فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۵-۰۲-۱۳۹۱
کد ۲۱۲۶۱۲
انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۵-۰۲-۱۳۹۱

ناو هواپیمابر آمریکا وارد آب‌های خاورمیانه شد

عصر ایران
بیش از 130 موشک بالدار بر روی کشتی‌های نگهبان و زیردریایی هسته ای که به مجموعه کشتی‌های همراه این ناو وابسته هستند، نصب شده است.
مشرق: یک ناو هواپیمابر آمریکایی با عبور از آبراه سوئز، وارد آب های آزاد خاورمیانه شد اما مقصد اصلی این ناو هنوز مشخص نشده است.

منابع مسؤول در مدیریت آبراه سوئز مصر اعلام کردند؛ ناو هواپیمابر غول پیکر "ایوجیما" دیروز (پنجشنبه) با عبور از این آبراه، از طریق دریای سرخ، رهسپار خلیج عدن در جنوب شبه جزیره عربستان شد.

این در حالی است که مقصد اصلی این ناو هواپیمابر اعلام نشده است اما برخی رسانه ها خلیج فارس را هدف این ناو اعلام کرده اند. ناوشکن آمریکایی "جانستون هیل" نیز این ناو هواپیمابر را همراهی می کند.

به نوشته روزنامه مصری "الیوم السابع" به نقل از منابع مسؤول، وزن محموله این ناو آمریکایی بالغ بر 41 هزار تن است و عبور آن از آبراه سوئز نیز 14 ساعت به طول انجامیده است که این نقل و انتقال با مراقبت های امنیتی مسؤولان این آبراه انجام شده است.

گفته می شود عبور و مرور در آبراه سوئز در طول ساعات گذر این ناو، به علت تمهیدات امنیتی حکومت نظامی مصر، مختل شده است.

راشاتودی نیز با انتشار خبری با عنوان "آمریکا خود را برای عملیات دریایی در خلیج فارس آماده می کند" نوشت: آمریکا در حال اعزام یک گروه ضربتی زمینی و دوهزار سرباز نیروی دریایی به خلیج فارس است. دولت اوباما اعلام کرده است که اعزام این گروه ها بخشی از یک برنامه منظم است.

گروه ضربتی ایو جیما از کشتی حمله ای ایوجیما، کشتی  حمل و نقل نیویورک، کشتی گانستون هال تشکیل می شود. این مجموعه به وسیله یک زیردریایی هسته ای و تعدادی بالگرد تقویت شده است.

این گروه که از آن می توان در مأموریت ها ی مختلفی استفاده کرد سه شنبه گذشته آمریکا را ترک کرده است.

بیش از دو هزار نیروی دریای آمریکایی سوار بر ایوجیما هستند. بسیاری از آنها از جمله سربازانی هستند که در عراق و افغانستان حضور داشته اند.

به نوشته ی راشاتودی، آمریکا هم اکنون گروهی دیگر به مانند گروه ایوجیما به همراه یک واحد نیروی دریای در خلیج فارس دارد.

نام این گروه "ماکین ایلند" نام دارد و در ماه ژانویه و پس از تهدید ایران به بستن تنگه هرمز در خلیج فارس مستقر شد.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا نیز بتازگی اعلام کرده بود که ناو هواپیمابر اینترپرایز و کشتی‌های همراه وی نیز هم‌اکنون در خلیج فارس لنگر انداخته اند.

بیش از 130 موشک بالدار بر روی کشتی‌های نگهبان و زیردریایی هسته ای که به مجموعه کشتی‌های همراه این ناو وابسته هستند، نصب شده است.

زیردریایی جورجیا نیز که مجهز به 154 موشک بالدار است، در کنار یک زیردریایی آمریکایی دیگر به مجموع کشتی‌های هلی برن آبی خاکی آمریکا اضافه شده‌اند که آنها هم 12 موشک از نوع توموگافک در اختیار دارند.

ارسال به دوستان
نطق توجه‌برانگیز ونس درباره جنگ با ایران (فیلم) آغاز پروازهای فرودگاه کیش پس از ۴ ماه اروپا گرم ترین روزهای تاریخ خود را تجربه می کند تنش آبی در ۹ شهر و ۲۷ روستای خراسان جنوبی حملات هوایی دوباره اسرائیل به جنوب لبنان رجزخوانی پرسروصدای «وحید جلیلی» علیه ترامپ(فیلم) بارش های پراکنده در راه کشور قلعه‌نویی: درباره موضوعاتی که در دین ما ممنوع است، صحبت نمی‌کنیم سخنگوی وزارت دفاع: خطوط قرمز نظام همان شروطی است که رهبر معظم اعلام کردند شهردار شیعه نیویورک در عزاداری عاشورا (+عکس) هشدار مرکز زلزله‌نگاری درباره برج‌سازی در سواحل مازندران حمایت مقام دولت اوباما از توافق ترامپ و ایران : قابل مقایسه با برجام نیست/ در انبوه اشتباهات ترامپ، توافق، کار صحیح است پیام قرارگاه خاتم‌ به آمریکا در مورد پرواز هواپیماهای اسرائیل در اطراف ایران ادعای ترامپ: ایران بازار جدید برای آمریکا است هشدار قرارگاه خاتم درباره پرواز هواپیماهای اسرائیل به سمت ایران