فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۳۰-۰۲-۱۳۹۱
کد ۲۱۵۲۹۲
انتشار: ۱۶:۱۶ - ۳۰-۰۲-۱۳۹۱

رژيم صهيونيستي درصدد تاثيرگذاري بر مذاكرات بغداد است

عصر ایران
حمیدرضا ترقی گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با اعمال نظر خود در پرونده هسته ای ایران، غرب و شورای امنیت بتوانند از این مساله به عنوان اهرم فشاری علیه ایران استفاده کنند. کار‌شناسان ایرانی نباید از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسایل هسته‌ای عقب نشینی کنند و حتی باید برای دستیابی ایران به حقوق خود بیشتر از پیش تلاش کنند.
معاون امور بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به حاشیه سازی رژیم صهیونیستی برای تاثیرگذاری در نشست بغداد تصریح کرد: این رژیم به دنبال تحمیل شرایط خاص بر ۱+۵ است تا زمینه مذاکرات با مشکل مواجه شده و در ‌‌نهایت این طرح با شکست مواجه شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا ترقی گفت: کار‌شناسان ایرانی باید نشست بغداد را به سمت مدالیته‌ای پیش ببرند که قابل ارزیابی و دوام باشد.

وی همچنین گفت: مذاکراتی که در وین انجام شد نیز نشان دهنده توفیقات ایران در نشست بغداد است تا مسوولین ما بتوانند این نشست را به نفع منافع ملی ما مدیریت کنند.

وی افزود: این رژیم در تلاش است تا با اعمال نظر خود در این پرونده، غرب و شورای امنیت بتوانند از این مساله به عنوان اهرم فشاری علیه ایران استفاده کنند.

ترقی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران باید بتواند با هوشیاری این توطئه‌ها را خنثی کند، گفت: کشور‌های اروپایی نیز باید در این نشست به صورت مستقل عمل کرده و از تفکرات این رژیم تبعیت نکنند.

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: کار‌شناسان ایرانی نباید از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسایل هسته‌ای عقب نشینی کنند و حتی باید برای دستیابی ایران به حقوق خود بیشتر از پیش تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه از غنی سازی اورانیوم دست بر نمی‌داریم، خاطر نشان کرد: فعالیت ایران باید در بحث غنی سازی به رسمیت شناخته شود و توافقات در زمینه نظارت آژانس نیز باید منوط به همکاری آژانس نسبت به ایران و کاهش فشار‌ها علیه ایران باشد.

ترقي با اشاره به طرح گام به گام تاکید کرد: در گذشته ابهاماتی از سوی آژانس نسبت به فعالیت انرژی هسته‌ای ایران وجود داشت که ایران به این ابهامات پاسخ گفته است.

معاون امور بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي در ادامه با اشاره به فتوای رهبرمعظم انقلاب در بحث انرژی هسته‌ای، بیان داشت: این مساله با فتوای رهبری و تاکید ایشان از سمت غربی‌ها نیز مورد پذیرش قرار گرفته و دیگر بهانه‌ای برای عملی شدن و ادامه روند نشست‌ها وجود ندارد.

ترقي در پایان تلاش مسوولین ایران را در روند پرونده انرژی صلح آمیز هسته‌ای مثبت ارزیابی و تاکید کرد: همچنان بر این اعتقادیم که رژیم صهيونيستي می‌خواهد در ادامه روند این پرونده ایجاد مشکل نماید که بی‌شک در روند مذاکرات بی‌تاثیر نخواهد بود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پادشاه سلامت روده؛ فیبر یا پروبیوتیک؟ (بررسی برنده این دوئل گوارشی) اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزله‌زده ونزوئلا درخواست جالب سفارت ایران در غنا: کرواسی را ببرید تا ما صعود کنیم اهمیت بازسازی زندگی در دوران پساجنگ آمادگی کامل تهران برای میزبانی مراسم وداع با رهبر شهید عادت‌هایی که ممکن است شما را زودتر پیر کنند!(اینفوگرافیک) دادستان مازندران: دستور برخورد با عریان‌سازی / مهم‌ترین مطالبه مردم متدین، موضوع بی‌حجابی و عریان‌سازی در معابر عمومی است ماموریت تاریخی کی‌روش برای صعود تیم ملی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری: عده‌ای افراطیون کارشکنی می‌کنند که نادرست است/ مذاکره‌کنندگان باید هوشیار باشند پروازهای رامسر به شیراز، مشهد و بغداد برقرار شد سلطانیه زنجان میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور تظاهرات هفتگی علیه کابینه نتانیاهو ادامه دارد انتقاد زلاتان از داوری علیه ایران در جام جهانی ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر پاسخ بیگلربیگی به امیرحسین ثابتی: دو روز قبل از نطق شما، با خواهش وزیر نفت و تنها بخاطر جلوگیری از به مخاطره افتادن مدیریت انرژی کشور استعفا دادم/ چرا رگ گردنتان برای گم‌شدن‌میلیاردها دلار ناشی از‌ فروش نفت باد نکرد؟