۱۸ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۸ آذر ۱۴۰۴ - ۰۰:۰۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۷۶۴۲
تعداد نظرات: ۲۶۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۸-۰۵-۱۳۹۰
کد ۱۷۷۶۴۲
انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۸-۰۵-۱۳۹۰

چقدر ناشکیب شده است جامعه ما!

خنده بازار و پس لرزه های آن
جعفر محمدی - برنامه های تلویزیونی طنز به شکل روتین امروزی از زمان ریاست علی لاریجانی بر صدا و سیما آغاز شد و اگر اشتباه نکنم ، جدی ترین نقطه شروع این رویکرد ، برنامه " ساعت خوش" بود که پایه ای شد برای جُنگ ها و سریال های طنز آمیز بعدی.

تا پیش از "ساعت خوش"  - که در زمان خود یک "تحول" به شمار می رفت - برنامه های طنز تلویزیون عمدتاً به فیلم های چارلی چاپلین ، لورل و هاردی ، نورمن و ... محدود می شد ؛ فیلم هایی که از بس تکرار شده بودند ، مردم سکانس به سکانس شان را حفظ بودند!

در دوران ریاست لاریجانی بر صدا و سیما ، نه تنها طنز بومی تلویزیونی شکل گرفت بلکه  به سمت شوخی با مسوولان نیز رفت ؛ تماشاگران سال های گذشته تلویویزون به یاد دارند که عروسک های مسوولان - از وزرا تا خود لاریجانی به عنوان رئیس صدا و سیما - ساخته شد که از یک سو رضایت و انبساط خاطر مردم و طرح مسائل جامعه در قاب نقد را به دنبال داشت و از دیگر سو ، هیچ گاه شاهد برخوردها و موضع گیری های تند افرادی که سوژه طنز بودند ، نبودیم.

شوخی با لاریجانی در زمان ریاست او بر صدا و سیما
نمایش عروسک علی لاریجانی در زمان ریاستش بر صدا و سیما دربرنامه طنز تلویزیون

اکنون سال ها از آن زمان می گذرد و بعد از فتح باب موفقی که لاریجانی در عرصه طنز تلویزونی داشت ، نوبه به سیمای تحت امر عزت الله ضرغامی رسیده است تا با برنامه "خنده بازار" (که انتقادهایی هم بر این برنامه وارد است) راه سلف خویش را ادامه دهد اما دو تفاوت بزرگ از آن روز تا به امروز رخ داده که اصلاً هم نشانه های خوبی نیستند.

اول این که سطح طنزها ، از مسوولان ارشد کشور ، مانند وزرا ، به افرادی مانند عادل فردوسی پور ، فریدون جیرانی ، علی دایی ، حبیب کاشانی و ... رسیده است ؛ افرادی که هر کدام در جای خود ارجمند و محترم اند ولی مانند رؤسا و وزرا و نمایندگان تصمیم گیر کلان ملی نیستند.

خنده بازار
خنده بازار

اگر هم طنزی متوجه مسوولان است ، بسیار کمرنگ و با احتیاط فراوان شکل می گیرد و این نشان می دهد که در طول این مدت نه چندان طولانی ، مسوولان حاشیه امن زیادی پیدا کرده اند و اگر روزگاری عروسک فلان وزیر در برنامه رسانه ملی به نمایش در می آمد و مسائل و مشکلات حوزه کاری اش در این قالب مطرح می شد ، یا اگر زمانی معاون اول رئیس جمهور ، کاراکتر ثابت پر تیراژترین مجله طنز ایران (گل آقا) بود و کاریکاتورهای تمام افراد کابینه در همه صفحات این نشریه جا خوش کرده بودند ، امروز به خیلی از همتایان این آقایان حتی نمی توان گفت بالای چشمتان ابروست!

گل آقا و مسوولان وقت
یکی از کاریکاتورهای مجله معروف گل آقا

طنز ، روشی شیرین برای گفتن مشکلات تلخ و تلنگری موثر به مسوولان هر جامعه است و اگر مسوولان از عرصه طنز غایب باشند ، یا نشانه این است که اصلاً مشکلی وجود ندارد (!) یا هزینه به طنز کشیدن مسوولان زیاد شده است.

اما تفاوت دوم نیز این است که همین افرادی که سوژه طنز قرار گرفته اند ، بعضاً چنان واکنش های تند و تیزی از خود بروز داده اند که نشان می دهد سطح تحمل و بردباری افراد در جامعه کاهش یافته است.
البته این موضع گیری های منفی از سوی همه افرادی که سوژه طنز بوده اند صورت نگرفته و مثلاً فریدون جیرانی که هر شب آیتم طنزی با محوریت او بر روی آنتن می رود ، آنقدر بی جنبه نبوده است که داد و قال راه بیندازد که ایهاالناس به دادم برسید که چهره و صدایم را تقلید کردند!

زمانی اعضای دولت و رئیس سازمان صدا و سیما در تلویزیون سوژه طنز می شدند و اعتراضی هم نداشتند اما الان آستانه تحمل به حدی پایین آمده و اشخاصی در حد فلان خواننده و فوتبالیست هم برای خود شأن منزلت های واهی قائل اند که حتی نمی شود با آنها شوخی کرد.

کسانی که به عنوان سیاستمدار ، هنرپیشه ، ورزشکار و ... به هر نحوی دارای معروفیت اجتماعی هستند و از مواهب این شهرت نیز برخوردارند ، همان گونه که از مزایای موقعیت خود برخوردارند ، باید تحمل مورد نقد و انتقاد واقع شدن را هم داشته باشند که می تواند در قالب طنز و جدی صورت گیرد ( و صد البته با حفظ اصول اخلاقی و مرزبندی بین طنز و تمسخر ).
نمی شود کسی با هزینه عمومی در موضع قدرت و ثروت و شهرت قرار گیرد و مثلاً معروفیت خود را مدیون رسانه ها باشد ولی وقتی نوبت به نقد و طنز برسد ، رو ترش کند و دیگران را به سکوت و خفقان دعوت کند.

از طنزهای سیمای لاریجانی تا خنده بازار سیمای ضرغامی ، زمان چندانی نگذشته است اما مقایسه های فوق نشان می دهد که جامعه ما در همین زمان اندک ، تا اندازه زیادی بردباری خود را از دست داده اند و این ، اصلاً نشانه خوبی نیست.
این کم تحملی در جامعه ، البته به همین پیامدهای "خنده بازار" محدود نمی شود و نشانه های آن را در جای جای جامعه می توان دید: از زد و خوردهای خیابانی بر سر کوچکترین مسائل تا شکایت های بی امان مسوولان از رسانه ها!
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۶۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۹
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
32
383
درود بر صداقت شما عصر ایرانی ها
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
طنز قدیمی که مطرح کردین در جهت اصلاح و خیر بوده اما طنز کنونی متاسفانه مسخرگی و لودگی داره و هیچ چیز آموزنده ای نمی توان درش یافت ، لهجه دایی رو مسخره کردن کجاش آموزندست؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
طنز یا تمسخر جرات دارین ادای مایلی کهن را در بیارین جرات دارین طنز سیاسی اجرا کنین جرات دارین از مشگلات اقتصادی سوژه داشته باشین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
416
23
آقای محمدی شما به خاطر این قضاوت کاملا به دور انصافی که دارید و نشر این تفکر اشتباه در میان مردم باید پاسخ گو باشید!!!!!!
در همین برنامه که به گفته کارشناسان مذهبی مخالف متن صریح قران است مدام و به شکلی کاملا باز تر از دوران هر مسئول دیگر کارهای دولت به مسخره گرفته می شود و هیچ ارگان دولتی حتی تذکر هم به این برنامه نداده است.
به گفته اکثر افراد حاضر در صدا و سیما آزادی بیان در ایران امروز به مرتب بیشتر از هر دوره دیگری است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
آره خیلی آزادی بیان هست خیلی ما هم پشت گوشامون مخملیه و شما داری بمون قاقا لیلی میدی!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
عزیزم
بحث این است که چرا به جای انتقاد صادقانه و رک از مسئولین برنامه های طنز با مسخره کردن افرادی که تاثیر چندانی در امور مردم ندارند عوض شده است؟
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
آقا شما تازه از غار اصحاب کهف اومدی بیرون؟ صبح بخیر! دوره عوض شده اون موقع که آزادی بیان بود عکس رئیس جمهور رو هم کاریکاتور می کردند. اما محض اطلاع شما دو دوره مثلا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و اوضاع خیلی قمر در عقربه. مجددا صبح بخیر.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
لطفابرای پاسخ ها هم گزینه امتیازدهی درنظربگیرید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
حالت خوبه اقازاده؟
ناشناس
| CANADA |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
131 منفی
7 مثبت
فک کنم خیلی ها با نظرت مخالف هستن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
از تعداد مخالفات معلومه چقدر حرفتو قبول دارن...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
به گفته اکثر افراد حاضر در صدا و سیما آزادی بیان در ایران امروز به مرتب بیشتر از هر دوره دیگری است.
ماست بند که نمیگه ماست من ترشه!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
آزادي بيان هست ولي آزادي پس از بيان نيست!!!
نا شناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
بنده فکر می کنم ممکنه ها فقط ممکنه شما قدرت ادراک نداشته باشین!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
آزادي بيان هست، آزادي پس از بيان نيست!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
بخاطر همین آزادی بیانه که گفته شد: کابینه خط قرمز ماست!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
آقای ناشناس؛
شما در مورد ایران صحبت می کنید؟ فکر کردم فرانسه و انگلیس و آمریکارو می گین... مرد حسابی دیش ماهواره ات کدوم طرفه؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
4
265
همین که در شرایط کنونی نشریه طنزی مانند گل آقا مانند قبل وجود ندارد ، نشان دهنده خیلی چیزهاست
javad najafi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
74
آقایان اینور تریبون از ماهیت طنز و طنز ساختن میگویند!!!!!!!!!!!!!!!!11 ولی این طرف تا سوژه طنز قرار میگیرند ، طنز رو میکنن مضحکه خودشون!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
10
66
اين كجا و آن كجا
درست است که به لاریجانی انتقاد هایی دارم ولی خداوکیلی تلویزیون رو لاریجانی متحول کرد. قبل از لاریجانی دو شبکه داشتیم که از ساعت 4 عصر تا 11 شب برنامه پخش می کردند که اکثرا هم سخنرانی و برنامه های تکراری بودند و تصاویر گل و بوته و رودهانه و قورباغه...
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
اما این دوره ی تحولی که شما میگید مال آقای محمد هاشمی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
64
121
مسخره كردن عيوب مادرزادي يك شخص مثل دايي كار واقعا زشتي است و اين فرق ميكند با مسخره كردن هر ان چيزي كه يك شخص بعد از انتقاد مي تواند اصلاح كند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
ناشناس جان چرا بحث رو عوض می کنی . صحبت علی دایی و غیر اون نیست صحبت بر سر اینه که همه ما حتی خود من و خود تو کم صبر و بی طاقت شده ایم و زودی علیه هم موضع می گیریم و داغ می کنیم. اصل قضیه رو که خیلی هم مهمه ول کردی چشبیدی به علی دایی .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
خوب آقاي متخصص طنز، علي دايي رو چطوري به طنز بكشه؟ مي خواي لهجه تهراني از نوع جنوب شهريش بزاره حال كنيد؟ اوباما رو هم مي خوان به طنز بكشن كلشو بزرگ مي كشن و يا دماغ ساكوزي رو بزرگ كاريكاتور مي كنن...در ضمن فقط هم علي دايي نيست، خود فردوسي پور و كه هر سال يه جوري مسخره (به قول شما) مي كنند، ظرفيت معروفيت داره هيچي نمي گه.
واعظ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
ببخشین وقتی که میخوان شبیه یه فرد را بازی کنند شما بفرما ببینم باید چیش را تقلید کنن مگر تقلید کردن از یک چهره بجز تقلید از باصطلاح نحوه صحبت کردن حرکات و فرم بدن و ... یه شخصه . نمیدونم وجه تمایز این تقلید و ادا درآوردن چیه .یعنی میفرمائین طناز باید با یه چهره دیگه که مادرزادی اون چهره نباشه با یه لحن متفاوت که باز هم مادرزادی نباشه ازشون تقلید کنه تا ایرادی نباشه. اتفاقا باید جنبه خودمون را بالا ببریم تا از این بابت هم بزرگی خودمون را بالا ببریم. ولی بحث شوخی با مسئولان را قبول دارم باید توسعه بدن هر چند که خیلیاشون نیاز به تقلید کردن ندارند و خودشون اصل خنده هستند.عصر ایران بزن تو رو خدا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
آقای واعظ این حرفی که داری میزنی و استدلال میکنی مصداق ادا در آوردن است نه طنز
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
1
80
دل مردم را شاد کردن کار سخت و گریاندن ان اسان است پس..............
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
1
51
گل گفتی واقعا حرفت درسته
مهربانو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
2
46
افرین خیلی تحلیل جالبی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
7
67
طنز اگر با حفظ اصول اخلاقی و بیان مشکلات و نارساییها باشد، درست است. ولی تمسخر افراد و بیان معایب خدادادی آنها (نظیر لکنت زبان و ...) به هیچ وجه در اسلام مورد تایید نبوده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
1
58
وقتی هنر خوار و جادوگری ارجمند شود همین طور هم باید بشود.
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
89
13
با دفاع کردن از خنده بازار ناامیدم کردید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
کجاش دفاع از خنده بازار بود. وانگهی گیرم که نویسنده از خنده بازار خوشش اومده تو چرا باید ناامید بشی حامد عزیز. در ضمن اگر نگاه کنی در مطلب نه تنها دفاع از خنده بازار نیست بلکه نقد آن هم هست و می گوید که سطح طنز در آن پایین آمده.
224
UNITED KINGDOM
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
62
ظرف ها بزرگ و ظرفیت ها کوچک شده اند
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
3
37
رسانه ای که اون روی آدمهارو نشون نمیده و کسی ازش دل خوشی نداره نباید شکلک کسی رو هم در بیاره ضمن اینکه مقایسه شماهم کار درستی نیست مجله گل آقا با اون همه سبقه فرهنگی رو با با برنامه خنده بازار کنار هم قرار میدید این چه طنزیه یه کسی میاد کف از دهانش میریزه و میخواد طرز حرف زدن یه قهرمان ملی رو به رخش بکشه اگه این رسانه محترم طنز یه سری از این آقایون سیاستمدار و می ساخت شاید کسی هم اعتراض نمیکرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
36
11
1:طنز با مسخره کردن فرق دارد.
2:"صرفا جهت اطلاع" که طنز هم نیست کی چنین برنامه هایی سابقه داشته؟
3:تمسخر به هر طریقی که باشد کاری مذموم وزشت است و قابل توجیه نیست. مگر اینکه رضایت فردی که قرار است مورد تمسخر قرار گیرد گرفته شود که باز هم کاری زشت است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
12
38
جالب اینه که در طنز داهی و شاکانی واقعا همون مسایل اتفاق افتاده بود در دنیای واقعیت و بنده خدا بازیگرها هیچ کدوم توهینی به ساحت ایشان مخصوصا دایی نداشتند. اصولا الکی اسطوره سازی و الکی بزرگ نمودن آدمها تا موقعی که فرهنگ بزرگی همراه آن نباشد نتیجه اش همینه.
پاسخ ها
رویا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
مشکل ما اینه که وقتی هم انتقادی به کسی داشته باشیم کل شخصیت طرف رو به زیر می کشیم، دایی انتقاد پذیری در زمینه طنز هم نداشته باشه شما نباید این اجازه رو به خودت بدی که بگی اون الکی اسطوره هست. خوبه که تنها ورزشکاری که در مجامع بین المللی همیشه دعوتش میکنن و این همه اسم ایران رو بالا برده دایی بوده پس لطفا" دقت کن که چی می گی
مصطفی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
ناشناس جان اگه دایی رو به عنوان اسطوره قبول نداری یه نفر تو کشورمون به عنوان اسطوره به ما بگو که ما هم یاد بگیریم؟
بعدشم به نظر من تنها کسی که هم از نظر علمی (مهندسی مواد)و هم ورزشی و هم خیلی چیزهای دیگه حقش بوده به اون بالا برسه همین علی داییه!
بعدشم شما به اینجور برنامه ها که خیلی چیزهای زشت وغیر فرهنگی رو به نسل جوان و نوجوان ما یاد میده میگین بیان واقعیت!متاسفم...
ناشناس
CANADA
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
3
39
اتفاقا این بنده خدا هم همینو میگه.. میگه برا سیاسیون بسازین چرا گیر دادین به زبون من...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
اصل قضیه رو ول کردی چسبیدی به علی دایی
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
1
43
درست است که علی دایی شامل مورد دوم توضیحات شما برای باجنبه بودن است ، ولی ایشان نیز مورد اول مقاله تان را با صراحت لهجه خاص خود بیان کرده اند که "مسئولان صدا و سيما اگر جرات و قدرت دارند در مورد كله گنده‌هاي سياسي چنين برنامه هاي بسازند." انصافا هم برای سوژه طنز شدن ، علی دایی مناسب تر است یا کفاشیان !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
16
مثل همیشه پر محتوی و درکمال صداقت .حرف دل مردم رادر این مقاله به عیان می توان دید . عصر ایران همیشه مطالب خوب برای خواندن دارد برای اینکه مستقل تر از خیلی سایت ها عمل می کند و به مردم نزدیکتر است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
4
35
بعضی آقایان که از این همه پول باد آورده فربه گردن کلفت شدند خودشونو بالاتر از همه می بینن و فکر می کنن هیچ ایراد و نقصی ندارن برای همین تاب و تحمل انتقاد و شوخی رو ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
دقیقا . این علی دایی واسه این مملکت چه کار مفیدی کرده که اینقدر ملیاردی از بودجه بیت المال تو جیبش ریخته شده دو فورت و نیمشم باقیه؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
علی دایی خیلی خیلی بیشتر از خیلی ها برای این مملکت کاری کرده، کار کردن که فقط سیاستمدار شدن نیست . این همه کار آفرینی این همه اسم ایرانر و بالا بردن می خوای بره بیل بزنه؟
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
در مورد آقای دایی همین بس که فوتبال ایران رو در جهان با نام ایشون میشناسند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
وای به حال فوتبال ما که به اسم علی دایی می شناسنش
بابك
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
آقاي محترم علي دايي پول بيت المالو نخورده بخاطرلياقتش ارز اروپارو آورده ايران توليدي راه انداخته تجارت كرده وميلياردر شده .نوش جونش. پول بيت المالو اگه نميدوني كيا ميخورن خيلي از مرحله پرتي داداش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
3
28
شوخی با تکرار نقطه ضعف افراد و توهین به افراد متفاوت است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
4
31
مطلب شما درسته ولی نباید روی ضعفها و ناتوانی های مادرزادی طنز درست کرد,بلکه باید رفتار اکتسابی آنها را آن هم در صورت اشتباه بودن به طنز گرفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
15
درود بر شما.درصد بالائی از این ضعف فرهنگی و کم شدن آستانه تحمل بدلیل ضعف همین صداو سیماست که تقریباً با پخش برنامه های بی محتوا و بدون توجه به فرهنگ ایرانی عامل بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی شده.
نادری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
22
20
جناب محمدی
بحث این برنامه مسخره کردن نقاط ضعف طبیعی یک فرد است. برای مثال وقتی کسی نوع صحبت کردن علی دایی را مسخره می کند شما اسمش را طنز می گذارید؟
این مسخره کردن کجا و طنز های گل آقا کجا!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
8
20
این آقایان به اصطلاح فوتبالیست و خواننده انگاری یادشون رفته همین صدا و سیما و تلویزیون اینها رسونده یه اینجایی که بودن اونوقت وقتی که باهاشون شوخی میشه زودی از کوره در میرن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
مثلا این صدا و سیما بوده که علی دایی رو کرده آقای گل جهان. منظورت همین بود دیگه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
12
31
آقا من به نوبه ی خودم راضیم 10 درصد این پولایی که که علی دایی از بیت المال میگیره بگیرم به جاش تلوزیون هر روز مسخره ام کنه نه فقط شوخی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
2
29
تو فیلمها دیگه نه میشه پزشک ها رو نه وکیل ها رو نه ورزشکارهارو نه بازیگرارو باهاشون شوخی کرد
فقط میشه با کارگرا و رفتگران بیچاره شوخی کرد و حتی مسخره شون کرد نمونش فیلم جدیدی که اومده رفتگارها رو یه مشت ادم بی شعور و نفهم فرض کرده
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
52
نویسنده محترم آن وزیرانی که عروسکشان در تلویزیون نمایش داده می شد اصلاح طلب بودند و صد البته از جناح مخالف.
مدیران ارزشی امروز به حدی مقام و منزلت پیدا کرده اند که از جلوی در اطاق یک معاون وزیر نمی توان بدون اجازه رد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
تبارک الله!هر گونه طنز در زمینه برادران ارزشی یقه سفید، به منزله خدمت به استکبار جهانی برای هتک حرمت خدمتگزاران راستین اسلام و انقلاب خواهد بود!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
1
14
همانطور که خودتان گفتیدید طنز نقدی است بر عملکرد افراد به زبان شوخی اما چیزی که در خنده بازار شاهد بودیم تمسخر بود یعنی برجسته کردن عیب یک شخص که بعضا مادرزادی بوده و فرد توانایی رفع آن را ندارد این امر طبق دستورات اسلام حق الناس و یک گناه کبیره غیر قابل بخشش است
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
اون چیزی که ما دیدیم به طنز کشیدن رفتار افراد سرشناس فوتبال بود که در جلو دوربین یه چیزی میگن و در عمل کار دیگه ای میکنن
parham
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
11
4
movafaghiat va shohrate afrad be dalile talash va zahmate khode unhast,na haZneie omumi,masalan alie daE,shohrat va movafaghiatesh marhune talash va zahmate mostaghime khodeshe vaghean..
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
اگه علی دایی رو هی تلویزیون نشون نمی داد و هی تیترش نمی کردن باز هم اینقدر گنده می شد؟
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
... دیگه تو این مملکت کسی زحمت نکشیده ؟ تو همون فوتبالیستا زحمت کشتر از علی دایی نبوده . چند سال این آقا تو تیم ملی بوده . جای چند تا بازیکن خوب وآینده دارو گرفته . اگه اون فضاحت جام جهانی پیش نمی یومد از تیم ملی کنار می کشید ؟
بابك
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
مطمئن باشين اگه داشتن نشون ميدادن . پخش بازي تيم ملي نشون دادن علي داييه ؟! واقعاًكه
ابوالفضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
1
31
به دلیل قداست کاذبی است که خودمان برای این یقه سفید ها درست کرده ایم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
4
16
با توجه به اینکه تو مملکت ما خیلی ها بی جنبه اند، سیما باید قبل از شوخی با افراد حداقل با یک تماس تلفنی ازشون اجازه بگیره تا این بحث ها پیش نیاد. بعد افرادی که اجازه ندادن رو هم اعلام کنه تا مردم بی جنبه ها رو بشناسن!
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
احسنت . علی دایی که خیلی وقته از چشم مردم افتاده
مصطفی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
متاسفم براتون که ورود به موقعیت وشخصیت اجتماعی افراد رو با افراد بی جنبه مقایسه می کنید.
بابك -اردبيل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
درودبرعلي دايي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
26
9
حرف میزنی ها؟ًًًً!!!

طرف دوست نداره کسی مسخره اش کنه و اداش رو دربیاره. یعنی اینقدر هم نمرتونه اعتراض کنه|؟!!

یکی مثل عادل مشکلی با اسن موضع نداره و یکی هم مث علی دایی دوست نداره!

الکی حرف میزنیید!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
واسه همین باجنبه بودناشه که عادلو دوست داریم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
3
35
آدمهای کوچک کم طاقتند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
7
8
کجای دنیا؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
خیلی ببخشید خیلی ببخشید مگه من گفته بودم؟!!!
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
کجای دنیا اینجوریه شما به من بگید؟!!
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
مگه من سیب زمینیم؟!!
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
چند تا موقعیت 100 درصد گلو نزدیم؟کجای دنیا اینحوریه؟ شما به من بگید؟ فقط همینش مونده بود که ببخشید خودم لخت شم برم میدون گل بزنم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
ببخشید برا منه نوعی از همون اولش معلوم بود او چی هستی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
18
حرف حق رو زدی عصر ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
24
بیجا می کنند ناراحت می شوند.زمانی که پست می گیرند و از شهرتشان بهره می بردند و پول های میلیونی و میلیاردی می گیرند باید فکر اینجایش را هم بکنند و کمی یاد بگیرند تحمل و بزرگواری داشته باشند که اگر این تحمل را ندارند دال بر حقارت و کوچکیشان است.
پاسخ ها
مصطفی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
عزیزم کی افرادی مثل دایی پست گرفته و پول میلیاردی گرفته بنده خدا که بهتر از هر جوونی تو این مملکت درس خونده تو فوتبال به حقش رسیده وتو خیلی چیزهای دیگه شما به این گرفتن پست و به جیب زدن پول میلیاردی ایول به انصافتون بابا دمتون گرم...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
بهتر از هر جوونی درس خونده ! جک فرمودید
این متن شامل همه آقایان و خانم هاست چه دایی و چه سیاسیون
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
4
21
فقط میتونم بگم متاسفم برای صدا و سیمای ایران که در کل همه برنامه هاش مسخره و آبکی شده. یا سخنرانی نمایش میدن یا سریال های به آب بسته شده یا خبر های یک طرفه . اونوقت دم از آزادی بیان و فرهنگ و این چیزا میزنن و انتظار دارن مردم نرن سمت کانال های خارجی!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
23
هنگامی که در یک جامعه این بدعت گذاشته می شود که هر اتفاقی که ناخوشایند بعضی ها باشد مثل ماجرای آبپاشی به وابستگی این جریان به آمریکا و اسرائیل ربط داده می شود.
وقتی که هر کسی که از وضع کشور انتقاد می کند بلا فاصله به سرسپردگی به آمریکا و اسرائیل محکوم می شود .
چه توقعی می توان داشت؟
آیا انتظار دارید در این شرایط کسی جرات نقد و تحلیل را به خود بدهد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
4
18
بعضی ها گیر دادند روی تقلید طرز صحبت کردن علی دایی، شما انتظار داشتید طرف قیافه و رفتار علی دایی رو داشته باشه بعد صدای مثلا مایلی کهن رو در بیاره
اگه اون قسمت رو دیده باشید، اصلا طرز صحبت کردن، مد نظر بازیگر نبود بلکه بیشتر رفتار علی دایی، کلامهای اون و نحوه عصبانی شدن مورد تقلید و طنز قرار گرفته بود
در ضمن اگه برنامه های قبلی رو دیده باشد، ادای کفاشیان رو هم با اون خنده هاش درآوردند و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
2
11
گل گفتی آقای محمدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
38
دولتی که همه اش نظامی است جایی برای شوخی ندارد.
اصلا مگه نمیدونی نظام چرا ندارد
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
36
اون موقع رو نباید با الان مقایسه کنی آقای عصر ایران. اون موقع، دوران اصلاحات بود که مسئولین همه جنبه داشتن . الان دوره مهرورزیه که مسئولین بی جنبه اند دیگه.
علی رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
2
11
بین این همه سریال ضعیف ماه رمضان (که این اواخر سقوط یک فرشته خوب شده) واقعا خنده بازار غنیمتی است.نمیگم بی نقص است ولی واقعا سرگرم کننده است.دلم برای ساختمان پزشکان تنگ شده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
8
ببخشید فرق بین دست اندرکاران قدیم وجدید آنستکه جدیدی هانمایندگان خدابرروی زمین هستندوابدیندوقدیمی ها آدم های معمولی وفناپذیر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
11
لب کلام بالا رو آقای دائی زد
اگه جرات دارین ادای کله گنده های سیاسی رو در بیارین اینکه رفتار و حرکات ذاتی یک فرد رو به مسخره بگیریم طنز نیست همان سخره گرفتن هست که توی قران اومده و براش عقوبت در نظر گرفته شده تا اونجائی که بنده در طنز مطالعه دارم از دیر باز طنز ناظر به مطرح کردن مشکلات اساسی جامعه بوده در غیر این صورت به اون میگن لودگی بله ملیجک دربار ناصرالدین شاه از این دست بود
غریب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
2
8
گل گفتی ...
ای کاش روزی برسه که افراد جامعه ما هم مثل کشور ژاپن بشن
پر کار ، پر تلاش ، با جنبه و همانا مسئولین مملکتی هم بجای اینکه به فکر جیب و شهرت خودشان باشند به فکر مردم باشند .
مثلاً این آقای دایی و خیلی از این فوتبالیست های پول نفت ما رو تو جیب خودشان میبینند و تازه طلبکار هم هستند و اگر تو خیابان ببینیشون طوری باهات برخورد میکنند که اینگار همه کاره این مملکت هستند بله همین آقای دایی رو میگم که خودم باهاش برخورد داشتم و تازه من از طرفداراش بودم و فقط بهش گفتم یک عکس باهاش بگیرم ؟
طوری برخورد کرد که من از هرچی فوتبالیست و فوتبال بود بیزار شدم .
زمانی که پول حق مردم این مملکت در جیب یک نفر می باشد همین خواهد شد.
بی جنبه ، خودخواه ، پر توقع ، همیشه طلبکار
...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
13
وقتي در مسائل مهم بحمد الله هييييييييييييييييييييييييييييييييييچ مشكلي وجود ندارد راجع به چي طنز بسازن .
شما يه مشكل ، فقط يه مشكل مهم اگه تونستي پيدا كن بعد بگو در موردش طنز بسازن .
مشكل فقط سر همين مسائل درجه چنده اونم كه در حد همين طنزها حل ميشه .
الهي شكر .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
1
هی!!
بگذریم!؟!!!
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
12
8
براي آنهايي كه فكر مي كنن دايي براي اين مردم و مملكت هيچ كاري نكرد واقعا" متاسفم! براي عصر ايران هم متاسفم كه نظر ما رو نميذاره تا مردم ببينن ولي يه مشت نظر پوج و بي اساس كه فقط از روي حسادت و ...ميزاره تا همه ببينن. اونايي كه فكر مي كنن دايي هيچ كاري براي مملكت و مردم نكرده بگن كه خودشون چه كاره مفيدي براي مردم و مملكتشون كردن!؟؟ من منكر نقاط ضعف دايي نيستم ولي اگر درصد ناچيزي از مردم ايران نصفه اراده و پشتكار دايي و داشتن الان خيلي از مشكلاتو نداشتيم. به خدا راست ميگم. به نظر من دايي نماد "اراده" است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
1
اين قسمتي كه عكسشو گذاشتين تلويزيون نشان نداده بي زحمت اگر دارين بزارين رو سايت تا ببينيم
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
13
آیا به نظر نویسنده محترم درست است که لکنت زبان علی دایی یا معلولیت رضا صادقی در چنین برنامه ای مورد مسخره و تمسخر قرار بگیرد؟ آیا این درست است که مسخره کردن افرادی که بنا به دلایلی به چنین مشکلات جسمی دچار شده اند در جامعه رواج پیدا کند ؟ چرا شما همه چیزو با هم قاطی می کنید ؟
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
3
گل گفتی
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
2
باسلام براي اينكه اين اقايان فكر مي كنند خيلي ساده زيست هستند وخيلي كار ميكنند البته فقط فكر ميكنند وجاي انتقاد ديگر نيست ولي درست اين است كه اين اقايان ديگر ارزش انتقاد را هم ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
6
8
وقتی بتی را که آدم های پوشالی از خود ساخته اند بشکنی باید تحمل بوی دودشان را داشته باشی
پاسخ ها
مصطفی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
فکر کنم اگه یه کم انصافتون رو در این مسئله قاضی کنین می بینین یه طرفه به قاضی رفتی طبق نظر دوستمون دایی جزو معدود ورزشکارهایه که تو مجامع بین المللی دارای احترام و ارزشه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
10
این نظرات را که دیدم واقعا متاسف شدم بعضی ها هر چیزی را فقط فوتبالی میبینن بابا شما یک نگاه درست به کاریکاتور گل آقا بنداز و ببین که همه دستشون تو جیب همدیگر و آخری تو جیب ملته بعد مقایسه کن با آدمهائی که اتهامات قضائی دارن و حتی نمیشه اسمشون را آورد ... این قدر سطح مطلب را فقط تا فوتبال پایین نیاورید
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
10
من فقط می گم که خودتون بذارید جای دایی اگر یه کس دیگه اینجور لهجه شما را به مسخره بگیره خوشون می آد
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
2
4
درود بر عصر ايران عزيز. كاملاً صحيح و منطقي گفتي.
( و صد البته با حفظ اصول اخلاقی و مرزبندی بین طنز و تمسخر )
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
10
مسخره کردن از نظر انسانی و اسلامی و اخلاقی و.... کار بسیار زشتی می باشد . متاسفانه جای طنز با مسخره بازی در برنامه ها جابجا شده - در جانعه متخلق به آموزه های قرآنی و مقارن با ماه رمضان یکی از زشترین کارها تمسخر افراد است . متاسفم
کریم نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
2
ساختار غیر پاسخگو هیچگونه انعکاسی از نظرات جامعه را در هیچ قالبی تحمل نمی کند.افزایش آگاهی جامعه تنها راه بالا رفتن صبر وسعه صدر همه ماست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
7
مگه نمي دانيد كابينه خط قرمز ماست خوب ديگران خط قرمز نداشتند به ما چه ربطي دارد.
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
3
1
اقای غصر ایران لطفا در تحلیل هاتون بین شخصیت اجتماعی افراد و سوژه طنز شدن بغضی ها یه کم ریزتر بشین...
و از اثار زیان بار این جور طنزها که بر روی نسل جوان و خصوصا در حال شکل گیری نوجوان های ما میزاره هم بحث کنید لطفا...
پویا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
7
با نظرتون موافق نیستم عصر ایران،
احتمالا موضوع مصاحبه علی دایی انگیزه ای بووده برا این مطلب
پس بهتره دقت فرمایید که آقای دایی هم با طنز موافقند این رو بار ها گفتند
ولی اون برنامه واقعا تمسخر داشت وبس چرا که نباید از خصوصیات فیزیکی وخدادادی افراد استفاده کرد
این خیلی واضحه عصر ایران
مردم خوشبختانه خوب این رو می فهمن وبرا قضاوت کافین
توی همون برنامه نگاه کنید موضوع کنترل نا محسوسشون واقعا طنزه از جنس طنز های مهران مدیری که دلمون واسش تنگ شده
ولی گریزتون به گذشته خیلی به جاست
راز مطلب همینجاست که خیلی چیزا سر جاش نیست الان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
7
9
حالا اين علي دايي و امثالش مگر چه گلي به سر ما زدند که اينهمه ادعاشان ميشود با قراردادهاي چند صد ميليوني از جيب مردم در بهترين هتلها بهترين کشورها و بهترين ... گرديده اند بعضي وقتها هم شوتي به توپ زده اند که اگر هم گل شده باز براي مملکت کاري نبوده نه توليدي بوده نه علمي و نه خدمتي تو را خدا اين ها را اينقدر بزرگ نکنيد که خودشان هم احساس و وهم بزرگي برشون نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
10
درود بر طنز قدیمی
هنرمند جنوبی
NETHERLANDS
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
1
با سلام.
در مورد برخی از ضعف های در برخی افراد مشهور و معروف موافقم. اما مسخره کردن اون هم از این نوع کار جالبی نیست. اگه قرار باشه برنامه ایی امار بیینده خودش رو با این کارها ببره بالا بهتره که اصلا ساخته نشه. رضا صادقی خواننده س. طرفدار هم داره. تجارت هم جدا از موسیقیش انجام میده کار میکنه و زحمت میکشه و نوش جانش. اما دلیل نداره که اون رو ادمی پول دوست جلوه بدیم. ! همین آقای صادقی دست به خیر هم هستند. هر سال ماه رمضون و محرم میاد به شهر و محله ش و نوحه خونی و مداحی میکنه. ضمنا اینکه تو برنامه با لحن رضا صادقی میگن : من بچه جنوبم پولم رو بده وگرنه توهینی آشکار به جنوبی ها و مخصوصا هرمزگانی ها بود. البته این موضوع تازگی نداره. وقتی سردار رشید میاد و در مورد تقسیم هرمزگان به استانهای دیگه حرف میزنه باید هم شاهد این موارد باشیم. علی دایی خوب و یا بد. طرفدار داره و برای اونها عزیز و گرامی هستش. چرا مجددا جرات نداریم به مسئولین رده بالا گیر بدیم.؟
نشون دادن عیب و ایراد خدادادی و مادر زادی یک انسان اسمش طنز نیست.
انشالله خداوند همه ما رو به راه راست هدایت بفرماید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
2
1
این نشون میده آزادی داره زیاد میشه بر خلاف کشورهای اروپایی و آمریکای که جای تکشر را دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
1
خنده بازار به واقع طنز است
ناسناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
2
شهرت داهي فقط به خاطر سوء استفاده از موقعيت هاي بود كه ظالمانه از ساير بازيكنان چنگ ميزد مانند پنالتي ها ي كه بقيه ميگرفتند ولي داهي بدون زحمت و مفت خوران گل هاي خودش رو براي آقاي گلي افزايش ميداد
نقاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
0
بيان به هر گونه اي(فيلم،كاريكاتورو...) بصورت نقد بايد مايه مباحات بوده و به گوش جان ه آن توجه نماييم زيرا انعكاس شخصيت ،افكارو برخورد هاي ما را از نگاه جامعه مطرح مي نمايد و تكامل انسان يعني همين.
hoda
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
1
به نظر من که خیلی هم طنز جالبی است، اقایون یه کم جنبه شون رو بالا ببرن، هر چیزی یه روی سیاه داره یه روی سفسد،نمی شه که فقط شما پول پارو کنید و کسی نگه بالای چشمتون ابرو!
حجت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
0
2
البته تمامی موارد مرتبط با حوزه طنز است وچیز عجیبی نیست، حالا می توان پیازداغش رو کمتر کرد بطوری که وجهه افراد و شخصیت ها مخدوش نگردد
ایرانی
UNITED STATES
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
1
4
ای بابا بعضی نظراتمونو که نمی زارن و بعضی هاش رو هم کلماتشو عوض می کنن .آقای عصر ایران محترم من نه به کسی توهین کردم نه حرف بدی زدم نه الفاظ بد به کار بردم نظر من این بود ولی شما ویرایش کردی و تو بعضی دیگه از خبر ها هم نطر من رو نزاشتی واقعا اینه ادعایی که دارید؟ متاسفم برای خودم که میام و نطر میدم
ورزشگاه ساختن فقط نصب صندلی نیست/ جایی که میزبان تیم ملی فوتبال ایران در آمریکا می‌شود (+عکس) الطلبه با تدبیر منصوریان در شرایط مسابقه؛ برگزاری بازی درون‌تیمی جدی با حضور داور رسمی مجتبی جباری سرمربی مس رفسنجان شد؛ ستاره سابق استقلال مأمور خروج نارنجی‌پوشان از قعر جدول مورایس در گفت‌وگو با فردوسی‌پور: ایران شانس خوبی برای صعود از گروه جام جهانی دارد تمدن گمشده عصر برنز؛ آیا ترکیه امروزی زمانی میزبان ابرقدرتی فراموش‌شده بود؟ حذف عمان از جام کشورهای عربی؛ کارلوس کی‌روش باز هم در یک تورنمنت بزرگ ناکام ماند اولین واکنش کیش به حواشی؛ تعهد کتبی حجاب و تعیین ساعت ۵ صبح برای رقابت بانوان اجرا شد برنامه ساخت خط آهن سریع السیر بین عربستان سعودی و قطر / سرعت: 300 کیلومتر / مسیر 780 کیلومتری دوحه - ریاض در 2 ساعت پیش‌بینی جنجالی خبرنگار مصری؛ مصر صدرنشین گروه G جام جهانی خواهد شد/ بلژیک سوم و ایران دوم مکان مذهبی با معماری ارگانیک (+عکس) ساختمان ترا ؛ نمونه ای جالب از معماری هیبریدی (+عکس) کشف دایناسوری ۱۵۰ میلیون ساله با پاهای لنگان! فشار مشترک ایران و مصر به فیفا؛ دو کشور مسلمان نام‌گذاری «مسابقه افتخار» برای دیدار جام جهانی را نپذیرفتند ابتلا به آنفلوآنزا، چهار برابر وضعیت هشدار! ذوالنوری: هزینه پراید ضدگلوله سعید جلیلی، از یک بنز ضدگلوله بیشتر است
نظرسنجی
با توجه به مشخص شدن رقبای ایران در مرحله نخست جام جهانی فوتبال، به نظر شما تیم ملی می تواند به مرحله بعدی صعود کند؟