فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۷-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۵۴۲۷
انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۷-۰۷-۱۳۹۱

ريل‌ گذاري 40 کيلومتر خط آهن زير زميني

عصر ایران
عمليات ريل گذاري 40 کيلومتر از پروژه انتقال مسير راه آهن در مناطق 17 و 18 شهرداري تهران در دوخط رفت و برگشت به طول 10 کيلومتر و به همت متخصصان داخلي از امروز آغاز شد.

عمليات ريل گذاري 40 کيلومتر از پروژه  انتقال مسير راه آهن در مناطق 17 و 18 شهرداري تهران در دوخط رفت و برگشت به طول 10 کيلومتر و به همت متخصصان داخلي  از امروز آغاز شد.

عبدالعلي صاحب‌محمدي – معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران –در جريان آغاز رسمي عمليات ريل‌گذاري تونل زيرزميني راه‌آهن در مناطق 17 و 18 تهران با اشاره به اينکه عمليات اجرايي ريل‌گذاري تونل از مراحل پاياني طرح است، گفت: تونل زيرزميني خط‌آهن مناطق 17 و 18 شهرداري تهران در دو خط رفت و برگشت به طول 10 کيلومتر و جمعا به طول 40 کيلومتر طبق مشخصات فني روز دنيا و توسط پيمانکاران داخلي کشور در دست اجراست.

مديرعامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران افزود: عمليات اجرايي اين بخش از پروژه با تجهيز کارگاه انجام شده طي يک هفته اخير حداکثر ظرف 3.5 تا 4 ماه آينده به اتمام مي‌رسد.

وي خاطر نشان کرد: به موازات عمليات ريل‌گذاري پروژه زيرزمين بردن خط‌آهن تهران ـ تبريز در مناطق 17 و 18 تهران، عمليات تامين و نصب تأسيسات نيز با آغاز به کار رسمي پيمانکار مربوطه پس از تجهيز کارگاه اجرا خواهد شد.

وي با اشاره به استحصال بيش از 30 هکتار زمين در جريان اجراي پروژه عظيم زيرزمين بردن مسير راه‌آهن در مناطق مذکور، گفت: فضاي بالايي تونل خط‌آهن مناطق 17 و 18 پايتخت براي رفع نيازهاي عمومي مردم منطقه به يکي از زيباترين مناظر شهري کشور تبديل خواهد شد.صاحب‌محمدي همچنين به احداث بيش از 4 کيلومتر پارکينگ در جريان اجراي اين پروژه اشاره کرد و گفت: با اختصاص فضايي در اين مقياس به پارکينگ خودرو گام موثري در حل معضل ترافيک منطقه برداشته خواهد شد.

مدير عامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران اضافه کرد: ظرف يک سال اخير در 12 کارگاه اين پروژه، 24 ساعته فعال بوده‌ايم.

وي در ادامه با شاره به اينکه طرح انتقال خط آهن تهران – تبريز در منطقه 17 و 18 شهرداري تهران به زيرزمين، بستري مناسب براي خدمات‌رساني بهتر را فراهم و وضعيت امنيتي و اجتماعي مردم منطقه را ساماندهي مي‌کند، خاطر نشان کرد: عمليات اجرايي پروژه انتقال خط‌آهن تهران – تبريز به زيرزمين به طول 10‌کيلومتر از مرداد ماه سال 1386 آغاز و تاکنون ادامه داشته است با تکميل اين مسير خط آهن از پل نواب تا بازار آهن شادآباد به زيرزمين منتقل و بهره‌برداري از آن موجب کاهش ترافيک و آلودگي صوتي و زيست‌محيطي براي ساکنين مناطق 17 و 18 تهران خواد شد.

وي افزود: طرح انتقال خط آهن در منطقه 17 و 18 شهرداري تهران که از جمله طرح‌هاي ماندگار دولت است تاکنون بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است. وي در تشريح مشخصات فني طرح، گفت: در پروژه مذکور بيش از 3 ميليون و 200 هزار مترمکعب عمليات خا‌ک‌برداري و 550 هزار مترمکعب عمليات بتن‌ريزي انجام شده است.

گفتني است؛ کمک به بازسازي بافت فرسوده شهري و ارتقا خدمات شهري به شهروندان تهراني، کاهش موانع توسعه شهري و محدوديت‌هاي ترافيکي، کاهش سوانح برخورد عابرين و وسائط نقليه جاده‌اي با ريلي، کمک به ارتقا کيفي خطوط راه‌آهن موجود و کاهش مسايل و مشکلات ناشي از هجواري تراکم مسکوني با ريل از جمله مهم‌ترين مزاياي اجراي طرح انتقال خط آهن تهران – تبريز در منطقه 17 و 18 شهرداري تهران به زيرزمين خواهد بود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم