فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۹-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۱۰۰۰۳
انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۹-۰۱-۱۳۹۱

دفتر پتروشيمي ايلام بي سر و صدا به تهران برگشت

عصر ایران
اين مجتمع پتروشيمي كه مدتي بود به دليل مشكلات متعدد ازجمله نبود اعتبار مالي و همين طور تخلف مالي صورت گرفته در دوره مديريت قبلي در وضعيتي نامشخص قرار داشت، اخيرا تحركاتي را براي فعاليت مجدد آغاز كرده است.

دفترمركزي پتروشيمي ايلام كه از چندي پيش به موجب مصوبات دولتي از تهران به ايلام منتقل شده بود مدتي است بي سر و صدا مجددا به تهران منتقل شده است.

به گزارش ايسنا، پتروشيمي ايلام مدتي است به يكي از پرحاشيه ترين مجتمع هاي پتروشيمي كشور تبديل شده و با وجود پيشرفت 55 درصدي متوقف شده است.

دفتر مركزي اين مجتمع كه در تهران واقع بود اواخر سال 89 با مصوبه هیات دولت و موافقت وزیر نفت از تهران به ايلام منتقل شد تا با مديريت مستقيم و نزديك، توسعه اين مجتمع با سرعت و شتاب بيشتري دنبال شود اما مدتي است بار ديگر اين دفتر به تهران منتقل شده و اين بار بدون نصب تابلو و بي سر و صدا اما گسترده تر از بار قبل فعاليت هاي خود را در پايتخت دنبال مي كند.

دفتر جديد اين مجتمع در ساختماني چند واحدي قرار دارد كه سر در آن تابلو ساختمان شماره دو بازرگاني نصب شده است و از مدتي پيش كارمندان در آن مشغول كارند.

اين مجتمع پتروشيمي كه مدتي بود به دليل مشكلات متعدد ازجمله نبود اعتبار مالي و همين طور تخلف مالي صورت گرفته در دوره مديريت قبلي در وضعيتي نامشخص قرار داشت، اخيرا تحركاتي را براي فعاليت مجدد آغاز كرده است.

چندي پيش در پاسخ به اين سوال ايسنا كه بالاخره وضعيت اين مجتمع به كجا رسيده و اكنون مديريت آن در دست‌ بخش خصوصي است يا دولتي؟ معاون وزير نفت گفته بود: 49 درصد سهام اين شركت به واسطه‌ سازمان خصوصي‌سازي به هفت زير مجموعه واگذار شد، اما از آنجا كه اين سرمايه‌گذاران براي تامين منابع مالي با كندي مواجه بودند، ما به دخالت در اين زمينه پرداختيم و سعي كرديم موجب تجميع سهامداران در اين بخش شويم.

مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي در عين حال گفته بود: مابقي سرمايه‌گذاري اين شركت‌ هم در دست سرمايه‌گذاران مختلفي از جمله صندوق بازنشستگي كشور با سهم 17 درصد قرار دارد و با حضور اين افراد و تزريق منابع مورد نياز اين پروژه مي‌تواند به جايگاه قبلي خود و يا حتي سطحي بالاتر از آن برسد.

مديرعامل مجتمع پتروشيمي ايلام هم در اين باره گفته بود: قرار است براساس مکاتبات به عمل آمده، صندوق توسعه ملي نياز مالي پتروشيمي ايلام را تامين کند وما خواهان عمل به اين وعده هستيم چرا که پتروشيمي بيش از هر چيز ديگري به نقدينگي نياز دارد.

بعد از عسلويه استان ايلام داراي دومين ذخاير گازي برزگ کشور است و به ترتيب 29 و 15درصد ذخاير گاز و نفت کشور در اين استان قرار دارد كه اين ذخاير مي‌توانند در مجتمع پتروشيمي اين منطقه تاثير بسزايي در زمينه تامين خوراك داشته باشند.


پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
عکس یادگاری «بادیگاردهای ظل‌السلطان، پسر ناصرالدین شاه» فعال سیاسی اصلاح‌طلب: پیش‌نویس تفاهم با آمریکا ۲۳ بار در حاکمیت چرخیده است/ پیام رهبری تذکر برای عدم خوش‌باوری بود  پارادوکسِ استعداد و شکست؛ چرا فوتبال ایران در مسیر جهانی‌شدن متوقف می‌شود؟ کاظمی: زمان امتحانات نهایی تغییر نمی‌کند یک نام، دو دنیای متفاوت؛ تفاوت های شگفت انگیز فیل آفریقایی و آسیایی که نمی دانستید! (+اینفوگرافیک) عدد ۳ دست از سر تیم ملی فوتبال ایران برنداشت؛ حتی در آخرین ثانیه افت رتبه تمام دانشگاه‌های ایرانی در کیو اس ۲۰۲۷؛ پیشروی عربستان و امارات (+جدول) Le MANSORY؛ یکی از متفاوت ترین پروژه های منصوری (+تصاویر) مغز مصنوعی ساختیم /یک موفقیت بزرگ علمی برای ایران حمله پهپادی و موشکی مجدد به پایگاه های آمریکا در بحرین و کویت راز اسکرول کردن‌های طولانی چیست؟ / چرا نمی‌توانیم گوشی را زمین بگذاریم؟ ایتاکوای؛ یکی از زیباترین صحنه های آمازون از نگاه ماهواره (تصویری) به این دلیل وسط تابستان سرما می‌خوریم / آیا باد کولر باعث سرماخوردگی می‌شود؟ تاریخ به روایت تصویر / کارزار انتخاباتی حزب نازی برای انتخابات رایشتاگ ایکس-۶۵ وارد مرحله نهایی ساخت شد؛ هواپیمایی که بدون سطوح کنترل پرواز می‌کند