فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۹-۰۳-۱۳۹۱
کد ۲۱۹۶۲۷
انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۹-۰۳-۱۳۹۱

انتقال آب درجه یک به منازل تهرانی‌ها

عصر ایران
مدیرعامل آبفای استان تهران اظهار داشت: با اینکه در کشورهای اروپایی میزان مصرف از ایران کمتر است اما سطح بهداشت مردم متناسب است و ما به مردم نمی گوییم که آب مصرف نکنند، بلکه باید مدیریت مصرف را در دستور کار خود داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران سرانه مصرف روزانه هر تهرانی را 240 لیتر و تقریبا 2 برابر متوسط جهانی دانست و گفت: 80 درصد آب شرب تهران از منابع درجه یک است.

محمد پرورش در گفتگو با مهر در ارتباط با وضعیت منابع آب تهران و احتمال بروز برخی محدویت ها در تامین آب شرب حدود 13 میلیون نفر تهرانی، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده با توجه به جمعیت و ارتفاعی شهر تهران، معمولا تامین آب برای تهرانی ها کار سختی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: با این حال به هر روشی که باشد تامین آب برای تهران را انجام می دهیم و جیره بندی آب در این شهر اتفاق نخواهد افتاد.

پرورش با تاکید بر اینکه برای تابستان امسال نیز برنامه ریزی ها صورت گرفته و به مردم ساکن در استان تهران وعده می دهیم که هیچگونه مشکلی در بخش تامین آب شرب به لحاظ کمی و کیفی نخواهیم داشت، تاکید کرد: برای این منظور برنامه ریزی ها صورت گرفته و تدابیری نیز اندیشیده شده و با انجام برخی اصلاحات و ظرفیت سازی های جدید، کارها در مسیر درست خود قرار دارد.

کاهش 6650 لیتری سرانه آب هرنفر

این مقام مسئول در وزارت نیرو بیان داشت: با این حال بحثی که وجود دارد، این است که ظرف مدت 40 سال گذشته تا به امروز سرانه سالیانه 7000 مترمکعبی مصرف آب در هر سال به 350 مترمکعب کاهش یافته است، با افزایش جمعیت در سال آینده این میزان به 330 مترمکعب نیز کاهش می یابد و هر روز که می گذرد، ما ظرفیتها را از دست می دهیم.

مدیرعامل آبفای استان تهران اظهار داشت: با اینکه در کشورهای اروپایی میزان مصرف از ایران کمتر است اما سطح بهداشت مردم متناسب است و ما به مردم نمی گوییم که آب مصرف نکنند، بلکه باید مدیریت مصرف را در دستور کار خود داشته باشند.

به گفته پرورش، روش هایی نیز از قبیل استفاده از ابزار و تجهیزات برای کنترل و بهبود مصرف آب وجود دارد و به صورت کلی در این بخش باید بر مصرف آب مدیریت صورت گیرد.

وی مصرف 240 لیتر در هر روز برای هر شهروند تهرانی را مصرف بالایی دانست و گفت: البته مردم ارزش آب را می دانند و باید برای بهبود میزان مصرف آب کمک کنند.

80درصد منابع آب تهران درجه یک است

این مقام مسئول در وزارت نیرو خاطر نشان کرد: مدیریت مصرف آب به زمان و مکان ارتباطی ندارد و ما اگر در طول سال 8000 مترمکعب آب نیز به ازای هر نفر داشته باشیم، مدیریت مصرف باید صورت گیرد. هم اکنون بسیاری از کشورهای بزرگ اروپایی در کنار رودخانه هایی واقع شده اند که حتی قابل کشتیرانی است اما مصرف سرانه هر نفر در روز تا 120 لیتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: حدود 80 درصد از آب مصرفی و شرب تهران از منابع درجه یک تامین می شود و ما این موضوع را از طریق انجام آزمایشاتی به اثبات رسانیده ایم.

ارسال به دوستان
دانشمندی که خودش را بارها با گازهای سمی مسموم کرد تا جان دیگران را نجات دهد! زلزله در مرکز ژاپن با ۱۰ مصدوم ترکیه بدون اجازه آمریکا حق صادرات جنگنده نسل پنجم KAAN را نخواهد داشت! دانشمندی که برای کشف راز رادیوم، آن را به بازوی خودش بست! دانش‌آموزان و معلمان «مدرسه یهودی‌ها» در اصفهان؛ دوران قاجار (عکس) راز تنبلی تنبل‌ها کشف شد ویپ و روان‌گردان‌ها؛ تهدید تازه سلامت جوانان آیا پروتئین روی خواب تاثیری دارد؟ هواوی با آیستالند ورود جدیدی به بازار خودرو ثبت کرد (+تصاویر) نظر قوه قضائیه درباره موتورسواری بانوان/ مجلس باید قانون را تصویب کند، قوه قضائیه موافق است کیهان: افزایش قیمت نان مشکوک است؛ نهادهای امنیتی ورود کنند فریب مغز برای جبران کم‌خوابی تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند»