فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۶-۱۱-۱۳۹۰
کد ۲۰۱۳۶۶
انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۶-۱۱-۱۳۹۰

عباسي: ايران مجتمع هاي سوخت مي سازد

عصر ایران
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران به یکی از کشورهای دارای توانمندی طراحی و ساخت انواع مجتمع های سوخت اورانیوم تبدیل شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز ایران به یکی از کشورهای دارای توانمندی طراحی و ساخت انواع مجتمع های سوخت تبدیل شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ دکتر  فریدون عباسی افزود : با افتخار به همگان اعلام می کنم پژوهشگران و متخصصان و صعنتگران کشور به رغم تحریم ها و تهدیدها به دستاوردهای جدید تحقیقاتی دست یافته اند.

وی  تصریح کرد: رئیس جمهور در جمع حماسه سازان یوم الله 22 بهمن ، خبر دستیابی تلاشگران صنعت هسته ای کشور به دستاورد های مهمی را اعلام کرد و امروز با حضور خود و در ادامه حمایت های بی دریغ ، مجوز بهره برداری از سه دستاورد را صادر کرد.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: توان تحویلی نیروگاه هسته ای بوشهر به شبکه برق کشور به حدود 700 مگاوات و انرژی الکتریکی تحویلی روزانه به شبکه برق کشور به حدود 16 هزار مگاوات ساعت رسیده که بالاترین سطح تولید یک واحد نیروگاهی در تاریخ صنعت برق کشوراست.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران به یکی از کشورهای دارای توانمندی طراحی و ساخت انواع مجتمع های سوخت اورانیوم تبدیل شده است.

عباسی با اشاره به سه دستاورد جدید هسته ای افزود: راکتور تحقیقاتی تهران برای استمرار کار خود و تولید رادیو داروهای مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان های سراسر کشور نیازمند مجتمع های سوخت اورانیوم با غنای 20 درصد است.

وی گفت: به علت محدودیت های غیر منطقی و خصمانه این نیاز را تولید کنندگان خارجی تأمین نکردند ضمن اینکه تفکری وجود داشت که معتقد بود سطح دانش و فناوری ایرانی پایین تر از رفع این نیازمندی در زمانی کوتاه است.

عباسی تاکید کرد: برای نشان دادن ضرب شست محکم با اختصاص بخش کوچکی از توان تخصصی کشور اما با مدیریت بهره گیری از روحیات مخلصانه بسیجی جوانان متخصص و با اجرایوی گفت: آزمایش های مختلف ابعادی ، عملکردی مکانیکی ، متالوژیکی و پرتوی بر روی آن انجام شد و نتایج این آزمایش ها با ارزیابی دقیق ما را به تصحیح طراحی و در نهایت ساخت مجتمع های سوخت صفحه ای استاندارد و کنترلی رساند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: رشد علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران الگوی مناسبی برای دیگر کشورها در کسب استقلال ، حاکمیت ملی و انتقال مرکز تصمیم گیری و مدیریت به داخل هر کشور بوده است.

وی گفت: رشد دانش و فناوری هسته ای به عنوان یک شاخص چشمگیر رشد و توسعه کشورها در زمینه های مختلف علمی ، فنی و مدیریت دانش و فناوری است.

عباسی افزود: در سالهای گذشته مخالفان توسعه الگوی ایران اسلامی به روش های مختلف برای از بین بردن و یا کنترل کردن روند رشد کشور در دستیابی به دانش و فناوری های راهبردی متوسل شدند و در این زمینه صنعت هسته ای را به عنوان محور همه توانمندی کشور هدف قرار دادند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
مالکان در چه شرایطی می‌توانند حکم تخلیه بگیرند؟ ادعای روبیو: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) پست جدید ترامپ: ساعتی که از ۱۹۷۹ به حرکت درآمد (+ترجمه) بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس)