فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۳-۰۴-۱۳۸۶
کد ۲۰۰۷۵
انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۳-۰۴-۱۳۸۶

افزایش احتمال ابتلا به سرطان در اثر حذف هیدراتهای کربن از رژیم غذایی

نتایج تحقیقات دانشمندان اسکاتلندی نشان می دهد که کم خوردن یا حذف کامل هیدرات های کربن از رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش دهد.

به گزارش مهر، نتایج تحقیقات مختصصان موسسه تحقیقاتی راوت در اسکاتلند نشان می دهد در افرادی که در رژیم غذایی خود از میزان کم هیدرات های کربن استفاده می کنند یا این مواد را بطور کامل از برنامه غذایی خود حذف کرده اند، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ افزاریش می یابد.

براساس گزارش "ایندیپندنت"، در این افراد باکتری های حاضر درمعده نمی تواند به میزان کافی نوعی اسید چرب خاص را تولید کنند. این اسید چرب با حذف سلولهای تومری نقش بنیادی در حفاظت ارگانیسم ازسرطان روده بزرگ ایفا می کند.

بنابراین مصرف روزانه هیدرات های کربن به میزان کافی در رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهد.

 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
گفت و گوی مصر و قطر درباره تلاش‌های میانجیگری بین آمریکا و ایران عراقچی: رفع تحریم و برنامه‌ هسته‌ای در دور دوم بحث می‌شود بقایی: خطوط قرمز ما در روند مذاکرات ثابت بوده است توییت آشنا درباره مذاکره کنندگان دیروز و امروز تیراندازی در آمریکا/ یک کشته و ۱۱ زخمی  نماینده ولی فقیه: ثبت نام حج آینده زودتر انجام خواهد شد سخنگوی وزارت خارجه: هیچ‌یک از مطالب منتشرشده درباره محتوای مذاکرات را نمی‌توانم به صورت رسمی تأیید کنم  ایرنا: وزیر خارجه پاکستان عازم ژنو می شود ادعای ترامپ: توافق با ایران احتمالا آخر هفته یا دوشنبه امضا شود حزب‌الله: آتش‌بس بدون خروج اشغالگران از لبنان بی‌نتیجه است پوتین: حملات پهپادی اوکراین با هدف ایجاد شکاف میان روس‌ها انجام می‌شود گردشگری دریایی در مازندران تا اطلاع بعدی ممنوع شد گروسی: اولویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راستی‌آزمایی کامل توانمندی‌های هسته‌ای ایران است ۱۰ مصدوم در پی آتش‌ سوزی مرکز توانبخشی «امید» مسجدسلیمان نخست وزیر پاکستان: متن نهایی توافق صلح تهیه شده