فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۸-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۵۱۳۸
انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۸-۰۵-۱۳۹۱

ارائه اینترنت مخابرات انحصاري است؟

عصر ایران
محمود احمدی، مسوول فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص مشکلات اینترنت این دانشگاه اظهار كرد: با وجود اینکه یک قرارداد مشخص با مخابرات مبنی بر دریافت 34 مگابيت پهناي باند داریم و هزینه‌اش را همواره پرداخته‌ایم اما این میزان پهنای باند هرگز به درستی به دانشگاه داده نشده است.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که یکی از اصلی‌ترین مشکلات ایران در عرصه فناوری اطلاعات انحصاری است که شرکت مخابرات ایران دارد.

به گزارش ایسنا، چندی است که سرعت اینترنت در استان کرمانشاه و به تبع آن در دانشگاه رازی بسیار پایین آمده به گونه‌ای که کار کردن با اینترنت برای بسیاری از کاربران عذاب آور شده است.

محمود احمدی، مسوول فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص مشکلات اینترنت این دانشگاه اظهار كرد: با وجود اینکه یک قرارداد مشخص با مخابرات مبنی بر دریافت 34 مگابيت پهناي باند داریم و هزینه‌اش را همواره پرداخته‌ایم اما این میزان پهنای باند هرگز به درستی به دانشگاه داده نشده است. در همین چند وقت اخیر که بررسی کردیم از تاریخ 17 تیرماه تا 26 تیرماه ورودي پهناي باند دانشگاه رازی به صورت متوسط 20 مگا بيت بود. همچنین میزان پهنای باند دانشگاه رازی کرمانشاه از تاریخ 26 تیر ماه تا چند روز گذشته به صورت ومتوسط دارای ورودی 13 مگابیت بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این روند واقعا غیر قابل تحمل است و با توجه به این موارد به جرات می توان می گفت که مخابرات ایران در عرضه اینترنت به کاربرانش، کم فروشی می‌کند.

به اعتقاد او این مقام مسئول در دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات ایران در عرصه فناوری اطلاعات انحصاری است که شرکت مخابرات ایران دارد. تمام پیگیری‌های ما نیز تا کنون بی‌نتیجه مانده است و هیچ پاسخ قانع کننده‌اي از مسوولان مخابرات استان دریافت نکرده‌ایم.

وی یادآور شد: این روند کندی اینترنت مشکلات بسیاری را در مسیر پژوهشهای دانشگاه رازی به وجود آورده است به گونه‌ای که حتی امکان ATTACH هم برای دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشگاه میسر نیست و هر روز شاهد اعتراضات بسیاری از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه هستیم که می گویند دلیل کندی سرعت اینترنت چیست؟ و ما هم تنها می توانیم بگوییم که مشکل از مخابرات است. اما با گفتن این جمله هیچ دردی از مشکلات دانشگاه دوا نمی شود.

پیگیری‌های جهت انجام گفت‌وگو با مسوولان شرکت مخابرات استان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

برچسب ها: اینترنت ، مخابرات ، انحصار
ارسال به دوستان
سیب هستید یا گلابی؟ ؛ شکل بدن شما چه چیزی درباره سلامتی‌تان می‌گوید؟ تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است