فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۷-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۸۱۷۰۰
انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۷-۰۶-۱۳۹۰

داروهای رایگان بیماران کلیوی پولی شد

عصر ایران
قاسمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حقوق بیماران ضایع شده است، گفت: متاسفانه دستهایی در کار است که نمی خواهد بازار دلالی دارو و تجهیزات پزشکی در بیماران کلیوی برچیده شود.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران با انتقاد از گران شدن داروهای بیماران کلیوی و دیالیزی بعد از هدفمندی یارانه ها، گفت: داروهایی که قبلا رایگان بود هم اکنون پولی شده است.

مصطفی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر از وضعیت اسفناک بیماران کلیوی و دیالیزی انتقاد کرد و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، بیمار نباید جز درد بیماری هیچ رنج دیگری داشته باشند. اما متاسفانه هم اکنون بیماران کلیوی و پیوندی در تامین داروهای مورد نیاز خودشان دچار مشکلات زیادی هستند.

وی با اعلام اینکه انجام یک پیوند کلیه در کشور بین 100 تا 150 میلیون هزینه برای دولت دارد، گفت: متاسفانه عدم دسترسی به دارو پس از عمل پیوند، باعث می شود که پیوند پس بزند و در نتیجه تمام زحمات هدر برود و بیمار هم تلف شود.

قاسمی با بیان اینکه قرار بود بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور، داروهای بیماران دیالیزی و کلیوی رایگان شود، افزود: متاسفانه نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه آن دسته از داروهایی که به آنها یارانه تعلق می گرفت نیز 2 برابر شده است.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران با انتقاد از شعارهایی که در حمایت از بیماران داده می شود، ادامه داد: متاسفانه اتفاق خاصی که منجر به بهبود وضعیت بیماران بشود رخ نداده است و هر آنچه شعار داده می شود فقط برای ذهنیت مردم است.

وی از پا برجا ماندن مشکلات بیماران دیالیزی با سازمان بیمه خدمات درمانی خبر داد و افزود: بیمار کلیوی برای انجام پیوند می بایست هزینه ها را بپردازد و بعد از کلی دوندگی، مقداری از هزینه ها توسط بیمه خدمات درمانی پرداخت می شود. در حالی که بیمار پول ندارد که بخواهد هزینه کند.

قاسمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حقوق بیماران ضایع شده است، گفت: متاسفانه دستهایی در کار است که نمی خواهد بازار دلالی دارو و تجهیزات پزشکی در بیماران کلیوی برچیده شود.

وی با اعلام اینکه داروی ایرانی "سلسپت" برای بیماران کلیوی هم اکنون با دفترچه بیمه خدمات درمانی 63 هزار تومان عرضه می شود، افزود: این دارو با بیمه تامین اجتماعی قبلا رایگان بود ولی حالا بیمار باید 43 هزار تومان پول بدهد.

قاسمی با انتقاد از وارد کردن داروی جدیدی برای بیماران کلیوی، گفت: متاسفانه این دارو بدون هیچگونه مطالعه بالینی وارد بازار دارویی کشور شده است. در حالی که بیماران از مصرف داروی ایرانی "سلسپت" راضی هستند.

وی با طرح این سئوال که مگر بیماران کلیوی موش آزمایشگاهی هستند که هر دارویی روی آنها آزمایش شود، افزود: از نمایندگان مجلس انتظار داریم مشکلات بیماران کلیوی را بررسی کنند که چرا باید بیماران خاص و صعب العلاج دچار این قبیل مشکلات شوند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ویدیوی جدید ترامپ خبرساز شد؛ ادعاهای تند درباره برنامه هسته ای ایران بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس) صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید