فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۰۰۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۷-۱۱-۱۳۹۰
کد ۲۰۰۰۹۴
انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۷-۱۱-۱۳۹۰
برای در امان ماندن از تحریم ها

سریلانکا: پول نفت ایران را به دلار نمی دهیم

عصر ایران
یک مقام ارشد دولتی در سریلانکا که در مذاکرات با این مقام آمریکایی حضور داشت گفت: مقام آمریکایی ، راه حل هایی را مطرح کرد. نمی دانم عمدی بود یا نه ولی این مقام آمریکایی گفت که اگر معاملات با ایران به دلار نباشد واشنگتن نگرانی از آن ندارد. این اشاره ای به سریلانکا بود.
سریلانکا هم قصد دارد پول نفت ایران را به ارزی غیر از دلار پرداخت کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، مقامات مسئول در کشور سریلانکا اعلام کردند کشورشان تلاش می کند برای در امان ماندن از تحریم های آمریکا، پول نفت ایران را با ارزی غیر از دلار آمریکا، بپردازد.

سریلانکا 93 درصد از نیاز به نفت خام خود را از ایران تامین می کند.
ایران با تولید روزانه حدود سه و نیم میلیون بشکه نفت خام ، دومین تولید کننده بزرگ نفت خام در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) است. ایران از این میزان تولید ، حدود دو میلیون و 200 هزار بشکه نفت خام در روز، صادرات دارد.

سریلانکا یکی از مشتریان خُرد نفت ایران است.

نفت ایران خوراک تنها پالایشگاه نفت سریلانکاست. این پالایشگاه تنها می تواند نفت ایران و سه یا چهار نوع از انواع دیگر نفت خام را مصرف کند.

سریلانکا پیش از این به دلیل نگرانی از احتمال قطع صادرات نفت ایران به این کشور، برای واردات نفت جایگزین از عمان، با مقامات مسقط مذاکره کرده بود.

"لوک پرونین" دستیار معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تامین مالی تروریسم روز پنجشنبه گذشته به سریلانکا سفر کرده بود تا با مقامات کلمبو دیدار کرد.

وی به مقامات سریلانکا گزینه های موجود پس از افزایش تحریم های ایران را توضیح داد و تاثیرات این تحریم ها را برای آنها، تشریح کرد.

یک مقام ارشد دولتی در سریلانکا که در مذاکرات با این مقام آمریکایی حضور داشت گفت: مقام آمریکایی ، راه حل هایی را مطرح کرد. نمی دانم عمدی بود یا نه ولی این مقام آمریکایی گفت که اگر معاملات با ایران به دلار نباشد واشنگتن نگرانی از آن ندارد. این اشاره ای به سریلانکا بود.

این مقام سریلانکایی که خواست نامش گفته نشود اظهار داشت: هم اکنون برای پرداخت پول نفت وارداتی از ایران گزینه موجود ، استفاده از "روپیه هند" است گرچه اولویت ما پرداخت با روپیه سریلانکاست.

هند دومین خریدار بزرگ نفت خام ایران است که پول نفت ایران را به ارزی غیر از دلار می پردازد. برخی خبرها از موافقت ایران با دریافت بخشی از پول خود به وسیله ارز روپیه هند حکایت دارد.

سریلانکا (سیلان) جزیره‌ای واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند است. این کشور 65 هزار کیلومتر مربع مساحت و 19 میلیون نفر جمعیت دارد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
516
63
این دولتمردان امریکایی چقدر احمق هستند، این مدل تحریم فقط و فقط به اقتصاد امریکا ضرر میرساند چرا که ایران سالانه میلیونها بشکه نفت میفروشد و اگر پول این نفتها به دلار پرداخت شود کشورهای خریدار نفت مجبورند دلار تهیه کنند و این به این معنا هست که اقتصاد امریکا رونق خواهد گرفت، خیلی کوته فکر هستید ای سران امریکایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
5
287
بهتر است به جاي آن ببر وچاي بدهد
ناشناس
United States of America
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
6
406
ایران بجز طلا هیچ چیز دیگری نباید قبول کند. آخه روپیه سریلانکا به چه درد می خورد؟ ایران نفتش را در سطل آشغال بریزد بهتر است تا روپیه سریلانکا برای آن دریافت کند. فقط طلا.
جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟