۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
فیلم بیشتر »»
کد ۲۲۷۰۰۳

توطئه علیه عبدولی، دروغ ملی!

عصر ایران ورزشی؛ هومان دوراندیش - سعید عبدولی در دومین مسابقه خود در المپیک لندن، بر روی تشک می رود تا با شکست دادن حریف فرانسوی، یک گام دیگر به مدال طلای المپیک نزدیک شود. عبدولی برنده مدال طلای مسابقات جهانی 2011 است و کادر فنی تیم کشتی فرنگی ایران، امید زیادی به کسب مدال طلای المپیک از سوی او دارد.

سعید اما در عین ناباوری، کشتی را به حریف فرانسوی واگذار می کند. او با اینکه در دو وقت کشتی، در مجموع سه دقیقه در سرپا فرصت داشت که از حریف امتیاز بگیرد، موفق به انجام این کار نشد و در یک دقیقه ای که مجموعاً در خاک حریف بود، کشتی را واگذار کرد.

همه دیدند که عبدولی در وقت اول کشتی، در خاک چگونه دو امتیاز از دست داد و در وقت دوم نیز چگونه به دو امتیاز بارانداز نرسید. تفسیر این امتیازها البته چندان آسان نیست. ولی بااینکه اکثریت مردم ایران آن قدرها هم از فنون کشتی و بویژه قوانین داوری کشتی سر در نمی آورند، در اثر جوسازی گزارشگر مسابقه، بعد از شکست عبدولی، اکثریت قریب به اتفاق علاقه مندان کشتی در ایران، معتقد بودند توطئه فیلا عامل اصلی شکست سعید عبدولی بوده است.

جو که ملتهب شود، عقلانیت عمومی نیز مخدوش می شود. همه یک جمله را تکرار می کنند: "حق سعید عبدولی را خوردند." در میان پافشارندگان بر این مدعا، کسی حاضر نیست که حتی لحظه ای احتمال دهد نظرش اشتباه است. همه سرشار از یقین اند و تردید را در دل هیچ کس راهی نیست!

هیچ کس حتی حاضر نیست بپذیرد داور کشتی سعید عبدولی، اشتباه کرده است. همه با قاطعیت از "ناداوری" حرف می زنند و بریده شدن سر سعید توسط داور "پست فطرت"؛ داوری که "مهره ای حقیر" در "مافیای فیلا" است.

کسی که از اشتباه بی غرض داور سخن بگوید، سخنش ناشنیده می ماند و کسی که از درستی تصمیم داور سخن بگوید، قطعاً خائن است به ملت بزرگ ایران. تک صدایی حاکم می شود و فضا به بوی توطئه آغشته. نظر مخالف نه تنها تحمل نمی شود بلکه با دشنام به صاحبِ نظر همراه می شود. باری، توطئه ای دیگر علیه ملت بزرگ ایران؛ و این بار در عالم کشتی!

بسیاری از مردمی که چنین نظری دارند، از قضا در پانزده سال اخیر، منتقد توطئه اندیشی در عالم سیاست بوده اند و تحلیل مسائل سیاسی داخلی و خارجی را با تکیه بر مفروضات توطئه انگارانه، نادرست دانسته و نپذیرفته اند.

اما اکنون همان مردم منتقد توطئه اندیشی، جز با تحلیل های توطئه انگارانه آرام نمی گیرند: مافیای فیلا نمی خواهد کشتی فرنگی ایران سومین طلای المپیک را از آن خود کند.

توهم توطئه، در ذهن ایرانیان ترکتازی می کند: داور دست نشانده فیلای کثیف بود و تاییدکنندگان تصمیم داور نیز خائنان اند به ملت ایران.

رسانه های ایرانی نیز بیکار نمی مانند و یکی پس از دیگری در بوق دروغ می دمند: "داور کشتی سعید عبدولی محروم شد." "مارتینتی، رئیس فیلا، اعتراف کرد که داور حق سعید عبدولی را خورد." "مارتینتی از ملت ایران عذرخواهی کرد." "کشتی گیر فرانسوی اعتراف کرد که مدالش را با کمک داور بدست آورده است."

رادیو و تلویزیون ایران هم، که در این ماجرا حقیقتاً نشان داد "رسانه  ملی" است و همان چیزی را می گوید که ملت می خواهد، بارها و بارها در بخش های گوناگون خبری، خبر دروغ محرومیت داور کشتی عبدولی و عذرخواهی مارتینتی را پخش کرد و آب در آسیاب توطئه اندیشی مخاطبانش ریخت.

جالب اینکه کمتر کسی از خودش پرسید چطور ممکن است کشتی گیر فرانسوی، که یک سال زحمت کشیده بود تا به مدال المپیک برسد، با گفتن چنان حرفی، مدال المپیکش را بی ارزش جلوه دهد؟ مگر زمانی که علیرضا دبیر در مسابقات جهانی سال 2002 در تهران، با اشتباه داور موفق شد کشتی گیر روسی را ببرد و به فینال مسابقات راه یافت و مدال نقره را از آن خود کرد، مدال نقره خودش را محصول کمک داور دانست که اکنون کشتی گیر فرانسوی چنین بگوید؟ و اصلاً شما به جای کشتی گیر فرانسوی! گیرم که داور کشتی هم در پیروزی تان نقش داشته باشد. آیا حاضرید بگویید مدال من دست پخت ناداوری بود و این گونه مدالتان را در پیش چشم مردم کشورتان بی ارزش کنید؟

مگر نه اینکه حمید سوریان در همین المپیک لندن، در اولین کشتی اش یک امتیاز اشتباه نصیبش شد و همان یک امتیاز پایه پیروزی اش در آن کشتی شد؟ آیا سوریان برد خودش را محصول ناداوری دانست؟ پس چرا چنین دروغ بزرگی را درباره حریف سعید عبدولی باور می کنیم؟ چرا؟ چون مرحوم گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر، که از قضا او هم خون پاک آریایی در رگ هایش جاری بود، گفته است دروغ را بزرگ بگو تا همگان باور کنند!

اما اکنون که دیگر همه می دانند داور آن کشتی تاریخی محروم نشده و مارتینتی هم نه تنها از مردم ایران عذرخواهی نکرده بلکه آنها را به چوب انتقاد هم نواخته است، رفته رفته ابرهای توطئه اندیشی نیز از آسمان ذهن ملت ایران کنار می رود و همه به این نتیجه رسیده اند که: چشم ها را باید شست/ جور دیگر باید دید.

به راستی ما ایرانیان چرا این گونه ایم؟ چرا فکر می کنیم که جهانی در پی آزار ماست؟ در تبیین این وضعیت روانی و فرهنگی، دلایل مفصل و مطولی می توان اقامه کرد اما شاید جان کلام این باشد که ما ملتی هستیم سرشار از رویاهای از دست رفته. ما زمانی در جهان سرآمد بودیم. امپراتوری هخامنشیان را داشتیم که بر بخش اعظم جهان حکومت می کرد. چه بسیار مردمان و سرزمین ها که زیر دست ما ایرانیان بودند و چه دل ها که از شنیدن نام ایران و ایرانی، به لرزه و خشوع می افتاد.



امپریالیسم البته چیز بدی است اما نه وقتی که امپریالیسم هخامنشی و ساسانی جهان را درنوردیده باشد! امپریالیسم بد است وقتی که برای دیگران باشد.

از سوی دیگر، ما ایرانی ها در تاریخ تمدن اسلامی نیز جایگاه رفیعی برای خودمان قائل هستیم و معتقدیم این ما بودیم که اسلام را در جهان اعتلا بخشیدیم و اگر درخت تمدن اسلامی به آب زلال اندیشه آریایی آبیاری نمی شد، برگ و بار چندانی پیدا نمی کرد. به هر حال روزی که اسلام جهان گستر شود، ما ایرانیان که قلب اسلام را در مشت خود داریم و جانمایه اسلام را "قرائت ایرانی از اسلام" می دانیم، حقانیت مان بر همگان ثابت می شود و قبای هژمونی جهانی برازنده خودمان را برای همیشه بر تن خواهیم کرد.



الان اگر در این وضع نیستیم، علتش این است که حق ما را خورده اند. اعراب و ترک ها و مغول ها به ما حمله کردند و ما را از تخت بخت بر زمین سخت زدند. پس از آن هم استعمار خارجی از راه رسید و پرتغالی ها و انگلیسی ها و روس ها عامل اصلی ناکامی های تاریخی ما بودند.

خلاصه که با ما هر چه کرد ناآشنا کرد! ما در صدر تاریخ جهان نشسته بودیم و اگر به "تعطیلات در تاریخ" رفتیم و اکنون با بیدار شدن از خواب تاریخی مان به مشکلات و کاستی هایمان پی برده ایم، همه و همه مصائبی ست که دیگران بر سر ما آوردند با خوردن حق ما.

دیگران از دیروز تا امروز حق ما را خورده اند. و گر نه قهرمان ایرانی که شکست نمی خورد! قهرمان ایرانی همان آرش کمانگیری است که در نمایشنامه "سه برخوانی" بهرام بیضایی، تیر پرتاب شده از کمانش برای تعیین مرزهای سرزمین ایران، تا دورترین نقطه جهان رفت و همه جهان را به سرزمین ایران بدل کرد.



دقت نظر در گرایش امپریالیستی نهفته در نمایشنامه "سه برخوانی" بیضایی، به عنوان یکی از آشناترین نخبگان فرهنگی ایران با دوران ایران باستان، روانشناسی جمعی و ویژگی های فرهنگی ما ایرانی ها را به خوبی عیان و عریان می کند و نیک نشان می دهد که تا چه حد مبتلا به "رویای استیلا" هستیم.

با چنین روحیه ای، و با چنان ذهنیتی درباره نقش تاریخی "حق خوری" در ابتلای ما به وضعیت کنونی مان، چندان عجیب نیست که شکست سعیدعبدولی با چنین واکنش های تندی از سوی ما ایرانیان روبرو شود.

بر فرض که داور عامل اصلی باخت سعید عبدولی بوده باشد. این همه داد و هوار و این همه فحش و بی نزاکتی ملی برای چیست؟ آیا این کارها آبرویی برای ملت ایران به بار می آرود؟



بر فرض که در حق عبدولی اجحاف شده باشد. آیا اشتباه داور کشتی عبدولی و حریف فرانسوی اش، فاحش و بزرگتر از اشتباه داور بازی آلمان و انگلستان در یک هشتم نهایی جام جهانی 2010 بود؟ مسلم است که نه! پس چرا مردم انگلستان در آن ماجرا، داور آن مسابقه و مقامات فیفا را به چوب دشنام و تهدید ننواختند؟

واکنش جمعی ما به شکست سعید عبدولی، بیش از هر چیز شکستی بود در کارنامه فرهنگی ما. و از این حیث، بی تردید شکستی مضاعف را متحمل شدیم. شکست مضاعفی که جنبه ملی داشت و محصول دروغی ملی بود که خودمان گفتیم و خودمان باورش کردیم!        



ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۲۹
در انتظار بررسی: ۲۱
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
118
42
عصر ایران اول یه سورن به خودت بزن ...
محض اطلاع باید بگم که خود عصر ایران هم یکی از رسانه هایی بود که شکست عبدولی را محصول ناداوری اعلام کرد و بارها در خبرهاش این موضوع رو تکرار کرد
عصر ایران سایت عصر ایران تنها سایتی بود که فرضیه ناداوری در کشتی سعید عبدولی را رد کرد. به "مطالب مرتبط" نگاه کنید لطفا. خبر مورد اشاره شما هم در بخش آخرین اخبار صفحه ورزشی کار شد که محل انتشار اخبار سایت های دیگر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
دیر گفتید؟عبدولی 200 سکه رو زد به جیب !!!!!و تمام شد و رفت!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
باز این بنده خدا با همه مشکلاتش برای کشورش مبارزه کرد و زحمت کشید، شما چیکار کردی؟؟؟
سید احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
قابل توجه عصر ایران
شما کافیه به خبر خودتون که شماره ش۲۲۶۴۹۱ است نگاه کنید
جواب آقای ناشناس رو هم درست بده ایشون میفرمایند شما هم جزء رسانه هایی بودید که خبر باخت عبدولی رو با ناداوری پخش کردید بعدش شوما جواب میدی که ما فرضیه ناداوری رو رد کردیم!!
حقا و انصافا داری مسئله رو میپیچونی واقعا شما شرط انصاف رو رعایت نمیکنی چون خودت هم این خبر رو منتشر کردی و تنها نباید به گزارشگری که تو سالن داره گزارشگری میکنه و تو جو قرار داره گیر داد شما خودت هم مسئولی عزیز جان اون شماره خبر رو برو نیگاه کن تیترت چیه؟
نوشتی""عبدولی با ناداوری بازنده شد""
بعدش به این هم اکتفا نکردی تاره زیرش هم نوشتی""با ناداوری محض و اعمال نفوذ داروان""
این تیتر ها مال خبرگزاری عمو من که نبوده مال عصر ایرانه
حالا اینکه شما بعد از چند روز فهمیدید که این جریان درست نبوده نگید ما نبودیم فقط گزارشگر بوده و چند سایت دیگه بودن، خودت هم بودی
خود دانی
لطفا با مدرک جواب دهید.
موفق باشید
عصر ایران خبرهای ستون آخرین اخبار صفحه ورزشی، خبرهای سایر سایت ها هستند دوست عزیز. موضع عصر ایران ورزشی، در نوشته آقای صدرالدین کاظمی، ساعاتی پس از کشتی عبدولی منتشر شد. ما بنا نداریم سایر خبرها را سانسور کنیم. کمااینکه در ستون طنزمان هم از صدرالدین کاظمی انتقاد کردیم. اما خبری که با ذکر منبع از فارس و ایسنا و ... کار می شود، منطقاً نمی تواند موضع عصر ایران باشد؛ و این بر نکته دانان پوشیده نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خوب آقای رئیس جمهور هم دقیقا مثل صدا و سیما ملی است!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
67
212
واقعا زیبا بود ممنون. شاید مهمترین عامل عقب ماندگی ما هم همین باشد: به راستی ما ایرانیان چرا فکر می کنیم که جهانی در پی آزار ماست؟
پاسخ ها
احسان
| Spain |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
پلک هایت را مدام روی هم نگذار

کمی واقع بینی چیز خوبیست

پس چشم هایت را باز کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
ما ايراني ها تا يكي يه چيزي ميگه سريع قبول ميكنيم.خود كشتي گير فرانسوي هم گفت حقش نبوده.حالا يه عده هي بشينن غريب نوازي كنن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
57
126
عالیییییییییییییییی بود!
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
عالی نه خیلی خیلی عالی بود.یاد کتاب چگونه ما،ما شدیم دکتر زیبا کلام افتادم که ایشان هم به علت عقب ماندگی ایران و اینکه ایرانیها همه چیز را به خارجیها نسبت می دهند می پردازد.دست مریزاد قلمت عالی و تحلیلت علمی است.بابت بی ادبی هایی که بخاطر نوشته ات به شما شده و خواهد شد از شما عذر می خواهم.هستند انسانهایی که فرق خوب و بد را می دانند.تو نیکی کن نان در دجله انداز.........
از عصر ایران هم سپاس ولی بهتر است نظرات حاوی توهین و فحش را در سایت نگذارد.
nader
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
174
213
آقایان خجالت بکشید.چطور بخود اجازه میدهید تحت عنوان نقد کشتی عبدولی،تاریخ درخشان ایرانیان پیش از اسلام را لجن مال کنید شرم بر شما باد. آقایان یعنی اینهمه کارشناس کشتی که بر حق کشی در حق عبدولی صحه گذاشتند،اشتباه کردند و فقط شما درست میگویید. آقایان مافیای کشتی واقعیتی است که قابل کتمان نیست. آنها نخواستند دلاوری مثل عبدولی قهرمان شود و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برای بار چهارم به اهتزاز در آید.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
مگه گفتن واقعیت خجالت داره.این جمله معروف که اشتباه داوری هم جزئی از بازیه رو ما ایرونیا اختراع کردیم.همون روز کارشناس کشتی شبکه سه آورده بود هم همون موقع گفت به نظر من کار داور درست بود.اینم جهت یاداوری بگم که مدال نقره تکواندو هم مرهون کمک داوری بود
کودکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اقای نادر سلام! متاسفانه یا خوشبختانه ما تاریخ درخشان نداشته ایم ودر تاریخ حضور نداشته ایم همه این اوهام تحت عنوان ایران باستان درراستای ملت سازی ای بود که اززمان مرحوم رضاشاه باب شد وحزب توده با تکیه بر باستان گرایی داستان های برای این ملت بدبخت وبیسواد جور کرد که همه فکر می کردیم اری ایرانیان هزار سال برجهان حکومت کرده اند!!! درحال که همین ملت ریشه دار تا سال 1285 فقط دو درصد باسواد داشته است ودرسال 1934 میلادی با پیشنهاد رضاشاه نام ایران را برای این سرزمین برگزیدند. نویسنده مقاله بجا گفته ما دچار پارا نویای تاریخی هستیم .انگار تمام دنیا دست به دست هم داده اند تا نگذارند ایرانی ترقی کند .این گونه نیست باید منصفانه برخورد کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
لابد اون سه تای دیگه هم از دستشون در رفته؟؟
آگه اینو می خواستن الان تو کشتی، تیم ایران اصلا قهرمان نمی شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
49
88
آفرين
تشكر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
65
88
به قدري عالي بود كه 2 بار خوانده شود كم است ....
پیام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
7
121
از اینکه داور نامتعادل داوری کرد شکی نیست، اما بزرگتر از خطای داور برخوردهای جنجالی عمومی بود...
برای احقاق حق همیشه باید راهی رو رفت که عملا به احقاق حق منجر بشه...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
37
59
" "کشتی گیر فرانسوی اعتراف کرد که مدالش را با کمک داور بدست آورده است."
این بخشی از مطالب بالا بود که نوشتید
کشتی گیر فرانسه از مسابقات اوت شد و مدالی نگرفته وگرنه عبد ولی در گرو بازندهها بازی میکرد شما که این رو نمیدونید بیخود مطالب دروغ چاپ نکنید.
شماها از این دردتون گرفته که همه جا حق ایران را پایمال میکنن و دولت هیچ کاری نمیتونه بکنه
عصر ایران استیو گینو، حریف عبدولی در آن کشتی جنجالی، مدال برنز وزن 66 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی را بدست آورد دوست عزیز. شما بهتر است ابتدا خبرها را درست بخوانید و بعد به ما اتهام دروغگویی بزنید! موفق باشید
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
81
69
نویسنده محترم بهتر بود بجای اینکه به بهانه کشتی عبدولی حرفایی که ربطی به اصل موضوع نداره در صفحه ورزشی بزنه حرفشو بدون تعارف تو صفحه سیاسی میزد. اونایی هم که در مورد توطئه دائمی قدرتهای بزرگ علیه ایران شک دارند بهتره یه مدت سایتهای سیاسی و تحلیلی دنیا رو رصد کنن.
اللهم عجل لوليك الفرج
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
80
156
عصر ايران عزيز نمي تونم شما دلتون از كجا پره؛ فكر كنم داري از اون ور بوم ميفتي حواست باشه بهتره توي تحليل خبرتون كمي متانت بيشتري از نظر گفتاري به خرج بديد و اعتقادات شخصي خودتون رو به ملت عزيزو بزرگ ايران قالب نكنيد(در زمينه تمدن اسلامي). در ضمن حق ايران رو كم خوردن و مي خورن!!!اين همه بلوكه كردن حساب بانك هاي ايراني؛جنگ تحميلي؛ زدن هواپيماي مسافربري در آسمان (البته ببخشيد اشتباهي ديدن ما حق نداريم حتي لحظه اي فكر كنيم كه عمدي بوده) و مهمتر از همه كه الان داريم همه دركش مي كنيم تحريم و فشارهايي كه به خاطر دستيابي به انر»ي هسته اي دارن به ما وارد مي كنند و ...البته تمتم بلاها را به سر ما آن نا آشنا در نياورد بلكه بيگانه اگر مي شكند حرفي نيست از دوست بپرسيد كه چرا مي شكند

اللهم عجل لوليك الفرج
پاسخ ها
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
اتفاقا خیلی تحلیل جالبی بود.ببخشد ولی فکر کنم میخواین بگین بیکاری،تورم،گرانی،دزدی،رشوه،اختلاس،تورم و خیلی چیزا دیگه هم تقصیر استکبار جهانیه.در ضمن جناب آقا یا خانم اللهم عجل لولیک الفرج،امام جمعه موقت تهران آقای جنتی خودشون فرمودن که اینها و تمام مشکلات به خواست خدا هست پس نیازی نی اینا رو گردن استکبار و غرب بندازیم.
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ای والله، کاملا باهات موافقم... فیلم مسابقه کشتی رو اگه دیده باشید و یا حداقل دانلود کنید و ببینید متوجه میشید که حتی لحن داور بسیار متاثر کنندست و تذکر دادن های بی مورد ایشون که حتما در تضعیف روحیه و ایجاد خلل در تمرکز کشتیگیر تاثیر داشته...نمیدونم چرا این سایت های خبری همش سعی میکنن با تزریق خود باختگی به ملت و ایراد گرفتن های بی خودی از ملت خودشون رو از این ملت سوا جلوه بدن ولی مردم ما بصیر تر و حکیم تر از اونن که با این مزخرفات یک طرفه خام بشن که کاملا مشخص فقط برای این هست که تبدیل به یه هیاهو یا بمب خبری بشن این مطلب رو انتشار دادن ...باید برای این طور ابراز دیدگاه های شخصی و نسنجیده از این سایت خبری ابراز تاسف کرد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
52
135
... فراموش نکنید که در ایران همه چیز تحت تاثیر سیاست است.
کیا
France
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
268
122
خفه شو احمق وطن فروش
فقط می خوای یه حرفه متفاوت زده باشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
یه ایرانی جوگیر دیگه
شافی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
لطفا اینقدر بی ادب نباش حرفی داری حرفتو بزن چرا پارس می کنی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
من فکر کنم ساندیس زیادی خوردن رو نزاکت و ادب افراد تاثیر بدی میزاره
سیب
| Germany |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
از کوزه همان برون ترتود که در اوست.ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
شما به اين بي ادبي لطف كن در رابطه با وطن صحبت نكن
رامتین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
چرا بی ادب ؟! به جای اینکه ادای معلمین اخلاق رو در فضای مجازی در بیارید لطفا به حرفی که زده دقت کنید:"حرف متفاوت" گاهی برای متفاوت شدن وطن فروشی هم میکنند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
با این ادبیاتت اسم وطن نیار
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
آی پی رو ببینید !! کی و از کجا میگه وطن فروش
رامين
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
هنر نزد ایرانیان است و شامپو بس
ناشناس
Austria
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
19
76
در مورد این کشتی نظری ندارم. اما در مورد یه کشتی گیر دیگه دقیقاً گزارشگر فقط می خواست روی اعصاب بره. داور به حریف تذکر می داد می گفت: آهان داور می خواد حریف نفس تازه کنه و هزاران مزخرف دیگه که آخر بازی هم این کشتی گیر ما بود که نفس کم آورد و باخت.
یه نکته دیگه اینکه در مورد جوگیر شدن مسئولین: آیا پاداش کشتی گیری که مثلاً به ناحق حذف شده باید از اون بدبختهایی که با جون کندن مدال نقره یا برنز گرفتن بیشتر باشه؟
پاسخ ها
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
وقتی به ناحق حذفش کنن بله حقشه ...شما کاسه داغتر از آش نشو حسود جان... اگه قرار کسی شاکی بشه اون شما نیستی اونایی هستم که افتخار آفرینی کردن نه شما...که صد البته عبد ولی هم از افتخارات ارزنده و ملی ماست و چوب یک داوری مغرضانه رو خورده... چرا چشاتونو میبندید؟؟؟؟؟شما خودتو به خواب زدی واسه همین امیدی به بیداریت نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
136
28
شرم بر شما که ایرانی هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
؟؟؟
این چه کامنتی بود دیگه؟ یعنی باید از ایرانی بودمون شرمگین باشیم؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ايراني نما
ناشناس
| Ukraine |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
این بنده خدا هم خیلی جو گیر شده! البته از نوع ضد ایرانی ...
سما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
تو کجایی هستی ؟؟؟؟؟
اگه مشد 100 تا منفی بهت میدادم ....
Ali7
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
15
68
کلا جو گیریم!
پاسخ ها
احسان
| Spain |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
چی میگی ؟؟؟

حالت خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حجت
Kazakhstan
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
82
70
مطلب فوق بسيار شيوا و بليغ اما برخواسته از عقلي مخدوش بود ، البته به جاي اين غوغاها، شايسته بود نسبت به رفتار سهوي يا عمدي داور واكنش خردمندانه تري انجام مي گرفت.
اما با اين همه خباثتي كه بيش از پنجاه كشور در طول 8 سال جنگ تحميلي بر اين ملت تازه انقلاب كرده روا داشتند و با اين همه جنايتي كه چند كشور معلوم الحال و در رأس آنها انگليس بيشرم دهه هاي اخير در حق كشور ما مرتكب شدند و خودشان اندكي از اسناد آنها را به تازگي منتشر مي كنند و علناً مبالغ ميلياردي جهت خشكاندن ريشه ملت ما (البته به زعم خودشان ) تخصيص بودجه مي دهند و ... و...و...
آيا اين كه {جهاني در پي آزار ماست} به قول شما و همفكرانتان توهم توطئه است؟

آيا شما مصداق "صمٌ بكمٌ عميٌ فهم لايرجعون" نيستيد؟ پس تا كي مي خواهيد در اين پيله خود فريبي و ژست هاي روشنفكري و دگرانديشي خود گرفتار باشيد؟
حقا كه همين مش رجب بقال و حسين آقاي نانواي محله ما هم دوست و دشمن ملت و مصالح ملي را بهتر از شما مي شناسند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
برادر حجت! مشکل شما و همفکران شما اینه که فرضتون اینه که هر آنچه که بعضی از رسانه ها تحویلتون میدن راست و واقعیته! از حرفهات معلومه که تا حالا حتی یه بار هم نشده به حقانیتشون شک کنی و بخوای منصفانه و بی غرض بری سراغ واقعیت! دربست هرچی میگن حق و وحی منزل میدونی! مشکل همین جاست اخوی!!!
حرفهای عصر ایران توهم نیست! توهم واقعی همون توطئه هاییه که شماها دربست قبولشون کردین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
30
49
عصر ایران محترم
نوشته ای:
" آیا اشتباه داور کشتی عبدولی و حریف فرانسوی اش، فاحش و بزرگتر از اشتباه داور بازی آلمان و انگلستان در یک هشتم نهایی جام جهانی 2010 بود؟"

ما هم قبول داریم که اشتباه داوری بخشی از بازی است ولی همه قبول کردند که آن گل واقعا گل بوده است.
اینجا درد اینست که هنوز گل را قبول نفرموده اید.
شما قبول بفرمایید که توپ گل شده است ما هم قبول می کنیم که دارو اشتباه طبیعی کرده است
.
جناب عصر ایران چشمهایت را باز کن
بین خدمت و خیانت فاصله بسیار کم است. فقط باید دید نوک اسلحه را به شمت کی گرفته ای دوست یا دشمن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
باور کن ما هم ایرانی هستیم ولی وجدانا فنش خطا بود.یه لحظه لگن حریفش خم شد و کاملا مشخص بود که از کمر به پایین فن زد
امیر
Seychelles
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
8
66
اینکه صداو سیمای ما چرت و پرت پخش میکنه شکی نیست ولی شما هم کم شر و ور نمی نویسید . حالم از رسانه ها و خبر نگار های ایرانی بهم می خوره
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
احسنت
پریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
باهات موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
41
27
سايت فراماسونها
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
109
31
تف به شما وطن فروش ها
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
41
46
عجب! داوری کشتی رو با داوری فوتبال مقایسه کردین، همین نشون میده که چیزی نمی دونید! اگه توی داوری فوتبال هم میشد به فیلمها نگاه کرد، مطمئنن این اشتباهات فاحش بوجود نمی اومد.
عبدولی بعد گرفتن امتیاز از رقیبش، کشتی رو نگه داشتن و رفتن فیلمشو دیدن، که طبق قوانین چهار داور فیلم رو می بینن. خیلی جالب بود نه تنها امتیازی به عبدولی داده نشد، بلکه به اعتراض مربی ایران هم اعتنایی نشد و به خاطر اعتراض مربی فرانسه امتیاز بیشتری به رقیب دادن. چه کشور مظلومی داریم ما، یه عده از داخل هم دارن به این کشور می تازن!! امیدوارم صاحب این قلم به سزای عملش برسه!!! نویسنده چطور آدمی می تونه باشه که بتنهایی یه کشور رو محکوم کرده؟
عصر ایران داوران فیلم را بازبینی کردند و دیدند امتیازی به عبدولی تعلق نمی گیرد. چرا شما انتظار دارید بعد از بازبینی فیلم، به نفع ما رای صادر شود؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خوبه که عصر ایران جوابتو داد.ولی در کل این موضع گیریا و جو سازی و هی تو گوش مردم خوندن که های حق ما رو خوردن نه به نفع ایرانه و نه به نفع کشتی ما و حتی نه به نفع عبدولی.باید تموم شده بدونیم و بجاش طوری برنامه ریزی کنیم که قوی تر ظاهر بشیم تا هیچ جا و هیچ کس حتی اگر هم بخوان نتونن حقمونو بخورن.همینطور که عزیزانی که مدال گرفتن.این کشتی گیر هم باید قوی تر از این ظاهر میشد
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
62
43
واقعا برای عصر ایران متاسف احتما یک ایرانی عرب پرست هستی برو پولت رو از ملگ عبدالله بگیر وطن فروش
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
8
51
بحث بر سر 2 امتیاز یا 4 امتیاز نیست، بحث بر سر رفتار زشت و توهین آمیز داور از همان ثانیه اول کشتی است، اشتباه داوری را خیلی راحت می توان نادیده گرفت ولی توهین را خیر!!!
پیشنهاد می کنم یک بار دیگر بدون هیچ پیش فرضی فیلم بازی را ببینی و اصلا فرض کن دوبنده ی آبی یک فرد امریکایی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
18
20
جک نگو
پاسخ ها
احسان
| Spain |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
اینجا ایران است عمویی با کجا عوضی گرفتی چشاتو باز کن
امیر
Netherlands
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
32
این که ناداوری و مافیای داوری هست شکی نیست اما بوکس احسان روزبهانی نگفتن اشتباه داوری چون مجبور میشدند به اونم پول بدن اگه فیلم مسابقه احسان شما ببینید بیشترین ضربه رو احسان زده اما امتیاز به قزاق دادند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
آقا این حرفها کدومه؟ کی اصلا سر داوری روزبهانی بحثی کرد؟ خود روزبهانی از همه بهتر می فهمه، شما نمی خواد راجع به چیزی که اطلاع ندارین صحبت کنین ....وقتی زد تو سرش وقتی که داور دست حریفش رو بالا برد ناراحت از این نبود که داوری به نفع حریف بوده ناراحت از این بود که می تونسته ببره و نبرده...واقعا آدم چیزایی می شنوه!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
17
... نگو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
20
37
برای عصر ایران متاسفم - همین
elyar
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
10
19
شنیده بودم که میگن ما ایرانی ها نمیدونم نظر چیه؟
الان باورم شد.
ملت به خود آی کسی دشمن ما نیست
ناشناس
Netherlands
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
16
39
چرا داری حرف بی ربط میزنی آقا؟ من به اندازه کافی از کشتی و فنون و خطاهای اون اگاهی دارم ..خوردن حق عبدولی خیلی خیلی واضح بود.. یعنی چی که این اعتراض به حق خوری واضح رو میخوای به حس ناسیونالیستی ایرانیها نسبت بدی؟ از عصرایران بعید بود
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
کاملا غرض ورزی عصر ایران در این نوشته نسبت به حس ناسیونالیستی ایرانیان ، مشخصه! اتفاقا این حس تنها چیزی بود و هست که امثال چرچیل از آن میترسیدند و هنوز هم وحشت دارند از آن ! همان حسی که نادر را به بیرون راندن اشرار از ایران ، مشق داد !
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
هر دوبار کشتی گیر ایران از پا استفاده کرد یه بار برای نگه داشتن پای حریف و یه بار برای تابوندن حریف. تنها چیزی که می شه به داور ایراد گرفت برخورد تندش از ابتدای بازی بود...وگرنه از لحاظ امتیاز کاملا عادلانه کار کرد.
صبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
هر كس كه از كشتي سر در مي آورد ديد كه چطوري حقشو خوردند. من كشتي هاي زيادي رو ديديم توي همين المپيك كه از جايي پايين تر از جايي كه سعيد بارانداز كرد، دست‌ها رو گره كرده بودن اما بهشون امتياز دادن. اين عصر ايران هم بعضي موقع ها كم شر و ور نمي گه. احتمالاً تماشاگران سالن هم تماما ايراني بودن كه جوگير شدند و تشويقش كردن. ديگه كه روي حرف بنا كه مربي اين كار هست و از نزديك بازي رو ديد كه نبايد حرف زد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
اگه فقط اعتراض بود حرفی نبود اعتراض حق هر کشوریه ولی مسئله اینه که بعضیا توهین و حتی تهدید!!!!کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
31
20
با سلام
نوشته بسيار خوبي بود.
متشكر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
11
33
عصر ایران (سابق)!
نظر خواهی شما علمی نیست . فقط در جهت خواسته خودتان است.
پرسیده اید:به نظر شما، شکست سعید عبدولی در المپیک محصول توطئه فیلا علیه ایران بود؟

اگر راست می گویید از مردم بپرسید:
به نظر شما، شکست سعید عبدولی در المپیک محصول ناداوری بود؟
-------------------------------------
هر کس که مثقالی درباره نظر سنجی بداند، می فهمد که کار شما نظر سازی است نه نظر سنجی.
درد مردم توطئه فیلا و شترا (!) نیست درد ما ناداوری و کند ذهنی نویسندگان ورزشی همانند شماست
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
16
40
واقعا" مقاله كم ارزشي است .شما كه اطلاعات كشتي نداريد چرا در رابطه با يك هموطن خود اينگونه جفا مي كنيد . داور مسابقه عبدولي صد در صد مغرضانه سوت زد. در 30 ثانيه دو دقيقه اول كه عبدولي در خاك نشست، تا دو ثانيه به پايان كه عدم توانايي فرانسوي جهت اجراي فن روي عبد ولي منجر به كسب يك امتياز براي عبدولي مي شد حريف فرانسوي هيچكاري نكرد ولي داور بازي را قطع و كاملا بي جهت به تهديد عبدولي پرداخت و سپس يك امتياز ناباورانه به حريف فرانسوي داد. وقت دوم را هم همگان ديدند كه بارانداز صحيح و بدون نقص عبدولي را مردود و باز دو امتياز به حريف داد. امروزه عصر رسانه است و فيلم مسابقه موجود است.
اميدوارم شهامت داشته باشيد و سانسور نكنيد تا بيطرف بودنتان روشن شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
در خاک عبدولی پای حرف رو بین بدن و «پا»ی خودش گیر انداخت و در وقت دوم حریف رو از «ران پا» گرفت و تابوند...در هر دو مورد داوری صحیح بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
28
29
نویسنده این مطلب ترک زبان نیست؟
حتما هست.
عصر ایران خدا رحمتت کند
نوشته ای را که منتشر کرده ای، حاصل آموزه های پانترکی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
چرا هر موقع جواب منطقی ندارین پای ترکا رو میکشین وسط؟
ناشناس
United States of America
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
35
20
حق گفتی به حق باخت
پاسخ ها
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
تو ک آمریکا هستی چی میگی؟این بحث برای ایران و ایرانی جماعت!توکه خودتو فروختی و رفتی حرف مفت نزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
15
30
خنديديم. بابا روشنفكررررررررررر!!!!!!!!!!!!!
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
97
14
اون قست امپریالیسم خیلی خوب اومدی , آنقدر به کشور گشایی و آدم کشی افتخار میکنند که اسمش میشه تاریخ درخشان هخامنشی مگه با ناز و نوازش می رفتن جای رو فتح می کردن . در ضمن اگر تجاوز و توهین و قتل و قارت نمی کردن که نیازی به صدور فرمان اون لوح حقوق بشر نبود. مثل اینکه هزار سال دیگه به هیلتر بگن هیتلر کبیر.
تعصب همیشه باعث تیرگی عقل میشه...
پاسخ ها
ايران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
شما تشريف ببريد املاي درست كلمه غارت را ياد بگيريد
امیر مشهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
حالا عصرایران یه چیزی نوشت، - که البته من با بیشترش موافقم- ولی این دلیل نمیشه که شما هم بیای و بخوای عقده هاتو خالی کنی. مقایسه هیتلر با کوروش بزرگ انهم از سوی یک باصطلاح ایرانی دیگه اخرشه. شما مواظب باش از اون طرف بوم نیوفتی.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
از املات معلومه چقدر باسوادی-غارت درسته.به نظر شما حمله اعراب تجاوزوقتل وغارت نبود
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
فراموشی واطلاع درست نداشتن از گذشته هم باعث نادانی محض می شود برو بیشتر تحقیق کن ای مردک...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
8
30
عصر ايران ديگه قرار نشد هر چي دم دستت اومد بنويسي...اشتباه داوري تا چه حد؟؟؟مطالب ديگه اي هم هست كه بشه باهاش مخاطب جذب كرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
25
عصری جون یه سر به آرشیوت بزن خبر محرومیت داور رو خودتون تو سایتتون کار کردید.درمورد داوری هم هرکی اون کشتیو دیده به وضوح دید که این داور از اولش به عبدولی پشت سر هم بی خودو بی جهت تذکر میداداز اولش داور با عصبانیت با کشتی گیر ما داشت برخورد می کرد به نظر شما چرا؟؟؟دراینکه دوست داشتن فرانسویه ببره هیچ شکی نیست.این مقالتونم فقط اقدام شجاعانه مردم وطن دوستو نکوهش کردید.انگار شما هم یکی از همون مشاورینی بودید که به آقای خطیب می گفتن نمیخواد اعتراض کنی ظاهرامنفعتشون اینجور ایجاب می کرده.اما فشار زده نسبت به داوری اعترض کرد.
علی
Kazakhstan
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
15
25
یه مشت آدم خود فروخته اومدن مقاله مینویسن، متاسفم برات، اگه هخامنشی ها امپراطوری راه انداختن عرب ها که بدتر کردن؟؟؟
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
28
13
راست میگی ما مردیم نمک نشناسی هستیم؛از یه طرف اجازه میدن تو المپیک شرکت کنیم ...
از یه طرف دیگه؛ قوانین بازی را وقتی به نفعمون نباشه بهم میزنیم.
اساسا ما ایرانی ها نمک نشناسیم.
پاسخ ها
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ببخشیدا، اجازه دادن توی المپیک شرکت کنیم!!
ماهم مثل بقیه کشورها حق طبیعی مون شرکت کنیم بعدشم مگه محض رضای خدای اجازه بهمون دادن، از طریق مسابقات ورودی داشته کسب کردیم و وارد المپیک شدیم. اگه اینجوری بود همه محض رضای خدا اجازه داشتن شرکت کنند!
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
شما شاید اینجوری باشی و خانوادت ولی دلیل نمیشه به همه نسبت ناروا بدی آقای نمک نشناس واین نمک نشناسی شما اونجا بیشتر لو میره که نمک ملت رو میخوری و انگ نمک نشناسی بهشون میزنی
عاشق ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
26
24
سلام به همه دوستان
به نظر من هر اتفاقی که افتاده باشه، کاری که عصر ایران کرد بسیار غلط بود.
به دلیل اینکه اشتباه داوری با ناداوری خیلی فرق می کنه. مثلا ما توی بکس هم ناداوری داشتیم و هم اشتباه داوری. در بازی مظاهری ناداوری و در بازی روزبهانی اشتباه داوری که باعث حذف جفتشان شد.
در نهایت این را باید بگویم در بازیهای المپیک تنها مسئله ایران نیست بلکه مسئله مسلمان و غیر مسلمان است، یعنی ما از ژاپنیها کمتریم که اونها که اشتباه داوری شد اعتراض کردند و نتیجه برگشت در صورتی که تا به حال هیچ سابقه ای نداشت.
به هر حال دفاع از مظلوم جو سازی نیست و این کار عصر ایران بازی در میدان دشمن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
وای به روزی که به گفتن حرف حق در جامعه گفته بشه عمل بسیار غلط...
شما اول نحوه اعتراض ژاپنی ها رو با خودمون مقایسه کن بعد در مورد نتیجش صحبت کن
ما همیشه احساسی عمل میکنیم،اعتراض می کنیم و...این مسئله رو میشه در صحبت های برخی از دوستان دید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
14
12
همه چیز از گزارش بازی نشات گرفت
اگه توطئه اینقدر واضح بود بهتر بود گزارشگر مسابقه به جای گزارش احساسی یکم هم توضیح فنی می داد تا مردم هم ببینن، من بعد از خوندن گزارش کارشناس عصرایران با دیدن صحنه بارانداز عبدولی کاملا قانع شدم که از زیر کمر گرفته بود که علیرغم میل باطنی پذیرفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
از روی باسن هم ایرادی نداره. جو گیر نشو
ناشناس
| Ukraine |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
از روی لگن بود و هیچ اشکالی هم در کشتی فرنگی ندارد و مجاز است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
4
5
همه چیز از گزارش بازی نشات گرفت
اگه توطئه اینقدر واضح بود بهتر بود گزارشگر مسابقه به جای گزارش احساسی یکم هم توضیح فنی می داد تا مردم هم ببینن، من بعد از خوندن گزارش کارشناس عصرایران با دیدن صحنه بارانداز عبدولی کاملا قانع شدم که از زیر کمر گرفته بود که علیرغم میل باطنی پذیرفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
از آخرین مهره کمر به پایین در فرنگی خطاست
رامتین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
بهتر بود شما با همون دقتی که این گزارش کاذب رو خوندی مسابقه رو میدیدی و به حرف های گزارشگر با همون دقت گوش میدادی تا توضیحات فنیش رو هم بشنوی ... خودتو نزن به نفهمی چون میدونم میفهمی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
5
7
وطن فروش به من نمیگن که به شما میگن دیگه ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
6
شما هم خیلی خالی از جو ننوشتین
اما از اون ور بام افتادین
در اصل نه به اون شوریه شور و نه به این بی نمکی
اما حتی اگر عمدی در کار نبوده باز هم داوری مسابقه مشکل داشت
http://khabarfarsi.com/ext/3149363
آریو برزن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
9
آیا ندید هنوز بازی شروع نشده داور مسابقه با چه خشمی دستشو سمت سعید تکون میداد؟من که همون لحظه اول اون حرکت دیدم فهمیدم چه بلایی سر این دلاور ی که کسی رو نداره میخوان بیارن.متاسفم برات بی غیرت ما نباید بذاریم حقمونو بخورن.آیا در بازی فوتبال با این عربها کم ضربه خوردیم؟مطمئنم همش توطئه علیه ایرانی است
يك ايراني
Germany
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
4
11
فكر كنم شما چيزي از كشتي ندونيد ولي حداقل ميتونيد از روي رفتار بفهميد كي راست ميگه كي دروغ
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
6
19
رسانه ای که جیره و مواجبش از جیب آقایون باشه بایدم همچین مطلبی بزنه
ایران پیش از اعراب و با الان مقایسه میکنی بی خرد؟
حق سعید خورده شد جلو چشم 75 میلیون ایرانی
البته راستم میگی,شما که ایرانی نیستی شما احتمالا اون موقع داشتی مسابقه تیر اندازی قطری رو نگاه میکردی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
23
13
توهم توطئه، در ذهن ایرانیان ترکتازی می کند: ؟؟؟؟؟؟؟
استفاده از چنین متن سخیفی در حال که 30 میلیون از هموطنانتان ترک هستن نشان از یک عقده نداره؟
در همان تاریخ حضرات کوروش و داریوش و فارسها را رومیان بعد از جنایاتشان در یونان بربر یا باربار می گفتند.
پس به تاریخ پر از دوروغ و نفتی نبالید
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
هر جا سخن از دروغ است نام پان ترکها میدرخشد !!! کدوم 30 میلیون!؟؟! مدرک و سند لازم است برای اثبات حرفها ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
12
مطالب مربوط به توهم توطئه توسط ما ایرانیان و توجیه شکستها و کاستی ها کاملا قابل قبول است، اما در مورد کشتی عبدولی نظر شما را نمی پذیرم به دو دلیل: اولا اگر داور یک اشتباه متوجه می شد، قابل توجیه و منطقی به نظر می رسید، ثانیا هر کس ژستهای داور در هنگام اخطار دادنهای بی مورد به عبدولی را ببیند (حتی اگر به قول یکی از دوستان گزارش احساسی این مسابقه را هم نشنود) به راحتی متوجه می شود که داور برخورد دوگانه ای با کشتی گیران دارد و این مسئله نمی تواند به چیزی جز قضاوت مغرضانه دلالت داشته باشد
جهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
5
66
نويسنده عزيز!!!!!!!!!!!!!!!!
بر فرض محال شما راست ميگوييد و هيچ نادروري در كشتي عبدولي وجود نداشته است . پس لطف كنيد عينك خودتان را درست به چشم بذاريد و ببينيد كه در ثانيه هاي ابتدايي بازي دارور مسابقه با چه لحن و قيافيه اي به عبدولي تذكر ميدهد.و بنده خدا عبدولي هم از سر ناچاري فقط اطاعت ميكند.تازه اين تذكرها تا پايان بازي چند بار تكرار شد.پس لطف كنيد شماره عينكتون رو اصلاح كنيد و يكبار ديگه به مسابقه كشتي نگاه كنيد.شايد پارسال كه عبدولي طلا گرفته بودن از اون موقع تا الان فنون كشتي يادش رفته بوده و يا داوران اون مسابقه اشكال داشتند كه به عبدولي تذكر نمي دادند.
پاسخ ها
صبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
چه خوشگل جواب دادي! مرسي
هادی عامل
United States of America
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
44
آقا بنظر من باید هم گزارشگر بازی (خودم) محروم بشن هم سعید عبدولی و سوریان که اصلا معلوم نیست در بازی اولش چطور بازی رو برده بود.
برای جریمه هم باید فیلا کلیه مدالهای تاریخ المپیک از هلسینکی تا المپیک لندن رو از ایران پس بگیره شاید حق ضایع شده فیلا برگرده.
به عنوان گزینه پیشنهادی برای فدراسیون کشتی و کمیته داوران فیلا هم بنظر من شایسته ترین فرد موجود سردبیر ورزش عصی ایران و نویسنده این مقاله میباشد.
باشد که دیگر شاهد این حق کشیهایی که ایران در ورزش المپیک به کشورهای دیگر روا میدارد نباشیم .......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
4
10
چطور چند بار حريف هاي كشتي فرنگي ايران اعتراض كردند و داور ضمن رد اعتراض يك امتياز به ايران داد؟؟؟؟؟!!!!!!!!
واقعيت اين است كه همه جا مثل ايران نيست كه حق خوري كنند و به نظر من داور بي اشتباه نبود اما عبدولي يك راند باخته بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
7
10
خيل خود باخته اي. متاسفم
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
من اشتباهی منفی دادم پس یکی کم کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
6
18
سعید عبدولی به ناداوری باخت . از همون طرز اخطار دادن داور فرانسوی هم پیدا بود که قصد دارن حق ایران رو بخورن .
سعید
-
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
6
22
برادر من چرا دروغ میگی ؟
به کجا وصلی ؟ نیت نا خیرت چیست ؟
به عنوان نمونه :
کجا دبیر با ناداوری به فینال رفت ؟
اول تحقیق کن بعد دروغ بنویس مگه اینکه غرض و مرض داشته باشی ؟
تو اون کستی دبیر 2 به صفر ار حریف روسی پیش بود و طبق قانون اون دوران چون به امتیاز سه نرسیده بودن باید کمر گیری انجام می شد .
تو کمر گیری هم طیق قانون باید اول دوطزف کمر را می گرفتن سپس کشتی ادامه پیدا می کرد .
حریف روسی قبل از اینکه دست های علیرضا به هم قفل بشه فن را اجرا کرد به صورتی که یکی از دوربین های روبرو کاملاً این صحنه را نشان می داد و این تصویر بعدا بار ها ازتلویزیون نشان داده شد و آقای جاویدنیا گفت که می خواهد این ویدئو را به صورت ویژه برای یوری شاه مرادف سر مربی وقت روسیه بفرستد . بنابر این با توجه به اینکه حریف روسی قبل از اینکه دست های علیرضا به هم قفل بشه فن را اجرا کرده بود می بایست یک اخطار گرفته و یک امتیاز به دبیر می دادند که با این یک امتیاز و با احتساب دو امتیاز قبلی کشتی همان جا تمام بود و باید دست علیرضا بالا برده می شد ولی باز هم در حقمان ناداوری شد و کشتی ادامه پیدا کرد و خوشبختانه در ادامه دبیر حریف روسی را شکست داد و دیگر توانی برایش نماند تا در فینال قدرتنمایی کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
عزیز من خود من به خاطر دارم که دبیر با ناداوری به فینال رفت. واقعا ناداوری
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
منم دقیقا همین جزییات رو یادم میاد.دبیر عادلانه برد هرچند آقای اعتصامی نمیدونم چرا زیر بار نمیرفت!ولی من با اصل مقاله موافقم
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
13
5
منم از قوانین کشتی فرنگی خیلی سر در نمی اوردم و فکر می کردم حق عبدولی رو خوردند. ولی نظراتی که کارشناس عصر ایران گفت به نظر من خیلی منطقی بود. اونایی که می گن داور اشتباه کرده خوب بیان بگن کجا داور اشتباه کرده. کدوم قسمت از نظر کارشناس عصر ایران اشتباهه. به نظرشون باراندازی که عبدولی اجرا کرد بالای باسن بود یا روی باسن باراندازو اجرا کرد؟ متاسفانه امسال بازیهای المپیک بیش از اندازه هم برای ورزشکار هم برای خانوادهشون و هم برای ما حساس و پر استرس شد و این اصلا خوب نیست. ورزش یک طرفش برد و یک طرفش باخته. فقط ورزشکارای ما نیستند که 4 سال زحمت کشیدند.
پاسخ ها
کامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
دیگه چقد بگن دلایل فنی رو؟؟؟؟ شما فقط حرف نزن اگه به جای این حرفا یکم پیگیری میکردی دلایلم میفهمیدی... اووووووف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
6
22
چرا چرت میگی.... کی گفته از کشتی حالیمون نیست....
بله که حقشو خورد.. تو هم برو به درک با اون فرانسویه
هادوي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
6
16
هر دم از اين باغ بري مي‌رسد!!!!!!!؟؟؟
بابا تو ديگه چرا جو گير شدي!؟
فكر كنم خيلي به شما زور آمده نه؟

كمي منصفانه بنويسي جاييت درد نمي‌ايد؟!
خودت و ورانداز كن ببين كجاي كارت عيبناك شده مشتي...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
20
توهم چیه مرد عزیز ، خدا بهت چشم داده باهش ببینی . اگر به جای چشم با دهنت هم می دیدی متوجه میشدی که از عمد حقش رو خوردن . ثانیا فکر کنم ازون آدم هایی باشی که همیشه سعی میکنه به مخالفت کردن با همه توجه جلب کنه ثالثا سعید عبدولی و ناداوری کشتی چه ربطی به شاهنامه و هخامنشی و .... داره یه بار فیلم کشتی رو نگاه کنی میفهمی تمام مطلبت 2 قرون نمی ارزه ، هرچند که من فکر میکنم دیدی ولی خواستی ساز مخالف بزنی که بگی منم هستم .
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
19
جک نگو...فقط گزارشگر نگفت.تمام داورهای کشتی ایرانی که مصاحبه کردند گفتند ناداوری کرده و اشتباهات عمدی داشته...یک ساعت وقت گذاشتی این اراجیف و نوشتی ؟!!! خسته نباشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
4
18
چراچرند میگی؟؟............حتمابخودت افتخارهم میکنی؟؟......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
5
19
تایم اول چی ؟اخطارهاوتذکرات بیخودداورچی؟برخوردمغرضانه وخشن داورچی؟...جناب کارشناس...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
7
20
من با شما کاملا موافقم
خارجیها کاری با ما ندارند
مشکل ما خیانت های داخلی است
یعنی دقیقا همین کاری که شما می کنید
--------------------------------
هیچ خارجی مثل عصر ایران علیه کشتی گیر ایرانی عمل نکرد
پس می بینید که تئوری شما با عمل شما قابل اثبات است
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
4
19
نمی دونم داور اشتباه کرد یا نه.ولی وقتی به عبدولی تذکر می داد خیلی باعصبانیت ومغرضانه این کارو می کرد.و استرس وارد می کرد.ولی با فرانسوی با آرامش حرف میزد
ناشناس
United States of America
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
17
5
عالی بود این مسائلی که مطرح شد واقعیاتی تلخ از نگاه غلط ما به حهان و مسائل اون هست و به خاطر همین هم هست که نمیتونیم اقتداری که باید دشته باشیم رانشون بدیم دوستان لطفا واقعیت راببینیم و بپذیریم هرچند که تلخ باشد این اولین و به نظرم مهم ترین گام برای موفقیت و رسیدن به عالی ترینهاست.
ناشناس
United States of America
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
7
12
پس رییس فیلا چرا معذرت خواست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
10
اول یه سوال. هومان اسم دختره یا پسر؟ جواب بده تا بریم سر ادامه بحث
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
5
17
باید بگم که کسایی که با خوندن متن نظرشون برگشت "جوگیر" هستن.
نویسنده این متن میگه ما تو سیاست فکر میکنیم همه برامون میخوان توطئه کنن و میگه توهم داریم. عزیز نویسنده، یه سر بزن به سایت های خارجی. از هر دو تا خبر یکی راجع به ایران. چرا؟ نکنه بازم توهمه؟ ...
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
7
27
برو بابا متاسفم برایتون من خودم کشتی گیرم کار سعید هیچ مشکلی نداشت شما ها فقط برای اینکه بیاین یه مطلب جدید بنویسین که چهار تا بازدید کننده داشته باشه حاضرین حق رو زیر پا بذارین حق سعید رو خوردن بعدشم چرا چرت میگین من خودم مصاحبه تصویری حریفو تو دوبی اسپورت دیدم که اعتراف کرد ما هیچ چیز رو بزرگ نکردیم بزرگ بود و برای شما هم نهایت تاسف رو میخورم آخه مگه زیاد بودن بازدید کننده ها چه قدر مهمه که شما حاضرین به خاطرش این چرندیات رو بنویسین
رضا
United States of America
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
4
9
حرفش در مورد یه سری بزرگنمایی‌ها در مورد عذر خواهی‌ فیلا درسته ولی‌ هیچ دلیلی‌ ارائه نشده که چرا نظر کار شناسانی مثل هادی عامل یا محمد بنا نادرسته و حرف این نویسنده که تخصصش در کشتی‌ معلوم نیست باید جدی گرفته بشه؟ نویسنده یه این مقاله حتی در این حد نمیداند که کشتی‌ گیر فرانسوی مدال نگرفت!

در مورده توهم توطئه هم باید گفت در سال‌های اخیر با تکرار مکرر بعضی‌ خود روشنفکر دان ‌ها هر کس که به هر چیزی به جز باور غالب (معمولان این باور اون چیزیست که غربی‌ها میخوان همه باور کنن) باور داشته باشه دچار توهم خونده شد، ایرانی‌ متوهم، سفیه و جاهل خونده شد و غربی مظهره عقل . تو گویی که همه چی‌ در این دنیا به شکل ایده ال و بی‌ هیچ فساد پیش میره و فقط این ایرانی‌ متوهمه که فکر میکنه چیزها . تو گویی هیچ ملتی به جز ما در مورد فرهنگش غلو نمیکنه.

نویسنده معتقده که کشور‌های دیگه در هنگام باخت کشورشون در اثر اشتباه داور واکنش نشون نمیدن!! و تماشاچیان فوتبال انگلیس رو مثال می‌آ‌ره. این یکی‌ از اون مثال هایی ‌ست که ایرانیان رو جاهل و "بی‌ نزاکت" می‌خونه و باقی‌ ملت‌ها رو عاقل، مودب و دانا!
عصر ایران به تحلیل صدرالدین کاظمی مراجعه کنید. ضمنا استیو گینو مدال برنز المپیک را بدست آورد دوست عزیز. این لینک را ملاحظه بفرمایید

http://www.mehrnews.com/FA/newsdetail.aspx?NewsID=1669007  
هومن
Germany
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
9
مهدی رستم پور گزارشگر کشتی در شبکه بی بی سی مجری است و مو به مو اشکالات بازی را گفته که با داوران بین المللی چک کرده و فیلم اون هم در اینترنت موجود است . حتما نگاه کنید و بعد نظر خودتان را بدهید .
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
7
20
اخه بدبخت بااین چیرت پرت گفتنا می خوای خوای بگی مثلا من خیلی منطقیم یامی خوای خودتومعروف کنی؟..هیچ کدومش جواب نداد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
14
من برای آدمای جو گیر متاسفم تا یه مطلب خوندن جو گرفتن چرت بنویسن حتی اگه ناداوری هم نبوده باشه به عصر ایران مربوط نمیشه بهتره بره همون خیالاتشو بنویسه شاید چار تا بیننده داشته باشه
پریسا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
13
5
بیشتر ما درباره داوریها اطلاع زیاد و حرفه ای نداریم اما حرفات کاملا معقول و منطقیه. انگهای زیادی به تفسیر فصیح و صحیح شما زدند ... این مردم چشمشون به دهن صداوسیماست. همیشه اینو ثابت کردن که اگر صداوسیما صلاة ظهر بگه شبه مردم هم قبول میکنند و دهن به دهن منتقل میکنند و خورشید به اون عظمت رو نادیده میگیرند.
فرهاد
Netherlands
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
13
10
بابا بیچاره نویسنده داره یه چیز دیگه میگه. چرا افتادین به جون هم.

۱- در اینکه اکثر ما ایرانی ها جو گیر هستیم شکی نسیت.

۲- منظور نویسنده اینکه حتی اگر داور اشتباه کرده یا اینکه حتی از روی عمد این کار رو انجام داده دلیل نمیشه ما هر چی دهنمون اومد به داور و فیلا بگیم. با این کار فقط خودمونو تو دنیا کوچک میکنیم.

۳- لطفا تحمل انتقاد رو داشته باشید!
احسان
France
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
6
19
این همه نوشتید، ولی هیچ کس حرف حساب نزد! اگر کسی آمد و بررسی فنی کرد و با دلیل به ما ثابت کرد که ناداوری نشده است، ما قبول میکنیم، اما خود شما هم هیچ دلیلی برای اینکه باخت حق عبولی بود نداشتید! حرف شما هم مثل حرف بقیه احساسی و صرفاً جوسازی است! ضمناً این مسائل تاریخی که ذکر کردید نمیتواند توجیهی باشد برای اینکه دیگران هرگز حق ما را نخوردند!
عصر ایران به نظر کارشناسانه آقای صدرالدین کاظمی در بخش "مطالب مرتبط" مراجعه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
پاسخ به پاسخ عصر ایران:
به روباه گفتند شاهدت کو گفت : دمم
مشدی
| Germany |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
خب چه دلیلی است که یک کارشناس درست بگوید و بقیه همه اشتباه کنند؟ شما را ارجاع میدهم به مطلب طنز سایت خودتان.
ناشناس
| Ukraine |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
عصر ایران ، شما استناد به یک کارشناس را کافی میدانید!؟ پس بقیه کارشناسان که در اکثریت هم هستند چطور؟ منطق و برخورد شما در مورد ارائه سند بسیار شبیه به پان ترکهای اجیر شده صهیونیسم هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
حرف حساب همین کامنت بالاتره که آقای فرهاد گذاشته؛ اگه داور سهوا یا عمدا ناداوری کرده، باید از روش صحیح پیگیری کرد؛ شما ببینین، داور فرانسوی ناداوری کرد اما کسی به حساب فرانسوی ها نمی گذاره؛ اما رفتارهای نادرست و اهانت آمیز و جوگیرانه عده ای در فضای مجازی یا ارسال ایمیل، به حساب کل ایرانیا گذاشته میشه، همونطوری که مارتینتی هم بهش اشاره کرد...
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ما هم به مطالبی که این همه هم خود گزارشگر و هم این همه کارشناس در برنامه های مستقیم و زنده تلویزیونی زدن استناد میکنیم ...یه چیزی همینجوری میگیدااا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
0
1
من نمی تونم به این مسئله بگم جو گیر شدن یا بگم ایرانی ها جو گیرند، ما همه دست بدست هم دادیم و از یک جوان آینده ساز کشورمون حمایت کردیم و از مسئولین خواستیم تا نگذارند با یک باخت آینده یک جوان خراب بشه . شما هم بهتره با این مقاله سعی نکنید تا این همدلی مردم را لوث کنید.
به نظر من در شرایطی که فقط خبر از اختلاس و دزدی و گرانی و غیره می شنویم باید از کسانی که بی ادعا قدمی برای اعتلای این کشور بر مدارند تشکر و قدردانی کرد، از ورزشکارا، نویسندگان مقالات علمی ، هنرمندانی مثل خانم حاتمی و آقای اصغر فرهادی و کسانی که نمی بینیمشون و حتی نمی شناسیمشون ولی نام ایران را سربلند می کنند.
من به همه این هموطنام افتخار می کنم و متشکرم .
rsh
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
0
1
بابا خودتونو ناراحت نکنیند عصر ایران میخواست حساسیت خواننده هاشو رو بسنجه. عصر ایران جون این کارا دیگه قدیمی شده..... فکری نو کن....
ناشناس
Germany
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
2
برو بابا عصر ایران توهم زدی رفتی خودت حالیت نیست چه مقاله شر و وری.
مشدی
Germany
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
2
نمیدونم چرا جدیدا مطالبتون شبیه 20:30 شده!! عبد ولی تنها بازنده ی ما نبود پس چرا فقط به نتیجه ی اون معترضیم؟ ما کارشناس کشتی نیستیم ولی به حرف آقای بنا و بقیه ی بچه های تیم که ایران نبودن و تحت تاثیر رسانه ها هم نیستن اعتماد کردیم.
مرشد
United States of America
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
2
آدم لازم نداره هر چیزی رو بهش بگنف کسانی که بازی دیده اند شعورشان به تشخیص اتفاق داخل زمین میزسد، شما هم بهتر بود اول بازی را میدیدی بعد دست به قلم میشید!
رهگذر
United States of America
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
1
1
من واقعا نمیدونم شما خودتونم با خودتون مشکل دارین..
یه نویسندتون میاد یچیزی مینویسه بعد شما میای اینجوری مینویسی:


69999999 ایرانی اشتباه کردند؛ عبدولی به درستی حذف شد!
ناشناس
Australia
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
من دیشب کشتی عباس جدیدی و کورت انجل آمریکایی تو فینال المپیک آتلانتا را البته برای چندمین بار میدیدم و به وضوح مشخص بود که حق عباس جدیدی رو خوردند و در حق او ناداوری کردند. من با کلیت مطلب سایت موافقم ولی از یک طرف هم به یاد ضرب المثلهای معروفی مثل تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها یا مار گزیده از ریسمون سیاه و سفید میترسه افتادم. به هر حال تجارب تلخ حق خوری تو کشتی زیاد بوده و شاید این باعث شده دست اندر کاران و مردم ما نسبت به این قضیه شرطی بشن. ضمنا اونهایی که تو جو مسابقات هستن و همه چیز رو از نزدیک میبینند یه چیزهایی رو حس میکنند و متوجه میشن که مردم داخل کشور از اون خبر ندارن. باز هم میگم ایراد وارده درست هست ولی نیازی به این همه کالبد شکافی و زیر سؤال بردن تاریخ و فرهنگ کشور نیست بلکه ما باید یاد بگیریم کمی سعه صدر داشته باشیم و اجازه بدیم تو هر زمینه ای ابتدا چند کارشناس خبره نظر بدن و بعد ابراز عقیده کنیم. اصطلاح عامیانش این میشه که زود جو گیر نشیم.
afshin
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
توهم توطئه دست از سر ما بر نمي دارد. اين توهم دستمايه بسياري از دروغ هاي بزرگي ست كه به خوردمان مي دهند
512
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
وای بیخیال شید. بهم توهین نکنید ! ما ایرانیا وقتی تو خودمون انقد بد برخورد می کنیم انتظار داریم بقیه بهمون احترام بزارن؟به عقاید هم احترام بذاریم.عبدولی خوب بازی کرد و تلاشش رو کرد . قطعا دوست داشته مقام بیاره ولی به دلیل ناداوری یا کم کاری نتونست. چرا با هم اینطور می کنید و به ایران قبل اسلام که بسیار با شکوه بوده اهانت می کنید ؟ ما داریم با هم تو ایران زندگی می کنیم ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ميلاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
من کارشناس نيستم و از قوانين چيز زيادي نمي دونم
ولي داور حق نداره با يه کشتي گير(چه ايراني و چه کشتي گيراي ديگه)اينطوري رفتار کنه
اين رفتار از سر عصبانيت باعث ميشه داور قضاوت درستي نداشته باشه و در جاهايي مرتکب اشتباه بشه(حالا چه به عمد يا غير عمد)
در هرصورت به راحتي مي شد متفاوت بودن رفتار داور با عبدولي و فرانسوي حس کرد
من نمي گم امتياز داد يا نداد مي گم الکي گير داد.هر مربي حق اعتراض داره و داور بايد به اين حق احترام بذاره
در هر حال اگه ناداوري بود يا نبود رفتار زشت داور باعث از دست دادن تمرکز و ايجاد استرس در عبدولي شد
به هرحال حق عبدولي طلا بود و بايد به خاطره زحماتش هم که شده مسئولين ازش تقدير کنند
خدا قوت دلاور سرت رو بالا بگير و کم نيار
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
عصر ایران عزیز، همه ما میدانیم ضعف هایی در فرهنگ عمومی جامعه ایران است، مرغ همسایه غاز نیست گلم، مسلما کشورهای دیگر عاری از مشکلات فرهنگی نیستند، پس اولا بهتر است با انتقاد های تند تیشه به ریشه خود نزنیم در ثانی ما کارشناس نیستیم قبول،اما بهتر نیست حداقل به اجماع کارشناسان کشتی احترام بگذاریم! حالا یکی از کارشناسان محترم نظرشان این بوده که شکست عبدولی به حق بوده، خوب تحلیلشان محترم، شما چرا این یک تحلیل را معیار قرار داده اید و به اصطلاح پیراهن عثمان کرده اید و همه نظر های مخالف خود را ساده لوحانه و کورکورانه میبینید؟؟؟ به نظرم بهتر است با این گونه نصیحت ها خود را تافته جدا بافته از مردم ندانیم. حال به نظر بسیاری از مردم این شکست به ناحق بود، بنشینیم و حداقل اعتراض خود را نکنیم؟ آیا میدان مسابقات را آتش زدیم مسابقات را متوقف کردیم و یا . . . ؟ آیا بیان نظرات در سایت های اجتماعی ایرادی دارد؟ مسلما ممکن است بعضی زیاده روی کرده باشند، اما این دلیل نمی شود که کل حرکت را زیر سوال برد.
ناشناس
Poland
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
2
0
مطلبت بسیار عالی بود و لازمه که تو بخش اصلی سایت بزنید . احسن بر شما که چنین حسارتی دارید.
ناشناس
Poland
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
2
0
خیلی خوبه که نون به نرخ روز نمی خورید و از هجمه احساسات برخی خوانندگان نمی هراسید و واقعیت را می نویسید. از این مطالب باز هم بنویسید
مهدی
Kazakhstan
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
2
فقط یک کلام خواستید یک چیز مخالف همه بگویید تا خودنمایی کنید
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
با یه متن میریم با یه متن میایم.
به قول ما کردا مثل "تنکه" میمونیم،یعنی اینکه با گرما زود داغ میشیم و با سرما هم زود سرد.
دوستان عزیز،نه میگیم خوب نه میگیم بد،میگیم عجول نباش،زود تصمیم نگیر
اسمون به زمین نمیاد احساساتتو کنترل کنی،البته مخاطبم همه ی نویسندگان نیست، ولی متاسفانه اکثریتتون هستید.
ناشناس
United States of America
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
2
من موندم چرا چرت و پرتاي رسانه هاي ايران رو ميشينم و تا اخر ميخونم.
كم جو گير باش عزيزم
ضمنا تو اولين خري هستي كه هحامنشي و ساسني رو امپرياليسم ميدوني
احتمالا تخم عرب هستي
مهتاب
United States of America
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
1
1
صد در صد مخالفم .به نظر من هم دلیلی نداره به خاطر یه کشتی آسمون و ریسمون و به هم بافت
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
1
0
سلام
دمت گرم
از ایرانی چنین واقع بینی و واقع گرا بودن بعید بود، باز خوبه و جای امیدواری داره که تو این خیل عظیم با چشم باز به خواب رفتگان، هرازگاهی با چشم باز دیدن هم دیده میشه.
آنکس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
این شعر وصف حال ما ایرانی ها در این موضوع و موضوعات مشابه دیگر است.
يوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
4
0
اولا ممنون از شما كه مطلبتون خيلي عالي بود، ثانيا عبدولي حين اجراي بارانداز خطا انجام داد، ثالثا مگه اون گزارشگر نامحترم كه به دروغ ادعا كرد قطعا فيلا نميخواد بذاره ايران سومين طلاي كشتي رو بگيره، پس چطور همون شب گذاشتن ايران سومين طلاش رو بگيره؟ متاسفانه با حس ناسيوناليستي افراطي و شوونيستي عده اي از ما ايرانيها و با افتخار كردن به نژاد موهوم و به هصطلاح برتر آريايي، خودمون رو در روياهاي پوچمون غوطه ور كرده ايم و چشم بر جهان حقيقت و واقعيت بسته ايم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
کاش یه کم از این جایزه ها البته اگه هم داده بشه امسال عبدولی ها که طبقه متوسن بخورن میلیاردی میخورن بزار یه جوون ورزشکارم چیزی گیرش بیاد به کسی بر نخوره،به خدا یه مغازه ساندویچی تو اندیمشک داره یه قهرمان کشتی با چند طلای جهانی،تو دلت از چی پره
همشهری عبد ولی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
آفرین به عصر ایران: من از همان اول متوجه شدم به گزارشگر گفته شده بود از ثانیه یک شلوغش کن - مسئولین ما در همه رقابتهای قبلی نیز دنبال مظلوم نمایی بودند شما کدام دوره از رقابتهای جهانی و آسیایی را سراغ دارید که دنبال بر انگیختن احساسات مردمی نبوده ایم - از نظر فنی هم این کشتی فرنگی بود و عبد ولی پای حریف را تاباند که خطابود
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
3
جدا خجالت بکش مزدوری نکن ار نوشته هات نشونه میده ضد ایران و ایرانی هستی خوبه همه بازی رو دیدن و گرنه فکر می کردن درست میگی تو خدا از این کثافت بازی دست یردار همه دیدن کارشناس ها نظر دادن در مورد بازی تو دیگه کره خر بازی در نیار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
واااااااااااااا
ماسوله
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
با این حساب من و شما هم شکر خوردیم که سال 88 اون همه دردسر درست کردیم به هر حال یا تقلب نشده بود و ما توهم توطئه داشتیم و نمیتونستیم شکست رو بپذیریم یا اشتیاه شده بود و ما با رفتارمون آبروی ملی رو به خطر انداختیم!! مگه اینکه نسخه ی شما فقط برای مواقعی باشه که طرف خارجیه.. حالا اسم این روحیه ی شما چیه؟
یه آدم عادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
متاسفانه ما عادت کردیم هر حرفی که با عقایدمون جور بود تایید کنیم اگه بخوایی این کشتی رو از دید یه آدم مبتدی هم نگاه کنی که تا حالا کشتی ندیده از رفتار و نوع برخورد داور و اطرافیانش میشود فهمید که چقدر این کشتی با بقیه کشتی ها فرق داشت من کاری به سیاست ندارم ولی خیلی وقتها میشه از روی رفتار و حرکات خیلی نکته ها فهمید
من تا حالا چندین بار از این نوع مطالب چرت و پرت تو این سایت دیدم ولی فکر نمی کردم نویسنده های این نوع اخبار تا این حد طرز فکر ضعیف و آبکی داشته باشند اگر این نویسنده یه بار درست کشتی رو میدید به باطنش کار ندارم ولی حداقل از روی ظاهر مثل همون طرز نوشتنش می تونست یه مطلب بهتر بنویسه
پارسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
4
بريد گم بشيد با اين خبرتون وطن فروشهاي بي ارزش شما احتمالا كشتي را نديدين كه چطور حق سعيد را خوردند اونوقت با كمال پررويي ميگيد حقي ازش خورده نشد تا الان خبرهاتون را ميخوندم ولي ديگه نميخونم چون كاملا خيانتكاتريد
سما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
4
تحلیل فوق العاده ضعیف بود . سطحی نگر که باشی میگی عااااالیه ...
واقعیت اینه که ما تو خونه هامون به داور توهین کردیم ولی داور وسط تشک به نماینده ایران جلو چشم میلیون ها نفر توهین کرد...
ما ایرانیها محبت و برادری تو خونمونه اگه به نمایندمون توهین بشه انگار به هممون توهین شده. ولی انگار تو از این امر مبرایی
واست متاسفم .
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
مهم نيست كه ايا حق ما را خوردند من قانون كشتي رو نمي دونم و فقط يك حس وطن دوستي كه من پاي تماشاي مسابقه نشاند اما دوستان منظور اين متن اينكه چرا ما شكست رو نمي پذيريم و داد و حوار مي اندازيم كه نا داوري به نفع ما درست اما عليه ما گناه كبيره است صحبت از ايران شد كه روزي شكوه داشته ولي دوستان من حالا چه داريم وبايد چه كنيم ما درگير قيمت مرغ ودلاريم و جالب است كه به مغازه ميرسيم كه يك مرغ اضافه دارد ميگيريم شايد قحطي شود پس بهتراست اضافه گرفت كه به ديگري نرسد چه را آن وقت حس هم وطن پايمال شدن و هم وطن ديگر نيستيم درد اين سرزمين دزدانه فرهنگ است درد اين است كه نمي توانيم آزادانه بحث كنيم وسريع جامعه خبر را فحاش و كذاب مي خوانيم ما دروغ مي گويم اما جز خودمان كسي باورش نمي شود
ودر آخر كورش بخواب كه خوب خوابيدي وديگر هيچ.........
حتما بخونید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
اگر یه روز بشینید و فیلم اون کشتی رو دوباره نگاه کنید و چند تا ادم بی طرف اون رو قضاوت کنند اون وقت متوجه اشتباه بزرگ داوری میشی.. عصر دیروزیه طرفه به قاضی رفتی. خودت دوختی خودت هم پارش کردی از وقتی این مطلب رو از توی سایتتون خوندم فهمیدم چند تا ادم که فقط طرفدار گروه..... هستند نویسنده های سایتتون هستند یکی از ویژگی های یه نویسنده و یک گزارشگر یا یک مخبر باید این باشه که طرفداره گروه خاصی نباشه ویژگی که مطمعن هستم از هر صد خبرنگار شاید دو تاشون هم این ویژگی رو نداشته باشن سایتتون رو جمع کنید چون که حدود 90 درصد علاقه مندهاتون رو با این نوشته های ..... از دست دادید
شاغلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
جو که ملتهب شود، عقلانیت عمومی نیز مخدوش می شود. همه یک جمله را تکرار می کنند: "حق سعید عبدولی را خوردند."

انصافا دلم بدجوری برات می سوزه عصر ایران برای یک کلیک بیشتر به مردم هم توهین میکنی.
شاید نویسنده نادونت نشنیده باشه اما در شبکه سه هادی عامل گفت که شاید پاش رفته بیرون و .....ما هم در جو باشیم و .....

ولی توهینش بیشتر با خود شما عصری هاس که واقعا هم عصررید و خانواده خودش که شاید زیاد تو جو هستن و عقلشون هم میپره
یاسمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
ایران ملتی برزگ و تاریخ ساز است . دوره درخشان تمدن ما هم زمان کوروش و داریوش و هخامنشیان است .در ضمن شما معنی امپریالیسم را نمیدونی دوست عزیز زمانی که هخامنشیان قدرت داشتند شرایط خیلی فرق میکرد . در ضمن از کجا میدونی که انگلیسی ها در جام جهانی 2010 به داور مسابقه توهین نکردند .همون طور که خیلی واضحه انگلیسی ها از بدترین تماشاگران فوتبال هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
دارید آب تو آسیاب دشمن می ریزید0
akbar
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
من به عنوان کسی که کشتی گیر بوده ام و همشهری سعید هستم میگم تو اصلا کشتی رو ندیدی
اولا تایم اول کشتی به خاک کشیده شد و گوی به نفع حریف بود و نتونست فن بزنه و داور سعید رو به جرم گرفتن پا بازنده اعلام کرد د
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
2
0
عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی بود.
ترانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
3
بیشتر شبیه اینا حرف میزنی که اینگار از ایران و ملت طلب کاری. خیلی ناراحتی میتونی تو ام مثل خیلی های دیگه بری اون ور اب حق نداری به ایرانو ایرانیا توهین کنی.
اره همه ی ما میگیم که حق سعید این نبودو حقشو خوردن.توام بیخود سنگ کشورای فرانسه و... بیخودی به سینه نزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
یه چیزی گفتی ها؟؟؟؟

حدود 2000هزارسال پیش ازمیلاد دریونان گروهی بودند که مدعی شده بودند اونجیزی که مامی بینیم واقعیت نداره بلکه تصورمی کنیم واقعیته ، هرچی هست ذهنیت ماست که بعدا اسمشون گذاشته سوفسطایی یا سفسطه بازان ،گذشت تاابوعلی سیناخودمون اومد وگفت حالاکه این افراد نمی خوان واقعیت را قبول کنند باید آورد اینقدرزد شون تاشاید حالیشون بشه که واقعیتی هم هست .........
خوب میشه جواب بدی کشتن چندتا دانشمند هسته ای بوسیله اسمش چیه ؟نکنه اینم توهم توطئه است .
میگن یه نفرگفت چرا مشروب حرومه ؟ بهش گفتن چون مست می کنه ،گفت مگه نه اینکه ازانگوردرست میشه وآفتاب همه پاک کننده است پس چراحرومه .
یه رندی تومجلس بود وگفت دادش تجزیت خوب بود ولی مردشورترکیبت ببرن
رعنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
این که ناداوری شده حرفی توش نیست.مطمئنن که شده اگه یکم کشتی حالیتون بود می فهمیدید.

حالا اگرم به گفته ی شما دوستان که می گید ناداوری نشده برداشتتون از رفتار داور چیه..داور انچنان بد و با خشونت به عبدولی تذکر می داد که انگار عبدولی داره حرف فرانسوی رو کتک می زنه.حتی بازی که احسان لشگری با حریف ارمنی داشت و ارمنیه زد دهن لشگری رو پر خون کرد داور این طور زننده به ارمنیه تذکر نداد..
.واقعا براتون متاسف که این طور شخصیت یه قهرمان رو زیر سوال می برید.
unknown
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
سلام من تقریبا 8ماهه که ایران هستم تو اسپانیامیگن ایرانیا اصلا تو مسابقات جوانمرد نیستن و اگه به اینهمه موفقیت رسیدن با تقلب بوده اومدم ایران ببینم درسته یا نه که به جواب خودم رسیدم باور کنید مطالب بالا همش دروغه پدر من در اسپانیامربی کشتی فرنگیه و اون که ایرانی نیست میگه حق سعید و خوردن .شما ها چقدر راحت پشت سعیدو خالی کردین مادرم که ایرانیه میگه ایرانیا غیرت دارن ولی من غیرتی تو شماها نمیبینم آرزوی خوشبختی برای همتون میکنم
ناشناس
Azerbaijan
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
3
فقط متاسفم براي عصر ايران و نويسنده
سپهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
خیلی تند رفتی رییس. شما که انقدر به تاریخ و فرهنگ ایران واقفی که باید بهتر از بقیه بدونی در طول تاریخ چه دست درازی هایی به این فرهنگ شده. اشتباه داریم تا اشتباه لطفا از انگلستان دفاع نکن که مثل روز وضعیتش روشن هست. بخاطر باخت تیم باشگاهیشون همو می کشن چطوری حرفت رو باور کنیم عمو؟ حرف دلت رو با پوسته ای از روشن فکری زدی. جالب بود ولی به درد همونروشن فکر هایی می خوره که دنبال یه آب خنک چند ثانیه ای می گردن تا از له له های بیهوده ای که می زنند لحظه ای خنک بشن. مردم نه کر هستن نه کور. همه هم ننشستن تا حقشونو دیگری بخوره. فکر می کردم باهوش تر از این حرف ها باشید!
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
از کجا می فرمایید مردم انگلیس داور را به باد فحش و ناسزا نگرفتند از کجا؟انگلیسی هایی که جزء بدترین تماشاگران و ... هستند.
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
1
متاسفم برای شما وچرندهای که نوشتین و شما انگار موقع بازی خواب بودید نویسنده متحرمو میگم
همه چیز معلوم بود ازموقع ای که شروع شد تا اخرش
متاسفم متاسفم متاسفم....
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
2
عصر ایران جان با تمام احترامی که برات قائلم ولی خفه شو
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
1
2
خفه شو کثافت بدبخت اشغال وطن فروش خاک برسر دهن کثیفتو ببند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
1
0
در تایم اول عبدولی پای کشتی گیر فرانسوی را بین زانو و شکم خودش گیر انداخته بود و ول نمی کرد. به همین دلیل داور بهش اخطار داد.
در تایم دوم هم بارانداز را از باسن اجرا کرد.
داور یه مقدار با عبدولی بد برخورد میکرد اما در هر دو صحنه درست قضاوت کرد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
0
3
واقعا تفسیر مسخره ای بود عصر ایران!
فرزند پارس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
19
0
به نام خدا. سلام بر ملت ايران. مطلب نوشته شده حقيقتي است تلخ. آري حقايق هميشه تلخند. فيلم بازي سعيد عبدولي را داور بازبيني نكرد بلكه ٢ نفر كارشناس ديگر بازبيني كردند. داور مغرض بود آيا رئيس تشك و قاضي هم مغرض بودند؟ تعصب. واژه اي كه سالهاست مانع از پيشرفت ما ايراني ها شده. تعصب چشم بر حقايق ميبندد و مانع پيشرفت مي شود. ما سالهاست كه تعصبانه مي خواهيم موفق شويم ولي هرگز با تعصب موفقيت حاصل نخواهد شد. كشتي فرنگي دست خالي و بدون امكانات و با سختي قهرمان المپيك شد ولي مسئولين ادعا كردند نتيجه حمايت ما بود. ميليارد ميليارد حمايت دولت از فوتبال است ولي نتيجه از كشتي مي خواهند. كشتي آزاد نشان داد رسول خادم سخت كار كرده و زحمت كشيده ولي مسئولان زحمت نكشيده حرص و طمع طلا داشتند و رسول خادم را كوبيدند. آقاي علي آبادي كيست؟ متخصص ورزش ؟ متخصص نفت؟ متحصص نيرو ؟ يا متخصص رفاه و مسكن؟ آيا اين شخص هماني نبود كه كانديداي فدراسيون فوتبال شده بود؟ تخصص اين آقا چيست؟. اگر ايشان متخصص در همه امور هستند پس آقاي احمدي نژاد در كرسي رياست جمهوري چه ميكنند؟ چرا متخصص همه امور نبايد جاي رييس جمهور شود؟ كشورهاي زيادي هستند كه براي يك برنز ميليونها و بيشتر خرج مي كنند ولي آقاي علي آبادي بعد از مسابقات كشتي المپيك به جاي خسته نباشيد به آقاي خادم مي گويد بعد از رسيدن به ايران بركنار مي شوي. آقاي خادم تمام توانش را گذاشت و خوب نتيجه گرفت ولي جوابش توهين و تحقير بود قرار نيست تمام طلاهاي المپيك نصيب ايران شود. همه ديدند كشتي آزاد زيبا كشتي گرفت فقط شانس و قسمت نبود كه طلا حاصل شود . ما ايرانيها هميشه فكر ميكنيم بهترين هستيم و هميشه فكر ميكنيم همه چيز حق ماست. مهماندوست تكواندو را بركنار كردند به راحتي و تكواندو ايران از بلندي سقوط كرد. عبدولي خوب بود تلاشش را كرد ولي آنها كه فيلم را بازبيني كردند و قضاوت كردند كارشناس و قاضي فيلا بودند اما ما باز هم مي گوييم ما راست مي گويم و جهان دروغ مي گويد. ايراني چرا؟ كشتي اسماعيل پور پاي كشتي گير ايران از تشك خارج شد و باز هم كارشناسان مي خواستند بگويند حق ايران رو خوردند و فيلا مافيا دارد و فقط مي خواهند ايران طلا نگيرد. ما هرجا باختيم گفتيم به داوري باختيم چون شهامت پذيرش شكست را نداشتيم. خب خودمان را تا كي فريب بدهيم؟ من نه عربم نه وطن فروش من يك ايراني هستم كه هم سياست رو تجربه كردم و هم ورزش و موقع شكست ايران در بازي ها بغض مي كردم . من هم يك ايراني هستم. خدايا تو شاهد باش كه حقيقت از نام حق تو گرفته شد و انكار آن انكار توست. چو ايران مباشد تن من مباد بدين بوم و بر زنده يك تن مباد. يا علي
پاسخ ها
nashenas
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
سلام بر فرزند پارس به راستی که چقدر مزخرف نوشتی آری مزخرف نوشتی میگم ادبیاتت خوبه ها.ناز بشی تو.برادر من تعصب کجا بود ؟اگه امثال شما تعصب داشتن که بعضی ها جرات نداشتن حق بخورند.اول برو کسب اطلاعات کن بعد بیا نظر بده تا مردم مسخرت نکنن
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
21
6
آقای بامعرفت ایرانی که ادعا می کنی که عبدولی 200سکه به جیب زد میدانی کشور خارج چقدر به کشتی گیرهای خودش بها میدهد باید این ورزشکاران راسرتاپا طلاگرفت چون کشتی گیر نیستی نمی فهمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
2
0
با سلام به دوستان
نظر نویسنده محترم این بود که ما تا اتفاقی می افته ناسزا می گیم و اخلاق را رعایت نمی کنیم.
تو همین بخش نطرات این مطلب چقدر ناسزا وجود داره و این حرف نویسنده را تایید می کنه.
ناشناس
Azerbaijan
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
0
2
من متوجه نشدم در صورتي كارشناسان ورزش كشتي همه به ناداوري اذان كردن آقايان رحيم جدي داور بين المللي عارف ربطي دبير محترم فدراسيون باز هم شاهد مقالات اينچنني هستيم اما متوجه ربط آن به تاريخ چند هزار ساله اين مملكت نشدم و متاسفم براي عصر ايران و نويسنده
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
0
3
شما بی نهایت مغرض هستید من دانش تخصصی کشتی ندارم ولی دونکته را جهت اطمینان شما در زمینه ناداوری متذکر میشوم اول اینکه داور دیدار عبد ولی چرا در شروع مسابقه برخورد تحکم امیز و غضبناک با ایشان داشت در حالی که در بقیه مسابقاتی که داوری کرد اینطور نبود و خیلی با طمئنینه برخورد میکرددوم اینک در زمانی که درتایم دوم کشتی گیر فرانسوی در خاک عبدولی نشسه بود قبل از اجرای فن مربی فرانسوی گوی اعتراض را در دست داردچرا مگر اینکه از قبل برای اینکار هماهنگ شده باشدو گرنه از کجا معلوم کشتی گیر ما در اجرای فن موفق می بود لطف کنید فیلم را بازبینی کنید
سعید ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
0
3
براستی چرا بعضی ها ،همیشه یکطرفه به قاضی می روند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بله با شما نویسنده این متن سراسر اشتباه هستم.شما یا ایرانی نیستید ویا در گذر زمان و گردش نسلها دیگر ایرانی نیستید،ولی هر چه هست مشخص است که ناراحتی ها وشکستهای زندگییتان را اینگونه خالی میکنید و آن را از چشم وطن عزیز و همیشه مظلومم ایران میبینید.
ایرانیها کشتی در خونشان است چطور میفرمایید درست نمیدانند واز کشتی سر در نمی آورند،برای خودتان وشخصیتتان هم که شده از ملت ایران عذرخواهی کنید.
حق گو و حق گونه بزی.خدا همه جا هست...
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
0
0
آقایان وخانم ها 1)سیاست از ورزش جداست که هنوز متاسفانه همه چی در جامعه ما با سیاست ادغام می شود 2)با مساءل نباید احساسی یرخورد کرد تعقل در کنار پژوهش در مسئله مورد بحث انجام پذیرد
3)تخریب یکدیگر به بهانه های مختلف ودلیل وبرهان آوردن سطحی امری نادرست است4)ان شاالله همگی با مثبت اندیشی وتلاش مضاعف بهانه ای دست نابلد ندهیم که حق خودمان ودیگران ضایع شود ودر پایان همگی موفق وسربلند باشید.
shuichi
United States of America
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
3
0
اولن یه داور اشتباه کرده هیئت زوری چی
دوما اگه یادتون باشه زمان کوروش وقتی اورشلیمو گرفتیم اونا بدبختا که الان ما شدیم دشمن اولشون ما از دست بخت النصر نجات دادیم و.....
صفورا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
0
3
من جایی خوندم آقای محمد بنا از قبل احتمال ناداوری رو برای کشتی سعید عبد ولی و یا قاسم رضایی رو داده بودند.از طرفی داور بازی سعید عبدولی از ثانیه های اول خشت اولش رو کج گذاشت...درسته که ما برای نوشتن در ایران با محدودیت روبریم و از هر فرصتی برای زدن حرفهامون باید استفاده کنیم اما آوردن این همه مسائل فرهنگی و مذهبی و اجتماعی در قالب یه رخداد ورزشی زیاد جالب نبود!
مهدی 22
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
1
0
آقای حجت که درمورد ظلم دیگر کشورها برایران نوشتی ،ما خودمان باعث این ظلم شدیم این از ضعف فکری خودمان است که راحت ظلم را قبول میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
1
شما فیلم کشتی را در سایت قرار دهید تا مجدد دیده شود بعد دیگران به اظهارنظر بپردازند و از فیلم نقد و انتقاد داشته باشند
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
5
چرا همه مطالب بی ریط رو به هم ربط دادی.حوادث ایران باستان رو زدی به موش تو سوراخ نمی رفت و حسن کچل و ....
خودت نتیجه گیری کنی فهمیدی چی گفتی؟
عصر ایران ورزشی بسیار مقالات ضعیفی داره
لوک مست سرقطار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
6
انگار حرفات تو گلوت گیر کرده بوده دنبال بهانه ای بودی خودتو مطرح کنی.مرد حسابی این حرفا چه ربطی به عبدولی داشت.مگه فقط اون باخت. پس چرا برا بقیه باختها اینو نگفتن.اتفاقا مردم خوب کشتی میفهمن این تویی که کشتی نمیفهمی.چرا مسابقه مظاهری رو نقد نمیکنی؟مسابقه عباس جدیدی تو المپیک آتلانتا چی؟مسابقه مهدی بی باک تو بازیهای آسیایی.
کتاب زیبا کلام خوبه اما خوندی دیگه جوگیر نشو
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
1
0
دمت گرم اون عکسهای تاریخی تون آخرش بود کلی خندیدم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
3
به نظر من ناداوری در این مسابقه خیلی تابلو بود و نیاز به هیچ جوسازی برای فهمیدن این موضوع نبود کاملا مشخص بود
رشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
1
من متخصص مسائل ورزشی نیستم. ناداوری یا داوری را باید داورها بگویند. هرچند ناداوری بودن بازی به دلیل اعتراف حریف فرانسوی و اقرار خود هیات داوران قابل انکار نیست. از دوستان میخواهم به راحتی به کسی تهمت و توهین نبندید. البته توطئه خارجی ها بی اثر نبوده و نیست. ولی همه چیز به رفتار خودمان بستگی دارد. در ضمن خبرها را مستند به دلایل می‌کردید بهتر بود.
یا علی(ع)
nashenas
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
0
چرا نظر قبلی من اینجا نیست؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
6
اول اینکه خود عصر ایران بود که بر زد عادل فردوسی پور نوشته بود که عادل گفته اصلا ناداوری در کار نبوده ولی 69999999 میگن ناداوری بوده
چرا سریع حرفتون رو عوض میکنید اول خودتون رو اصلاح کنید بعد مردم رو
در ضمن انگلیسی که تو دوره های قبل فوقش 5 طلا میگرفته حالا چطور میاد 29 طلا میگیره کل دنیا به این موضوع اعتراض کردن بعد شما میاد میگید ناداوری نبوده
میدونم که اینم مث 50 نظر قبلیم چاپ نمیشه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
0
3
فردا پس فردا خود شما میاد مینویسید ما راجب اینکه تلویزیون راجب زلزله خبر رسانی نکرده اشتباه کرده بودیم و اون که پخش شده گریه بازار بوده نه خنده بازار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
1
5
عصر ایران شما چقدر با کشتی اشنایی داری که نظرات کارشناسانه برای عموم مردم قرار میدهید!!!!!!!!!!!!!!
پس این همه کارشناس کشتی هیچی نمی فهمند و فقط شما...
واقعا متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
4
7
واقاغیرت ملی خوب چیزیه که شماندارین
دلقک های غربی
ناشناس
United States of America
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
6
کلاً بخش ورزشی عصر ایران نسبت به سایر بخش هاش خیلی ضعیف تره!!اصلاً ارزش خوندن نداره!! همیشه لازم نیست واسه بهتر بودن متفاوت یا مخالف بود!!
بيتا
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
5
از نظر ما،عبدولي برندست.حالا شما هرچي ميخوايد بنويسيد.
ناشناس
-
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
4
فكر نمي كنم عصر امپراتوري هخامنشي با امپرياليسم قرن 19 و 20 و 21 قابل مقايسه ياشه لطفاً در اين حد سطحي نگر نباشيد
م ب
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
5
سعید جان ما بدون طلا هم دوست داریم همه دیدیم که تو زحمت خودت کشیدی اگر 200 تا سکه بدنت واقعا حلالت نوش جان به تو ندن بدن فوتبالیت های ... چی بگم
Sepehr
Netherlands
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
8
عصر ایران تو مشکلت با کیه..؟ با عبدولی..؟ با فرهنگ و تمدن ایران..؟ با مردم ایران..؟ با اتحاد و غیرت مردم ایران..؟ شما همه چی رو بیخودی با هم قاطی کردین.. و به همه این چیزا با غرض تاختید.. خودتون هم نمیدونید چی دارین میگین.. خیلی تابلو این مطلب مغرضانست..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
9
غرض و مرضت چيه كه از همون ثانيه اول بعد از كشتي تلاش كردي بگي حق عبدولي پايمال نشده، چرا ورزشي نويسان عصر ايران اين قدر چرت نويسن. قسمت سياسي تون هم كه مدت هاست از رونق افتاده ، برويد بميريد. من كه همين جا كشتمتون، خداحافظ عصر ركود.
nashenas
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
7
سلام تقریبا 8ماهه که به ایران اومدم پدرم در اسپانیا مربی بنام کشتی فرنگیه اون شب که مسابقه ی سعید عبدولی پخش شد پدرم از طرز اخطار دادن و امتیاز ندادن به سعید حدس میزد که قراره ناداوری صورت بگیره که گرفت پدرم ایرانی نیست ولی گفت حق سعید و خوردن شماها که ایرانی هستین چرا پشتشو به این راحتی خالی کردین ؟در ضمن مطالب بالا دروغ محضه..............
ایمان باستانی
Switzerland
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
9
بیچاره عبدولی اینجا هم قربانی شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
1
8
آقای محترم فکر می کنم کشتی رو ندیدی که اینجوری نوشتی فکر نمی کنم تو عمرت 4 تا شنا رفته باشی که اینجوری درباره کشتی حرف می زنه در ضمن به مردم ایرانم توهین نکن با نزاکت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
1
8
چرت وپرت نوشتی.ایران وایرانی را زیر سوال بردی با این چرندیاتت
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
1
4
مگه مردم ایران هالو هستند که 4 تا قانون کشتی رو هم ندونن چرا به مردم بی احترامی میکنید؟حق عبد ولی رو هم اونا خوردند و هم شما که مثلا ایرانی هستید.واستون متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
0
4
با سلام خدمت نویسنده ی محترم این مطلب
شاید در برخی از پاراگراف ها حق با شما باشد، ولی پیشنهاد می کنم یک بار مسابقه ی سعید عبدولی را حتی بدون دقت کافی! ببینید... نمی دانم شما دقیقا به چه چیزی غرض در داوری می گویید، ولی ناداوری یک چیز است و اشتباه در داوری یک چیز دیگر... وقتی داور مسابقه هر طور شده در جریان مسابقه جلوی حملات یک کشتی گیر را می گیرد، نمی توان همه چیز را بر سر کشتی گیر خراب کرد که چرا در سه دقیقه جریان مسابقه امتیاز نمی گیرد... اخطارهای پیاپی داور، لحن تند و این طور موارد دیگر ربطی به جوسازی گزارشگر ندارد، شما اگر صدای تلویزیون را قطع هم کنید، متوجه خواهید شد!
به نظر بنده در جو سنگین و استرس ناشی از المپیک، همین که سعید عبدولی قبل از در خاک نشستن تمرکزش را با اخطارهای با غرض از دست نداد، خودش آفرین دارد!
به هر حال هنوز هم در این کشور، نمی توان با یک گزارشگر، این قدر جو جامعه را تحریک کرد، مردم هم عقل دارند، لطفا توهین نکنید...
موفق و مؤید باشید
یاعلی
سهراب
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
4
2
باسلام،بنده به نوشته هاکاری ندارم،اما...
طبق قانون داوری،نتیجه چسباندن دست به بدن که مانع اجرای فن حریف بشود،اخطارو2پهن به حریف است.درخاک اول عبدولی این اشتباه راکرد.درخاک دوم هنگام اجرای بارانداز دستها پایینتر از کمرودرقسمت کشاله ران بود.به نظرمن داوردرست قضاوت کرد.
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
0
3
با سلام
نویسنده محترم حتما" فرق بین اشتباه داوری با ناداوری را می دانند،اگرشما نحوه قضاوت داور و حتی برخورد او را با سعید عبدولی ببینید حتی طرز نگاه کردن او را به خوبی متوجه می شوید که داور از ابتدا قصد بازنده کردن کشتی گیر ما را داشت اتفاق" همان داور در کشتی های آزاد هم داوری کرد شما طرز برخورد و نگاه کردن او را به حریفان ببینید،ناداوری با اشتباه داوری تفاوت دارد.
سهیلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
1
به نظر من عامل اصلی ضعف شدید در قوانین کشتی است . در قوانین قبلی رفتن در لاک دفاعی اخطار داشت و بعدها یک اخطار و یک امتیاز ، اما در قوانین جدید ، رفتن در لاک دفاعی و ضد کشتی حق است . در قوانین قبلی امتیازات دو راند حساب می شد ، اما در قوانین جدید ، راند اول را اگر پنج بر هیچ هم ببری ، در راند دوم ، حریف می رود در لاک دفاعی و سپس با یک کلیج امتیاز می گیرد و در راند پایانی کافی است کوچکترین اشتباهی بکنی تا بازی را پنج بر دو ببازی ! به نظر من این قوانین بسیار ضعیف است !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
0
آقا شما با استفاده از ورزش به ملت ایران و مردم اذربایجان توهین کردین، ترک ها به ایران حمله کردن یا شما از جای دیگری به ایران کوچ کردین
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
3
سلا م من فکر کنم تمام ملت ایران کشتی را خوب می فهمند پس به شعور ملت توهین نکنید من دوباره فیلم کشتی را دیدم شما هم باچشم باز دوباره ببینید واز مردم عذر خواهی کنید بخاطر قضاوت بسیار نادرستتان آخه دیگه چقدر حق کشی که صدای تماشاگران انگلیسی را هم در آورد
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
2
1
دوستت دارم عصر ایران واقعا" که بهترین روزنامه ایران هستی همیشه بیطرفی و الکی حرف نمی زنی مثل بقیه روزنامه ها فقط از خودمون تعریفو تمجید کنی
پریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
2
4
شما چرا به تاریخ ایران توهین می کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
2
0
فکر میکنم دلیل اینکه ما ایرانیا تا حدی این حس توطئه رو داریم اینه که در طول تاریخ هر کی از جاش بلند شده به این سرزمین حمله کرده از مغولها و افغانها گرفته تا عربها و یو نانیها و اسکندر و تیمور و .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
2
1
من موندم!آقای بنا مربی تیم کشتی ایران که از نزدیک شاهد ماجرا بود تحت کدوم جو از نحوه داوری گله کرد.
عصر ایران قبول کن که تو هم جووووووووووووو دادی!!!!!!!!
وبگردی