فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۹۸۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۵-۱۱-۱۳۹۰
کد ۱۹۹۸۳۱
انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۵-۱۱-۱۳۹۰

درس بزرگ دنیزلی به تماشاگران پرسپولیس

درس بزرگ دنیزلی به تماشاگران پرسپولیس
تماشاگران پرسپولیس در شرایطی " علی دایی، علی دایی " می گفتند که مصطفی دنیزلی دو تعویض کارساز کرده بود و بذر شکست استقلال را با تعویض هایش در زمین بازی پاشیده بود.
عصر ایران ورزشی، پریا سپینود - برد تاریخی و شگفت انگیز پرسپولیس در برابر استقلال، می تواند سکوی پرتاب سرخپوشان به رده های بالای جدول لیگ برتر باشد. دنیزلی اگر پرسپولیس را در پایان این فصل لیگ برتر جزو سه تیم اول لیگ هم کرده باشد، کار بزرگی انجام داده است.

این پیروزی دراماتیک می تواند پرسپولیس را به طور کامل از بران و بدبیاری خارج کند و زمینه ساز قهرمانی پرسپولیس در فصل آینده لیگ برتر شود.

علاوه بر این، دنیزلی با تعویض های تاثیرگذارش نشان داد که شخصیت " مربی تیم قهرمان " را دارد و می تواند به تیم خودش هم شخصیت قهرمانی ببخشید.

اما شاید مهمترین دستاورد برد شگفت انگیز پرسپولیس در دربی اخیر، تادیب تماشاگران عجول پرسپولیس باشد؛ تمشاگرانی که بعد از گل دوم استقلال ورزشگاه آزادی را ترک کردند و در خارج از ورزشگاه، دشنام گویی به بازیکنان و مربیان پرسپولیس را آغاز کردند.

ولی هت تریک ایمن زائد، تنها به کار تادیب این تماشاگران نمی آید بلکه به اکثریت تماشاگران پرسپولیس را نیز، که تا دقیقه 90 در ورزشگاه حضور داشتند،  نکته های فراوان می آموزد.

به غیر از آنهایی که از دقیقه 50 به بعد از ورزشگاه خارج شدند، آنهایی هم که در ورزشگاه باقی ماندند، در شرایطی که تیمشان 2 بر صفر از حریف عقب بود و سخت نیازمند حمایت، شعار مضحک " علی دایی ... " را سر دادند و با این کار خود به زمین و زمان نشان دادند که  رسم هواداری و آیین وفاداری را نمی شناسند.

تماشاگران پرسپولیس در شرایطی " علی دایی، علی دایی " می گفتند که مصطفی دنیزلی دو تعویض کارساز کرده بود و بذر شکست استقلال را با تعویض هایش در زمین بازی پاشیده بود.

اما تماشاگر غافل و عجول پرسپولیس، در بحرانی ترین شرایط، پشت دنیزلی و بازیکنان پرسپولیس را خالی کرد و " دایی دایی "گویان، یکبار دیگر نشان داد که در روزهای سخت پشت و پناه این تیم نیست.

وقتی که پرسپولیس 2 بر صفر عقب بود و دنیزلی هم بهترین تعویض های ممکن را انجام داده بود، وفاداری و عقل ایجاب می کرد که تماشاگران در حمایت از تیم خودشان و در حمایت از مربی تیمشان شعار دهند نه در حمایت از مربی تیم ته جدولی راه آهن!   

باری، تماشاگران پرسپولیس این قدر درایت و معرفت نداشتند که در لحظات بحرانی بازی، حامی پرسپولیس و بویژه مصطفی دنیزلی باشند. گیریم که حمید استیلی مربی ضعیفی بود و مربیگری پرسپولیس قبایی گشاد بر تن او بود. در صلاحیت فنی دنیزلی که کسی تردیدی ندارد. پس چرا تماشاگران پرسپولیس در لحظات دشوار بازی، پشت دنیزلی را هم خالی کردند؟

مصطفی دنیزلی با تعویض های درخشانش در بازی با استقلال، نه تنها استقلال را شکست داد بلکه درسی بزرگ به تماشاگران پرسپولیس داد؛ درس معرفت و عقلانیت. او به تماشاگران تیمش رسم وفاداری آموخت.

امید که هواداران پرسپولیس، مشی و مرام کنونی شان را کنار بگذارند و در " آیین هواداری شان " تجدید نظر کنند.    






ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
ایرانی
Germany
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
29
80
مربی تیم ته جدولی راه آهن!!!! ممنون که درس جوانمردی به ما میدید. تماشاچی های پرسپولیس هم حتما یاد بگیرند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
61
70
خیلی احساسی نوشتید. معلومه که روزنامه نگار حرفه ای نیستید. اینهمه دفاع از دنیزلی به خاطر یک برد و کوبیدن علی دایی اصلا" درست نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
42
69
چرا به علي دايي و استليي توهين ميكني؟!!!
دانشمندی که خودش را بارها با گازهای سمی مسموم کرد تا جان دیگران را نجات دهد! زلزله در مرکز ژاپن با ۱۰ مصدوم ترکیه بدون اجازه آمریکا حق صادرات جنگنده نسل پنجم KAAN را نخواهد داشت! دانشمندی که برای کشف راز رادیوم، آن را به بازوی خودش بست! دانش‌آموزان و معلمان «مدرسه یهودی‌ها» در اصفهان؛ دوران قاجار (عکس) راز تنبلی تنبل‌ها کشف شد ویپ و روان‌گردان‌ها؛ تهدید تازه سلامت جوانان آیا پروتئین روی خواب تاثیری دارد؟ هواوی با آیستالند ورود جدیدی به بازار خودرو ثبت کرد (+تصاویر) نظر قوه قضائیه درباره موتورسواری بانوان/ مجلس باید قانون را تصویب کند، قوه قضائیه موافق است کیهان: افزایش قیمت نان مشکوک است؛ نهادهای امنیتی ورود کنند فریب مغز برای جبران کم‌خوابی تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند»