۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۶۵۲۱
تعداد نظرات: ۱۵۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۸-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۶۵۲۱
انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۸-۰۵-۱۳۹۱

هیچ کس نفهمید جز "آقاتهرانی و نیکزاد"؟ / آقایان ، حلال خدا را حرام نکنید!

ممنوعیت سرو ناهار برای مسافران هوایی ، همانند آن است که رستوران های بین راهی را هم در ماه رمضان تعطیل کنند زیرا ممکن است کسی که باید روزه بگیرد ، نگیرد و در این رستوران ها لبی به آب و غذا برساند!
 عصرایران - وزیر راه و شهرسازی طی ابلاغیه‌ای، به شرکت‌های هواپیمایی دستور داد که سرو ناهار برای مسافران در ماه مبارک رمضان را متوقف کنند.
ماجرا از این قرار بوده که حجت‌الاسلام آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس طی نامه‌ای به وزیر راه خواستار توقف سرو ناهار برای مسافران خطوط هوایی در ماه رمضان شده  و وزیر نیز این مسئله را فوراً به سازمان هواپیمایی ابلاغ کرده است.

نگارنده این یادداشت ، به عنوان یک مسلمان شیعه که الزامات زندگی در جامعه و حکومت اسلامی را می داند و در زندگی شخصی خود نیز کوشیده تا حد ممکن پایبند دستورات دینی باشد ، نمی تواند نسبت به تندروی هایی که در جامعه به نام دین صورت می گیرد سکوت کند چه آن که اسلام ، بیش از آن که از دشمنان بیرونی اش لطمه خورده باشد ، از دوستان و پیروان افراط گرای خود آسیب دیده است.

درباره همین "تکلیف الهی" روزه ، همان خدایی که آن را بر مسلمانان واجب کرده است ، بر مسافران منعش کرده است به گونه ای که اگر مسافری روزه هم بگیرد ، روزه اش مشروع نیست.

مسافران هواپیما نیز ، طبیعتاً مشمول این حکم می شوند و روزه بر آنها واجب نیست مگر آن که کسی بعد از اذان ظهر از وطن خود حرکت کند. طبیعی است که عده ای از مسافران هوایپما مشمول این قاعده هستند ولی گروه دیگر که در میانه سفرند یا به شهر خود بازمی گردند ، اصولاً روزه نیستند و شرعاً هم نباید روزه بگیرند.

حال بر پایه کدام قاعده فقهی و قانون کشوری ، آقایان تصمیم گرفته اند ناهار را از مسافران دریغ کنند؟ تندروی تا کی؟ خدا می گوید لازم نیست مسافران روزه بگیرند و این ها می گویند که الا و بلا یا باید روزه بگیرید یا تظاهر کنید!

ممنوعیت سرو ناهار برای مسافران هوایی ، همانند آن است که رستوران های بین راهی را هم در ماه رمضان تعطیل کنند زیرا ممکن است کسی که باید روزه بگیرد ، نگیرد و در این رستوران ها لبی به آب و غذا برساند!

وانگهی ، در این 33 سالی که از انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی می گذرد ، سرو ناهار به مسافران مشکل نداشت ولی ناگهان آقا تهرانی و وزیر راه کنونی دریافتند که اسلام در هواپیماها در خطر است و باید کاری کرد؟ آیا این همه مراجع و علما و دلسوزان دین و مردم مؤمنی که در همه این سال ها سوار هواپیما می شدند ، متوجه ماجرا نبودند و ناگهان عضو محترم جبهه پایداری چیزی را فهمید که دیگران متوجهش نبودند؟
خود این آقا هم که 7 سال با دولت کار می کند و بیش از 4 سال است که در مجلس  شورای اسلامی حضور دارد ، مگر تا حالا خبر نداشت که مسافران ناهار می خورند؟ اگر مشکلی داشت چرا تا حالا سکوت کرده بود؟ مگر دین ، یک مساله "مودی" است که آقایان بر اساس حال و حوصله فعلی و سلیقه شخصی شان درباره آن سخن بگویند و تصمیم بگیرند؟!

از این ها گذشته ، هزینه ناهار ، جزو پیکیج پروازی در بلیت مسافران محاسبه و از آنها اخذ شده است. آیا استاد اخلاق هیات دولت و وزیر راه ، بر این باورند که اگر یک مسافر ، مطابق دستور خدا ، غذا بخورد گناه کرده ولی اگر شرکت های هواپیمایی از آنها پول غذا بگیرند و چیزی ندهند ، حق الناس نیست؟!

آقایان ! یادتان نرود که "حلال محمد(ص) حلال است تا روز قیامت و حرام محمد(ص) حرام است تا روز قیامت" و شما حق ندارید حلال را حرام و حرام را حلال کنید. این قدر تفسیر به رأی نکنید و با تصمیمات خلق الساعه تان خلایق را از دین خدا نرانید.
 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۵۶
در انتظار بررسی: ۳۷۹
غیر قابل انتشار: ۱۹۴
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
17
2227
خدايا جامعه ما را از شر بيماري ايمان نابود كن ريا نجات بده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
کاسه ی داغتر ازآش به اینا میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
چه دلمان بخواهد چه نخواهد، خدا امر کرده و قانون شده است که در فضاهای عمومی خوردن و آشامیدن از سحر تا افطار ماه مبارک رمضان ممنوع است. هواپیما هم یک فضا عمومی است، همانطور که طبق قانون سیگار کشیدن در فضای عمومی ممنوع است.
بیشترین پرواز داخلی یک و نیم ساعت است، دوستانی که 15 ساعت روزه میگیرند، نمیتوانند یک دهم آن را صبر کنند و در مبدأ یا مقصد غذا میل کنند.
حميد
| Germany |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
روايت است كه روزي مبلغان دين نزد پيامبر(ص) ميرسند و ميگويند يا رسول خدا مردم در مقابل اسلام و قوانينش مقاومت ميكنند پيامبر مي فرمايد سهل بگيريد باز سوال ميكنند چاره اي ديگر پيامبر باز مي فرمايند سهل بگيريد و چندين بار اين جمله رو تكرار مي كنند . اگر اسلام را سهل بگيرند مردم خود شيفته اين دين مي شوند ولي اگر به زور و با فشار بخواهند قوانين اسلام رو پياده كنند دين زدگي و فرار از دين حاصل اين فشار ها خواهد بود
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
انشالله از شر ریا و نفاق خلاص بشیم
اما رفیق نگارنده فکر کنم زیاد برای روزه خوارها نگران نباشی بهتره!شمایی که شیعه ای و الزامات رو بلدیمیدونی اونایی که نمیتونن به هر دلیل شرعی روزه بگیرن تظاهر به روزه خواری هم نمیکنن پس هیچ فاجعه ای رخ نداده قدر سر سوزن خیشتنداری میکنن تا خدا از کرمش اونا رو بی بهره نگذاره( بفکر اونایی باش که روزه دارن و نگاه به کنار دستیشون میکنن که داره هرپ هرپ اب میخوره)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
دوست ناشناسی که فرموده اید دوستان 1.5 ساعت در هواپیما را دندان روی جگر بگذارند،برای من و امثال من که صبح با هواپیما ماموریت میرویم و عصر یا ظهر بر میگردیم ، هواپیما تنها مکانی است که میتوان در آنجا چیزی تناول کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
جناب وزیر بهتر نبود از دفتر یکی دو تا مرجع هم استفتاء می گرفتید؟ بهر حال نظر مراجع فصل الخطابه مگه نه؟ ترسیدید دیر شه ماه مبارک تموم شه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بنده هم که با صبح با هواپیما میروم و عصر بر میگردم تنها جایی که میتوانم سیگار بکشم، هواپیماست. آیا به این علت میشود درخواست کنم، قانون سیگار نکشیدن در هواپیما لغو شود.
برادر این نوع قانونها برای احترام به سایرین است. هر چند همه هم اجازه دهند یکی سیگار بکشد یا یکی روزه خواری کند، قانون اجازه نمیدهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
26
1477
جناب نویسنده شیر مادرت حلالت.
اجرت با آقا امام حسین. که ایشان هم برای برپایی درست دین جدش محمد قیام کرد.
آخه افراط تا کجا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اجرت با خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
18
1250
آقا من هر سال روزه می گیرم و نمازم هم ترک نمی شه ولی این دلیل نمیشه که اگه روزی سفر رفتم آقایون به زور منو مجبور کن که ادای روزه داران رو دربیارم. ممنون از عصرایران که بین رسانه های دیگه ، هنوز درد دین و میهن داره و مثل خیلی های دیگه در وادی تملق نیست.
آقایون بدونن با این کارا ، دارن به دین لطمه می زنن و متوهم نشن که دارن خدمت می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ادا در نیار، فقط در اماکن عمومی روزه خواری نکن. اون هم نه بخاطر قانون یا وزیر یا نماینده مجلس، بلکه بخاطر حرمت روزه خواری از سوی همون خدایی که براش روزه میگیری. برو هتل یا در یک مکان خصوصی هر چقدر دلت میخواهد بخور.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
13
1187
راس می گی ها: 33 ساله این طوریه و مشکلی هم نبوده یهو آقا تهرانی فهمید!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
نخبه که میگین اینه
ناشناس
Netherlands
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
15
978
مگه ابن اولین تصمیم از این قسم است که اینقدر حرص می خورید!
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اقا من اشتباهی منفی دادم. خداییش راست میگه حالا شما هم گفتی.به نظرت چند ساله که دارید میگید ولی یه نفر هست گوشش بدهکاره این حرفا باشه؟ به امیرالمومنین، که قربونش آقاییش برم نمیدونید چند نفر را دیدم که به خاطر به این جور تعبیر و تفسیر این آقایون به اصظلاح مومن و متقی دینشونو گذاشتن کنار. متاسفانه داریم به سمت اسلام حکومتی پیش میریم اگر این روند ادامه پیدا کنه.
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
خدا وکیلی تا منفی رو دیدم حرص خوردم. ولی با توضیحاتی که داد لبخند زدم.
حاج جبار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بالاخره داشتن گرین کارت این مزایا رو داره دیگه آدم باهوش میشه
شیعه مولا علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
6
706
دشمن دانا که غم جان بود
بهتر از ان دوست که نادان بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
6
747
کار از این کارها گذشته است!! اگر اندک بصیرتی در آقایان وجود داشت این همه دین زدگی در جامعه مشاهده نمی شد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
6
638
دوستانی اینچنین، روی هر دشمنی برای دین را سفید کرده اند...
پاسخ ها
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
فکر نمی کنید که شما هم دارید حرف های افراطی می زنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
کیوان باز اومدی؟
کجاش این بنده خدا درکامنتش افراط کرده؟
خب درست میگه دیگه
احمد
Germany
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
6
470
تند روی و یکسو نگری همیشه از فهم ناقص دین و یا اغراض نفسانی است. روزه از عبادات واجب ما مسلمان ها است ولی یادمون نره که عبادتی فردی است. اگر کل کسایی که اعتقاد به روزه ندارند رو تا آخر عمرشون به زور وادار به روزه داری کنی نه خیری برای اونا داره و نه این آقایون! هر وقت تونستی با تفهیم درست مبانی دین اسلام یکی رو به صورت خودخواسته به روزه داری ترغیب کنی اونوقت به خودت ببال استاد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بسیار دقیق اشاره فرمودید. آقا اینا اصلا میخوان از دین و مذهب و پاکی و درستی هیچ چیز باقی نمونه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
8
596
اسلام دست کیا افتاده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بفرمایید اسلام دست کیا بوده! نخوردن و نیاشامیدن در فضاهای عمومی مانند هواپیما یکی از احکام مسلم اسلام در ماه رمضان است. حتی اقلیتهای مذهبی از جمله ارامنه، یهودیان و زردشتیان این موضوع را رعایت میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
چه استدلال قوی؟؟؟!!!
حتی اقلیتهای مذهبی از جمله ارامنه، یهودیان و زردشتیان این موضوع را رعایت میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بنده ندیدم اقلیتهای مذهبی در کوچه و خیابان چیزی بخورند یا بیاشامند. اکثرا مسلمانهای کم اطلاع هستند. چونکه اقلیت بودن ایجاب میکند به عقاید اکثریت احترام بگذارند و نرم اجتماعی را رعایت کنند. در خیلی کشورها هم مسلمانان اقلیت به عقاید اکثریت مسیحی احترام میگذارند.
ناشناس
Singapore
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
498
آقا دم نویسنده گرم
یه کم خنک شدیم...!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
5
641
این آقا تهرانی کی هست من نمی شناسم شما می شناسید ؟ طی سی سال گذشته کجا بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
سی سالش را نمیدونم ولی یک مدت امریکا تشریف داشتند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
هیسسسسسسسس!!!خارج از کشور تحصیل میفرمودند با پول... که اصلا به منو و شما ربطی نداره! دخالت در کار از ما بهتران موقوف...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
و یک مدت هم کانادا
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
"امریکا تشریف داشتند" درست ولی خود ایشان تو آمریکا ماه رمضان چی کار می کردند؟
sam
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
5
531
روند کنونی خیلی خطری داره پیش میره... باور کنید خیلیا رو از دین میزنن... به عنوان یک فرهنگی که با نسل آینده سروکار داره اینا رو میگم
ناشناس
India
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
438
درود به شرف نویسنده محترم. خدا حفظت کنه.
ناشناس
Germany
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
6
535
واقعا تاسف بار است که کشور بزرگ ایران را چنین تصمیمات بیخردانه ای به مضحکه جهان تبدیل کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آفرين.. کلمه "مضحکه" رو بسيار بجا استفاده کردی.دقيقا همينطور است.
زیدالله
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
4
492
به چه جراتی و با کدام حساب وکتابی روی حرف معلم اول واخر اخلاق حرف میزنی .حتما مصلحتی بوده که این حکم را دادند. شاید هم زبانم لال اعتبار گرین کارتشان تمام شده و این رمضان قصد سفر ندارن. خواستن بقیه هم به عبادتشان برسند...والله و اعلم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
379
اینکه شرع چی میگه مهم نیست مهم اینکه ما یه چیزی گفته باشیم ...
رهگذر
Germany
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
362
در عجبم این آقایان از اسلام چی فهمیده اند. به خاطر همین تصمیمات نسنجیده و غیر عقلانیست که تمام دنیا ما و دینمان را به سخره می گیرند.. چرا اینان فقط نوک دماغشان را می بینند.. آقای نیکزاد از شما بعید است که چشم و گوش بسته اجازه می دهی هر طور خواستند کوکت کنند. مانده ام ملت بر اساس چه معیاری به اشخاصی امثال آقا تهرانی رای می دهند که بعدا ایشان برای ملتی این چنین تصمیم بگیرند
ابن فرخ
United States of America
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
276
بنده که از ایام صباوت در مسجد حاضر بودهام اقایان در منبر میفرمودند:زمانی که حضرت ولی عصر ظهور فرمایند از مشاهده دین موجود در جامعه تعجب میکنند و میفرمایند این دین جد من نیست. البته مردم هم میگویند ایشان دین جدید اوردهاند بزرگان دین باید جلوی این بدعت ها رابگیرند والا نه اینکه کار مردم بلکه کار دین با مشکلات مواجه خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
884
22
اگر چه مسافر نمی تواند روزه بگیرد ولی از نظر شرعی اینکه مسئولان پرواز، مسافران خطوط هوایی کشورمان را در ماه مبارک رمضان به خوردن ناهار دعوت کنند و وسایل آن را فراهم کنند، چنین چیزی شرعاً حرام است و برای خود تهیه کننده وسایل عقوبت اخروی دارد. البته خود مسافران می توانند غذا برای خود تهیه کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
حتما عقوبت اخروی رو تو تعیین میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
چقدرپیشرفت کردیم
امام فرمود فردا کارتر هم اسلام شناس میشه
اینم مقدمه کار
khoram
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اخه برادر مخلص تو هوا غذا کجا بیاره یا باید قابلمه ببرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
یعنی هر کس یه سفره بیاره نون و پنیر و سبزی یا کوفته که از هواپیما بوی همه چی بیاد عجب منطق و عقلی!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
عجب نابغه ایی هستی اخوی!
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
shoma?
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آدم حسابی ! مگه اسلحه گذاشتند پشت سر طرف و میگن باید بخوری . کسی که روزه دار باشه خب نمی خوره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
پرتی داداش! دم از شرع می زنی در حالیکه هیچی ازش نمی دونی.
مهدی بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آقا یا خانم محترم با این تفاصیلی که جنابعالی بیان میکنید پس از نظر شرعی هم اشکال دارد که یک بیمارستان به بیمارانش در ایام ماه رمضان غذا بدهد درست است که آنها مریض هستند ولی رئیس بیمارستان برایش عقوبت اخروی دارد...
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اما دریافت پول شرعا و عرفا حلال تر از شیر مادر است! خوب شد آقا تهرانی گرین کارتشو پس داد وگرنه مسافران خطوط هوایی آمریکا نیز مجبور به تظاهر به روزه داری می شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
لابد پول ناهاري هم كه از مسافر گرفته شده ايشون ميپردازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ایشان هم فتوا می دهند؟؟
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اين چي ميگه ديگه
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
راست میگه داداش!!!!
من خودم دیروز پرواز داشتم با خودم پیک نیک بردم تو هواپیما جاتون خالی یه املت مشت درست کردم خوردم!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
هزینه ناهار ، جزو پیکیج پروازی در بلیت مسافران محاسبه و از آنها اخذ شده است. آیا استاد اخلاق هیات دولت و وزیر راه ، بر این باورند که اگر یک مسافر ، مطابق دستور خدا ، غذا بخورد گناه کرده ولی اگر شرکت های هواپیمایی از آنها پول غذا بگیرند و چیزی ندهند ، حق الناس نیست؟!
سيد حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ناشناس محترم
بنده مسلماني هستم با اندك خرد و عرق كمي نسبت به اسلام
ولي تو و امثال تو چنان كرده اند كه عرصه دفاع از دين زيباي اسلام بر من و امثال من كمرنگ شده - به سختي در بين اين خرافات شما نكته اي از اسلام براي فرزندم ميابم و اندك اندك به او منتقل ميكنم و هميشه مورد هجمه آناني بودم كه از سخنان نا بخردانه امثال آقايان و جنابعالي را به عنوان چماق بزرگي براي كوبيدن اسلام استفاده ميكنند - به خدا ( مرد تا سخن نگفته باشد - عيبو هنرش نهفته باشد) اگر كلامي نگوييد نميگويند .....
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بنابر چه سندی این حرف را میگویید؟ شما فقیه هستید. کدام حکم فقهی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
پول بلیط با سرو غذا است! آن را پس می دهند؟ چقدر پس می دهند؟ ضمنا وقتی مسافرت می کنی و در همان هواپیما اگر نماز بخوانی، نمازت شکسته است چطور تهیه نهار برایت حرام است! جای شما زمان حضرت علی (ع) خالی است تا با ضربتی مردمان را از شرت برهانند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آیا درست کردن غذا برای مسافری که در راه بوده و یا مریضی که در خانه هست و یا امثال اینان که شرعا روزه برایشان واجب نیست حرام است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در کدام دین و مذهب اینچنین دستور داده شده و یا در کدام مرجع و کتاب دینی ما اینچنین نوشته شده؟؟؟؟ بهتر هست کمی دست از عقاید و تعصبات نابجا بردارید و با چشمان بازتری کتاب و مرجع دینمان را که همان قرآن است مطالعه کنید!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
دیشب درباره خوارج ومرجئه واشعریون ومعتزله تحقیق می کردم
عقاید این دوستمون چه شباهتی به افکارخوارج دارد
جل الخالق دراین روز عزیز19رمضان به شمابااین افکارتان تسلیت می گویم که امام هم باهمین افکارشهیدش کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
301
مشكل انجاست كه هر مديري به راحتي ميتونه تصميم
بگيره واونم عمليش ميكنه و با ابروي يك جامعه بازي
ميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
8
438
تظاهر به روزه داری شرم آورتر از تظاهر به روزه خواری است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
افرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
313
کجایی اقا انقد اینا حرام خدارو حلال کردن وحلال خدارو حرام دیگه چیزی از دین نمونده فکر میکنین اینهمه فلاکت از چی دامنگیر این ملت شده؟
amir
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
4
364
من چند روز پیش بخاطر بیماری فرزندم به تهران رفتم وسه روز در تهران بودم متاسفانه علیرغم اینکه ما مسافر بودیم ولی عملا بخاطر دستور صادره از مسئولین امر تما رستورانهای تهران یا تعطیل بودن یا از سرو غذا برای مشتری معذوریت داشتن آیا این موضوع باامری منطقی و عقلایی است آیا این توهین به موازین شرعی درباب احکام شرعی ووضعیت روزه شخص مسافر واحکام دینی است آیا میتوان به زور مردم رابه انجام تکالیف شرعی وادار نمود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
462
این تصمیم احتمالا از عوارض تصادف جناب وزیر می باشد...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
دمت گرم....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
مطمئنا بی تاثیر نبوده است. خدا را شکر که ضربه شدیدتر نبود !!
سعید
Netherlands
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
400
واقعا متاسفم، وزیر راهی که از خود اختیار ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
آقاي وزيري يعني شما تا حالا متوجه نبوديد كه چند روز مانده به آخر ماه رمضان متوجه اين امر شديد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
اینو خوب گفتی
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
123
مگر نخوندید خاطرات جناب نبویان نماینده تازه از راه رسیده ی تهران رو . ایشون که گویا برای اولین بار سوار هواپیما شده مهماندار بهش گفته بفرمایید ناهار ایشون هم گفته زنهار ای نامسلمان... بعد هم اومده این فتح خیبر رو با افتخار در کمیسیون فرهنگی مجلس شرح مستوفی داده و آقا تهرانی رئیس کمیسیون هم خواسته بگه ما هم شریک در این نجات اسلام نامه زده به نیکزاد وزیر هم گفته دهکی شما آره ما نه... بعد شده بخشنامه بخشنامه ای وابسته به هواپیما سوار شدن یک نفر آری فقط یک نفر و نه بحث و بررسی فقهی و شرعی
سپیدار
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
108
رستوران های بین راهی را هم در ماه رمضان تعطیل کنند مسافر میتونه یه جایی بیغوله ای پیدا کنه یه چیزی بخوره تو هواپیما _معلق بین هوا و زمین_ باید چیکار کنه !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
4
123
بهشت که زوری نمی شود آقاجان!
وحید حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
97
لطکف کنید راه آهن تشریف ببرید
سالن غذا خوری مسافرین تعطیل شده و تنها غذا بانشان دادن بلیط فروخته ی شود . تازه مهر هم طراحی کردن
برای غذا خوردنهم باید به زیر پله ها پناه برد
ناشناس
Germany
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
87
هر دم از این باغ بری میرسد......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
150
سلام من در هفته گذشته حرم امام رضا (ع) بودم انجا هم با وجود مسافران بسیار در حرم تمام اب سرد کن ها اب نداشت و اینکه حتی اگر کودک یک ساله هم تشنه شود باید رعایت ماه رمضان را بکند از نظر من غیر منطقی و غیر شرعی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
164
روزی و روزگاری بود که مردم خود با عشق این ایام مبارک را محترم میشماردند و در شرائطی که نظائر اینها بمردم کاری نداشتند و حتی با آنکه رستورانهای داخل شهر هم با استتار پنجره ها به آنها که بهر دلیلی روزه نداشتند غذا میفروختند آنها که ایمان واقعی داشتند روزه خود را میگرفتند برایشان مهم نبود که چه کسی روزه میگیرد یا نمیگیرد و همان مومنان که بسیار زیاد هم بودند انقلاب اسلامی را انجام دادند ، حال اینگونه افراد تند رو با زور متولی دینداری اجباری مردم شده و با اینکه میبینند اعمالشان موجب شده که روز به روز اعتقادات دینی مردم و بخصوص جوانها سست و سست تر گردد بازهم از رو نمیروند و حتی نزد خداوند هم احساس و ابراز شرم نمیکنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
120
صرف غذادرهواپیما یه دلیل علمی داره وفقط برای تنوع نیست
وقتی درتغییرفشارهواقرارمی گیریم مایع درون گوش دچار مشکل میشه وممکن است کنجربه پارگی پرده گوش شود
بلعیدن باعث می شود که این مشکل برطرف شود
درسفرهای زمینی هم شایدمتوجه شده باشید که درارتفاعات دچارگرفتگی گوش می شویم که تکان دادن فک یاخمیازه یابلعیدن غذا باعث بازشدن گوش می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
86
هواپیما ! هواپیما چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
103
بهترین قسمت همینی هستش که در قسمت اخر امده:
آقایان ! یادتان نرود که "حلال محمد(ص) حلال است تا روز قیامت و حرام محمد(ص) حرام است تا روز قیامت" و شما حق ندارید حلال را حرام و حرام را حلال کنید. این قدر تفسیر به رأی نکنید و با تصمیمات خلق الساعه تان خلایق را از دین خدا نرانید

خدا به دادمون برسه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
4
107
آقا جان تظاهر به روزه داری یعنی ریا واز تظاهر به روزه خواری بدتر
سهراب
Germany
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
272
5
تصمیم کاملا صحیحی است و باید فضای جامعه در ماه رمضان در کشورهای اسلامی متفاوت باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
همین فضاست که کشته منو !
ناشناس
United States of America
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
135
جناب عصر ایران : علت منع نمودن سرو نهار این بوده که احتمالا مرغ !!! میداده اند و این باعث میشود مسافران بدعادت شوند.
محسن
United States of America
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
319
5
مادر حدی نیستیم که بگیم اقا تهرانی کارش درسته یا نه و زود قضاوت نکنید خوب بود نظر اقا تهرانی را میپرسیدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
تو در اون حدی نیستی که بگی مردم نظرشون رو نگن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
شاید شما در اون حد نباشید اما ما هستیم آقا محسن. اگر سر چیزهای خیلی ساده مثل این موضوع بخواهی گیر کنی پس چی می دونی؟
mousavi
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
74
اي كاش كساني كه در مقام مديريت وتصميم گير قرار دارند قبل از هرگونه اقدام نظرات كارشناسان مربوطه را اخذ ميكردند وبعدا" اقدام ميفرمودند تا اين كشور حداقل وحداقل ونه بيشتر همانند كشورهاي مسلمان همسايه هايمان باشيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
52
گرچه این تصمیم بایدبایک اجماع درمسولین مربوطه گرفته می شدونه بادرخواست یک نماینده مجلس!وساده اندیشی وزیراما چنانچه موقع خروج ازهواپیمابسته غذا رابه افرادبدهندمساله حل است وحرمت ماه هم رعایت شده.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
75
آقایون لطفا پول غذا رو هم از بلیط ها کم کنن بعضی ا زرنگ تشریف دارن!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
127
بعضی ها فکر می کنند که در هواپیما ضیافت ناهار برگزار می گردد و مهماندار به اصرار و با تعارف زیاد مسافرین را به خوردن ناهار دعوت می کند. نه عزیزم, من بارها در ماه رمضان با هواپیما سفر کرده ام . وقتی که ناهار می آورند بعضی ها که شرایط گرفتن روزه را دارند نمی خورند و بعضی ها هم می خورند، و هیچ خطری هم اسلام را تهدید نمی کند. برید فکری به حال تهدید جان مسافران در هواپیماهای ناامنتان باشید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
86
خدا وند همه مارا به راه راست هدایت کند بخصوص اساتید اخلاق دولت را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
224
8
چرا چوب لای چرخ دولت میذارید؟! چرا نمیذارید دولت کارش رو بکنه؟....الان باید به هرشکل ممکن صرفه جویی کرد...شما که دم از امیرالمومنین میزنین ایشون با شیر و خرما روزه میرفتن...حالا تو هواپیما مرغ نخورن چی میشه؟...در ضمن اونکه بخواد با حرف من و تو دینشو بذاره کنار از اول « بی دین » بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
بنده خدا راست میگه تنها مشکل حاد دولت که باید حل میشد همین غذای هواپیما بود که با درایت وبصیرت حل شد ضمنا ایشان مشخص نکردن نظر حضرت امیر در مورد پول اضافی گرفته شده چیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
110
اگه مسافر آمریکا باشی با گرین کارت باز هم این قانون شامل حال مسافر خاص میشود...
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
74
از نويسنده تشكرميكنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
94
مگه ایشان مرجع تقلید هستند که حکمشان جاری می شود...؟
مهدی بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
85
آقای وزیر آقا تهرانی در ایران که همه شمارو شناختن که کشکی تصمیم میگیرید وبدون فکر عملی میکنید اما ترو خدا فکر این باشید که مردم دنیا رو شما میخواستید به اسلام دعوت کنید اونوقت اون بابائی که میخواست از دین دیگه ای به اسلام روی بیاره که بدبخت از ترس میمیره . بابا یه کم پشت حضرت محمد حرکت کنید ترو خدا جلو نزنید بعد میگید چرا اینجور چرا اونجوری .......؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
73
اینگونه دستورات چون هزینهای دربر نداره زود داده میشه و زود هم اجرایی میشه.
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
70
جداي از زيبايي كلام و محتوي و بموقع بودن ان ، يه موضوعي هست كه بنظرم مياد مهمتر از مطلب باشه : دز طول چند وقتي كه دارم اين سايت رو دنبال ميكنم ... مطلبي با اين اجماع نديده بودم ... اينطوري ادامه بدين گام مهمي در جهت اصلاح جامعه برداشتين
شکاک
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
71
ما برای فسخ کردن امدیم نه برای وصل کردن!!!!!
تو رو خدا یه کاری نکنید که ملت به همه چی شک کنند.
ناشناس
United States of America
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
91
اين نشون ميده تصميمات در دولت چجوري گرفته ميشه. اينه که وضع الان اينجوريه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
73
کاسه ی داغتر از آش به اینها میگن ، نباید مردم را دین زده کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
74
لابد اين آقا از خدا بهتر مي داند . ديگر در احكام خدا هم دست ميبرند
خسته از زندگی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
123
چند روز پیش رفتم نمایشگاه قرآن نزدیک بوفه بودم دیدم یه خانم جوان و یک کودک که در آغوش پدرش بود هر دو دارن التماس میکنند یه بطری آب معدنی بیگرن برای فرزند خود که بی تابی آب رو میکرد شاگرد اونجا میگفت اجازه ندارم آب بفروشم برین بعداز افطار بیان .....
واقعا شرم آوره به خدا ...........
وبگرد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
62
خداییش من کشته این تحلیل هاتون هستم. دمتون گرم.
سیسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
66
مرسی عصر ایران
حرف دلمون و زدیییییییییییییییی
مومن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
71
وزير محترم راه خوب بود قبل از اين دستور عجولانه حداقل از مراجع محترم تقليد و صاحب فتوا استفتاء مي فرمودند تا هر كسي به خود اجازه صدور فتوا ندهد و كار را بر مردم سخت نگيرد و مرمان را از شريعت محمدي العياذ بالله گريزان ننمايد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
102
كافيه تو اين اجتماع توجه كنيد متوجه ميشيد چقدر جوانها دين زده شدن.دليلش هم همين مسايله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
95
اقاي خلبان شما كه روزه هستيد بي زحمت يه جاي خلوت و بيابوني نگه دار ما بريم بيرون تخم مرغ ابپزداريم بخوريم
برسيم شهر جا پيدانمي كنيم خودمان هيچ به بچها غذا بديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
72
به خدا این تصمیمی ضد دین است . باید اجازه داد مردم با عشق و علاقه احکام خدا را اجرا کنند نه اینکه اینطوری . من خودم یادم میاد چند سال قبل در ماه رمضان از جده به مشهد آمدم و هر چه تلاش کردم نتوانستم بلیط قبل از ظهر را برای تهران تهیه کنم و به ناچار نتوانستم آن روز را روزه بگیرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
76
بالاخره بعنوان رئيس كميسيون فرهنگي مجلس بايد يك نظري از خودشون مي دادن كه همه بفهمن ايشون فعال هستن و بيخودي براي اين سمت رأي نياوردن!! واقعاً انتخاب ايشون انتخاب شايسته اي بوده. وقتي آقاياني مثل آقاي سالك تعارف مي كنن و اين سمت را به ايشون تقديم مي كنن بايد منتظر اين پيشنهادات هم باشيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
111
نویسنده محترم حق با شماست این مسائل را کسی متوجه نمی شود به جز نماینده مجلسی کهGreen Card آمریکای جنایتکار را دارد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
تو آمريكا هم حتما همينجوريه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
108
جناب آقای وزیر !
گویا حادثه چند روز پیش برای شما زنگ خطر نبوده ؟؟؟
بترسید از خدا............
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
94
آقایان در منع کردن هنر خاصی دارن.اگر راست میگید 2 نفری یک دستور کار راه انداز بدید!!
ناشناس
Netherlands
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
100
اینا هر از چند گاهی حوصله شون سر میره میگن بیایم یه تفریحی بکنیم با مردم!
والا
Mehran
Malaysia
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
6
80
سلام. زمانی آقای تهرانی همین سحرهای ماه رمضان شبکه ۳ سخنان عالی ومفیدی داشتن. ولی از وقتی وارد سیاست شدند دیگه ازآن حرفها خبری نیست. بنظر من این مقاله چون بحق الله و حق الناس اشاره دارد عین حقیقت می گوید. وای بروزی که اسلام محمدی ما با این عملکردها اسلام طالبانی بشه. اگه کسی ذره ای هم دین واعتقادی داره با این حرفها ، دین گریز میشه. پناه بخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
54
اقایان بازی بادین واعتقادات مردم اصل ان را زیر سوال خواهد برد.مگر می شود افراد پیرو
یک دین ویک پیامبرهر روز بشنوند یک چیز برایشان حلال باشد روز دیگر حرام .نسل جوان
امروز کاوش گراست اعتقادش را زیر سوال نبرید.
به اصل ضربه می زنید. که باید پاسخ گوباشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
72
آقای نویسنده محترم
دوست عزیز اگرچه حرف شما را می پذیرم به عنوان یک بخش شرعی ،ولی سوال اساسی این است چرا باید مملکت اینقدر بی قانون باشد که یک نماینده اراده کند و دستور بدهد و وزیری
فورا" دستور او را اجرا کند؟...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
131
آقا آقا تهرانی عزيز اين حرف ها را ولش کن چجوری می شه گرين کارت گرفت............................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
59
تو خود بخوان حديث مفصل از اين مجمل !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
70
گر مسلمانی این است که حافظ دارد
وای اگر از پس امروز بود فردایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
78
این آقا تهرانی هم شاهکاره هااا. تا حالا رو نکرده بود..
جواد سیفی
Germany
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
207
14
در مورد مسایل شرعی اول کسب تکلیف کنید بعد اظهار نظر اینکه در هواپیما یک عده روزه هستند یک عده نیستند به احترام روزه داران نباید روزه خواری کرد مثل اینکه شما بگویید در سالن انتظار هرکس خواست روزه خواری کند یا اینکه در سالن ترمینال اتوبوس رانی هر کس خواست روزه خواری کند آنها می توانند به احترام روزه داران غذای خود را کمی زودتر در خفا میل کنند در مورد رستوران سر راهی آنهایی که روزه هستند به رستوران نمی روند که بخواهند اونجا را تعطیل کنند لطفا منصف باشید و احکام الهی را جناحی وسیاسی تفسیر نکنید التماس دعا
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
...به احترام روزه داران نباید روزه خواری کرد ...
این "نباید" را از کجا آورده اید؟!!
همه ی دعوا سر همین باید ها و نباید هاست که هر که از راه میرسد فتوایی صادر میکند!
شما مجتهدید یا مرجع تقلید؟ و اگر نیستید، آدرس بدهید بر اساس فتوای کدام مرجع، این "نباید" را میخواهید بر مردم تحمیل کنید؟
آقای عزیز صحبت از داخل هواپیما یا اتوبوس بین شهری است نه کنار استخر پارک ملت تهران!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
به احترام روزه‌داران را از کجای احکام دين آوردی؟ کسی که برای خدا روزه می‌گيرد نبايد ديگران را وارد کند که به خاطر روزه‌داريش احترامش را نگه دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
هواپیما محیط کاملا اختصاصیه که:
- اونی که داره محل زندگیش رو ترک می کنه به علت تغییر سریع بعد مسافت روزه اش از بین می رود.
- اونی که داره به محل زندگیش بر می گرده به علت مسافر بودن نمی توانسته روزه دار باشد.

پس هیچ سیاسی بازی و سیاسی کاری وجود ندارد. شما لطفا منصف باشید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
65
شايد اين آقا تهراني يك چيزهاي ديده كه بقيه آدمها نديدن
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
72
هر چند مطمئن هستم درج نمیکنید ولی میگویم.

همین اقا تهرانی وقتی در بلاد کفر اقامت داشتند در پرواز هایشان به آنجا که حتما"در ماه مبارک هم سفر داشتند نهار نمیخوردند و روزه بودند.چگونه است بعد از سی وسه سال از انقلاب و هفت سال معلم اخلاق دولت الان یادشان به این موضوع افتاده؟
خرزو خان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
93
من که هر وقت این جور خبرها رو میشنوم ، به اندازه تاسفی که از اجرا یا حادث شدن این اتفاق ها میخورم ، از اسلام دورتر میشم . نمیدونم باید چه جوری به اون ایمان و اسلامی که سه چهار سال قبل داشتم برگردم ؟ برای خودم متاسفم که این افراد دارن برام تصمیم میگیرن . برای اون کسایی که به امثال آقا تهرانی ها رای دادن خیلی متاسفم . برای قیامت امثال آقا تهرانی ها هم که دیگه خیلی خیلی خیلی ... آقا جان اون دنیاتون رو به مقام و پست و مال این دنیا نفروشین.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
80
این کاراشونه که موجب میشه مردم ، بخصوص جوانها برخورد های انفعالی به دین و مذهب داشته باشن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
100
یکی باید به این آقایان بگه شما که نهار را در یک مسافرت هوایی دستور قطع آن را می دهید تکلیف افراد مریض ،مسنها و بچه ها چیه؟ ما هم به این آقایان میگیم اقامت آمریکا را برای چی گرفتن !!!!!!!!!!!!!!!!
alireza
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
80
مشکل دین نیست این بهونه هستش برای کم کردن هزینه ها وچه راهی بهتر از این البته جای دیگه ای نیست چون نمیتونن از فساد خودشون جلوگیری کنن اینطوری هزینه ها رو کم میکنن
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
73
بنده پیشنهاد می کنم که برای اینکه نظر کامل جناب وزیر و جناب آقا طهرانی تامین شود پرواز ها تا زمان اذان ظهر تا پایان ماه مبارک رمضان کنسل شود و تنها پرواز بعد از ظهر دایر باشد که هم در مصرف سوخت صرفه جویی کرده باشند و هم در پیشی گرفتن از خدا و رسولش (:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
85
ای خدا .چه کسایی دارن برای کشور تصمیم میگیرن!!البته پا فراتر گذاشتن دارن برای دین محمد هم تبصره میزارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
81
احتمالا" آقای نیکزاد میخاد با این عرض ارادت!حمایت جبهه پایداری را در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
4
128
آقا نميشه كه همه دنيا رو تعطيل كنن چون من دارم روزه ميگيرم مثلا.ساعت كارو كم كنن.مغازه ها رو ببندن همه جا هم بپا بذارن. اين كه نشد اجراي احكام ديني.خود من بابا دارم روزه ميگيرم عين خيالمم نيست هر كي هم هر چي ميخواد بخوره.كساني كه توي اين ايام و گرما روزه ميگيرن اگر خدا قبول كنه اينقدر توان دارن كه اين مسائل مشكلي ايجاد نكنه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
حرف حق به اين ميگن !
حامی ولایت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
99
بی جهت نیست که در روایات امده وقتی حضرت صاحب الزمان(عج) ظهور می کنند خیلی از علما برابر ایشون می ایستند و گویی ایشون دین جدیدی دارند عرضه میکنند در حالی که اسلام ناب محمدی به دست مبارک حضرتش جاری خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
104
ساده نباشید این آقایان که رای دیوان را قبول ندارند به همین راحتی تذکر آقا تهرانی را (که مرجع تقلید هم نیست) عمل کنند توش بوی پول میدهد ازمردم بگیرند درمقابل چیزی ندهند.
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
60
دشمن دانا به از نادان دوست!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
189
12
شما چقدر از دستورات دینی اگاه هستی که همه اعتقادت دینی رابرای یک وعده نهار به صلابه کشیدی . شما تا به حال ندیده اید یا نشنیده اید . که کسی که روزه نیست نمی تواند بطور اشکار روزه خواری کند. انوقت توقع داری دولتی که نام اسلامی را یدک می کشد. در روز علننا سفره پهن کند و بگوید بفرمایید نهار. این از اعتقادات سست و یا اصلا اعتقاد نداشتن به روزه است و لی از طرفی وزیر همانطور که گفته نهار ندهید می گفت پولش را هم به مسافر برگردانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
84
من ديگر نظر نمی دم تا آمار نظرات "غير قابل انتشار" شما بيشتر از اين بالا نرود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
68
اين كه حل شد فكري براي اتوبوس ها بكنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
65
خوبست موضوع استفتا شود ومراجع معظم تقلید فتوا دهند خصوصا که پول غذا را هواپیمایی گرفته و ازطرفی مسافران را باید حتی درشهرها هم درجای مخصوص غذا دهند که مثل آن آقا درتهران سه روز گرفتار نشود
بابک
Netherlands
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
4
85
من نمی دونم این افراد چطور روشون میشه وارد مجلس یا دولت میشن..فقط زورشون به بدبخت بیچاره ها می رسه..مرد باشین قانون تصویب کنید که مجلسی ها هم باید به سبک حضرت علی مثل فقیر ترین افراد جامعه حقوق بگیرن تا درد مردم رو بفهمن و حکومت واقعا حکومت حضرت علی بشه...
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
35
استاد اخلاق اينطوري ميخواهي اخلاق اسلامي ترويج كني تا بچه 8 ساله من....
ناشناس
Canada
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
34
اين آقايان تا ملت را به دين خودشان نكشانند ول كن نيستند.
پس كجاست "اني بعثت علي الشريعة السهلة و السمحة" ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
40
به نظر من این حرامه که بلیط می خری و هزار تا کار داری بعد هواپیما 10 ساعت تاخیر می کنه و به هیچ کاریت نمی رسی شرکت هواپیمایی هم نه تنها چیزی به مسافر پرداخت نمکنن کلی هم دهن کجی می کنند و مسافر بدبخت هم یا باید اونجا علاف بشه یا کلی کرایه بده برگرده خونش
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
4
48
دستور بعدی معلم اخلاق به وزارت بهداشت خواهد بود: وزیر بهداشت با صدور بخشنامه ای سرو صبحانه و ناهار را در بیمارستان های کشور ممنوع اعلام کرد. بالاخره اونجا پرسنل و برخی مراجعین روزه دار هستند و نمی شود در ملا عام روزه خواری کرد.
ناشناس
United States of America
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
50
خدا حفظت کنه نویسنده
اصلا بعضی وقتا یه چیزایی میکن آدم حیرون میمونه از دستشون
پول ناهاری که 2 برابرشو از مسافرا میگیرن به راحتی میره تو جیب شرکتهای هواپیمایی . این حلال حلاله !!!!
ناشناس
Netherlands
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
4
58
مسخره تر از اون اینه که اجازه نمیدن تو رستوران های تهران کسی غذا بخوره!!!این مشکل به راحتی با زدن پرده در رستوران و پوشوندن افرادی که تو رستوران غذا می خورن قابل حله!
میری میگه غذا داریم ولی نه اینجا میشه بخوری نه بیرون!!!کسی که نمیتونه روزه بگیره چه گناهی کرده؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
83
به خدا قسم بر حسب اضطرار از ارومیه به سمت اردبیل حرکت کردیم . خداوند این شیاطین رجیم را که باعث بسته شدن تمامی رستورانها شده اند لعنت کند . یک رستوران با در نیمه باز یک سیخ جوجه را به قیمت چهار برابر به ما قالب کرد . تازه کلی هم می ترسید که نکند کسی بفهمد . آقایان بچه در ماشین و در طول مسافرت روزه حالی اش نیست . ای کاش یک لقمه نان با خودمان برمی داشتیم.
مسعود
Germany
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
4
63
اظهارات جناب آقاتهراني مصداق بارز بدعت در دين است. مصداق بارز حلال خدا را حرام كردن است. مصداق بارز مخالفت با نظر فقهي عالمان و مراجع عظام تقليد از گذشته تا كنون است. در سالهاي اخير هم به خاطر در راس بعضي امور قرار گرفتن اين گروه تندرو. معضلات بسياري در امور و حوزه هاي مختلف اداره كشور ايجاد شده است. روابط خارجي تيره شده است اقتصاد به حال احتضار افتاده است فرهنگ و اخلاق ديني در جامعه سقوط كرده است بسياري جوانان نسبت به مسائل و فرايض ديني . سست شده اند و ... .
تو را به خدا به داد اسلام برسيد كه از هر زمان ديگري مظلومتر است.
ناشناس
Germany
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
4
69
دولتي كه معلم اخلاقش اين باشه معلومه كه دين و اخلاق و معنويت در جامعه كمرنگ مي شه.
حميد
Germany
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
3
51
اقاي وزير. حداقل انتظار اين بود كه خود شما يك اطلاعات كوچكي از مسائل شرعي مي داشتيد.اگر داشتيد اينگونه چشم و گوش بسته . به چنين بدعتي راضي نمي شديد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
4
58
يعني واقعاً به ذهن يكي از شماها كه نظر داديد نميرسه كه به بهانه ماه رمضان ميخواهند هزينه شركتهاي رو به نابودي رو كم كنند؟!
abdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
2
117
من هم روزه میگیرم و البته با عشق و برای تمکین کردن از فرمان خدا روزه میگیرم . هیچ هم ناراحت نمیشم اگه هموطنان عزیزم جلو چشمم هر چی دلشون می خواد بخورن . اونهایی هم که جنبه ندارن و می خوان مردم رو محدود کنند همون بهتر که اصلا روزه نگیرند .
حسن
Germany
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
4
138
افراد بسياري سراغ دارم كه به خاطر اين تندرويها و اين سخنان نابخردانه و تفكرات متحجرانه. قيد دينداري را زده اند و نماز و روزه و فرايض را كنار گذاشته اند و حتي به حكومت ديني نيز بي اعتماد شده اند.
وبگردی