارد دلاری در پوشش ساخت «فیلم پورن»؛ چگونه اوکراین خط لوله نورد استریم را منفجر کرد؟ گروسی: تبادل اولیه برای بازرسی، با مقامات ایرانی انجام شده است چرا شرکت‌های هوش مصنوعی به استخدام فیلسوف‌ها روی آورده‌اند؟