فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۱-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۷۱۵۴
انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۱-۰۱-۱۳۹۱

توزیع کیسه‌های زباله در روز طبیعت

عصر ایران
وی ماهیت این رسم دیرین را ستود و افزود: ملت ایران سال خود را با جشن گرفتن در طبیعت و دید و بازدید و صله ارحام آغاز می‌کنند که این خود مبنای خوبی برای آغاز یک تحول و نزدیکی و انس با طبیعت است.

فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت:‌ همزمان با 13 فروردین روز انس با طبیعت و در صیانت از منابع ارزشمند الهی کیسه‌های زباله پارچه‌ای بین هموطنان در ایستگاه‌های مختلف توزیع می‌شود.

علی حمیدی اظهار داشت: بر اساس رسم دیرین و نشأت گرفته از روحیه لطیف مردم ایران آخرین روز تعطیلات نوروزی روز احیای طبیعت و بازگشت مجدد به این عرصه ارزشمند است که همچون گذشته امسال نیز با شور و حرارت اما با دقت در مسایل زیست‌محیطی و صیانت از مواهب الهی برگزار می‌شود.

وی ماهیت این رسم دیرین را ستود و افزود: ملت ایران سال خود را با جشن گرفتن در طبیعت و دید و بازدید و صله ارحام آغاز می‌کنند که این خود مبنای خوبی برای آغاز یک تحول و نزدیکی و انس با طبیعت است.

حمیدی در ادامه تصریح کرد: این دوستی و انس گرفتن با طبیعت ملزوماتی نیز می‌خواهد که شایسته‌ترین آن صیانت از مواهب و منابع خدادادی همچون اموال خودمان است تا بتوانیم این یادگار ارزشمند رسیده به دست ما را به نسل‌های بعدی نیز تحویل دهیم.

این مسئول با انتقاد از برخی رفتارهای تعارض‌گونه انسان‌ها با طبیعت و اقدام به تخریب و تهدید این موهبت الهی خاطر نشان کرد: اگر به ماهیت روز طبیعت نگاه کنیم در چنین روزی آحاد مردم باید به درختکاری و توسعه فضای سبز در یک حرکت جمعی اقدام کنند چرا که در رشد جمعیت شهری و به هم خوردن توازن جمعیت شهری و روستایی ما به صیانت از فضای سبز، توسعه درختکاری و افزایش پارک‌ها و اماکن تفریحی، توریستی نیاز داریم.

وی لازمه تحرک در زندگی ماشینی و سالم‌سازی روان را رجوع به طبیعت و بهره‌گیری از مواهب آن اعلام کرد و ادامه داد: این رجوع باید بدون تخریب و ایجاد مزاحمت برای اسباب شکل گرفته در طبیعت باشد و ضرورت دارد در این ایام از در آشتی با طبیعت وارد شویم و جنگ همه‌جانبه با طبیعت را کنار بگذاریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با انتقاد از رفتار برخی از هموطنان در پخش زباله در طبیعت در این روز و ایجاد آلودگی در منابع آبی و طبیعت اضافه کرد: به جای استفاده از شاخ و برگ درختان و شکستن آنها که خسارت عمده‌ای نیز به منابع خدادادی وارد می‌کند و یا ایجاد آتش‌سوزی در طبیعت و دفع زباله و پسماند در مناطق طبیعی بهتر است از کیسه‌های زباله و برخی امکانات جایگزین استفاده کنیم تا مبادا حضور ما در طبیعت چهره بد و منظره زشت را ببخشد.

حمیدی در ادامه سخنان خود تهدید طبیعت و ایجاد ناپایداری در محیط زیست و به هم خوردن تعادل اکوسیستم را از دیگر مشکلات و معضلات حضور عده‌ای در طبیعت اعلام کرد و بیان داشت: در فصل بهار و رویش دوباره درختان و منابع طبیعی آن چه که بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد ایجاد تعادل رفتاری با طبیعت است تا مبادا این عرصه‌ها دچار تخریب و یا تهدید شود.

وی گفت: نباید رفتار ما به گونه‌ای باشد که هر زمان به طبیعت مراجعه می‌کنیم با توجه به تخریب‌های گذشته به دنبال محیط جدیدی باشیم بلکه شایسته است بعد از بهره‌برداری درست و اصولی از عرصه‌های طبیعی و زیستگاه‌های خدادادی در صیانت از گونه‌های گیاهی و جانوری، به پاکسازی احتمالی مناطق تخریب شده بپردازیم و نگذاریم رفتار ما اسباب آزار و اذیت گونه‌های مختلف را سبب شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد امیر پوردستان: مصلحت ایجاب کند، با عملیات‌ پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم