فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۰-۰۸-۱۳۹۱
کد ۲۴۰۷۱۰
انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۰-۰۸-۱۳۹۱

انهدام باند زنان «سیاه‌کُن» در پایتخت! (+عکس)

عصر ایران
با شناسایی «فاطمه» و «محترم» از سوی کارآگاهان، آنان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب ده‌ها فقره جیب‌بری به همراه دیگر چهار متهم پرونده به اسامی «زینب» 26 ساله، «زینب»21 ساله، «زهرا» 37 ساله، «الهام» 27 ساله، که همگی آنان نیز از اعضای خانواده و بستگانشان هستند، اعتراف کردند.

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ شش زن جیب‌بر را که با طعمه قراردادن زنان در محل‌های زیارتی و بازار از آنان سرقت می‌کردند را دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا، مأموران کلانتری 205 مصطفی‌خمینی در 21 مهرماه سالجاری در حین گشت‌زنی نامحسوس در محدوده ایستگاه حرم‌مطهر به یک گروه شش نفره از زنان مشکوک شدند، مأموران در مراقبت نامحسوس از این شش خانم متوجه شدند که این شش تن با نزدیک‌شدن به تبعه زن یکی از کشورهای عربی او را در حلقه خود محاصره کرده و پس از لحظاتی آنان از این زن تبعه‌خارجی به سرعت فاصله گرفتند.

یکی از مأموران کلانتری به تعقیب این شش زن رفته و مأمور دوم نیز با مراجعه به زن تبعه‌خارجی از وی درخواست می‌کند تا اقدام به وارسی اموال داخل کیف خود بپردازد که در این لحظه از سوی این زن به مأموران اعلام می‌شود که وجوه نقد داخل کیف وی به سرقت رفته است و با اطمینان از سارق بودن زنان، هماهنگی لازم با گشت کلانتری انجام و مأموران اقدام به دستگیری هر شش تن می‌کنند که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جیب‌بری»، به دستور دادرس شعبه 101 جزایی دادگاه بخش آفتاب، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در شرایطی که سارقان در زمان دستگیری مدعی بی‌گناهی بودند، کارآگاهان تیم مبارزه با جیب‌بری اداره هفدهم به محض مشاهده متهمان، هر شش متهم به ویژه دو تن از آنان به اسامی «فاطمه» و «محترم» هر دو 50 ساله را به عنوان مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای اداره هفدهم مورد شناسایی قرار دادند و تحقیقات نشان داد که «فاطمه» و «محترم» از مجرمان سابقه‌داری هستند که در طول 20 سال گذشته بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جیب‌بری، موادمخدر و کیف‌قاپی، در تهران و دیگر شهرهای کشور به ویژه شهرهای زیارتی قم و مشهد دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

با شناسایی «فاطمه» و «محترم» از سوی کارآگاهان، آنان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب ده‌ها فقره جیب‌بری به همراه دیگر چهار متهم پرونده به اسامی «زینب» 26 ساله، «زینب»21 ساله، «زهرا» 37 ساله، «الهام» 27 ساله، که همگی آنان نیز از اعضای خانواده و بستگانشان هستند، اعتراف کردند.

با شناسایی هویت واقعی متهمان و در شرایطی که متهمان در زمان دستگیری خود را با اسامی دروغین به مأموران معرفی کرده بودند، هر شش متهم صراحتا به ده‌ها فقره جیب‌بری به شیوه «سیاه‌کُنی» در اماکن زیارتی قم و تهران به ویژه در حرم‌مطهر حضرت معصومه، مسجد مقدس جمکران و امامزاده‌های شهر تهران بویژه امامزاده صالح، امامزاده حسن، حرم حضرت عبدالعظیم و همچنین در ایستگاه‌های مترو و BRT و بازارچه‌های تهران به ویژه در محدوده بازار، شهرری و میدان شوش اعتراف کردند.

یکی از متهمان در اعترافات خود در پاسخ به سؤال کارآگاهان در مورد مدت زمان فعالیت در زمینه سرقت و جیب‌بری به کارآگاهان گفت که از زمانی که به یاد دارم، به همراه مادرم (فاطمه) در حال سرقت هستم و هر چیزی از قبیل گوشی تلفن همراه، طلا و پول را سرقت کرده و در تمامی سرقت‌ها نیز من نقش «سیاه‌کُن» را بر عهده دارم.

با اعترافات صریح متهمان درباره شیوه و شگرد سرقت‌ها، کارآگاهان با تجمیع پرونده‌های مشابه در مورد جیب‌بری از خانم‌ها از کلانتری‌های سطح شهر تهران به ویژه در مناطق امامزده حسن، شهرری، تجریش و ... موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان شدند که یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره هفدهم و پس از شناسایی متهمان به کارآگاهان گفت که از بیمارستان امیراعلم سوار اتوبوس BRT شدم که داخل بیمارستان خانمی (با اشاره به یکی از متهمان) شروع به صحبت با من کرد و خانم دیگری وجوه نقد داخل کیف دستی‌ام به مبلغ 520 هزار تومان را سرقت کرد.

مالباخته دیگری در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که در محدوده میدان شوش درحالی که مشغول خرید بودم، ناگهان چند خانم در اطرافم جمع شدند و خانم سن بالایی (اشاره به فاطمه) از میان آنان به من نزدیک شد و مرا هل داد و مدعی شد که این وسایل فروشی نیست! و زمانی که به خانه برگشتم متوجه شدم که طلاهای داخل کیفم حاوی دو حلقه انگشتر، یک رشته زنجیر و یک رشته دستبند به سرقت رفته است.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به ده‌ها فقره جیب‌بری و شناسایی ده‌ها مالباخته و احتمال افزایش جرایم ارتکابی و تعداد مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش چهره هر شش متهم پرونده از سوی دادیار صادر شد.

وی از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شدند، خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

ارسال به دوستان
ستون نویس ورزشی آمریکا: تیم ملی ایران قربانی سیاست و تبعیض و بی عملی فیفا شد اتاق اصناف: فاکتورهای کاغذی دیگر اعتبار ندارند شهرهایی که قواعد سفر را تغییر می‌دهند (+عکس) دو روایت از «هسته سخت» نظام وقتی درگیری هست اما مالکیت نیست، سازمان از درون کند می شود وزیر آموزش و پرورش: جبران عقب‌افتادگی درسی دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه در تابستان ریزش بورس امروز ۷ تیر ۱۴۰۵/بازار سرمایه نزدیک ۱۰۰ هزار واحد سقوط کرد سخنگوی سپاه: از اینکه دولت به سپاه «نفت» داده باشد که بجنگد، اطلاعی ندارم هشدار مدیریت بحران مازندران/ از حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات فاصله بگیرید عاشقانه حدیثه تهرانی در آغوش همسرش کنار دریا (+عکس) راندمان نیروگاه های حرارتی امسال از مرز ۴۰ درصد عبور کرد روزنامه جوان: به گروسی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای آسیب دیده را ندهید قانون سختگیرانه بریتانیا در موج گرمای ۴۰ درجه: کولرهای گازی از خانه‌ها حذف شود چرا از فاجعه سردشت غافل شدیم؟ خالکوبی چه بلایی سر ساعت‌های هوشمند می‌آورد؟