فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۰
کد ۱۹۶۱۴۷
انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۰

گذراندن هر سه سال دوره ابتدايي با يك معلم

عصر ایران
به گفته معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش، پس از استقرار ساختار3-3-6 و همچنين ايجاد زيرساخت‌هاي لازم به سمتي حركت خواهيم كرد كه بخشي از مدارس ابتدايي سه سال اول و بخش ديگر نيز سه سال دو ابتدايي را تحت پوشش قرار دهند.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش‌وپرورش، گفت: با استقرار نظام 3-3-6 از مهرماه سال آينده دانش‌آموزان ابتدايي هر سه سال تحصيلي را با يك معلم مي گذرانند.

ابراهيم سحرخيز در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: اجراي نظام3-3-6 مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش از سوي رييس جمهور ابلاغ شده و از سال تحصيلي آينده اين نظام استقرار مي‌يابد.

وي افزود: با اجراي ساختار جديد نظام آموزشي كشور به چهار دوره سه ساله تقسيم مي شود و ششم ابتدايي براي نخستين بار وارد دوره ابتدايي شده و كتاب‌هاي دو پايه نيز تغيير مي‌كند.

سحرخيز تصريح كرد: يكي از برنامه‌هاي آموزش و پرورش در زمان اجراي نظام جديد استفاده از يك معلم ثابت براي هر سه سال است؛ به اين نحو كه آموزش در سه سال اول ابتدايي با يك معلم و سه سال دوم ابتدايي نيز توسط يك معلم انجام شود چراكه دانش‌آموزان مقطع ابتدايي به لحاظ شرايط سني و وابستگي‌هاي عاطفي به معلمان خود اگر با تغيير معلم در هر پايه مواجه نشوند تاثير خوبي در فرآيند يادگيري آنها خواهد داشت.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش، پس از استقرار ساختار3-3-6 و همچنين ايجاد زيرساخت‌هاي لازم به سمتي حركت خواهيم كرد كه بخشي از مدارس ابتدايي سه سال اول و بخش ديگر نيز سه سال دو ابتدايي را تحت پوشش قرار دهند.

وي با تاكيد بر اهميت دوره ابتدايي در نظام جديد يادآورشد: دوران ابتدايي نقشي اساسي و كليدي در شكل گيري شخصيت و روابط اجتماعي دانش‌آموزان دارد لذا اولويت و حساسيت و رويكرد آموزش و پرورش با دوره ابتدايي است از اين رو تغيير كتب و محتواي آموزشي همسو با برنامه درس ملي و در راستاي افزايش كيفيت آموزش در اين دوره تدوين شده است.

سحرخيز ورود محتواي جديد «كار و فناوري» و«مهارت‌هاي زندگي»به دروس ابتدايي را گامي موثر در تفكر و پژوهش محور كردن دانش‌آموزان برشمرد و خاطرنشان كرد: در اجراي نظام جديد آموزشي تلاش شده تا حوزه‌هاي زيستي، اجتماعي، اخلاقي، پژوهشي، دانش، فناوري و ديني و مهارتي مورد توجه ويژه قرار گيرد.

وي همچنين از حذف دوره پيش‌دانشگاهي از سال 96 خبرداد و گفت: نظام جديد به صورت تدريجي اجرا مي شود لذا پس از استقرار ششم ابتدايي و دوره‌هاي جديد اين نظام، دوره پيش‌دانشگاهي براي همشه حذف و ديپلم آموزش‌وپرورش و دوره‌هاي تحصيلي تعليم و تربيت 12 ساله خواهد شد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: دوره ابتدایی ، معلم
ارسال به دوستان
پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه