فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۰-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۴۳۹۶
انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۰-۰۷-۱۳۹۱

مرگ خاموش با مصرف بي‌رويه كود شيميايي!

عصر ایران
وي با اشاره به اين‌كه استراليا بزرگ‌ترين توليد‌كننده محصول سالم و ارگانيك در جهان است، گفت: طبق اعلام سازمان ملل متحد ايران دومين دارنده‌ پتانسيل توليد محصول سالم و ارگانيك در جهان است.
مجري طرح مديريت تلفيقي مبارزه با آفات، مصرف بي‌رويه كود شيميايي در محصولات كشاورزي را مرگ خاموش خواند و گفت: با توجه به وابستگي عجيب مصرف كشاورزان به كودهاي شيميايي، مصرف بي‌رويه اين كود‌ها معضل بخش كشاورزي است.

به گزارش ایسنا، محمد شريفي‌مقدم امروز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ميانگين مصرف آفت‌كش‌ها در كشور يك سوم ميانگين جهاني است اما مصرف بي‌رويه كودهاي شيميايي معضل بخش كشاورزي بوده، چرا كه كشاورزان وابستگي عجيبي به كود‌هاي شيميايي دارند.
 
وي گفت: در مصرف سموم و آفت‌كش‌ها در 5_6 محصول از جمله محصولات گلخانه‌اي و صيفي‌جات بيشتر بوده و در ديگر محصولات مشكل زياده‌روي در مصرف سموم را نداريم.
 
مجري طرح مديريت تلفيقي مبارزه با آفات گفت: 35 درصد از خاك كشاورزي جهان به خاطر حجم مصرف كود‌هاي شيميايي از بين رفته است كه ميزان اين آمار در كشاورزي ايران در دست نيست.
 
شريفي‌مقدم با تاكيد بر بهينه‌سازي مصرف كود گفت: در برخي موارد خاك كمبود‌هايي دارد كه با استفاده از كود جبران مي‌شود اما مشكل مصرف زياد از حد در برخي از موارد است.
 
وي با اشاره به اين‌كه استراليا بزرگ‌ترين توليد‌كننده محصول سالم و ارگانيك در جهان است، گفت: طبق اعلام سازمان ملل متحد ايران دومين دارنده‌ پتانسيل توليد محصول سالم و ارگانيك در جهان است.
 
مجري طرح مديريت تلفيقي مبارزه با آفات افزود: تا سال گذشته در 355 منطقه و 35 محصول بحث مدرسه در مزرعه پيگيري شد و امسال چهار هزار سايت براي 35 محصول با تاكيد بر صيفي‌جات و محصولات استراتژيك و خاص اجرا خواهد شد.
 
شريفي‌مقدم با بيان اين‌كه ايران در 23 محصول رتبه‌ اول تا دهم توليد را دارد، گفت: نظام گواهي در باز‌كردن مرزهاي صادراتي بسيار موثر است كه سعي شده استاندارد پايه بين‌المللي براي محصولات كشاورزي تعريف شود كه در 10 محصول صادراتي قوي‌ترين استاندارد‌ها را گرفته‌ايم.
 
مجري طرح مديريت تلفيقي مبارزه با آفات با اشاره به اين‌كه 50 هزار هكتار سطح زيركشت توليد محصول ارگانيك است، گفت: پياز و سيب‌زميني خراسان رضوي، خرما و گل‌محمدي كرمان، پسته و انار استان مركزي، محصولات باغي آذربايجان شرقي جزو اين محصولات هستند.
 
شريفي‌مقدم تصريح كرد: مصرف محصول سالم حق مردم است اما در برخي موارد نمي‌توانيم بر توليد‌كننده نظارت داشته باشيم.
 
وي افزود: با توجه به اين‌كه كاهش مصرف و كود ميزان توليد محصول كاهش مي‌يابد، 25 درصد افزايش قيمت خريد محصول از كشاورز در نظر گرفته شده است تا كشاورزان به توليد اين محصولات و كاهش مصرف سم و كود تشويق شوند.
 
مجري طرح مديريت تلفيقي مبارزه با آفات خاطر نشان كرد: محصول سالم يعني محصولي كه باقيمانده سموم و كود‌هاي شيميايي و فلزات سمي در آن نباشد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
شاپور رحیمی، مدیر پیشین مرکز حفظ و اشاعه موسیقی درگذشت بزرگ‌ترین حسرت مشترک نیمی از زنان جهان هیات عَلَم در تاسوعای ارومیه مالکان در چه شرایطی می‌توانند حکم تخلیه بگیرند؟ ادعای روبیو: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) پست جدید ترامپ: ساعتی که از ۱۹۷۹ به حرکت درآمد (+ترجمه) بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران