فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۰۸۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۰-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۵۰۸۹۰
انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۰-۱۰-۱۳۹۱

چه بخوریم که قلبمان مثل ساعت کار کند؟

عصر ایران
یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای کاهش کلسترول خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی انجام دهید، کاهش مصرف چربی‌ها و جایگزین کردن آنها با مواد نشاسته‌ای است که هم چربی کم‌تری دارند و هم انرژی بدن را تأمین می‌کنند.
اگر بخواهیم بدن سالمی داشته باشیم باید اول از همه قلبمان مثل ساعت کار کند.

با تغذیه سالم و سبک صحیح زندگی می‌توانیم جلوی 80 درصد از بیماری‌های قلبی را بگیریم.

متهم ردیف اول مشکلات قلبی چربی‌ها هستند. البته از سوی دیگر، چربی‌ها از مهم‌ترین منابع تأمین انرژی بدن به شمار می‌روند که برای عملکرد بدن هم ضروری هستند. به‌طور کلی چند گروه چربی داریم که بنا به عملکردی که در بدن انجام می‌دهند مفید و مضر شمرده می‌شوند.

روغن‌های حیوانی، گوشت گاو و گوسفند، انواع لبنیات مانند کره، سرشیر، خامه و پنیر پرچرب همگی از جمله روغن‌ها و چربی‌هایی هستند که باید تا جایی که می‌توانید از غذای خود حذف کنید و یا به حداقل برسانید و از انواع کم چرب آن استفاده کنید.

بهتر است حتی‌الامکان به جای سرخ کردن غذاها از کباب کردن، آب پز کردن و پختن استفاده کنید.

کره چه گیاهی باشد و چه حیوانی حاوی چربی‌های اشباعی است که برای قلب ضرر دارد ولی نوع گیاهی آن به دلیل نداشتن چربی‌های ترانس نسبت به نوع حیوانی بهتر است ولی مقدار مصرف آن کم باشد. اما به یاد داشته باشید که همه روغن‌ها به صرف روغن بودنشان خاصیت چاق‌کنندگی دارند چون چربی‌های غیراشباع دارند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای کاهش کلسترول خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی انجام دهید، کاهش مصرف چربی‌ها و جایگزین کردن آنها با مواد نشاسته‌ای است که هم چربی کم‌تری دارند و هم انرژی بدن را تأمین می‌کنند. انواع نان‌ها که بهترین آنها نان سنگک و نان جوی سبوس‌دار است، ماکارونی، سیب زمینی، برنج و انواع غلات و جو بهترین جایگزین‌ها هستند. البته نباید در مصرف این مواد هم زیاده روی کنید.

سیراب شیردان و دل و جگر و قلوه گوسفند هم طرفداران خاص خودش را دارد ولی حواستان باشد، این مواد غذایی سرشار از چربی و کلسترول هستند. البته چربی آنها همانند گوشت قرمز است ولی کلسترول بسیار بالایی دارند و مصرف آن‌ها توصیه نمی‌شود و حداقل در صورت مصرف، به مقدار کم و در فواصل طولانی مصرف کنید.

نمک جزو مواد طعم‌دهنده‌ای است که مضرات آن بیشتر از فواید آن است و مصرف زیاد آن باعث بالا رفتن فشار خون بخصوص در سالمندان می‌شود. پس تا می‌توانید از مصرف آن خودداری کنید.

بیشتر میوه‌ها و سبزیجات مواد کم چربی هستند که سرشار از فیبرند و با آنتی اکسیدانی که دارند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی ایفا می‌کنند.

نکته: در میان گوشت‌ها پزشکان همیشه گوشت سفید مرغ و ماهی را بیشتر توصیه می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲۱
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
11
69
برو آقا
قدیمیا همش روغن حیوانی میخوردن و حالشونم خوب بود و صد سال صدسال عمر میکردن؛
این حرفا فقط برای اینه که چون گرونن
نوروزی
Germany
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
2
24
آن دسته از عزیزانی که هم کلسترول و هم قند دارند چه کنند چون نشاسته برای دیابتی ها مضر است و این دسته کم نیستند
سعید پورمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
14
50
بابا بی خیال چند روز دنیا ارزش ندارد همه چیز بخورید بی خیال....
چگونه ممکن است بیابان‌ها در کنار اقیانوس‌ها تشکیل شوند؟ از کلئوپاترا تا خرم‌سلطان؛ ۱۰ ازدواج جنجالی که تاریخ اروپا را زیر و زبر کرد چرا جوراب فوتبالیست‌ها سوراخ است؟ هشدار یک متخصص به والدین: گاهی رفتارهای طبیعی سنین رشد، به اشتباه برچسب اختلال می‌خورند قیمه نجفی اصل ؛ نذری عرب‌ها در جنوب + دستور تهیه برای ۱۰۰ نفر نان سنگک از کجا آمده؟ رومیان باستان چگونه کولوسئوم را در گرمای طاقت‌فرسا خنک نگه می‌داشتند؟ چرا ایرانیان در کربلا همراه امام حسین نبودند؟ اگر «ساعت هوشمند» را به یک «موز» ببندیم چه می‌شود؟ جنگ‌افزارهایی از جنس آتش و نابودی؛ قدرت فراتر از تصور سلاح‌های اساطیری چه عواملی باعث افسردگی می‌شود؛ ۶ مورد از عوامل افسردگی رومیان باستان چگونه شیفتۀ «موی بلوند» شدند؟ ۵ دستورالعمل جادویی برای خوشبو کردن طبیعی فضای منزل ۶ بلای طبیعی که مسیر تاریخ بشر را تغییر دادند چرا لباس تیم ملی فوتبال هلند نارنجی است؟ نگاهی به فلسفه و پیشینه تاریخی