فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۲-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۳۱۲۰
انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۲-۰۷-۱۳۹۱

افزایش سم آرسنیک در خون با مصرف زیاد برنج

عصر ایران
محققان این مجله 60 نوع برنج را آزمایش کردند و به این نتیجه رسیدند که بسیاری از این محصولات یک و نیم برابر بیشتر از حد مجازی که در آب آشامیدنی که توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شده است، آرسنیک دارند.

نتایج تحقیقاتی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که افرادی که غالبا برنج مصرف می کنند در خطر وجود سطوح بالای سم آرسنیک در خون قرار دارند.

به گزارش مهر، نتایج تحقیقاتی که در مجله " Consumer Reports" منتشر شده نشان می دهد که برنج حاوی سطوح بالایی از سم آرسنیک است که این امر می تواند خطرناک باشد.

نتایج این تحقیقات موجب شده که سازمان غذا و داروی آمریکا تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کند.

براساس نتایج تحقیقات منتشر شده، خوردن برنج یک بار در روز می توان سطح ارسنیک بدن را تا 44 درصد افزایش دهد، اگر این ماده غذایی در روز دوباره مصرف شود سطح آرسنیک تا 70 درصد افزایش پیدا می کند.

مارگارت هامبورگ عضو کمیسیون سازمان غذا و دارو اظهار داشت: نتایج به دست آمده به این معنا نیست که مصرف برنج می تواند تهدید سریعی برای افزایش سطح آرسنیک در بدن مصرف کنندگان باشد.

هامبورگ اظهار داشت: ما توصیه نمی کنیم که مصرف کنندگان مصرف محصولات برنجی را در رژیم غذایی خود تغییر دهند. ما فکر می کنیم که بهترین توصیه یک رژیم متعادل و یک تغذیه مناسب است. غلات متنوع بسیاری هستند که می توانند بخشی از یک رژیم غذیی متعادل باشند.

این درحالی است که اوواشی رانگان مدیر بخش امنیت مصرف کننده در مجله " Consumer Reports" با این اظهارات مخالفت کرد و گفت: ما فکر می کنیم که مصرف کنندگان باید برای تعدیل مصرف خود اقدام کنند.

محققان این مجله 60 نوع برنج را آزمایش کردند و به این نتیجه رسیدند که بسیاری از این محصولات یک و نیم برابر بیشتر از حد مجازی که در آب آشامیدنی که توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شده است، آرسنیک دارند.

آرسنیک یک ماده سرطان زا برای مثانه و ریه است. سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است که آنها سطح بالای آرسنیک را بررسی می کنند اما نشریه "Consumer Reports" اعتقاد دارد که در این زمینه باید وارد عمل شد.

رانگان گفت: در حقیقت غذاها نباید با هم متفاوت باشند ما با بررسی محصولات مختلف به این نتیجه رسیدیم که باید استانداردی برای این محصولات غذایی تعیین شود.

فدراسیون برنج آمریکا وجود آرسنیک در برنج را تکذیب نکرده است اما اظهار داشت که سطوح این ماده در برنج نگران کننده نیست.

جیمز آر. کاگلین رئیس و بنیانگذار یک موسسه مستقل سم شناسی که به فدراسیون برنج آمریکا مشاوره می دهد، گفت: سطح آرسنیک در برنج بسیار بسیار اندک است. برنج محصول غذای ایمن و مغذی است و در حقیقت افرادی که غالبا در رژیم خود برنج مصرف می کنند سالم تر از سایرین هستند.

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که تاپایان سال نتایج تحقیقات خود را در این زمینه اعلام می کند اما تاکنون نیازی به نگرانی بیش از حد وجود ندارد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سم آرسنیک ، مصرف برنج
ارسال به دوستان
۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید!