فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۵۲۴۱۸
انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۱

وزیر دادگستری:‌ در تحقق عدالت موفق نبوده‌ایم

عصر ایران
وی با طرح این سوال که ما تا چه اندازه توانسته‌ایم عدالت را محقق کنیم و در این راستا مردم را از خود راضی کنیم؟‌ گفت: نظام حقوقی در مکتب انبیاء‌ به ویژه اسلام جامعه را براساس کرامت انسانی استوار کرده است، فلسفه حقوق در اسلام،‌ احیای حقوق انسان‌ها است.

وزیر دادگستری با بیان این‌که «هیچ سنگری بالاتر از سنگر قضا نیست» گفت: اگر کسی شایستگی حضور در چنین سنگری را نداشته باشد باید به خدا پناه برد، ما باید بپذیریم که در تحقق عدالت آنچنان که باید و شاید موفق نبوده‌ایم.

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی بختیاری در سومین گردهمایی بزرگ حقوقدانان بسیجی سراسر کشور اظهار کرد: گرچه 1400 سال از اسلام گذشته است، اما احساس ما این است که گویا قرآن امروز نازل شده است و این نشان می‌دهد که ما متون بسیار قوی داریم.

وی تشکیل گروه‌های کاری تخصصی را یکی از انتظارات از سومین گردهمایی حقوقدانان بسیجی عنوان کرد و گفت: در این راستا می‌توان از مقامات قضایی و حقوقدانان استان‌ها استفاده کرد.

وی با طرح این سوال که ما تا چه اندازه توانسته‌ایم عدالت را محقق کنیم و در این راستا مردم را از خود راضی کنیم؟‌ گفت: نظام حقوقی در مکتب انبیاء‌ به ویژه اسلام جامعه را براساس کرامت انسانی استوار کرده است، فلسفه حقوق در اسلام،‌ احیای حقوق انسان‌ها است.

وزیر دادگستری با اشاره به گناهان کبیره گفت: این گناهان در جلسات خصوصی، عمومی و رسانه‌های ما چقدر مورد رعایت قرار می‌گیرد؟ اعتقاد راسخ دارم که اگر ما عدالت را در بخش‌های مختلف جامعه پیاده کنیم خود به خود انقلاب ما صادر شده است.

وی با تاکید بر این‌که «هیچ چیز به اندازه عدالت کام مردم را شیرین نمی‌کند» گفت: یکی از محوری‌ترین موضوعات برای تحقق عدالت،‌ مسائل حقوقی است. اندیشه بسیجی ما باید در عرصه حقوق تحول ایجاد کند و همان طور که در هر خانواده نیاز به پزشک خانواده داریم به همان اندازه به وکیل خانواده نیز نیازمندیم.

بختیاری در ادامه با بیان این‌که «اگر انگیزه‌های ما برای خدا،‌ احقاق حق و ابطال باطل باشد،‌ خوشا به حال‌مان» ادامه داد:‌ استقلال قاضی سبب می‌شود که در برابر ظلم‌ها احقاق حق کند. ما مسائل مبتلابه زیادی داریم و یکی از عرصه‌هایی که حقوقدانان بسیجی باید وارد شوند ظلمی است که استکبار انجام می‌دهد، حقوق بشر ابزاری سیاسی شده در حالی که حرف‌ها و سند‌های زیادی داریم. چه سندی بالاتر از آنکه در سال‌های دهه 60 شخصیت‌های بسیاری را از بین بردند و به شهادت رساندند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تلف شدن یک توله پلنگ نر به دلیل سقوط در کانال آب راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب بورس هفته را صعودی آغاز کرد مسکن رکورد دار رکود در 1404 شد واکنش وزارت خارجه به نقض یادداشت تفاهم خاتمه جنگ از سوی آمریکا